Mentos71 Napisano 17 Stycznia Udostępnij Napisano 17 Stycznia Witam wszystkich na forum. Jestem posiadaczem Opla Zafiry B 1.7 Cdti, 125 km z 2008 roku. Mój problem polega na non stop rozładowanym akumulatorze. Wieczorem ładuje a rano zero pradu. Dzisiaj pomierzyłem pomiernikiem na masie,że i wykazało, że gdzieś kradnie prąd. Na mierniko pokazało na zamkniętym aucie pobor pradu na poziomie 2 44 ampera Po podłączeniu masy coś cykało i tak dotykałem kilka razy klema i zaczęło się odzywać sprzegielko sprężarki klimy. Odłączyłem wtyczkę elektryczną od sprężarki klimy i pomierzyłem znów prąd pokazało pobór na poziomie 0,17 ampera. Pytanie, czy to wina sprężarki klimy, i to jest naturalne, żeby dotykając masą klimy do akumulatora sprzęgiełko tak cykało? Proszę o podpowiedź. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SAS44 Napisano 17 Stycznia Udostępnij Napisano 17 Stycznia Nie mam schematu do Zafiry i nie mogę znaleźć... W bliźniaczej Astrze jest moduł do sterowania klimatyzacją - to on steruje między innymi cewką sprężarki klimatyzacji. Nie znam algorytmu działania tego systemu ale na pewno nie jest możliwe., by w normalnych warunkach, przy wyłączonym zapłonie na cewce pojawiło się napięcie. 1) Zwarcie w instalacji elektrycznej, 2) Janusz Grzebalski, coś "poprawił", 3) Uszkodzenie modułu sterowania klimą - jest na nim cały czas + bezpośrednio z akumulatora (30-ka). Załatw schemat na priv. to zobaczymy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 17 Stycznia Udostępnij Napisano 17 Stycznia (edytowane) W bagażniku po lewej stronie masz skrzynkę z przekaźnikami (zakładam, że nie masz reca). K5 to przekaźnik od sprzęgła sprężarki. Wyciągnij go i zobacz, czy pomogło. Możesz go zmienić miejscami z K71, Jeśli zaświeci się światło cofania, to przekaźnik klimy jest zwarty i do wymiany. Jeśli masz reca (skrzynka z kilkoma szerokimi wtyczkami i bezpiecznikami), to daj znać. Edytowane 17 Stycznia przez Orochimaru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos71 Napisano 20 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia Witam jeszcze raz co do tematu Opla Zafiry z problemem z sprzęgającym sprzegiełkiem sprężarki klimy. Jak na dzień dzisiejszy,y nie było czasu przez śnieżyce zerknąć do końca, ale wywnioskowałem, że może to być przekaznik w skrzynce bezpiecznikow z przodu w przedziale silnika. Tu kolega Orochimaru podpowiadał, że z tyłu jest w przedziale bagażnika, ale z filmiku, który znalazłem w necie wynika, że jest w przedziale silnika. Był podobny przypadek po podłączeniu klimy aku zwierał sprzęgielko , a gdy klemę aku rozpinalo to był stuk jakby rozłączało. Może być padnięty przekaznik. Jeżeli po wymianie przekaznika będzie dobrze to napisze. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 20 Stycznia Udostępnij Napisano 20 Stycznia Zgadza się. Jeśli masz reca, to przekaźnik sprzęgła jest w skrzynce, w przedziale silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos71 Napisano 27 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia (edytowane) Witam, nic nie pomogło wymiana przekaznika sprzegielka klimatyzacji. Dalej zżera prąd. Po zmierzeniu pomiernikiem wynik spoczynkowy 0.07,Ampera a dalej rozładowuje aku. Zero pomysłu. Edytowane 27 Stycznia przez Mentos71 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SAS44 Napisano 29 Stycznia Udostępnij Napisano 29 Stycznia Na początku sorki za Zafirę A... Nie zauważyłem na początku. Podłączyłeś miernik pomiędzy klemą akumulatora i biegunem akumulatora i tam przy wyłączonym zapłonie było 70 miliamper? To przecież tyle ile pobierają trzy maleńkie diody LED. W mojej Astrze G, gdzie jest dodatkowo rejestrator jazdy, pobór przy wyłączonym zapłonie wynosi około 100 miliamperów