Skocz do zawartości

Problem z instalacją elektryczną


Mentos71

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum. Jestem posiadaczem Opla Zafiry B 1.7 Cdti, 125 km z 2008 roku. Mój problem polega na non stop rozładowanym akumulatorze. Wieczorem ładuje a rano zero pradu. Dzisiaj pomierzyłem pomiernikiem na masie,że i wykazało, że gdzieś kradnie prąd. Na mierniko pokazało na zamkniętym aucie pobor pradu na poziomie 2 44 ampera Po podłączeniu masy coś cykało i tak dotykałem kilka razy klema i zaczęło się odzywać sprzegielko sprężarki klimy. Odłączyłem wtyczkę elektryczną od sprężarki klimy i pomierzyłem znów prąd pokazało pobór na poziomie 0,17 ampera. Pytanie, czy to wina sprężarki klimy, i to jest naturalne, żeby dotykając masą klimy do akumulatora sprzęgiełko tak cykało? Proszę o podpowiedź. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam schematu do Zafiry i nie mogę znaleźć... W bliźniaczej Astrze jest moduł do sterowania klimatyzacją - to on steruje między innymi cewką sprężarki klimatyzacji. Nie znam algorytmu działania tego systemu ale na pewno nie jest możliwe., by w normalnych warunkach, przy wyłączonym zapłonie na cewce pojawiło się napięcie.

1) Zwarcie w instalacji elektrycznej,

2) Janusz Grzebalski, coś "poprawił",

3) Uszkodzenie modułu sterowania klimą - jest na nim cały czas + bezpośrednio z akumulatora (30-ka).

 

Załatw schemat na priv. to zobaczymy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bagażniku po lewej stronie masz skrzynkę z przekaźnikami (zakładam, że nie masz reca).

K5 to przekaźnik od sprzęgła sprężarki.

Wyciągnij go i zobacz, czy pomogło.

Możesz go zmienić miejscami z K71, Jeśli zaświeci się światło cofania, to przekaźnik klimy jest zwarty i do wymiany.

Jeśli masz reca (skrzynka z kilkoma szerokimi wtyczkami i bezpiecznikami), to daj znać.

rel.jpg

Edytowane przez Orochimaru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jeszcze raz co do tematu Opla Zafiry z problemem z sprzęgającym sprzegiełkiem sprężarki klimy. Jak  na dzień dzisiejszy,y nie było czasu przez śnieżyce zerknąć do końca, ale wywnioskowałem, że może to być przekaznik w skrzynce bezpiecznikow z przodu w przedziale silnika. Tu kolega Orochimaru podpowiadał, że z tyłu jest w przedziale bagażnika, ale z filmiku, który znalazłem w necie  wynika, że jest w przedziale silnika. Był podobny przypadek po podłączeniu klimy aku  zwierał sprzęgielko , a gdy klemę aku rozpinalo to był stuk jakby rozłączało. Może być padnięty przekaznik. Jeżeli po wymianie przekaznika  będzie dobrze to napisze. Pozdro 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Witam, nic nie pomogło wymiana przekaznika sprzegielka klimatyzacji. Dalej zżera prąd. Po zmierzeniu pomiernikiem wynik spoczynkowy 0.07,Ampera  a dalej rozładowuje aku. Zero pomysłu.

Edytowane przez Mentos71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku sorki za Zafirę A... Nie zauważyłem na początku.

 

Podłączyłeś miernik pomiędzy klemą akumulatora i biegunem akumulatora i tam przy wyłączonym zapłonie było 70 miliamper? To przecież tyle ile pobierają trzy maleńkie diody LED. W mojej Astrze G, gdzie jest dodatkowo rejestrator jazdy, pobór przy wyłączonym zapłonie wynosi około 100 miliamperów i nie ma problemów z uruchomieniem silnika nawet po dwóch tygodniach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, SAS44 napisał(a):

Na początku sorki za Zafirę A... Nie zauważyłem na początku.

 

Podłączyłeś miernik pomiędzy klemą akumulatora i biegunem akumulatora i tam przy wyłączonym zapłonie było 70 miliamper? To przecież tyle ile pobierają trzy maleńkie diody LED. W mojej Astrze G, gdzie jest dodatkowo rejestrator jazdy, pobór przy wyłączonym zapłonie wynosi około 100 miliamperów i nie ma problemów z uruchomieniem silnika nawet po dwóch tygodniach...

Tak podłączyłem jak mówisz, ale

rozładowuje do cna aku. Dziwna sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pewnie rozładował by się nawet niepodłączony do instalacji. 70 miliamper to jest nic, dla (uwaga!) SPRAWNEGO akumulatora. Ile lat ma ten akumulator? Jakie jest napięcie ładowania z włączonymi wszystkimi możliwymi odbiornikami na podwyższonych obrotach? Jakie jest napięcie akumulatora po 10 minutach od pełnego naładowania na (uwaga 2!) DOBRYM prostowniku, po jednej godzinie i po dwóch godzinach? Pomierz to wsio i napisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.01.2024 o 21:13, Orochimaru napisał(a):

W bagażniku po lewej stronie masz skrzynkę z przekaźnikami (zakładam, że nie masz reca).

K5 to przekaźnik od sprzęgła sprężarki.

Wyciągnij go i zobacz, czy pomogło.

Możesz go zmienić miejscami z K71, Jeśli zaświeci się światło cofania, to przekaźnik klimy jest zwarty i do wymiany.

Jeśli masz reca (skrzynka z kilkoma szerokimi wtyczkami i bezpiecznikami), to daj znać.

rel.jpg

 

W dniu 29.01.2024 o 10:38, SAS44 napisał(a):

To pewnie rozładował by się nawet niepodłączony do instalacji. 70 miliamper to jest nic, dla (uwaga!) SPRAWNEGO akumulatora. Ile lat ma ten akumulator? Jakie jest napięcie ładowania z włączonymi wszystkimi możliwymi odbiornikami na podwyższonych obrotach? Jakie jest napięcie akumulatora po 10 minutach od pełnego naładowania na (uwaga 2!) DOBRYM prostowniku, po jednej godzinie i po dwóch godzinach? mierz to wsio i napisz.

Witam! Akumulator podmieniony na drugi 1 roczny. To samo rozładowuje po jednym dniu. Ładowanie aku w aucie po włączeniu większości odbiorników 14.1 - 14.2. Po naładowaniu aku do prawie 100 procent i włożeniu do auta podłączyłem klemę *, później dotykając klimatyzacji minus do aku slychac cyknięcie przekaznika sprzegla sprężarki klimy i zespala się na stałe. Nawet nie ma załączonego zapłonu.  Pomierzone pomiernikiem po wyjęciu przekaznika wartość stoi 0.05 ampera. Po wpięciu przekaznika jest po 20 min prawie 3 ampera. Trudno rozgryźć, bo w necie nic nie piszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Orochimaru napisał(a):

Czyli mamy 3 możliwości:

skrzynka bezpieczników

sterownik silnika

kable.

Odłącz krótszą (szarą) wtyczkę od sterownika silnika i sprawdź, czy to coś dało.

ECU jest za przednią częścią nadkola przedniego lewego koła.? Jak się dostać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.