Skocz do zawartości

jeszcze raz klocki - wybor


Rejmi

Rekomendowane odpowiedzi

niestety czeka mnie chyba juz niedlugo znowu wymiana klockow

do tej pory ujezdzalem dwa typy

1. fabryka - po 35 kkm prawie ich nie bylo

2. remsa - po niecalych 25 kkm ich zywot dobiega konca

fabryka w sotosunku do remsa wypada bardzo mizernie szczegolnie pod katem odpornosci i skutecznosci na cieplo

dzisiaj jeszcze poczytalem i znalazlem sporo dobrego o klockach EBC zielona seria

moze ktos juz takie w pandzie probowal?

a moze lepiej pozostac przy remsach? z ktorych jestem zadowolony

a moze jeszcze jakis inny dobry wybor - czyli cos co nie boi sie temperatury a jednoczesnie zapewnia dobra skutecznosc? i w miare trwalosc czyli przyjmijmy ze te 30 kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety czeka mnie chyba juz niedlugo znowu wymiana klockow

> do tej pory ujezdzalem dwa typy

> 1. fabryka - po 35 kkm prawie ich nie bylo

> 2. remsa - po niecalych 25 kkm ich zywot dobiega konca

> fabryka w sotosunku do remsa wypada bardzo mizernie szczegolnie pod

> katem odpornosci i skutecznosci na cieplo

> dzisiaj jeszcze poczytalem i znalazlem sporo dobrego o klockach EBC

> zielona seria

> moze ktos juz takie w pandzie probowal?

> a moze lepiej pozostac przy remsach? z ktorych jestem zadowolony

> a moze jeszcze jakis inny dobry wybor - czyli cos co nie boi sie

> temperatury a jednoczesnie zapewnia dobra skutecznosc? i w miare

> trwalosc czyli przyjmijmy ze te 30 kkm

Ja mam 33kkm i caly czas na fabrycznych przy intensywnej eksploatacji po miescie, wiec chyba nie jest zle. Dodam ze klocki nigdy mi jeszcze nie przyblokowaly, wiec...... Teraz wymiana w ASO na oryginalne + czyszczenie zaciskow kosztuje 119zl wiec jak by co chyba sie skusze wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam 33kkm i caly czas na fabrycznych przy intensywnej eksploatacji

> po miescie, wiec chyba nie jest zle. Dodam ze klocki nigdy mi

> jeszcze nie przyblokowaly, wiec...... Teraz wymiana w ASO na

> oryginalne + czyszczenie zaciskow kosztuje 119zl wiec jak by co

> chyba sie skusze

hmmm ja mialem fabryczne wymieniane po ok. 18 tys. km bo ich juz prawie nie bylo i piszczaly..... wymenili mi na jakies nawet nie wiem i teraz mam 58 tys. km prawie i chyba jest OK - zobaczymy co wyjdzie na przegladzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam 33kkm i caly czas na fabrycznych przy intensywnej eksploatacji

> po miescie, wiec chyba nie jest zle. Dodam ze klocki nigdy mi

> jeszcze nie przyblokowaly, wiec...... Teraz wymiana w ASO na

> oryginalne + czyszczenie zaciskow kosztuje 119zl wiec jak by co

> chyba sie skusze

przy 33 kkm tez sie nie odzywaly - pozniej niestety jeden zgrzyt sie pojawil ale to ze takiprzebieg wytrzymaly to i tak sporo jak na moje warunki eksploatacji

co do kosztu - ten sam zakres wtedy kiedy ja wymienialem to byl koszt ponad 250 zl... masakra

natomiast za to samo w innym zakladzie z tym ze klocki remsa kosztowalo niecale 80 zl!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam 33kkm i caly czas na fabrycznych przy intensywnej eksploatacji

