Skocz do zawartości

EGR manual


Marcin799

Rekomendowane odpowiedzi

To ja się podłączę do pytania. We czwartek zostawiłem Stilo w ASO na parę

drobiazgów. Do listy rzeczy 'do zrobienia' dodałem czyszczenie zaworu EGR.

Niby jest manual ale jak już robią... w piątek odbieram autko (inne czynności

trwały długo a nie EGR zlosnik.gif) i na fakturze mam 'czyszczenie zaworu EGR' kwota

170zł netto. icon_eek.gif Trochę szok, szczególnie w świetle w/w manuala. Dzisiaj

zadzwoniłem do ASO z pytaniem czy musieli aż silnik wyjmować do tego bo

to podobno odkręcenie i przykręcenie 4 śrub. Pan Kierownik powiedział, że

czyszczenie zaworu to nie tylko zdjęcie tego karbowanego 'zakrętasa' ale

wymontowanie i czyszczenie calego (cokolwiek by to nie oznaczało) zaworu.

Operacja taka trwa około 2.5 godziny i to jest 'prawdziwe' czyszczenie zaworu

EGR.

I teraz pytanie do tych, którzy wiedzą o co chodzi. Jak to jest. Czy faktycznie do

czyszczenia wyjmuje się cały zawór. W manualu jest opisane 'czyszczenie

czujnika' (kompresorem) oraz czyszczenie przewodu metalowego. Czy nic

więcej się nie czyści? Czy czyści się jeszcze sam zawór i jest to dłuższa

operacja?

hmm.gif

Z jednej strony do tego ASO nie mam większych zastrzeżeń i jestem (lub byłem)

zadowolony z jakości usług i obsługi. Z drugiej strony jeżeli to co jest w manualu

to wszystko i więcej nic się nie czyści to okazuje się, że za niektóre operacje

liczą sobie lepiej niż Carserwis. niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyraznie demontowali caly zawor... lacznie z dolna czescia i

> mocowaniem do bloku...

A jest po co to wyjmować?

> wiecej troche roboty ale 170PLN-ow to bym

> za to nie dal...

A to już inna bajka. W swoim czasie trochę grzebałem przy autach ale teraz

po prostu brak mi czasu. Więcej zarobię pracując 2 godziny w swoim zawodzie

niż zaoszczędzę samemu dłubiąc przy aucie przez 2 godziny. Szczególnie, że

chwilowo nie mam garażu i porządnych narzędzi. Do tego 10% rabatu i

wszystko idzie w koszty firmy więc nie ma tragedii. Nie chodzi o te 50-100zł

tylko... wiesz o co. Jeżeli narobili się 2 godziny to 'bez szemrania' zapłacę za

te 2 godziny. Jeżeli natomiast operacja była wg manuala i trwała 15 minut a

kosztuje jak za wyjęcie/włożenie silnika to co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to już inna bajka. W swoim czasie trochę grzebałem przy autach ale

> teraz po prostu brak mi czasu. Więcej zarobię pracując 2 godziny

> w swoim zawodzie niż zaoszczędzę samemu dłubiąc przy aucie

> przez 2 godziny.

Przyjemność dłubania przy swoim aucie jest bezcenna. 893goodvibes.gif Za wszystko inne zapłacisz kartą MasterCard. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przyjemność dłubania przy swoim aucie jest bezcenna. Za wszystko

> inne zapłacisz kartą MasterCard.

Przyjemność to jest potem jak się nie uda poskładać do kupy i i tak trzeba

warsztat odwiedzić zlosnik.gif

Miałem kiedyś z kumpla Seatem taką jazdę. Chciał sobie klocki wymienić.

Ja miałem doświadczenia (całkiem dobre) z moim Uno i brata Punto więc

umówiłem się z kumplem późnym wieczorkiem...

...po czym okazało się, że u niego żeby zdjąć zacisk potrzebny jest klucz

ampulowy w takim rozmiarze jakiego nie miałem. Pojechaliśmy do Tesco i

kupiliśmy zestaw kluczy ampulowych (made in China)... z którego to zestawu

klucz 'obrócił' się w śrubie przy pierwszym pociągnięciu. Drugi wypad do Tesco

zaowocował dziesięcioma 'pęczkami' takich samych zestawów bo innych nie

było a po 22 to już sklepy były zamknięte. Tymi dziesięcioma kluczmi udało

nam się po godzinie odkręcić jeden zacisk. Na drugim poległa reszta

tzw. kluczy. Dokulaliśmy się do znajomego warsztatu i zostawiliśmy auto

przed bramą żeby rano chłopaki porządnym kluczem w pół godziny zrobili

robotę.

