Skocz do zawartości

Z cyklu: co wybrać?


MajkDe

Rekomendowane odpowiedzi

Przyszedł czas na zmianę hamulców w Golfiku.

Przód już zrobiony (upgrade z tarcz pełnych na wentyle). Teraz kolej na bębny.

Mam niestety dylemat, którego nie miałem przy wyborze tarcz: jakiej firmy produkty wybrać? W Przypadku tarcz klocków wybrałem zestaw Ate + Pagid czerwony.

Przy wyborze bębnów biorę na razie pod uwagę dwa warianty:

1. Drogi: bębny Lucas, szczęki Ate, łożyska Skf

2. Ekonomiczny: bębny Mikoda, szczęki za ok.70-90PLN, łożyska włoskie (tańsze od Skf).

Różnica w kosztach jest spora, bo wariant 2 jest tańszy o ok. 1/3.

Co radzicie?

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na hamulcach się podobno nie oszczędza ale twój cash twój choice

Tyle, że 80% hamowania wykonuje przód...

Chodzi mi o opinię osób, które miały/ mają podobne zestawy części.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak juz zrobiles uprage z pelnych na wentyle to pomysl moze nad

> upgradem bednów na tarcze

Z racji tego, że to kombi, używki są prawie niedostępne. Poza tym koszt przewyższyłby wariant droższy. Dodatkowo jeszcze na pewno musiałbym zakładać nowe klocki a i pewnie tarcze by się przydało zmienić a przynajmniej przetoczyć. Nie wiem czy linki ręcznego nie należałoby zmienić. itd. itp.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z racji tego, że to kombi, używki są prawie niedostępne. Poza tym

> koszt przewyższyłby wariant droższy. Dodatkowo jeszcze na pewno

> musiałbym zakładać nowe klocki a i pewnie tarcze by się przydało

> zmienić a przynajmniej przetoczyć. Nie wiem czy linki ręcznego

> nie należałoby zmienić. itd. itp.

> PZDR

rozumiem

ja bym brał bebny mikody bo nie odbiegaja jakoscią od lukasa a wg. niektórych przewyzszają , do tego szczeki te tansze i łozyska SKF, skoro to kombiak to one jednak mocno dostają po tyłku i lepiej miec lepsze moim zdaniem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozumiem

> ja bym brał bebny mikody bo nie odbiegaja jakoscią od lukasa a wg.

> niektórych przewyzszają , do tego szczeki te tansze i łozyska

> SKF, skoro to kombiak to one jednak mocno dostają po tyłku i

> lepiej miec lepsze moim zdaniem

Chyba taki wariant właśnie wybiorę.

Bębny nie będą u mnie miały tak ciężko jak hamukce z przodu więc stawiam na Mikodę.

Szczęki niewiele zmienią (podejrzewam, że kilka % najwyżej w parametrach hamowania), więc będą z grupy "ekonomicznych".

Co do łożysk to nie pomyślałem o obciążeniu i możliwym szybszym zużyciu przy cięższym tyle. Z tyłu mam dystanse 15mm na stronę więc łożyska nie mają łatwo... Będzie więc na 80% Skf, a na pewno coś z grupy markowych.

Dzięki.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.