> po miescie, wiec chyba nie jest zle. Dodam ze klocki nigdy mi

> jeszcze nie przyblokowaly, wiec...... Teraz wymiana w ASO na

> oryginalne + czyszczenie zaciskow kosztuje 119zl wiec jak by co

> chyba sie skusze

a co doklockow ja osobiscie radze zmiane - roznice zauwazysz duza na plus - mowie o klockach remsa bo te znam wiec z czystym sumieniem twierdze ze w porownaniu do fabrycznych sa o wiele lepsze - ciiut ostrzej biora ale w takie nawet mocniejszej eksploatacji nie poznasz dziwnego uczucia gdy zlapia wyzsza temperature - a na fabrycznych nie trzeba bylo sie starac zbytnio by miec wrazenie ze szklem hamujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co doklockow ja osobiscie radze zmiane - roznice zauwazysz duza na

> plus - mowie o klockach remsa bo te znam wiec z czystym

> sumieniem twierdze ze w porownaniu do fabrycznych sa o wiele

> lepsze - ciiut ostrzej biora ale w takie nawet mocniejszej

> eksploatacji nie poznasz dziwnego uczucia gdy zlapia wyzsza

> temperature - a na fabrycznych nie trzeba bylo sie starac

> zbytnio by miec wrazenie ze szklem hamujesz

Na pewno masz tutaj racje waytogo.gif bo masz juz skale porownawcza w tym temacie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co do kosztu - ten sam zakres wtedy kiedy ja wymienialem to byl koszt

> ponad 250 zl... masakra

Bo kiedyś montowali fabryczne klocki które były drogie, a teraz aso nie daje juz fabryki bo poszli po rozum do głowy, dlatego ceny spadły.

Tak dla informacji ja na fabrycznych zrobiłem 38kkm i do 40 bym spokojnie dotarł. Teraz mam już inne ale nazwy nie pamiętam, skuteczność dużo lepsza nawet po przegrzaniu, bo raz w górach mi się zdarzyło, a kosztowały mnie 54 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi na przeglądzie założyli klocki firmowane przez Fiata, a produkowane w polsce przez firmę Steinhoff( sam zresztą te klocki chciałem).Klocki te przychodza ponoć z fabryki jako zamiennik oryginalnych.Firma wiele nie mówi, ale podobno są całkiem całkiem.No i kosztują ok 50 PLN.Więc nawet jakby miały sie szybko skończyc to można śmiało założyc sobie takie drugie:)Moja mama w Punto ma takie klocki od 12 kkm i jak narazie nie stwierdziłem żadnych minusów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi na przeglądzie założyli klocki firmowane przez Fiata, a

> produkowane w polsce przez firmę Steinhoff( sam zresztą te

> klocki chciałem).Klocki te przychodza ponoć z fabryki jako

> zamiennik oryginalnych.Firma wiele nie mówi, ale podobno są

> całkiem całkiem.No i kosztują ok 50 PLN.Więc nawet jakby miały

> sie szybko skończyc to można śmiało założyc sobie takie

> drugie:)Moja mama w Punto ma takie klocki od 12 kkm i jak

> narazie nie stwierdziłem żadnych minusów.

tak jako uzupelnienie dodam ze trwalosc klockow to drugorzedne kryterium nic mi sie nei stanie i nie zbegneije jezeli bede mial je wymienic nawet co 20 kkm - glownei szukam klockow ktore nie boja sie tego ze ktos je rozgrzeje, ktore nie bada hamowaly jakby baly sie ze cos im sie stanie i na wszelki wypadek wola sie slizgac niz trzec porzadnie o tarcze

pierwsze i najwzniejsze dla mnie kryterium to ogolnie mowiac skutecznosc ich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ciągle są fabryczne a na liczniku już ponad 60 kkm i jeszcze je mam.

Jak wy jeździcie chłopaki? yikes.gif

Do wymiany szykuję się może za kilka miesięcy. Narazie poczytuję na co by je tu zamienić. Spotkałam się z opinią mechanika, że te fabrycznie montowane klocki są dobre i na długo starczają, a z kolejnymi to już się tak daleko nie zajedzie. I jak to jest naprawdę? Co człowiek to opinia niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie ciągle są fabryczne a na liczniku już ponad 60 kkm i jeszcze

> je mam.

> Jak wy jeździcie chłopaki?

