Skocz do zawartości

Cylinder po szlifie, docieranie i ciśnienie sprężania


Cinek

Rekomendowane odpowiedzi

Zanim cokolwiek ruszyłem ciśnienie sprężania wynosiło 6 barów.

Po szlifie i zainstalowaniu zupełnie nowej głowicy - 7 barów.

Czy jest szansa że w trakcie docierania gdy zniknie drobna "choinka" po honowaniu cylindra ciśnienie jeszcze wzrośnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

"Ukoronowaniem czynności diagnostycznych powinno być sprawdzenie ciśnienia sprężania w cylindrze. Pomiar tej wielkości, będącej wskaźnikiem stopnia zużycia gładzi cylindrycznej tłoka oraz stanu pierścieni, należy wykonywać po nagrzaniu silnika. Ciśnienie to mierzymy za pomocą manometru z zaworem zwrotnym, wciskając jego końcówkę do otworu w głowicy (po uprzednim wykręceniu świecy) i energicznie naciskając wielokrotnie na dźwignię rozrusznika aż do ustalenia się wskazówki manometru na największej wartości.

 

 

 

Prawidłowe ciśnienie dla silników SO1Z powinno wynosić 7,0 kG/cm², a dla silników SO1-Z3 - 7,5 kG/cm². Jeśli zmierzone wartości są mniejsze niż odpowiednio 6 i 6,5 kG/cm² silnik na skutek nadmiernych luzów kwalifikuje się do naprawy."

 

Przeliczyłem 7 kg/cm², jest to niecałe 7 barów. Ja mierzyłem ciśnienie na zimnym silniku, po rozgrzaniu powinno być nieco więcej z czego wynika że jest ok. 

 Na FB grupie WSK jacyś mądrale pisali że 10 barów jest ok, 8 dolna granica, 6 silnik do remontu. Czyżby fantaści mądrzejsi od konstruktorów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, rbgarb1 napisał(a):

To po dotarciu na ciepłym silniku będzie OK:oki:

Wiesz dobrze że na YT mogą być fantaści co mają nawet 12

Przy prawidłowo złożonym i spasowanym silniku masz serie,to tylko się cieszyć.

 

Też mi się wydaje że WSK jest ogólnie mało wysilona, przystosowana jeszcze do starych paliw o niskiej liczbie oktanowej.

Tu aż się prosi by nieco podnieść stopień sprężania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, 4thelement napisał(a):

Marcin, jak myślisz, co znaczy docieranie się silnika? Czemu ono służy? 

Tak, po dotarciu będzie minimalnie lepiej, lub znacznie lepiej 

Znam definicję a jedynym sprzętem który docierałem dawno temu był motorower.

A tak w ogóle jestem na siebie zły.

Miał być plan minimum, a widzę ile już pieniędzy poszło i ile jeszcze może iść.

Zaraz będę połowił silnik i wał pójdzie do roboty, przy okazji diabli wiedzą co jeszcze wyjdzie... A ja nie lubię prowizorek w silniku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Cinek napisał(a):

Znam definicję a jedynym sprzętem który docierałem dawno temu był motorower.

A tak w ogóle jestem na siebie zły.

Miał być plan minimum, a widzę ile już pieniędzy poszło i ile jeszcze może iść.

Zaraz będę połowił silnik i wał pójdzie do roboty, przy okazji diabli wiedzą co jeszcze wyjdzie... A ja nie lubię prowizorek w silniku.

 

A mówiłem Ci żebyś odrobinę odpoczął, postaw sprzęt w kącie, zima jest długa a i kasy nazbierasz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, 4thelement napisał(a):

A mówiłem Ci żebyś odrobinę odpoczął, postaw sprzęt w kącie, zima jest długa a i kasy nazbierasz 

No ale... Ale... ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, technix napisał(a):

Sorry, za OT, ale ile tej kasy może iść w taki prymitywny silniczek?

Za czasów mojej młodości , kiedy w każdym sklepiku z częściami motoryzacyjnymi kupiłeś nowy cylinder, tłok z pierścieniami, głowice z usczelką bo akurat przeciągnąłes gwint przy 5 wymianie świecy dzisiaj, to taki silniczek kosztował grosze. Teraz to jest rarytas kolekcjonerski i szlif cylindra jest nie tylko obrobką mechaniczną, ale skomplikowanym procesem technologicznym z szamanami włączenie.

A to już może kosztować tyle, za ile szaman zgodził się zatańczyć😁. W skrócie świat oszalał.

Kiedyś sam osobiście jako nastolatek wymieniałem tłok, pierścienie i cylinder w tym silniku w ciągu max 1 h. Robota prosta. Wyciągnąć stare graty, oczyścić przylgnie pod cylinder, złożyć nowe części , które dzień wcześniej przywiozłem w plecaku wracając ze szkoły. Uszczelki robiło się wystukując je kluczem z kartki bloku technicznego i smarując obficie hermetykiem.

Teraz są procedury, pomiar ciśnienia sprężania, podnoszenie stopnia sprężania, irydowe świece zapłonowe... 

Złóż czyste nowe / zregenerowane części zgodnie z instrukcją sprzed 50 lat i zdrowym rozsądkiem i ciesz się swoim hobby. A tym szamanom z YouTube powiedz stanowcze raczej nie 😁.

  • Kocham 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, technix napisał(a):

Sorry, za OT, ale ile tej kasy może iść w taki prymitywny silniczek?

Obecnie idzie to nawet w tysiące. Ludzie którzy nie mają pojęcia i wszystko zlecają naprawdę tyle płacą.

Poza tym nawet tłoków są różne rodzaje, od tanich do Aliena który kosztuje tyle ile niedawno cała WSK :lol:

I tak ze wszystkim.

Staram się wybierać zdroworozsądkowo czyli rzeczy o optymalnym stosunku jakości do ceny. I tak Japończyka z WSK nie zrobię. ;)

Edit. Aż zrobiłem podsumowanie, poszło 2154 zł nie licząc ostatnich wydatków. Nie na sam silnik ale głównie na niego.

Edytowane przez Cinek
  • zszokowany 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, volf6 napisał(a):

To jak już będziesz grzebał przy wale to podkowę zamontuj, bo ponoć warto:phi:

 

To bym raczej się skłaniał ku membranie w dolocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.