Jump to content

vavoom

użytkownik
  • Posts

    475
  • Joined

  • Last visited

Contact Methods

  • WWW
    www.youtube.com/duszaniespokojna

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Car
    Suzuki Vitara S 4WD

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

vavoom's Achievements

leniwy kierowca

leniwy kierowca (9/20)

176

Reputation

  1. Napędy Quattro nigdy nie były jakieś super wybitne, miały za to świetny marketing. Poza tym to już nie te czasy, obecnie różnice pomiędzy wiodącymi producentami są niewielkie, tym bardziej, że większość (w tym Audi i Subaru) stosuje napędy dołączane/odłączane (jak kto chce zwać) bez centralnego dyfra.
  2. Nic się nie dzieje Podobnie jak w Vitarze, osłony są tam sensownie zaprojektowane i nie zaciągają brudu do przestrzeni między osłoną a podłogą.
  3. Dla przykładu - Lexus RX 450h ma na tylnej osi jeszcze mocniejszy silnik (prawie 70 koni)... ...no właśnie, tylko że nie działa - nie jest w stanie odepchnąć się tylną osią.
  4. @kaczorek79 Absolutnie niczym się nie przejmuję Zastanawiałem się tylko, czy ta niższa temperatura świadczy lepiej o oleju. OW20 są dopuszczone, ale nie mam żadnego parcia na zmianę
  5. @kaczorek79 Obydwa silniki to 1.4T (Suzuki Boosterjet). Obserwacja dotyczy całego interwału, największa różnica występuje przy prędkościach autostradowych, mniej więcej ~105 vs 110 stopni. Jadąc 100 km/h jest to ~90 vs 92, natomiast przy bardzo spokojnej jeździe ~88 vs 90. Przy temperaturze zewnętrznej około zera, już po przekroczeniu 90 stopni i ustabilizowaniu prędkości temperatura oleju spadnie poniżej "optymalnej".
  6. Ja też. Przejechałem nim 160 000 kilometrów, to był ciekawy diesel o zmiennych fazach rozrządu, charakterystyka pracy taka trochę benzynowa (wcale nie lubił niskich obrotów, a fajnie przyspieszał do 4500).
  7. W zeszłym roku wymieniłem w dwóch samochodach Shell Helix Ultra 5W30 na Ecstar F9000 5W30. Jedna zauważalna rzecz po wymianie - temperatura pracy niższa o 2-5 stopni. Nie znam się na olejach, może ktoś się wypowie na ten temat przyczyn takiej różnicy.
  8. vavoom

    Mazda CX-60

    Jeśli oś pędna jest dociążana, to czemu ESP ma napierdzielać?
  9. Tak. Nie odzyskuje w modelach z silnikiem Q510 1MM, czyli Yaris Cross, Prius, Camry, Corolla, UX.
  10. @QrakTylny silnik Yarisa Cross nie ma funkcji odzyskiwania energii.
  11. Czy tylną, czy przednią - nie ma to znaczenia, zjedzie bez problemu bo napęd spina się na sztywno. Nie zjedzie z trzech, ani z dwóch po jednej stronie czy po przekątnej - tak samo nie poradzi sobie w terenie na wykrzyżu, kiedy dwa koła zawisną w powietrzu - bo na osiach są otwarte dyfry.
  12. Bez żadnego problemu odepchnie się tylko tylną osią. Problem w tym, że bardzo niechętnie wykorzystuje te 5 koni. Polecam testy słowackie, wielokrotnie widać, jak stoi na śniegu i kręci jednym przednim kołem, w porywach dwoma.
  13. Jeśli to było do mnie, to FYI - kanał prowadzony jest hobbistycznie, nie jest biznesowy, to nie działalność gospodarcza. Niczego nie reklamujemy, niczego nie sprzedajemy. Nie ma żadnych opłat - udostępniamy rolki każdemu, kto chce na nie wjechać - niezależnie, czy chce to później zobaczyć w formie filmu, czy np. tylko sprawdzić auto przed czy po zakupie.
  14. Nie wiem, czy dostałeś odpowiedź od adminów - jeśli nie, to informuję, że wczoraj otrzymałem ostrzeżenie za mało merytoryczny wątek i spamerski wpis (info o konkursie dla subskrybentów), także tego
  15. @volf6 Niestety nie wiem. Takie same problemy mają hybrydowe Lexusy czy starsze Rav4, gdzie silnik na tylnej osi jest znacznie mocniejszy. Yaris Cross ma słabiutki silnik, ale przełożenie powinno dać ponad 500 Nm na tylnej osi - jakoś tego nie widać...
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.