62545tomasz Napisano 10 Lutego Udostępnij Napisano 10 Lutego Witajcie! Widzę, że nie ma wątku o ecobooście.. mocno pasowałoby mi kupić tourneo couriera bądź connecta w wersjach osobowych, diesla chyba nie chce..., auto wokół komina dla żony i dzieci.... Buda couriera mi pasuje, przestronność też, mało tego, nawet najarałem się na nowego jak kilka dni temu zobaczyłem...., ale silnik, benzyna tylko 1.0 ecoboost. Nie mam doświadczenia, miałem przez wiele lat fordma mondeo mk2 1.8 16v zagazowany brc 2 generacja i przejezdzil bez awarii 400 kkm u mnie, sprzedalem w 2016 roku za 1000 zl;) bo zaczynala go brać ruda kolleżanka;), ale do temtu... Jak to z nimi jest? Znam ikilkanaście osób, co miało służbowe Focusy 1.5 ecoboosty i mondeo - w każdym koło 150 tyś. km sypały się silniki... i do forda już nie powrócili... z 1.0 TSI wiem jak jest i 1.2 tsi, ze ea111 dramat, ea 211 można kupować a jak jest z ecoboostami? Czytam, że pierwsze roczniki problem z przegrzewaniem itp, czy jest ktoś z Was w temacie, czy ten 1.0 czy 1.5 ale bardziej 1.0 bo tylko taki chyba występował w courier ma jakieś wersje poprawione, po czym rozpoznać by nie wepchać się na minę? Auto typowe wokół komina, 10 km do miasta poza obszareb zabudowanym, ze 20 km autostradowa obwodnica miasta i z 10 km po miescie, moze raz w roku jakas traska kolo 800 km, ale do tego mamy inne auto, pasuje mi jakos wykonania, pasuje mi przestrzen, buda kiosku ruchu itp, rozwazalem przez chwile B-max badz c- max ale tam tez znowu dylemat z silnikiem... wiec powracam do 1.0... możecie się wypowidzieć? miłego dnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 10 Lutego Udostępnij Napisano 10 Lutego Na przegrzewanie była akcja naprawcza. Pasek rozrządu trzeba przejrzec. Po zmianie problemu nie ma ale trzeba po bin sprawdzić jaki pasek jest. Ja miałem 170KM latał jak głupi i widzę że do tej pory jeździ. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 10 Lutego Udostępnij Napisano 10 Lutego Nie wszystkie auta (z tego co wiem) zostały zakwalifikowane do akcji naprawczej. Na YouTube można znaleźć filmiki jak rozpoznać ecoboosta po akcji naprawczej. A czy nowsze paski rozwiązały problem ich degradacji przez olej (w telegraficznym skrócie) to nie wiadomo. Różne są opinie w necie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
62545tomasz Napisano 10 Lutego Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego to do dzisiaj on się kąpie w oleju jak w puretech? Dziwie się, że stelantis dalej pcha ten silnik do nowych fur, a u Forda taka bieda w benzynach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 10 Lutego Udostępnij Napisano 10 Lutego Tak dramatycznie, jak Puretechu chyba nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 10 Lutego Udostępnij Napisano 10 Lutego 4 godziny temu, ochkarol napisał(a): Nie wszystkie auta (z tego co wiem) zostały zakwalifikowane do akcji naprawczej. Na YouTube można znaleźć filmiki jak rozpoznać ecoboosta po akcji naprawczej. A czy nowsze paski rozwiązały problem ich degradacji przez olej (w telegraficznym skrócie) to nie wiadomo. Różne są opinie w necie. Akcja naprawcza była na węża. Jak się nie załapał to wymienić samemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 10 Lutego Udostępnij Napisano 10 Lutego (edytowane) 7 minut temu, wujek napisał(a): Akcja naprawcza była na węża. Jak się nie załapał to wymienić samemu. Pozostaje problem paska. Z tego co piszą, to po zakupie od razu robić rozrząd, razem z odmą + płukanka na dzień dobry, minimum raz. Oczywiście fabryczny interwał wymiany paska można w buty sobie wsadzić. Z tego co piszą to rozrząd najlepiej (choć najdrożej) robić (jednak) w ASO. Oczywiście nie ma takiego dramatu, jak 1.2 Puretech, gdzie silnik potrafi zdechnąć po 60 tys km. Edytowane 10 Lutego przez ochkarol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
62545tomasz Napisano 10 Lutego Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego to chyba mnie wyleczyliście z ecoboosta i będzę się rozglądał za czymś z tsi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 10 Lutego Udostępnij Napisano 10 Lutego (edytowane) Z tego co czytam, jak (T)FSI to tylko poprawiony - po 2012 r. (o ile dobrze pamiętam). Coś mi się kojarzy, że najlepiej po 2015. Nie wiem, czy do każdego auta VAG po 2012 roku poprawiony silnik trafił. Edytowane 10 Lutego przez ochkarol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
62545tomasz Napisano 10 Lutego Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego vaga już mam obcykanego;:) bardziej pasuje mi buda connecta, najlepiej couriera.... vag nie ma odpowiednika poza roomster, altea może, ale to stare auta... dozbierać trzeba może do sportsvana 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 13 Lutego Udostępnij Napisano 13 Lutego A caddy nie jest odpowiednikiem takiego connecta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 13 Lutego Udostępnij Napisano 13 Lutego Godzinę temu, krzys139 napisał(a): A caddy nie jest odpowiednikiem takiego connecta? Nowy stary nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 15 Lutego Udostępnij Napisano 15 Lutego Z tego co czytałem to np focus mk4 1,0 czy 1,5 mozna kupić ,bo jest poprawiony.Z tym że na grupie mk4 jednym się trzęsa te 1,0 na wolnych jak galareta innym nie..1,5 chyba maja łańcuch.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 15 Lutego Udostępnij Napisano 15 Lutego Od połowy 2018 Ecoboost ma rozrząd na łańcuchu zamiast paska, aczkolwiek chyba pozostał krótki pasek do napędu pompy oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 15 Lutego Udostępnij Napisano 15 Lutego (edytowane) 9 minut temu, Woockush napisał(a): Od połowy 2018 Ecoboost ma rozrząd na łańcuchu zamiast paska, aczkolwiek chyba pozostał krótki pasek do napędu pompy oleju 2.0 TDI tez maja mokry pasek do napedu pompy oleju i nie slychac o zadnych problemach. Edytowane 15 Lutego przez Maciej__ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego Jeśli mowa o nowym - to brałbym i się nie przejmował, nawet jeśli pasek mokry, to zmieniaj olej częściej i już. No i skrócić nieco interwał wymiany rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.