Skocz do zawartości

Automat


prebek

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam

> Proszę o uświadomienie od użytkowników jak użytkować aut. skrzynię

> biegów co wolno, co trza a czego nie należy wyprawiać z

> "automatem"

jeśli chcesz ruszyć "z niezłym chlastem" zlosnik.gif trzymasz hamulec.. gaz do odcinki ...i wrzucasz D

hehe.gifwink.gif oczywiście to żart .... ale widziałem gościa który tak zrobił i skrzynia to wytrzymała icon_eek.gif (co prawda nie na długo clown.gif)

a teraz poważnie ..jeśli to nowe auto to po prostu wymieniaj olej jak "książka mówi" jeśli nie znasz autka i ma duży przebieg np. ponad 100 tys mil (160kkm) nie polecam wymiany w ogóle (czyt. do jej śmierci)

czego nie robić ? zmiana z "D" na "R" i odwrotnie powinna być poprzedzona całkowitym zatrzymaniem ....

co jest ważne ...zimą przy mrozach pierwsze odpalnie po dłuższym postoju ,zanim odjedziesz postój chwilę z włączonym silnikiem żeby olej w skrzynce złapał temperaturę ... na pewno przedłuży to jej życie ok.gif

poza tym cieszyć się wygodą devil.gif

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mnie ciekawi:

do czego służą pozycje 1,2,3

kiedy i jak (w czasie jazdy?) przełączać na "sport"

co daje ustawienie "zima"

bo w instrukcji jest napisane że jest coś takiego ale żadnych dalszych informacji confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze mnie ciekawi:

> do czego służą pozycje 1,2,3

to jakies pseudo biegi

> kiedy i jak (w czasie jazdy?) przełączać na "sport"

> co daje ustawienie "zima"

te guziczki zmieniaja troche sterowanie skrzyni

a co daje zima, no niby na sniegu sie lepiej jezdzi (rusza), a pozatym podnosi pewnosc kierowcy bo mu sie wydaje ze w poslizg nie wpadnie

(kolezanka kupila autko z automatem i pierwsza jazda wlaczyla sobie sniezynke bo A4 bylo totalnie zasypane, efekt zaliczyla barierke hehe.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jakies pseudo biegi

Ale jak się tym posługiwać?

> te guziczki zmieniaja troche sterowanie skrzyni

> a co daje zima, no niby na sniegu sie lepiej jezdzi (rusza), a

> pozatym podnosi pewnosc kierowcy bo mu sie wydaje ze w poslizg

> nie wpadnie

> (kolezanka kupila autko z automatem i pierwsza jazda wlaczyla sobie

> sniezynke bo A4 bylo totalnie zasypane, efekt zaliczyla barierke

> )

Mój znajomy w Volvo V70 zrobił identiko crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale jak się tym posługiwać?

tego to Ci nie powiem bo nie wiem

automatem jezdzilem pare razy i D mi wystarczalo smile.gif

(ogolnie automat na miasto jest zaje... wczesniej myslalem ze jak sobie lewarkiem nie pomieszam to sobie nie pojezdze, ale jak po miescie na automacie pojezdzilem to WYGODA super, w korku zwlaszcza)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 - bieg tylko do wyjazdu jak sie zakopiesz.Dluzsza jazda = awaria skrzyni

2 bieg do cholowania przyczepy albo jak sie zakopiesz. nie do normalnej jazdy!!!

3 - jest to 1,2 i 3 bieg - dobre do jazdy po miescie

D - 1,2,3,4 bieg

W czasie jazdy mozesz zmieniac tylko pomiedzy 3 i D kazda inna zmiana to uszkodzenie skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1 - bieg tylko do wyjazdu jak sie zakopiesz.Dluzsza jazda = awaria

> skrzyni

> 2 bieg do cholowania przyczepy albo jak sie zakopiesz. nie do

> normalnej jazdy!!!

do holowania przyczepy??? szkoda skrzyni i silnika do holowania sluzy ostatni bieg przed OD

> 3 - jest to 1,2 i 3 bieg - dobre do jazdy po miescie

z tym ze konwenter jest spiety na stale

> D - 1,2,3,4 bieg

> W czasie jazdy mozesz zmieniac tylko pomiedzy 3 i D kazda inna zmiana

> to uszkodzenie skrzyni

mozna i na 2 i na 1 smile.gif i nawet mozesz wpakowac N wink.gif

pozycje 1,2,3 swietnie sie sprawdzaja w gorach przy stromych zjazdac

sa rozne typy skrzyn i w pozycji 2 ruszamy z 1,2 lub odrazu z 2 biegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli chcesz ruszyć "z niezłym chlastem" trzymasz hamulec.. gaz do

> odcinki ...i wrzucasz D

> oczywiście to żart .... ale widziałem gościa który tak zrobił i

> skrzynia to wytrzymała (co prawda nie na długo )

Tak w amerykańskich filmach standardowo robią w automatach palenie gum. Z tym, że kolega w Kanadzie wkładał D przed daniem gazu przy wcśniętym hamulcu.

