Skocz do zawartości

Silnik dmuchawy nagrzewnicy- masa na obudowie?


vaz2110

Rekomendowane odpowiedzi

Czy w tym silniku styk masy powinien być zwarty z jego obudową? 

Czyściłem dzisiaj ten silnik bo głośno pracował. Poskładałem wszystko do kupy, zamontowałem do samochodu  i działa w układzie jak na zdjęciu czyli haczyk od styku masowego nie dotyka obudowy silnika.

Zastanawiam się czy w trakcie demontażu nie spłaszczyłem go przypadkiem i haczyk miał jednak mieć połączenie z obudową🤔

Przedzwoniłem multimetrem styki i jest przejście między stykiem masowym i plusem ale nie ma przejścia między obudową a tymi stykami.

Natomiast po dogięciu haczyka od styku masowego do obudowy silnika pojawia się przejście między obudową i stykiem plusowym oraz masowym, pozostaje oczywiście przejście między stykiem plusowym i masowym. Nie ryzykowałem podłączenia do samochodu w tym ostatnim układzie z masą na obudowie.

Który układ jest poprawny- z masą na obudowie silnika czy bez?

IMG_20231217_125905.jpg

Edytowane przez vaz2110
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, vaz2110 napisał(a):

Który układ jest poprawny- z masą na obudowie silnika czy bez?

W samochodzie zasadniczo wszystko co nie jest podłączone do plusa to jest połączone z minusem (masą) więc nawet jeśli podasz minus na korpus wentylatora, to nie spowodujesz zwarcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko działa jak należy. Zastanawiam się jednak po co producent tego silnika zastosował ten haczyk przy styku masowym i specjalną wypustkę do niego na obudowie. Może żeby na szczotkach nie iskrzyło?

Aż się prosi żeby był dogięty do obudowy silnika. I tak w pewnym momencie zrobiłem tyle, że pojawiło się też wtedy przejście między stykiem dodatnim silnika i jego obudową. I to mnie zaskoczyło. Nie wiem jak jest realizowane takie połączenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • To się chyba wyjaśniło🤔

Zmierzyłem rezystancję między stykiem + i - oraz między obudową a stykiem + i - przy haczyku dotykającym obudowy. Wszędzie wychodzi około 1 Ohm.

Skoro teraz silnik działa bez minusa na obudowie to przyłożenie minusa na obudowę nie powinno nic złego zrobić w instalacji elektrycznej samochodu.

Zastanawiam się więc co daje masa na obudowie silnika z magnesem stałym bo chyba tak fabrycznie w tym silniku było🤔

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.