prebek Napisano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2006 Witam Proszę o uświadomienie od użytkowników jak użytkować aut. skrzynię biegów co wolno, co trza a czego nie należy wyprawiać z "automatem" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 > Witam > Proszę o uświadomienie od użytkowników jak użytkować aut. skrzynię > biegów co wolno, co trza a czego nie należy wyprawiać z > "automatem" jeśli chcesz ruszyć "z niezłym chlastem" trzymasz hamulec.. gaz do odcinki ...i wrzucasz D oczywiście to żart .... ale widziałem gościa który tak zrobił i skrzynia to wytrzymała (co prawda nie na długo ) a teraz poważnie ..jeśli to nowe auto to po prostu wymieniaj olej jak "książka mówi" jeśli nie znasz autka i ma duży przebieg np. ponad 100 tys mil (160kkm) nie polecam wymiany w ogóle (czyt. do jej śmierci) czego nie robić ? zmiana z "D" na "R" i odwrotnie powinna być poprzedzona całkowitym zatrzymaniem .... co jest ważne ...zimą przy mrozach pierwsze odpalnie po dłuższym postoju ,zanim odjedziesz postój chwilę z włączonym silnikiem żeby olej w skrzynce złapał temperaturę ... na pewno przedłuży to jej życie poza tym cieszyć się wygodą HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prebek Napisano 31 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 Jeszcze mnie ciekawi: do czego służą pozycje 1,2,3 kiedy i jak (w czasie jazdy?) przełączać na "sport" co daje ustawienie "zima" bo w instrukcji jest napisane że jest coś takiego ale żadnych dalszych informacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radson Napisano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 > Jeszcze mnie ciekawi: > do czego służą pozycje 1,2,3 to jakies pseudo biegi > kiedy i jak (w czasie jazdy?) przełączać na "sport" > co daje ustawienie "zima" te guziczki zmieniaja troche sterowanie skrzyni a co daje zima, no niby na sniegu sie lepiej jezdzi (rusza), a pozatym podnosi pewnosc kierowcy bo mu sie wydaje ze w poslizg nie wpadnie (kolezanka kupila autko z automatem i pierwsza jazda wlaczyla sobie sniezynke bo A4 bylo totalnie zasypane, efekt zaliczyla barierke ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prebek Napisano 31 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 > to jakies pseudo biegi Ale jak się tym posługiwać? > te guziczki zmieniaja troche sterowanie skrzyni > a co daje zima, no niby na sniegu sie lepiej jezdzi (rusza), a > pozatym podnosi pewnosc kierowcy bo mu sie wydaje ze w poslizg > nie wpadnie > (kolezanka kupila autko z automatem i pierwsza jazda wlaczyla sobie > sniezynke bo A4 bylo totalnie zasypane, efekt zaliczyla barierke > ) Mój znajomy w Volvo V70 zrobił identiko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radson Napisano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 > Ale jak się tym posługiwać? tego to Ci nie powiem bo nie wiem automatem jezdzilem pare razy i D mi wystarczalo (ogolnie automat na miasto jest zaje... wczesniej myslalem ze jak sobie lewarkiem nie pomieszam to sobie nie pojezdze, ale jak po miescie na automacie pojezdzilem to WYGODA super, w korku zwlaszcza) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czajnior Napisano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 1 - bieg tylko do wyjazdu jak sie zakopiesz.Dluzsza jazda = awaria skrzyni 2 bieg do cholowania przyczepy albo jak sie zakopiesz. nie do normalnej jazdy!!! 3 - jest to 1,2 i 3 bieg - dobre do jazdy po miescie D - 1,2,3,4 bieg W czasie jazdy mozesz zmieniac tylko pomiedzy 3 i D kazda inna zmiana to uszkodzenie skrzyni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 > 1 - bieg tylko do wyjazdu jak sie zakopiesz.Dluzsza jazda = awaria > skrzyni > 2 bieg do cholowania przyczepy albo jak sie zakopiesz. nie do > normalnej jazdy!!! do holowania przyczepy??? szkoda skrzyni i silnika do holowania sluzy ostatni bieg przed OD > 3 - jest to 1,2 i 3 bieg - dobre do jazdy po miescie z tym ze konwenter jest spiety na stale > D - 1,2,3,4 bieg > W czasie jazdy mozesz zmieniac tylko pomiedzy 3 i D kazda inna zmiana > to uszkodzenie skrzyni mozna i na 2 i na 1 i nawet mozesz wpakowac N pozycje 1,2,3 swietnie sie sprawdzaja w gorach przy stromych zjazdac sa rozne typy skrzyn i w pozycji 2 ruszamy z 1,2 lub odrazu z 2 biegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 encyklopedia wiedzy o automatach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prebek Napisano 31 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 Serdecznie dziekuję za wszystkie odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakafoto Napisano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 > Witam > Proszę o uświadomienie od użytkowników jak użytkować aut. skrzynię > biegów co wolno, co trza a czego nie należy wyprawiać z > "automatem" Poczytaj: http://www.automat.pl/vademecum/index.