maka777 Napisano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2006 Witam wszystkich Szukałem inetersującego mnie tematu w szukajce ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na ten temat. Niedawno wymieniałem pompę paliwa (poprzednia padła). Podczas wymiany okazało się, że ścianki zbiornika paliwa były lekko wessane (zapadnięte) do środka. Macher "napompował" zbiornik sprężonym powietrzem i zbiornik mniej więcej powrócił do swoich poprzednich kształtów. Podczas jazdy na LPG odczuwałem lekki zapach benzyny we wnętrzu samochodu (zwłaszcza przy włączonym nadmuchu". Dzisiaj postanowiłem furkę przegonić na Pb i tu Zonk Auto na każdym biegu wolno się zbierało i do 2500 obr robiło kangurki. Potem jechało równo ale bez dynamiki (jak przy poprzedniej pompie). Na wolnych obrotach auto na Pb pracuje równo. W związku z tym nasuwa mi się pytanie: Czy może być zapowietrzony zbiornik paliwa lub cały układ paliwowy? Jak to samemu zdiagnozować i ewentualnie naprawić? Czy jazda z takim defektem może czymś grozić? Dziękuję i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2006 > Czy może być zapowietrzony zbiornik paliwa lub cały układ paliwowy? > Jak to samemu zdiagnozować i ewentualnie naprawić? Czy jazda z > takim defektem może czymś grozić? po prostu może nie być odpowietrzenia zbiornika paliwa jak odkrecisz korek, to zasysa powietrze a potem auto już jedzie normalnie? co do odpowietzrania, to masz filtr węglowy w nadkolu i zawór puszczający odpowietrzenie do dolotu powietrza do przepustnicy... i nie wiem czy nie ma też czegoś przy rurze przy wlewie paliwa ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 24 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2006 Dzięki za pomoc Szczerze powiedziawszy nie odkręcałem jeszcze korka wlewu ale niedługo to zrobię. Czy po takim odkręceniu i zassaniu powietrza silnik przez jakiś czas będzie pracował równo? Przy którym nadkolu jest ten filtr węglowy? A czy zawór puszczający odpowietrzenie do dolotu powietrza do przepustnicy jest w każdym typie silnika? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2006 > Dzięki za pomoc > Szczerze powiedziawszy nie odkręcałem jeszcze korka wlewu ale > niedługo to zrobię. Czy po takim odkręceniu i zassaniu powietrza > silnik przez jakiś czas będzie pracował równo? jeśłi to problem z odpowietzreniem, to po odkreceniu korka i zassaniu powietrza do baku, powinno się poprawić na jakis czas. > Przy którym nadkolu jest ten filtr węglowy? prawym, a stojąc przed maską, po lewej > A czy zawór puszczający odpowietrzenie do dolotu powietrza do > przepustnicy jest w każdym typie silnika? raczej tak ... jest wąż wentylacyjny zdaje sie od wlewu do zbiornika - to chyba pomaga przy tankowaniu i jest wentyalcja poprzez filtr weglowy do dolotu powietrza sterowane zaworem elektrycznym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 24 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2006 Dziękuję za pomoc. Mmam nadzieję, że to pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarLemur Napisano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2006 Podłączę się do tematu: U mnie po dłuższej trasie zasysa powietrze przy odkręcaniu korka wlewu. Ponadto wskazówka poziomu paliwa szaleje. Potrafi np po przejechaniu 200km wzrosnąć od 3/4 do 1/1 na jakiś czas, poczym opada do poprzedniego stanu. Z tego co zaobserwowałem, to raczej pokazuje za dużo a nie za mało(co jakiś czas i na jakiś czas). Jakieś sugestie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2006 > Podłączę się do tematu: > U mnie po dłuższej trasie zasysa powietrze przy odkręcaniu korka > wlewu. Ponadto wskazówka poziomu paliwa szaleje. Potrafi np po > przejechaniu 200km wzrosnąć od 3/4 do 1/1 na jakiś czas, poczym > opada do poprzedniego stanu. Z tego co zaobserwowałem, to raczej > pokazuje za dużo a nie za mało(co jakiś czas i na jakiś czas). > Jakieś sugestie? to samo przewody, filtr weglowy, zawór odpowietrzający Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarLemur Napisano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2006 > to samo > przewody, filtr weglowy, zawór odpowietrzający Dam radę obadać co to jest jako amator? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2006 > Dam radę obadać co to jest jako amator? w mnie w 1,6 8V w nadkole wbiegały wężyki (do filtra) a na nadkolu był zawor i wężyk odpowietrzający do przepustnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 28 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2006 > w mnie w 1,6 8V w nadkole wbiegały wężyki (do filtra) a na nadkolu był zawor i wężyk odpowietrzający do przepustnicy I jeszcze jedno pytanko w jaki sposób odpowietrzyć ten filtr i zawór przed przepustnicą. Obydwa znalazłem ale nie bardzo wiem co i jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2006 > I jeszcze jedno pytanko w jaki sposób odpowietrzyć ten filtr i zawór > przed przepustnicą. Obydwa znalazłem ale nie bardzo wiem co i > jak? tego nie wiem koledzy moze podpowiedzą jak udrożnić ten układ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.