Skocz do zawartości

rurka klimy


STYLON

Rekomendowane odpowiedzi

mam jedną prośbe.wiem że już kiedyś było ale nie umiem znaleść w archiwum.chodzi o ta rurke chyba aluminiową co jest zaraz za przednim zderzakiem i jest z układu klimatyzacji.dzisiaj chciałem klime uruchomić a tu cisza.otwarłem maske a ta rurka sobie złamana leży wrrr.gif. w związku z tym mam pytanko ile może kosztować ta rurka, wymiana tej rurki i napełnienie układu klimy.z góry dzięki za odpowiedzi bow.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam jedną prośbe.wiem że już kiedyś było ale nie umiem znaleść w

> archiwum.chodzi o ta rurke chyba aluminiową co jest zaraz za

> przednim zderzakiem i jest z układu klimatyzacji.dzisiaj

> chciałem klime uruchomić a tu cisza.otwarłem maske a ta rurka

> sobie złamana leży . w związku z tym mam pytanko ile może

> kosztować ta rurka, wymiana tej rurki i napełnienie układu

> klimy.z góry dzięki za odpowiedzi

robili mi to w ramach gwarancji rok temu to sie zalili ze kosztowalo to 450zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A skad pewnosc ze podczas wymiany dostajemy NOWY czynnik i olej?

nigdy nie wiesz co maja w zbiornikach

> Odgrzybianie czego konkretnie?

wpycha sie takie dlugie cos w otwory ukladu wentylacji i psika hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wlasnie o to pytam, bo mowa byla o "wymianie" a nie

> uzupelnieniu....

normalna procedura - sciagaja stary czynnik chlodzacy i stary olej (do dwoch roznych zbiorniczkow leci)

daja proznie na minimum 15 minut (zalezy od wielkosci instalacji)

potem laduja nowy czynnik chlodzacy i nowy olej

tak wyglada poprawnie wykonana procedura

odgrzybianie dotyczy kanalow wentylacji i nagrzewnicy (preparatem psikaja lub zostawiaja w kabinie "cos", puszczaja klime na maksa w obiegu wewnetrznym i pare minut tak chodzi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> normalna procedura - sciagaja stary czynnik chlodzacy i stary olej

> (do dwoch roznych zbiorniczkow leci)

> daja proznie na minimum 15 minut (zalezy od wielkosci instalacji)

> potem laduja nowy czynnik chlodzacy i nowy olej

> tak wyglada poprawnie wykonana procedura

Znajdz zaklad ktory wykonuje w ten sposob poprawna procedure i do tego sprawdz ze z tego drugiego pojemnika leci NOWY czynnik a nie sciagniety 5 minut temu z innego samochodu hehe.gif

> odgrzybianie dotyczy kanalow wentylacji i nagrzewnicy (preparatem

> psikaja lub zostawiaja w kabinie "cos", puszczaja klime na maksa

> w obiegu wewnetrznym i pare minut tak chodzi)

Nie musisz mi pisac dwa razy, doczytalem tamten post wpysk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajdz zaklad ktory wykonuje w ten sposob poprawna procedure i do

> tego sprawdz ze z tego drugiego pojemnika leci NOWY czynnik a

> nie sciagniety 5 minut temu z innego samochodu

ja znam takie, ktore tak dzialaja, w zasadzie jak mozna inaczej to zrobic (komputer steruje wszystkim) ? (chyba, ze w sofcie pogrzebia)

a co do tego, czy czynnik chlodzacy jest stary czy nowy - tego nigdy nie wiesz

olej zawsze bedzie nowy (widac), a freon niewiadomo, moze byc zabrudzony starym olejem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam jedną prośbe.wiem że już kiedyś było ale nie umiem znaleść w

> archiwum.chodzi o ta rurke chyba aluminiową co jest zaraz za

> przednim zderzakiem i jest z układu klimatyzacji.dzisiaj

> chciałem klime uruchomić a tu cisza.otwarłem maske a ta rurka

> sobie złamana leży . w związku z tym mam pytanko ile może

> kosztować ta rurka, wymiana tej rurki i napełnienie układu

> klimy.z góry dzięki za odpowiedzi

Niewim jak dlugo juz jezdzisz z rozszczelniona klima ale jest to bardzo szkodliwe dla sprezarki. Wilgoc dostaje sie do ukladu i sprezara rdzeiwje od srodka i zacznie przez nia uciekac gaz. Uklad klimatyzacji pomimo ze jest ukladem zamknietym to i tak chlonie wilgoc przez przewody dlatego wyposazono go w tak zwany osuszacz. Ale jesli jest rozszczelniony i wziol spora porcja wilgoci to moga byc klopoty.

