Jump to content

Orochimaru

moderator
  • Content Count

    12713
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    4d 2h 32m 47s

About Orochimaru

  • Rank
    inżynier

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Dolina Muminków
  • Zainteresowania
    Technika w każdej postaci.
  • Car
    Astra F X14NZ '97

Recent Profile Visitors

2350 profile views
  1. WD nie pomoże na długo. Lepszy będzie olej. Od strony tpsa jest tak samo jak z drugiej strony. Można tam siknąć pod spodu, ale to też raczej nic nie da, bo na osi przepustnicy są uszczelniacze. Zdjęcie potencjometru dałoby tyle, że mogłoby wykluczyć go, jako przyczynę zacinania.
  2. Myślę, że jak przystawisz stetoskop w połowie wysokości kadłuba, to będzie słychać najlepiej. Jeśli masz jak, to spróbuj odłączać po kolei wtryskiwacze (może abcom będzie umiał, jeśli nie, to ręcznie). Jeśli po odłączeniu stukanie się zmniejszy, to prawdopodobnie tłok się chybocze. Jak spytasz wujka googla (ew. ciocię kaczkę) o chybotanie tłoka (ang. piston slap) to dowiesz się więcej o tym zjawisku. Skoro będziesz wymieniał olej, to proponuję - na zimnym silniku - zdjąć miskę, wziąć dwa kijki i poruszać tłokami na boki (a raczej przód-tył - wzdłuż osi auta). Zobacz jaki luz jest na dole części prowadzącej, w najniższym i najwyższym położeniu tłoka. Porównaj tłoki między sobą. Z racji dość niskiej temperatury, może być tam delikatny luz, ale jeśli tłok stuka przy ruszaniu, to pomoże tylko wymiana. Przy okazji poruszaj stopami korbowodów (tu nie powinno być wyczuwalnego luzu). popatrz na gładzie cylindrów, czy nie ma rys. Obejrzyj wnętrze smoka pompy oleju, czy jest czyste.
  3. Aktualizację mapy (ale tylko tej, która jest aktualnie w radiu) można kupić za niecałe 400zł (albo taniej, gdzieś na olx-ach). Problem jest taki, że dla auta z 2010r. najnowsza mapa jest - o ile mi wiadomo - z 2015r, więc imho nie warto. Skoro w innych trybach pasek nie jest czarny, to nie jest to problem wyświetlacza. Komendy głosowe po polsku rozpoznają radia CD600, NAVI 650 i 950. Trzeba zmienić język na polski w opcjach. Reszta po angielsku.
  4. Jakie radio na pokładzie? Czy w miejscu tego czarnego paska pojawia się cokolwiek w innych trybach?
  5. Witam. Dobrze myślisz. AFR w OL ma być taki jak na benzynie (albo troszkę mniejszy). Korekty są zerowe w OL, ale sam AFR powinien być dostępny w wykazie danych bieżących. Zrób przyspieszanie na benzynie z i to samo na gazie. Porównaj afr i będziesz miał odpowiedź. Zapętlanie wtrysków występuje, gdy są za długie czasy wtrysku - tak długie, że przy danych obrotach wtrysk jest cały czas otwarty (za małe dysze, za małe ciśnienie, za duże korekty).
  6. Wyjmij przekaźnik i zmostkuj piny 30 i 87 w jego gnieździe. Jeśli światła się zaświecą, to problem jest z multitimerem, albo przełącznikiem.
  7. Witam. W ten sam sposób co podciśnienie, możesz sprawdzić wylot z reduktora i same wtryski.
  8. Szukaj klejów do wstępnej aplikacji w mikrokapsułkach. np: Loctite dri-loc, Parson sonlok, Hylomar hyloseal itp.
  9. Pomijając egzotyczne drewno (np: gwajakowiec), nic twardszego od paneli laminowanych nie znajdziesz. Jeśli chcesz wodoodporne, to szukaj takich z woskowanymi zamkami.
  10. Mnie też to wygląda na sondę. Sterownik powinien pokazywać napięcie sondy niezależnie od stanu pętli, ale często jest tak, że po wystąpieniu błędu, ustawia sobie jakąś wartość zastępczą i niestety pokazuje ją, zamiast faktycznego napięcia. Dlatego warto sondę odłączyć i podpiąć się do niej miernikiem. Bez grzałki dłużej potrwa zanim się nagrzeje, ale będzie wiadomo, czy faktycznie nie reaguje na zmiany mieszanki.
  11. Nie widać żadnych zmian w napięciu sondy, nawet przy gazie w podłodze. Odłącz sondę i zmierz napięcie na kablu sygnałowym od strony instalacji, po włączeniu zapłonu. Zobacz, czy po podłączeniu sondy masz zasilanie grzałki. Jaka jest rezystancja grzałki?
  12. Witam. Poproszę parametry: obroty status pętli sondy napięcie sondy korekty paliwa tps map Błędy skasowane, zimny silnik, odpalasz, 1min na wolnych obrotach, 30s na 2500rpm, 30s na wolnych. Podczas jazdy 3-4 bieg, 2tyś rpm przez 15-30s, schodzisz do 1500, but w podłogę do 5tyś (albo ile droga pozwoli) i hamujesz silnikiem.
  13. Czasy wtrysku Pb i LPG będą się różnić ze względu na mnożnik. Jeśli jednak będziesz patrzył tylko na czas wtrysku benzyny, to - w stanie ustalonym - nie powinien się on zmieniać, bez względu na to, czy silnik chodzi na Pb, czy na LPG, czy pół na pół. Jest to bardzo istotny wskaźnik poprawności wystrojenia instalacji gazowej.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.