Skocz do zawartości

Problem z prądem CBR 125


Rekomendowane odpowiedzi

To tak aku ma raptem rok. Przez zimę kilka razy odpalałem i palił od razu. Jakoś w maju mi zgasł i jak chciałem po chwili odpalić to nie miał w ogole siły zakręcić po czym zero reakcji. Odpaliłem na kable bez problemu. Pojeździłem z 2 miesiące bez żadnych "objawów" i kilka dni temu znowu mi zgasł i nie mogłem go odpalić, odpaliłem na pych i po kilkudziesięciu metrach zacząć tracić moc i zgasł. Po przekręceniu kluczyka delikatnie żarzy się kontrolka N, rozrusznik nawet nie próbuje zakręcić, tak jakby był słaby aku. Od czego zacząć i jaka może być przyczyna? Aku już podziękował🤔?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kilka dni postala bo jakoś nie miałem weny się tym zajmować. Miernik pokazał 11 z groszami, przy próbie odpalenia słabo kręciła i było słychać cykanie przy aku. Podpialem kable i od razu odpaliła. Miernik pokazał 7 z groszami jak chodzila. Ale po ok minucie sama zgasła i znowu to samo, już nie chcaiala odpalić 🤔🤔🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Mr_Hyde napisał(a):

Hmmm za aku płaciłem 65zł, ale teraz patrzę na allegro i są takie po 65zł ale są też po 150 zł czy 250 zł:panic:

tak... to może być powód ;] 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Mr_Hyde napisał(a):

W takim razie ogarniam jakiś aku i zobaczymy czy będzie ok:bzik:

Jak już ogarniesz ten aku, to zrób parę dodatkowych rzeczy na przyszłość. Po pierwsze sprawdź, czy nie masz problemów z ładowaniem (wystarczy zmierzyć napięcie ładowania), a po drugie w zimie albo odłącz akumulator z motocykla, albo podepnij do jakiejś "inteligentnej" ładowarki (uruchamianie co jakiś czas na chwilę nie ma większego sensu, bo energia może się nawet nie zbilansować, nie wspominając o podładowaniu aku). 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, janusz napisał(a):

albo podepnij do jakiejś "inteligentnej" ładowarki

Mam w garażu coś takiego

image.png.41519b3882c65605148a068758b25af0.png

 

super sprawa bo do aku na stałe podpiąłem kabelek z wtyczką która jest dostępna pod kanapą i potem tylko do tej wtyczki podłączam ładowarkę i śmiga

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, janusz napisał(a):

Po pierwsze sprawdź, czy nie masz problemów z ładowaniem (wystarczy zmierzyć napięcie ładowania)

A co gdzie i jak się podpiąć😇? Bo ja z tych co mają 2 lewe rence;]

 

22 godziny temu, janusz napisał(a):

a po drugie w zimie albo odłącz akumulator z motocykla

Teraz jak będę odstawiał do garażu na zimę to wyjmę aku i zabiorę do domu:)

Edytowane przez Mr_Hyde
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mr_Hyde napisał(a):

A co gdzie i jak się podpiąć😇? Bo ja z tych co mają 2 lewe rence;]

Masz zwykły woltomierz? Najłatwiej podpiąć (mierzyć) bezpośrednio na klemach akumulatora. Możesz sprawdzić jakie masz napięcie na akumulatorze bez uruchomionego silnika, a potem na włączonym. Na wyłączonym silniku napięcie aku nie powinno być niższe niż ok 12,3V, a na włączonym niższe niż 13,5 V. Zakładam, że nie masz innych problemów z ładowaniem. Ale wykonaj te pomiary na początek. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No problem jest dalej... Dzisiaj ledwo co dokulałem się do domu z garażu. W czasie jazdy zaczął tracić moc, wskazówka obrotomierza spadła na 0 po mimo że jeszcze coś tam jechał i w końcu zgasł i to samo. Kontrolka lekko się żarzy ale nie zero reakcji rozrusznika. Chyba nie ma ładowania:panic: albo coś w tym stylu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Mr_Hyde napisał(a):

No problem jest dalej... Dzisiaj ledwo co dokulałem się do domu z garażu. W czasie jazdy zaczął tracić moc, wskazówka obrotomierza spadła na 0 po mimo że jeszcze coś tam jechał i w końcu zgasł i to samo. Kontrolka lekko się żarzy ale nie zero reakcji rozrusznika. Chyba nie ma ładowania:panic: albo coś w tym stylu...

A zrobiłeś to o czym pisałem w wątku miesiąc temu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, janusz napisał(a):

A zrobiłeś to o czym pisałem w wątku miesiąc temu? 

Panie, plan taki że zamówiłem drugi aku za 63zł jako że transport 150zł i odstawiam do mechanika. No mam nadzieję że uda mi się dojechać;p

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, janusz napisał(a):

Kolega woli wymieniać baterie 😉

Nie no mam po prostu problem z ładowaniem, wymiana aku nic nie daje. Ja się średnio znam na diagnozowaniu więc wolę zaprowadzić do fachowca a że taniej mnie wyjdzie kupienie aku niż transport to zamówiłem drugi aku;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Mr_Hyde napisał(a):

Nie no mam po prostu problem z ładowaniem, wymiana aku nic nie daje. Ja się średnio znam na diagnozowaniu więc wolę zaprowadzić do fachowca a że taniej mnie wyjdzie kupienie aku niż transport to zamówiłem drugi aku;)

Rozumiem że sam nie naprawisz, ale naładować chyba możesz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Winny  okazał się być spalony alternator 

Btw bo nigdy nie miałem styczności z mechanikiem od motocykli czy cena 870 zł za na prawe alternatora, wymiana oleju plus uszczelka dekla, naciag i smarowanie łańcucha plus poprawa mocowania plastiku to kwota ok za to wszystko ??? 

 

 

 

Edytowane przez Mr_Hyde
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
W dniu 22.09.2023 o 15:16, Mr_Hyde napisał(a):

Winny  okazał się być spalony alternator 

Btw bo nigdy nie miałem styczności z mechanikiem od motocykli czy cena 870 zł za na prawe alternatora, wymiana oleju plus uszczelka dekla, naciag i smarowanie łańcucha plus poprawa mocowania plastiku to kwota ok za to wszystko ??? 

 

 

 

Wszystko zależy od tego jak bardzo dalekowschodni stator Ci tam włożył są takie za 120 zł ale coś bardziej firmowego to już 600 zł i nie są to Hondy tylko też lepsze zamienniki . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.11.2023 o 10:31, eryko napisał(a):

Wszystko zależy od tego jak bardzo dalekowschodni stator Ci tam włożył są takie za 120 zł ale coś bardziej firmowego to już 600 zł i nie są to Hondy tylko też lepsze zamienniki . 

Wg rozpiski regeneracja/naprawa alternatora 350 zł 🤔.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.