i nie ma problemów z uruchomieniem silnika nawet po dwóch tygodniach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos71 Napisano 29 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 1 godzinę temu, SAS44 napisał(a): Na początku sorki za Zafirę A... Nie zauważyłem na początku. Podłączyłeś miernik pomiędzy klemą akumulatora i biegunem akumulatora i tam przy wyłączonym zapłonie było 70 miliamper? To przecież tyle ile pobierają trzy maleńkie diody LED. W mojej Astrze G, gdzie jest dodatkowo rejestrator jazdy, pobór przy wyłączonym zapłonie wynosi około 100 miliamperów i nie ma problemów z uruchomieniem silnika nawet po dwóch tygodniach... Tak podłączyłem jak mówisz, ale rozładowuje do cna aku. Dziwna sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SAS44 Napisano 29 Stycznia Udostępnij Napisano 29 Stycznia To pewnie rozładował by się nawet niepodłączony do instalacji. 70 miliamper to jest nic, dla (uwaga!) SPRAWNEGO akumulatora. Ile lat ma ten akumulator? Jakie jest napięcie ładowania z włączonymi wszystkimi możliwymi odbiornikami na podwyższonych obrotach? Jakie jest napięcie akumulatora po 10 minutach od pełnego naładowania na (uwaga 2!) DOBRYM prostowniku, po jednej godzinie i po dwóch godzinach? Pomierz to wsio i napisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos71 Napisano 3 Lutego Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego W dniu 17.01.2024 o 21:13, Orochimaru napisał(a): W bagażniku po lewej stronie masz skrzynkę z przekaźnikami (zakładam, że nie masz reca). K5 to przekaźnik od sprzęgła sprężarki. Wyciągnij go i zobacz, czy pomogło. Możesz go zmienić miejscami z K71, Jeśli zaświeci się światło cofania, to przekaźnik klimy jest zwarty i do wymiany. Jeśli masz reca (skrzynka z kilkoma szerokimi wtyczkami i bezpiecznikami), to daj znać. W dniu 29.01.2024 o 10:38, SAS44 napisał(a): To pewnie rozładował by się nawet niepodłączony do instalacji. 70 miliamper to jest nic, dla (uwaga!) SPRAWNEGO akumulatora. Ile lat ma ten akumulator? Jakie jest napięcie ładowania z włączonymi wszystkimi możliwymi odbiornikami na podwyższonych obrotach? Jakie jest napięcie akumulatora po 10 minutach od pełnego naładowania na (uwaga 2!) DOBRYM prostowniku, po jednej godzinie i po dwóch godzinach? mierz to wsio i napisz. Witam! Akumulator podmieniony na drugi 1 roczny. To samo rozładowuje po jednym dniu. Ładowanie aku w aucie po włączeniu większości odbiorników 14.1 - 14.2. Po naładowaniu aku do prawie 100 procent i włożeniu do auta podłączyłem klemę *, później dotykając klimatyzacji minus do aku slychac cyknięcie przekaznika sprzegla sprężarki klimy i zespala się na stałe. Nawet nie ma załączonego zapłonu. Pomierzone pomiernikiem po wyjęciu przekaznika wartość stoi 0.05 ampera. Po wpięciu przekaznika jest po 20 min prawie 3 ampera. Trudno rozgryźć, bo w necie nic nie piszą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 3 Lutego Udostępnij Napisano 3 Lutego Czyli mamy 3 możliwości: skrzynka bezpieczników sterownik silnika kable. Odłącz krótszą (szarą) wtyczkę od sterownika silnika i sprawdź, czy to coś dało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos71 Napisano 3 Lutego Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 12 minut temu, Orochimaru napisał(a): Czyli mamy 3 możliwości: skrzynka bezpieczników sterownik silnika kable. Odłącz krótszą (szarą) wtyczkę od sterownika silnika i sprawdź, czy to coś dało. ECU jest za przednią częścią nadkola przedniego lewego koła.? Jak się dostać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 3 Lutego Udostępnij Napisano 3 Lutego Niestety tak. Musisz odgiąć nadkole, po odkręceniu kilku wkrętów i wyjęciu kilku kołków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.