Skocz do zawartości

Błąd P0420 bank 1 - Insignia A


ZUBERTO

Rekomendowane odpowiedzi

Insignia A 1,4T + LPG, 2016r, 118kkm.

Tyle wypluł ELM.

Poza wywaleniem błędu innych objawów nie ma, może ostatnio auto zaczęło mniej palić (zrzucam to raczej na pogodę i szybsze rozgrzewanie).

 

Da coś podłączenie klona 2010 najpopularniejszego interfejsu do Opla, zobaczę przebiegi sond czy nie? Czy szukać kogoś z poważniejszym sprzętem diagnostycznym, a może tylko ASO?

Sonda ma oscylować 0-1V?

 

Generalnie na co się szykować i od czego zacząć poszukiwania?

1. Sonda?

2. Świece lub cewka (nie szarpie)? Świece irydowe NGK mają ze 20kkm.

3. Katalizator?

 

Może najpierw poszukać przedmuchów w wydechu?

 

@Orochimaru i inni spece, pomocy!

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet ELM powinien pokazywać dane bieżące z sond (torque, scanmaster, itp.)
Obie sondy są 0-1V. Jeśli kat jest sprawny, to pierwsza oscyluje, druga uśrednia wskazania pierwszej, z ostatnich kilku sekund.

Jak zobaczysz, że druga faluje w takt pierwszej, to kat do wymiany (albo tulejka na sondę :spy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki.

Jutro pokombinuję.

@Orochimaru oto wykresy. Nie znam się na tym, ale wydaje się, że 2 sonda czasami nie pracuje, zwłaszcza na wolnych obrotach.

Mam rację?

umówiłem się na jutro z magikiem od Opli, zobaczę co on powie.

Edit. Gość z serwisu z MDI w ręku twierdzi, że kat do wymiany.

Screenshot_20220629-083936_Torque (Lite).jpg

Screenshot_20220629-083946_Torque (Lite).jpg

Screenshot_20220629-083951_Torque (Lite).jpg

Screenshot_20220629-083959_Torque (Lite).jpg

Screenshot_20220629-084017_Torque (Lite).jpg

Screenshot_20220629-084037_Torque (Lite).jpg

Screenshot_20220629-084144_Torque (Lite).jpg

Screenshot_20220629-084159_Torque (Lite).jpg

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Orochimaru napisał:

Niestety wykresy wskazują na koniec kata.

Jakoś nie jestem przekonany do tulejki.

Jutro postaram się dowiedzieć w ASO ile oryginalny kat, ale podejrzewam, że cena mnie wbije w ziemię.

Widzę w necie różne zamienniki w przystępnej cenie AS, VEGAZ, BOSAL, itd.

Wiesz coś na temat, którym warto się zainteresować żeby do tematu tulejki nie musieć szybko wracać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.