Skocz do zawartości

Lacetti 1.6 problemy z odpalaniem


iwik

Rekomendowane odpowiedzi

Próbuję doprowadzić do porządku lacetona rodziców (ex mojego). Auto ma duże problemy z porannym odpalaniem, tzn. pali z trudem za 3, 4 razem.

Miało jeszcze rozjechane mocno wolne obroty na benzynie, potrafiło się przydławić do 500 obrotów i gasnąć (na lpg było ok). To mi sie udało mniej więcej ogarnąć adaptacją przepustnicy, obroty teraz trzyma na dobrym poziomie i nie faluje, ale odpala nadal z trudem (trzeba ze 2, 3 razy zakręcić, nawet na ciepło pół minuty po zgaszeniu). Jeździłem tylko na benzynie, gazu od 2 dni nie używałem - nic to nie zmieniło. Żaden check się nie pali. 

Gdzie szukać przyczyny? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, zzzz napisał(a):

Zakręć gaz zaworem na zbiorniku. Jeździj na samej benzynie. Może membrana w parowniku puszcza gaz...

Też o tym myślałem, ale jak jeżdżę od 2 dni na samej benzynie to wydawało mi się, że elektrozawór przy butli nie otwiera się w ogóle i gazu w parowniku nie powinno być. Ale może się mylę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam nieszczelnosci w dolocie zwłaszcza w okolicach map sensor, sprawdź czy świece nie zalane olejem z pod dekla, wspomniany już czujnik wału, no i standardowo przy gazie kable, cewki, świece. No i podłączyć coś po OBD, poprzeglądać parametry, błędy, itp. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpier gdy silnik pracuje na lpg idzie się zakręca butle ,silnik jeszcze dobre parę minut popracuje na lpg zanim go wypali ijak zgaśnie silnik lub jak się przełaczy na benzynę to dopiero jesteśmy pewni że niema już lpg w układzie i dopiero wtedy robimy inne testy dlaczego silnik nie odpala od razu 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
W dniu 27.10.2022 o 11:53, Jaruga napisał(a):

Dodam nieszczelnosci w dolocie zwłaszcza w okolicach map sensor, sprawdź czy świece nie zalane olejem z pod dekla, wspomniany już czujnik wału, no i standardowo przy gazie kable, cewki, świece. No i podłączyć coś po OBD, poprzeglądać parametry, błędy, itp. 

Niezła zabawa z tym, bo okazało się, że w zasadzie jest większość z tej listy. Zalane olejem świece, pęknięta rura dolotu, brudna przepustnica i pewnie pompa paliwa nie wydala. :hehe:

Stare to jednak jest dobre wino. 

Uszczelka dekla, świece, kable zapłonowe, rura dolotu już wymienione, przepustnica wyczyszczona. Na gazie chodzi już cacy, ale nadal odpala za 3-cim razem i na benzynie się dławi. Nowa pompa paliwa juz czeka, zobaczymy. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, iwik napisał(a):

Niezła zabawa z tym, bo okazało się, że w zasadzie jest większość z tej listy. Zalane olejem świece, pęknięta rura dolotu, brudna przepustnica i pewnie pompa paliwa nie wydala. :hehe:

Stare to jednak jest dobre wino. 

Uszczelka dekla, świece, kable zapłonowe, rura dolotu już wymienione, przepustnica wyczyszczona. Na gazie chodzi już cacy, ale nadal odpala za 3-cim razem i na benzynie się dławi. Nowa pompa paliwa juz czeka, zobaczymy. 

No niestety - starość nie radość 😄 Przy okazji wychodzi dlaczego chevrolety były tańsze - oszczędności na elementach typu plastikowa pokrywa zaworów, wtyczki, materiał dolotu utlenia się i pęka... Lacetti mojej baby pewnie ostatni rok w rodzinie - kończą mi się już wydatki na dom i w przyszłym roku trzeba będzie można szukać następcy na następne kilkanaście (mam nadzieję) lat. Co ciekawe mam jeszcze oryginalne zawieszenie które przechodzi przeglądy bez problemu i wydech (choć był już naprawiany). Mam nadzieję że to wszystko wytrzyma jeszcze rok 😄 Bo jak się sypnie to wydam połowę jego wartości 😄 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.10.2022 o 16:02, Waldek40 napisał(a):

Najpier gdy silnik pracuje na lpg idzie się zakręca butle ,silnik jeszcze dobre parę minut popracuje na lpg zanim go wypali ijak zgaśnie silnik lub jak się przełaczy na benzynę to dopiero jesteśmy pewni że niema już lpg w układzie i dopiero wtedy robimy inne testy dlaczego silnik nie odpala od razu 

Też uważam że problemy z odpalaniem to wina instalacji lpg i wynik zbyt bogatej mieszanki - leje benzynę plus dostaje się jakaś resztka gazu. Ale zobaczymy co wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Jaruga napisał(a):

Też uważam że problemy z odpalaniem to wina instalacji lpg i wynik zbyt bogatej mieszanki - leje benzynę plus dostaje się jakaś resztka gazu. Ale zobaczymy co wyjdzie

Ale zakręciłem butlę wcześniej i wypaliłem lpg z instalacji. Nic to nie zmieniło w kwestii odpalania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.