> Do wymiany szykuję się może za kilka miesięcy. Narazie poczytuję na

> co by je tu zamienić. Spotkałam się z opinią mechanika, że te

> fabrycznie montowane klocki są dobre i na długo starczają, a z

> kolejnymi to już się tak daleko nie zajedzie. I jak to jest

> naprawdę? Co człowiek to opinia

zależy jak auto jest używane - jak jeździsz na trasach to klocki długo trzymają, u mnie w Octawce średnio ok. 100 000 km, ale auto jeździ głównie na trasach. Co do nowych klocków, jak kupisz dobre to mogą trzymać nawet dłużej niż fabryczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie ciągle są fabryczne a na liczniku już ponad 60 kkm i jeszcze

> je mam.

> Jak wy jeździcie chłopaki?

> Do wymiany szykuję się może za kilka miesięcy. Narazie poczytuję na

> co by je tu zamienić. Spotkałam się z opinią mechanika, że te

> fabrycznie montowane klocki są dobre i na długo starczają, a z

> kolejnymi to już się tak daleko nie zajedzie. I jak to jest

> naprawdę? Co człowiek to opinia

prawda jest taka ze bardzo duzo zalezy od stulu jazdy i juz tesam eklocki u mnei wytrzymaja np 30 kkm a u ciebie minimum 2 x dluzej

ja nie kryje ze mam agresywny styl jazdy i z tego owodu tez moja panda w miescie pali ponad 7 a nie takjak niekorym 6 czy moze nawet lzej, z tego samego powodu komplet oponletnich po przejechaniu tak na oko ok 30 moze niewiele wiecej nadaje sie tylko i wylacznie do przyczepki

i stad cala filozofia - nie twierdze ze fabryczne sa zle - ale jak dla mnie sa za bardzo podatne na przegrzewanie i wtedy staja sie fatalne - bardzo fatalne smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety czeka mnie chyba juz niedlugo znowu wymiana klockow

> do tej pory ujezdzalem dwa typy

> 1. fabryka - po 35 kkm prawie ich nie bylo

> 2. remsa - po niecalych 25 kkm ich zywot dobiega konca

> fabryka w sotosunku do remsa wypada bardzo mizernie szczegolnie pod

> katem odpornosci i skutecznosci na cieplo

> dzisiaj jeszcze poczytalem i znalazlem sporo dobrego o klockach EBC

> zielona seria

> moze ktos juz takie w pandzie probowal?

> a moze lepiej pozostac przy remsach? z ktorych jestem zadowolony

> a moze jeszcze jakis inny dobry wybor - czyli cos co nie boi sie

> temperatury a jednoczesnie zapewnia dobra skutecznosc? i w miare

> trwalosc czyli przyjmijmy ze te 30 kkm

Ja właśnie teraz wymieniłem na nowe przy przebiegu 49 kkm. Pewnie bym jeszcze pojeździł na nich ale co tam.

Założyłem klocki firmy Textar (angielskie) za 65 zeta. Zobaczymy jak one sie będą sprawowały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak z ciekawosci zapytam jakiego sprzedawce klockow w Bydgooszczy

> polecasz?

np ebc sa w:

Bydgoszcz Premot ul. Nowotoruńska 8

tel: (052) 361-04-24

TUNING CENTER ul. Gdańska 140

tel: (052) 347-80-60

TUNING STUDIO ul. Fordońska 169

tel: (052) 342-80-40

VIGAN ul. Gałczyńskiego 19a

tel: 509-459-399

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wlasnie u was wyczytalem o nich i poczytalem dalej idac za nimi - no

> i wyszlo ze seria zielona bylaby chyba optymalnym wyborem

na pewno ok.gif

Musze sie kiedys wybrac w jedno miejsce bo o ile pamietam to albo producent albo jakie bardzo głowny handlarz EBC jest jakies 2 km ode mnie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak naprawde to nie kwestia ile klocki wytrzymują "same z siebie"

> tylko jak hamują. Kupisz twarde klocki to ci wytrzymają dlugo

> ale hamowanie bedzi takie sobie a i tarcza poleci szybko.

najbardziej to kwestia tego jak hamuje kierownik - od tego najwiecej zalezy w kwestii tej wg mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> najbardziej to kwestia tego jak hamuje kierownik - od tego najwiecej