hmm.gif

Moze sie skonczyc na tym ze za roczek sprezarka powie 30.GIF

Z wyrazami szacunku Pablo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajdz zaklad ktory wykonuje w ten sposob poprawna procedure i do

> tego sprawdz ze z tego drugiego pojemnika leci NOWY czynnik a

> nie sciagniety 5 minut temu z innego samochodu

W praktyce to się nie da biglaugh.gif - mam znajomego, który zawodowo zajmuje się od ładnych paru lat serwisowaniem urządzeń chłodniczych, klimatyzacji, itp. i jego opinia jest jednoznaczna: tzw. "serwisowanie" klimatyzacji to w 99% nabijanie klienta w butelkę no.gif

Jeśli układ jest sprawny, tj. utrzymuje nominalne ciśnienie, to nie ma żadnej potrzeby wymiany czegokolwiek - okresowe "serwisowanie" klimatyzacji samochodowych jest bezczelnym żerowaniem na niewiedzy klientów, bo nie służy w praktyce niczemu. Wilgoć która dostaje się do wnętrza układu jest usuwana przez osuszacz - większe problemy z wilgocią zaczynają się właśnie najczęściej po "serwisowaniu", gdy np. najpierw podłącza się wąż na końcówkę klimy, a dopiero potem do zaworu w urządzeniu serwisowym biglaugh.gif. Dopuki klima działa poprawnie, to nie ma tam czego ruszać po prostu - oczywiście poza wymianą filtrów i odgrzybianiem ok.gif. Olej się nie starzeje, czynnik roboczy też - co najwyżej gdy ciśnienie będzie zbyt niskie, sprężarka zostanie odłączona.

Natomiast zupełnie inna sprawa jest w przypadku usterki czy choćby spadku ciśnienia w układzie (np. z powodu nieszczelności) - tu już serwisu się nie uniknie rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo to ciekawe

szczegolnie w miejscu, gdzie twierdzisz, ze olej sie nie starzeje

widziales olej spuszczony z klimy ? zapewne tak

i nie wyglada to dobrze....

pytanie, czy jest zuzyty ? tongue.gif

a praca klimy przez kilka lat na takim oleju ?

co kolega na to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szczegolnie w miejscu, gdzie twierdzisz, ze olej sie nie starzeje

Warunki pracy ma raczej mało ekstremalne - jest tylko sprężany i rozprężany wraz z czynnikiem roboczym, w szczelnym przecież układzie praktycznie się nie utlenia, itd.

> widziales olej spuszczony z klimy ? zapewne tak

> i nie wyglada to dobrze....

> pytanie, czy jest zuzyty ?

> a praca klimy przez kilka lat na takim oleju ?

> co kolega na to ?

Pomijając nieszczelności, główną przyczyną usterek klimy jest właśnie to, że ktoś przy niej wcześniej już grzebał. Problemy ze sprężarką to też często skutki niewłaściwego serwisowania - bo jeśli ilość oleju w czynniku roboczym jest właściwa, to przy spadku ciśnienia poniżej progu zapewniającego poprawne smarowanie zostanie ona po prostu wyłączona - a problemy mogą się pojawić, gdy ta proporcja jest zaburzona. Praktyka po prostu pokazuje, że jak długo tylko się da, klimatyzacji nie warto ruszać biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam małą prośbe zlosnik2.gif może ktoś w kolegów ma rysunek jak biegną rurki od klimy w stilo 1,8.dokładnie chodzi mi o rurke która biegnie od kompresora w strone chłodnicy.z góry wielkie dzęki bow.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy później...

Uszkodzenie osławionej rurki dopadło i mnie frown.gif. Włączam klimę i cisza. Z poziomu examinera sprężarka się włączyła, więc myślę sobie - nie jest źle. Okazało się, że jest bardzo źle (pęknięta rurka od sprężarki do chłodnicy). Ale dobrze, że nie jest tragicznie. palacz.gif

Przewód+wymiana+nabicie klimatyzacji - 440pln tongue.gif w Aso Górka.

Mam nadzieję, że jak się ładnie uśmiechnę to jeszcze coś utarguję. cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.