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 > jeśli chcesz ruszyć "z niezłym chlastem" trzymasz hamulec.. gaz do > odcinki ...i wrzucasz D > oczywiście to żart .... ale widziałem gościa który tak zrobił i > skrzynia to wytrzymała (co prawda nie na długo ) Tak w amerykańskich filmach standardowo robią w automatach palenie gum. Z tym, że kolega w Kanadzie wkładał D przed daniem gazu przy wcśniętym hamulcu. W nowych tego nie zrobisz, bo Ci elektronika uniemożliwi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 > Tak w amerykańskich filmach standardowo robią w automatach palenie > gum. Z tym, że kolega w Kanadzie wkładał D przed daniem gazu > przy wcśniętym hamulcu. > W nowych tego nie zrobisz, bo Ci elektronika uniemożliwi. to był Hyundai Elantra z 96r. HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 ja ostatnimi czasy jezdze Touraregiem w automacie takie moje wrazenia. na D mul na S mniejszy mul na tiptroniku daje rade silnik 3.0 V6 TDI ogolnie fajny jest automacik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 > ja ostatnimi czasy jezdze Touraregiem w automacie > takie moje wrazenia. > na D mul > na S mniejszy mul > na tiptroniku daje rade > silnik 3.0 V6 TDI > ogolnie fajny jest automacik bo do tego autka to potrzeba conajmniej V8 kumpel ma Golfa 1.9l TDI (90 KM) w automacie i muszę powiedzieć ,że tak beznadziejnej skrzynki w życiu nie widziałem jak w VW Jetta z lat 80-tych HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 > bo do tego autka to potrzeba conajmniej V8 > kumpel ma Golfa 1.9l TDI (90 KM) w automacie i muszę powiedzieć ,że > HanYs > tak beznadziejnej skrzynki w życiu nie widziałem > jak w VW Jetta z lat 80-tych 225 koni ma. wiadomo ze niejest to wyscigowka ale na tiptroniku idzie fajnie, ale tez trzeba czekac na zmiane biegu ok 0.5 - 0.7 sek tak na oko moglo by byc mniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 > 225 koni ma. podziel przez kg >wiadomo ze niejest to wyscigowka ale na tiptroniku idzie > fajnie, ale tez trzeba czekac na zmiane biegu ok 0.5 - 0.7 sek > tak na oko moglo by byc mniej wiesz co... ja też ma "ręczną zmianę" i to ,że zmiana biegu trwa dłużej nie jest w cale problemem ,bo fura nadal ciągnie na poprzednim pic polega na tym,żeby się nie spóźnić ,bo jeśli dopuścimy do momentu w którym komp sam zmieni ze względu na za wysokie obroty to ułamek sekundy w plecy włącz "manual" ,daj gaz do dechy i poczekaj aż sam pozmienia biegi ...dopiero zobaczysz co autko potrafi sam ręcznie, bez wprawy nie wykręcisz lepszego czasu HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 > podziel przez kg > wiesz co... ja też ma "ręczną zmianę" i to ,że zmiana biegu trwa > dłużej nie jest w cale problemem ,bo fura nadal ciągnie na > poprzednim > pic polega na tym,żeby się nie spóźnić ,bo jeśli dopuścimy do momentu > w którym komp sam zmieni ze względu na za wysokie obroty to > ułamek sekundy w plecy włącz "manual" ,daj gaz do dechy i > poczekaj aż sam pozmienia biegi ...dopiero zobaczysz co autko > potrafi > sam ręcznie, bez wprawy nie wykręcisz lepszego czasu > HanYs a to niewiedzialem ze jest taka opcja sproboje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazior3 Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 Nie do konca tak jest, posiadam dwa auta z automatem i w jednym sie zgodze ze zmienia biegi sam jak mu sie wcisnie gaz do dechy na manualnej skrzyni. Niestety w drugim aucie nie zmienia biegow na manulanej skrzyni odcina paliwo i samemu trzeba zmienic bieg na wyzszy zachowuje sie jak typowa biegowka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 sa rozne rozniste typy skrzyn biegow wiec i dzialanie ich moze byc troche inne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 > Nie do konca tak jest, posiadam dwa auta z automatem i w jednym sie > zgodze ze zmienia biegi sam jak mu sie wcisnie gaz do dechy na > manualnej skrzyni. Niestety w drugim aucie nie zmienia biegow na > manulanej skrzyni odcina paliwo i samemu trzeba zmienic bieg na > wyzszy zachowuje sie jak typowa biegowka. jakie autko ,który rok ? skrzynki AT w nowych autach mają już też takie zabezpieczenie ,że w razie potrzeby redukują biegi na "manualu" wsio po to żeby nie popsuć HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.