> zalezy w kwestii tej wg mnie

no baaa....rzecz jasna smile.gif ale wiesz jak bys nie hamowal to na peweno szybciej skroisz np. Ferrodo Premiere niz Lucasy smile.gif zakladajac oczywiscie w teorii ze na jednym i na drugich kierownik bedzie hamowal jednakowo smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jako tako w katalogu niestety nie ma klockow do pandy

To jest mozliwe, niemniej z katalogami roznie bywa (patrz ostatnia dyskusja o filtrach oleju). Poza tym, o czym tez kiedys juz bylo i to niedawno, kierownik ASO mowil mi ze podejda od Seja/CC - w wolnej chwili obadam sprawe dokladnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i tak wlasnie mysle jak by to zrobic zeby miec takie klocki

dosyc prosto - mocujesz do klocka cos na styl zabka ze stali o sprezynujacych wlasciwosciach tak by zabek wystawal na okladzine tyle ile sie przyjmuje minimalna grubosc klocka - jak klocek to tej granicy sie zetrze - bedziesz slyszal ze cos jest nei tak bo bedzie albo pisk albo drapanie - juz

a jezeli chcesz miec taki bajer w wersji jelektriczeskiej to ten sam dynks mocujesz tak by byl odizolowany i podpinasz do niego kabalek - reszte kabelka ciagniesz np do kabiny do diodki czy jakiejkolwiek sygnalizacji zarowka brzeczyk colokwiek i to tejze kontrloki podajesz zasilanie a mase stanowi wlasnieprzewodzik idacy z klocka jak sie zetrze to zewrze i uw sygnalizotorek zadziala

sprawa jest o tyle prosta do wykonania ze nie trzeba nic kombinowac z istneijaca instalacja - jedyne co to trzeba przymocowac w sposob trwaly do klocka dynksa tak by byl odizolowany od klocka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no baaa....rzecz jasna ale wiesz jak bys nie hamowal to na peweno

> szybciej skroisz np. Ferrodo Premiere niz Lucasy zakladajac

> oczywiscie w teorii ze na jednym i na drugich kierownik bedzie

> hamowal jednakowo

ani na jednych ani na drtugich nie jezdzilem wiem tylko ze lukasy maja w standardzie efekty dzwiekowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest mozliwe, niemniej z katalogami roznie bywa (patrz ostatnia

> dyskusja o filtrach oleju). Poza tym, o czym tez kiedys juz bylo

> i to niedawno, kierownik ASO mowil mi ze podejda od Seja/CC - w

> wolnej chwili obadam sprawe dokladnie.

.... az takich kombinacji wolalbym nie stosowac w ukladzie hamulcowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dosyc prosto - mocujesz do klocka cos na styl zabka ze stali o

> sprezynujacych wlasciwosciach tak by zabek wystawal na okladzine

> tyle ile sie przyjmuje minimalna grubosc klocka - jak klocek to

> tej granicy sie zetrze - bedziesz slyszal ze cos jest nei tak bo

> bedzie albo pisk albo drapanie - juz

> a jezeli chcesz miec taki bajer w wersji jelektriczeskiej to ten sam

> dynks mocujesz tak by byl odizolowany i podpinasz do niego

> kabalek - reszte kabelka ciagniesz np do kabiny do diodki czy

> jakiejkolwiek sygnalizacji zarowka brzeczyk colokwiek i to tejze

> kontrloki podajesz zasilanie a mase stanowi wlasnieprzewodzik

> idacy z klocka jak sie zetrze to zewrze i uw sygnalizotorek

> zadziala

> sprawa jest o tyle prosta do wykonania ze nie trzeba nic kombinowac z

> istneijaca instalacja - jedyne co to trzeba przymocowac w

> sposob trwaly do klocka dynksa tak by byl odizolowany od klocka

Mozna tez klocek z czujnikiem podpiac pod przewod z czujnikiem zbyt niskiego poziomu plynu hamulcowego i wtedy sprawa jest banalnie prosta wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mozna tez klocek z czujnikiem podpiac pod przewod z czujnikiem zbyt

> niskiego poziomu plynu hamulcowego i wtedy sprawa jest banalnie

> prosta

mozna i tak - wtedy takjak mowisz banal jezeli chodzi o zrobienei tego a w dodatku jest sygnalizacja na wskaznikach:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety czeka mnie chyba juz niedlugo znowu wymiana klockow

> do tej pory ujezdzalem dwa typy

> 1. fabryka - po 35 kkm prawie ich nie bylo

> 2. remsa - po niecalych 25 kkm ich zywot dobiega konca

> fabryka w sotosunku do remsa wypada bardzo mizernie szczegolnie pod

> katem odpornosci i skutecznosci na cieplo

> dzisiaj jeszcze poczytalem i znalazlem sporo dobrego o klockach EBC

> zielona seria

> moze ktos juz takie w pandzie probowal?

