Skocz do zawartości

Masa pojazdu


swienty

Rekomendowane odpowiedzi

Pozycja F1 17990kg

Pozycja F2 16000kg

 

Czyli auto homologowane na 18t dmc jest zarejestrowane na 16t. W jaki sposób zmienić to znowu na 18?

 

Naciski na os podane na tabliczce znamionowej są prawidłowe. 

 

 

Edit

 

W innym aucie mam w obu pozycjach 24000kg, i tutaj żeby go przerobić na 26000kg (a jest taka możliwość), trzeba załatwić homologację w ASO.

Edytowane przez swienty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, swienty napisał(a):

 

A to dziwne, na tabliczce mam 17990, nacisk pierwszej osi 7100, drugiej 11500 czyli wszystko robione pod 18t dmc.

U mnie kiedyś podobna sprawę załatwił diagnosta na SKP podczas przeglądu. 

Tylko, że u mnie to był samochód osobowy, a wartość, która poprawial była o rząd wielkości za duża, wiec na pierwszy rzut oka bylo widac, ze to blad. Nie pamietam szczegolow, ale diagnosta gdzieś tam coś pozmieniał u siebie, dal mi jakiś papier z ta zmiana i już.

Może spróbuj zacząć od SKP, możliwe, że przynajmniej podpowiedzą co zrobić.

Edytowane przez komandos80
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, komandos80 napisał(a):

spróbuj zacząć od SKP, możliwe, że przynajmniej podpowiedzą co zrobić.

przeciez pisałem wyżej , tylko producent pojazdu , OSKP jest "za krótkie" na takie zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, piter19731 napisał(a):

przeciez pisałem wyżej , tylko producent pojazdu , OSKP jest "za krótkie" na takie zmiany.

 

A kojarzysz przepis jakim należy się podeprzeć?

Dzwoniłem do okręgówki i powiedzieli że powinno się udać, ale muszą sprawdzić czy czasem 16t nie zostało ograniczone zawieszeniem (mamy resor) :nie_wiem: bo jeśli tabliczka jest na 17990kg, naciski na tabliczce ok (przód 7100, tył 11500) to prawdopodobnie się uda. Serwis Renault twierdzi to samo :nie_wiem: 

 

  

18 godzin temu, piter19731 napisał(a):

plus nowe tabliczki znamionowe

 

No dobra a w jakim celu, wytłumaczysz? Tabliczki są przystosowane pod samochód 18t i tutaj wszystko się zgadza

Edytowane przez swienty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.09.2023 o 14:57, swienty napisał(a):

pod samochód 18t i tutaj wszystko się zgadza

18000 czy 17990 bo to jednak nie jest to samo. wiem,  czepiam się ale jak poprawiać to wszystko  bo inaczej  cały czas będzie bałagan i niezgodność.

 

W dniu 27.09.2023 o 14:57, swienty napisał(a):

Serwis Renault twierdzi to samo :nie_wiem: 

Tandem Trucks sam z siebie nic nie wystawi, potrzebne jest zaświadczenie z Volvo polska a siedziba jest w młochowie k Nadarzyna-warszawa

W dniu 27.09.2023 o 14:57, swienty napisał(a):

Dzwoniłem do okręgówki i powiedzieli że powinno się udać

to,że diagnosta coś napisze nie oznacza ,że wydział komunikacji  to "puści" . zacznij najpierw od wydziału komunikacji jak to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.09.2023 o 16:17, swienty napisał(a):

Pozycja F1 17990kg

Pozycja F2 16000kg

 

Czyli auto homologowane na 18t dmc jest zarejestrowane na 16t. W jaki sposób zmienić to znowu na 18?

 

Naciski na os podane na tabliczce znamionowej są prawidłowe. 

 

 

Edit

 

W innym aucie mam w obu pozycjach 24000kg, i tutaj żeby go przerobić na 26000kg (a jest taka możliwość), trzeba załatwić homologację w ASO.

Zawsze musisz mieć wyciąg z homologacji, potem dopiero OSKP 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, swienty napisał(a):

18t = 17990kg

ja pitole , pisze po raz kolejny - to jest rozbieżnośc kwalifikująca do wyniku negatywnego na badaniu technicznym.

Idźże w końcu do wydziału komunikacji i spytaj tam jakie dokumenty sa potrzebne, nie zaczynaj od końca, zacznij od początku. chłopaki diagności Tobie  radzą a Ty dalej swoje. powtarzam - wg przepisów diagnosta nie ma prawa zmieniać DMC pojazdu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, piter19731 napisał(a):

ja pitole , pisze po raz kolejny - to jest rozbieżnośc kwalifikująca do wyniku negatywnego na badaniu technicznym.

Idźże w końcu do wydziału komunikacji i spytaj tam jakie dokumenty sa potrzebne, nie zaczynaj od końca, zacznij od początku. chłopaki diagności Tobie  radzą a Ty dalej swoje. powtarzam - wg przepisów diagnosta nie ma prawa zmieniać DMC pojazdu. 

Zmienić nie, ale wystawia zaswiadczenie czy jak to tam się zwie o masach, tabliczce, i z tym zaświadczeniem do wydzialu się dopiero idzie.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.