Jump to content

Orochimaru

użytkownik
  • Posts

    12882
  • Joined

  • Last visited

8 Followers

Retained

  • inżynier

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Dolina Muminków
  • Zainteresowania
    Technika w każdej postaci.
  • Car
    Astra J B16XER '17

Recent Profile Visitors

3404 profile views

Orochimaru's Achievements

młodociany rajdowiec

młodociany rajdowiec (15/19)

244

Reputation

  1. Zakręć zawór na butli podczas pracy silnika na gazie. Po przejściu na benzynę zgaś i sprawdź jak zareaguje następnego dnia rano.
  2. Witam. Na początek trzeba się dowiedzieć jakie jest ciśnienie paliwa. Podpiąć się komputerem, albo miernikiem pod czujnik ciśnienia. Jak już odpali, to chodzi równo? Kręci długo niezależnie od tego, czy silnik zimny, czy nagrzany?
  3. Temp. silnika to główna informacja przy rozruchu. Jak silnik już pracuje, to korekta długoterminowa i wskazania z map/maf, tps itd. Bogata mieszanka po odpaleniu to normalny objaw, póki nie ruszy sonda przed katalizatorem, ale zalewanie to już przesada. Dobrze byłoby podłączyć manometr i sprawdzić, czy po krótkiej pracy silnika i jego wyłączeniu, nie spada ciśnienie paliwa. Odłącz też wężyk od zaworka evap (za zaworkiem, patrząc od strony silnika) i zobacz, czy zaworek trzyma na wolnych obrotach (brak podciśnienia).
  4. Bogata mieszanka, lub/i spalanie oleju, ale ciężko określić na tej podstawie aktualną kondycję silnika. Woda ze spalin może przez długi czas wypłukiwać sadzę z wydechu.
  5. Tuner i wzmacniacz są pod deską rozdzielczą po stronie pasażera.
  6. Jeśli chodzi o Febi, to - wg katalogu - masz koło 27215, lub koło ze śrubą 33620. Przy wymianie nie ma niespodzianek.
  7. Lampa jest zasilana dwoma kablami. Jeden z nich (dowolny) przecinasz i to przecięcie łączysz z powrotem kondensatorem. Kondensator musi być: mikowy, foliowy, albo ceramiczny, do pracy z napięciem przemiennym, min 400V. Pojemność musisz dobrać doświadczalnie. Możesz zacząć od 1uF. Jeśli będzie za jasno, to go odłączasz i w jego miejsce podłączasz mniejszy: 470nF, 220nF, 100nF itd. Połączenie wybierz w miejscu osłoniętym od warunków pogodowych i dobrze zaizoluj np: kilkoma warstwami lakieru i koszulką termokurczliwą. Może się tak zdarzyć, że w lampie jest porządna przetwornica i nie będzie ona chciała pracować w szeregu z żadnym kondensatorem (albo tylko z jakąś konkretną pojemnością). Wtedy lampa będzie błyskać. W takim wypadku będziesz musiał zastosować inne rozwiązanie (spray, matowanie klosza, folia itp.)
  8. Kondensator w szereg z lampą. Jeśli w środku jest prosty zasilacz, to zmniejszy się jasność i drastycznie zwiększy żywotność lampy.
  9. Pierwszy będzie lepszy. Wyłączenie powinno być jak najbliżej zera, ale na plusie. Bezpiecznie będzie 2-4°C
  10. Witam. Silnik powinien odpalić bez modułu chłodzenia. Zobacz, czy jest paliwo i iskra. Jeśli chodzi o błąd, to na pinie 16 modułu chłodzenia (przewód niebieski), powinien być sygnał pwm z wypełnieniem zależnym od temp. Ten sygnał idzie też do zegarów. Zobacz jaka temp. do nich dochodzi.
  11. eFka w zabudowie: kiedyś karetka pogotowia.
  12. Mam, ale w tych złączach, nie zawsze rzeczywistość odpowiada schematowi.
  13. Jak już odkręcisz te 3 śruby, to skrzynkę wyciągasz do góry i zostaje coś takiego jak na filmie. Wtyczki siedzą w obudowie na zatrzaskach, a cała obudowa jest mocowana jedną nakrętką.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.