W nowych tego nie zrobisz, bo Ci elektronika uniemożliwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak w amerykańskich filmach standardowo robią w automatach palenie

> gum. Z tym, że kolega w Kanadzie wkładał D przed daniem gazu

> przy wcśniętym hamulcu.

> W nowych tego nie zrobisz, bo Ci elektronika uniemożliwi.

to był Hyundai Elantra z 96r. zlosnik.gif

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja ostatnimi czasy jezdze Touraregiem w automacie

> takie moje wrazenia.

> na D mul

> na S mniejszy mul

> na tiptroniku daje rade

> silnik 3.0 V6 TDI

> ogolnie fajny jest automacik

bo do tego autka to potrzeba conajmniej V8 devil.gif

kumpel ma Golfa 1.9l TDI (90 KM) w automacie i muszę powiedzieć ,że tak beznadziejnej skrzynki w życiu nie widziałem sick.gif

jak w VW Jetta z lat 80-tych clown.gif

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo do tego autka to potrzeba conajmniej V8

> kumpel ma Golfa 1.9l TDI (90 KM) w automacie i muszę powiedzieć ,że > HanYs

> tak beznadziejnej skrzynki w życiu nie widziałem

> jak w VW Jetta z lat 80-tych

225 koni ma. wiadomo ze niejest to wyscigowka ale na tiptroniku idzie fajnie, ale tez trzeba czekac na zmiane biegu ok 0.5 - 0.7 sek tak na oko zlosnik.gif moglo by byc mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 225 koni ma.

podziel przez kg zlosnik.gif

>wiadomo ze niejest to wyscigowka ale na tiptroniku idzie

> fajnie, ale tez trzeba czekac na zmiane biegu ok 0.5 - 0.7 sek

> tak na oko moglo by byc mniej

wiesz co... ja też ma "ręczną zmianę" i to ,że zmiana biegu trwa dłużej nie jest w cale problemem ,bo fura nadal ciągnie na poprzednim devil.gif

pic polega na tym,żeby się nie spóźnić ,bo jeśli dopuścimy do momentu w którym komp sam zmieni ze względu na za wysokie obroty to ułamek sekundy w plecy wink.gif włącz "manual" ,daj gaz do dechy i poczekaj aż sam pozmienia biegi ...dopiero zobaczysz co autko potrafi alien.gif

sam ręcznie, bez wprawy nie wykręcisz lepszego czasu wink.gif

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podziel przez kg

> wiesz co... ja też ma "ręczną zmianę" i to ,że zmiana biegu trwa

> dłużej nie jest w cale problemem ,bo fura nadal ciągnie na

> poprzednim

> pic polega na tym,żeby się nie spóźnić ,bo jeśli dopuścimy do momentu

> w którym komp sam zmieni ze względu na za wysokie obroty to

> ułamek sekundy w plecy włącz "manual" ,daj gaz do dechy i

> poczekaj aż sam pozmienia biegi ...dopiero zobaczysz co autko

> potrafi

> sam ręcznie, bez wprawy nie wykręcisz lepszego czasu

> HanYs

a to niewiedzialem ze jest taka opcja sproboje zeby.GIFzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do konca tak jest, posiadam dwa auta z automatem i w jednym sie zgodze ze zmienia biegi sam jak mu sie wcisnie gaz do dechy na manualnej skrzyni. Niestety w drugim aucie nie zmienia biegow na manulanej skrzyni odcina paliwo i samemu trzeba zmienic bieg na wyzszy zachowuje sie jak typowa biegowka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie do konca tak jest, posiadam dwa auta z automatem i w jednym sie

> zgodze ze zmienia biegi sam jak mu sie wcisnie gaz do dechy na

> manualnej skrzyni. Niestety w drugim aucie nie zmienia biegow na

> manulanej skrzyni odcina paliwo i samemu trzeba zmienic bieg na

> wyzszy zachowuje sie jak typowa biegowka.

jakie autko ,który rok ?

skrzynki AT w nowych autach mają już też takie zabezpieczenie ,że w razie potrzeby redukują biegi na "manualu"

wsio po to żeby nie popsuć wink.gif

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.