Gripen Napisano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 Czytam w instrukcji : API Service GL-4 lub GL-5 (SAE 80W-90A). Na stonach producentów olei i sklepów, hurtowni wpisuję auto, silnik i wyskakuje, ze mogie wlać 75w-90. W zimie zmiana biegów to koszmar i tak pomyslałem, aby wlać syntetyk. Ale czy nic nie napsuję ? A może problem jest w elementach dźwigni ? Pamiętam, że w Felicii problem był z przegubem kulowym, wymieniłem i problem zniknął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 > Czytam w instrukcji : API Service GL-4 lub GL-5 (SAE 80W-90A). Na > stonach producentów olei i sklepów, hurtowni wpisuję auto, > silnik i wyskakuje, ze mogie wlać 75w-90. > W zimie zmiana biegów to koszmar i tak pomyslałem, aby wlać syntetyk. > Ale czy nic nie napsuję ? A może problem jest w elementach > dźwigni ? Pamiętam, że w Felicii problem był z przegubem > kulowym, wymieniłem i problem zniknął. ile ta skrzynia przejechała km / lat ja bym wlał to co zaleca producent a co do biegów, to rzeczywiscie mogło coś dostać luzu pewnie trza wymienić jakiś luźny sworzeń i wyregulować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 31 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 > ile ta skrzynia przejechała km / lat 1999 rok, 112 kkm > ja bym wlał to co zaleca producent > a co do biegów, to rzeczywiscie mogło coś dostać luzu > pewnie trza wymienić jakiś luźny sworzeń i wyregulować Ano własnie, ale jezeli jest luz to w lecie tez powinien byc problem, nie ? A problem jest tylko w zimie. Może brudu gdzieś w sworznie nawłaziło i w zimie sie zaciera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 > 1999 rok, 112 kkm > Ano własnie, ale jezeli jest luz to w lecie tez powinien byc problem, > nie ? A problem jest tylko w zimie. Może brudu gdzieś w sworznie > nawłaziło i w zimie sie zaciera 7 lat to moze i ten olej trza zmienić może go juz jest mało ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 31 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 > 7 lat to moze i ten olej trza zmienić > może go juz jest mało ... A nie, nie Panie kolego, olej jest zesżłoroczny, jednak jest on mineralny EP80, zatem co do świezości oleju nie ma dyskusji, poprzedni własciciel go zmienił, co jasno wynika z kwitów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
satan Napisano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 > Czytam w instrukcji : API Service GL-4 lub GL-5 (SAE 80W-90A). Na > stonach producentów olei i sklepów, hurtowni wpisuję auto, > silnik i wyskakuje, ze mogie wlać 75w-90. > W zimie zmiana biegów to koszmar i tak pomyslałem, aby wlać syntetyk. > Ale czy nic nie napsuję ? A może problem jest w elementach > dźwigni ? Pamiętam, że w Felicii problem był z przegubem > kulowym, wymieniłem i problem zniknął. ja dalej nie wiem co ty od tych biegó teraz chcesz... jak one ci TERAZ ciężko chodzą to ja jestem królewna śnieżka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 31 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 > ja dalej nie wiem co ty od tych biegó teraz chcesz... jak one ci > TERAZ ciężko chodzą to ja jestem królewna śnieżka Rano, w zimie, mróz - 20 stopni, a wajchą ruszyc nie mozna. Jak się auto rozgrzeje problem znika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
satan Napisano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 > Rano, w zimie, mróz - 20 stopni, a wajchą ruszyc nie mozna. Jak się > auto rozgrzeje problem znika lej nie syntetyk tylko semi... bo sobie skrzynię zajedziesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 > A nie, nie Panie kolego, olej jest zesżłoroczny, jednak jest on > mineralny EP80, zatem co do świezości oleju nie ma dyskusji, > poprzedni własciciel go zmienił, co jasno wynika z kwitów We współczesnych samochodach w zasadzie oleju w skrzyniach się nie wymienia. Mam w Audi ten sam od 16 lat a w Uno od 12. Co mam w Uno, to nawet nie wiem, a w Audi wlałem przed laty Dextron do automatów. Jedyne problemy z biegami, jakie miałem, to mechanizm zewnętrzny. W Audi wyrobiło się "jabłko" wajchy zmiany biegów, a w Uno napchało się syfa w tulejki plastikowe wodzików i je wytarło jak proszkiem ściernym do zera, wiosną wszystkie wymieniłem i biegi chodzą miodzio. A zimą zawsze i w każdym samochodzie po nocy skrzynia chodzi jak pospawana - to normalne. Nawet czasami jak w automacie - mimo że masz wyciśnięte sprzęgło, włożenie jedynki powoduje "puknięcie" samochodu w przód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BuktopBektop Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 > Rano, w zimie, mróz - 20 stopni, a wajchą ruszyc nie mozna. Jak się > auto rozgrzeje problem znika Masz po prostu swiezy, nie wyrobiony olej. Gęstnieje na mrozie i tyle. O wymianę zacznij sie martwic w momencie gdy przy tych -20 zaczniesz lekko wrzucać biegi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryko Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 > We współczesnych samochodach w zasadzie oleju w skrzyniach się nie > wymienia. wyjątek może tu stanowić honda gdzie zaleznie od modelu co 70-100 kkm należy wymienić oleum w skrzyni i aby byuło weselej jest to specjalny olej hondy , jako zamienik może służyć (odbiedy) zwykly olej silnikowy 10W30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 > 1999 rok, 112 kkm > Ano własnie, ale jezeli jest luz to w lecie tez powinien byc problem, > nie ? A problem jest tylko w zimie. Może brudu gdzieś w sworznie > nawłaziło i w zimie sie zaciera Bez jaj, winny jest olej i tylko olej. Wymiana na rzadszy NIBY coś pomoże, ale IMO nie ma sensu. Skrzynia będzie Ci głośniej pracować i może ją szlag trafić... W SC miałem oryginalny olej (6 lat, 70 kkm nalotu) i w zimie było OK. Wymieniłem na nowy taki sam i .... Paaaanie. Żona stwierdziła, że skrzynia się popsuła ;-D Tak więc nie kombinuj - tej zimy już będzie lepiej - jak ktoś zauważył - im starszy olej tym skrzynia lżej chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 1 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2006 > Bez jaj, winny jest olej i tylko olej. > Wymiana na rzadszy NIBY coś pomoże, ale IMO nie ma sensu. > Skrzynia będzie Ci głośniej pracować i może ją szlag trafić... > W SC miałem oryginalny olej (6 lat, 70 kkm nalotu) i w zimie było OK. > Wymieniłem na nowy taki sam i .... > Paaaanie. > Żona stwierdziła, że skrzynia się popsuła ;-D > Tak więc nie kombinuj - tej zimy już będzie lepiej - jak ktoś > zauważył - im starszy olej tym skrzynia lżej chodzi. No to jak wytłumaczysz to, że podczs posiadania Felicii wymieniłem część mechanizmu wajchy zmiany biegów bez wymiany oleju i problem ustąpił ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 > No to jak wytłumaczysz to, że podczs posiadania Felicii wymieniłem > część mechanizmu wajchy zmiany biegów bez wymiany oleju i > problem ustąpił ? Też miałem felkę :-D Tam akurat mechanizm zmiany biegów to była "tragiedia panie". Ale faktem jest, że w zimie na nowym minerale skrzynia chodzi gówniano ze wskazaniem na tragicznie gówniano. Wiesz, jeżeli zapiecie II biegu oznacza konieczność akrobacji p.t. zmiana na półsprzęgle, bo tak poklejone są synchronizatory, to chyba wszystko jasne. Olej zmieniałem w trakcie zimy, więc miałem na bieżąco przegląd sprawy - przed zmianą chodziło miodzio, po wymianie - tragedia. Czyli prosta zależność jednak. Zresztą jakby było coś w mechaniźmie, to problem byłby cały czas... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 1 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2006 > Też miałem felkę :-D Wiem A nazwał Cie ktos kiedys "yebanym skodziarzem" ? > Tam akurat mechanizm zmiany biegów to była "tragiedia panie". > Ale faktem jest, że w zimie na nowym minerale skrzynia chodzi > gówniano ze wskazaniem na tragicznie gówniano. > Wiesz, jeżeli zapiecie II biegu oznacza konieczność akrobacji p.t. > zmiana na półsprzęgle, bo tak poklejone są synchronizatory, to > chyba wszystko jasne. > Olej zmieniałem w trakcie zimy, więc miałem na bieżąco przegląd > sprawy - przed zmianą chodziło miodzio, po wymianie - tragedia. > Czyli prosta zależność jednak. > Zresztą jakby było coś w mechaniźmie, to problem byłby cały czas... Tak, ale w Feklce w lecie nie było problemu, w zimie owszem. Ok, napewiej masz rację z tym olejem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 1 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2006 No to niech ktos poleci jakiś olej, może byż Orlenu, Lotosu, wsio rawno. Półsyntetyk chyba 1. HIPOL SEMISYNTETIC GL-5 75W/90 2. PLATINUM GEAR GL-5 75W/90 3. HIPOGLIM SEMISYNTETIC GL-5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.