Bezcenne przeżycia i pamiętam do dziś. Spędziliśmy przy robocie koło 3

godzin i wymieniliśmy klocki tylko z jednej strony zlosnik.gif

Żeby nie było tak całkiem OT to ktoś orientuje się może ile 'na oko' może

trwać taki całkowity demontaż i ponowny montaż całego zaworu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przyjemność to jest potem jak się nie uda poskładać do kupy i i tak

> trzeba warsztat odwiedzić

> Miałem kiedyś z kumpla Seatem taką jazdę. /.../

We wszystkich aspektach życia tak jest. Nawet z dziewczynami. Jak nie masz odpowiedniego sprzęta, to nawet nie masz co zaczynać. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> We wszystkich aspektach życia tak jest. Nawet z dziewczynami. Jak nie

> masz odpowiedniego sprzęta, to nawet nie masz co zaczynać.

No, na to narzędzie akurat żadna się jeszcze nie skarżyła. Wszystkie były

wzorowo obsługiwane i zadowolone zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żeby nie było tak całkiem OT to ktoś orientuje się może ile 'na oko'

> może

> trwać taki całkowity demontaż i ponowny montaż całego zaworu?

jak ktos wie jak i ma czym to mysle w 1-1.5h powinien sie zamknac... wliczajac oczyszczenie wlotu kanalu EGR do przepustnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie efekty czyszczenia EGR ?

U mnie po wymianie czujnika cisnienia doladowania bylo git - zero dlawienia choc moze zbyt mocno cisnalem a wtedy tego nie czuc. Teraz znowy od czasu do czasu lekko (przy lekkim operowaniu gazem) przymula (znacznie slabiej niz przed zmiana). Czy zacinajacy sie EGR moze dawac takie efekty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie efekty czyszczenia EGR ?

Właśnie niewiem. Przy okazji miałem też czyszczony IC bo po zdjęciu nadkola

okazało się, że jest trochę usyfiony (pewnie efekt tych moich zapasów w błocie).

Do tego jeszcze miałem wymieniony filtr powietrza więc w sumie zebrało się

trochę. Nie ma jakiejś zadziwiającej różnicy przed i po. Może raczej efekt

psychologiczny. Szczególnie, że na codzień nie jeżdżę już Stilo a w międzyczasie

pobytu w serwisie (2 dni) jeździłem zastępczym SC więc nie chcę przecenić

wrażeń już po odbiorze zrobionego auta zlosnik.gif

I jeszcze jedno. U mnie co prawda była już poprawiona osłona silnika która

przecierała gumową rurę od IC (JaMi o tym pisał) ale u mnie tą rurę zaczęło

przecierać plastikowe nadkole. Zostało to zaizolowane taśmą na wszelki

wypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za troche ponad 2kkm jade na wymiane oleju i byc moze montaz wskaznikow to przy okazji zlece czyszczenie EGR.

> I jeszcze jedno. U mnie co prawda była już poprawiona osłona silnika

> która

> przecierała gumową rurę od IC (JaMi o tym pisał) ale u mnie tą rurę

> zaczęło

> przecierać plastikowe nadkole. Zostało to zaizolowane taśmą na

> wszelki

> wypadek.

JTDki odbierane w sierpniu 2004 smile.gif

Co prawda nic sie nie przetarlo ale p. Jurek profilaktycznie lekko podcial nadkole i oizolowal rure IC. Widac, ze ASO zna ten problem hehe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za troche ponad 2kkm jade na wymiane oleju i byc moze montaz

> wskaznikow to przy okazji zlece czyszczenie EGR.

Daj znać jak wyszło... i ile zlosnik.gif

Chętnie bym sobie zamontował ale nie chcę się sam dłubać. Jak przetrzesz ścieżkę

to może ja odwiedzę jakiś warsztat w Twoich okolicach.

> JTDki odbierane w sierpniu 2004

> Co prawda nic sie nie przetarlo ale p. Jurek profilaktycznie lekko

> podcial nadkole i oizolowal rure IC. Widac, ze ASO zna ten

> problem hehe.

Nie znali problemu. Znaczy nic nie wiem na ten temat. Sam zauważyłem przy okazji jak

elektryk zdjął nadkole do wymiany żarówki mijania zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Daj znać jak wyszło... i ile

Jasne - dodam, ze planuje boost i temp. oleju.

Z boostem nie ma problemu, gorzej jest z miejscem na czujnik temp. oleju frown.gif

> Chętnie bym sobie zamontował ale nie chcę się sam dłubać. Jak

> przetrzesz ścieżkę

> to może ja odwiedzę jakiś warsztat w Twoich okolicach.

Na 100% bede montowal w ASO - co jakis czas musze dawac im jakies wyzwania. Mysle, ze wskaznikow jeszcze nie montowali. Dodatkowo "dobije" ich tempomatem wink.gif

> Nie znali problemu. Znaczy nic nie wiem na ten temat. Sam zauważyłem

> przy okazji jak

> elektryk zdjął nadkole do wymiany żarówki mijania

No to moje ASO jest lepsze zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.