> a moze lepiej pozostac przy remsach? z ktorych jestem zadowolony

> a moze jeszcze jakis inny dobry wybor - czyli cos co nie boi sie

> temperatury a jednoczesnie zapewnia dobra skutecznosc? i w miare

> trwalosc czyli przyjmijmy ze te 30 kkm

Na fabrycznych przejechałem 38 kkm i wymieniłem na FERODO. Czas pokaże, czy był to dobry wybór. Co mogę powiedzieć o skuteczności FERODO? W licpu śmigałem po Bieszczadach (800 km na miejscu w kilka dni), a jak wiadomo serpentyn, zjazdów i pojdazdów jest tam od...no dużo wink.gif Hamulce były bardzo efektywne i ani razu nie odczułem spadku ich skuteczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety czeka mnie chyba juz niedlugo znowu wymiana klockow

> do tej pory ujezdzalem dwa typy

> 1. fabryka - po 35 kkm prawie ich nie bylo

> 2. remsa - po niecalych 25 kkm ich zywot dobiega konca

> fabryka w sotosunku do remsa wypada bardzo mizernie szczegolnie pod

> katem odpornosci i skutecznosci na cieplo

> dzisiaj jeszcze poczytalem i znalazlem sporo dobrego o klockach EBC

> zielona seria

> moze ktos juz takie w pandzie probowal?

> a moze lepiej pozostac przy remsach? z ktorych jestem zadowolony

> a moze jeszcze jakis inny dobry wybor - czyli cos co nie boi sie

> temperatury a jednoczesnie zapewnia dobra skutecznosc? i w miare

> trwalosc czyli przyjmijmy ze te 30 kkm

Wymienialem klocki przy 80kkm ( glownie trasa ) i zalozylem Remsy - klocki fajne i dobrze hamuja ale za to piszcza i latwo sie zapiekaja ( przynajmniej u mnie zlosnik.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja wczoraj zmienilem klocki, mechanik polecal z firmy breck(70zł),

> tylko cos teraz jak jezdze to huczy bardziej, moze musza sie

> ulozyc?? jak myslicie?? przed wymiana nic nie huczalo znaczy ze

> nie lozyska.

ale to caly czas wczasie jazdy? jak tak to liczna to ze moze klocek grubszy jakis i trze - tez niezbyt szczesliwie bo sie grzeje wszystko ale jest szansa ze jak sei przytrze to bedzie ok

jak tylko w czasei hamowania to niemalze pewne z eklocek

poobserwuj jezeli kolo sie nie grzeje i huczy to cos jest nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to caly czas wczasie jazdy? jak tak to liczna to ze moze klocek

> grubszy jakis i trze - tez niezbyt szczesliwie bo sie grzeje

> wszystko ale jest szansa ze jak sei przytrze to bedzie ok

> jak tylko w czasei hamowania to niemalze pewne z eklocek

> poobserwuj jezeli kolo sie nie grzeje i huczy to cos jest nie tak

wlasnie wydaje mi sie ze to w czasie hamowania najbardziej, ale tez i przy jezdzie troszke slychac, poobserwuje i dam znac, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wlasnie wydaje mi sie ze to w czasie hamowania najbardziej, ale tez i

> przy jezdzie troszke slychac, poobserwuje i dam znac, pozdrawiam

prawdopodobnie klocki tra

zaobserwuj czy nie masz goracych kol szcegolnie wtedy gdy nie masz za soba sporo uzywania hamulca jezeli sa cieple to jednoznacznie swiadczy ze klocki nadmiernie tra o tarcze - a tak nie powinno byc

jezlei taki odglos jestylko w czasie hamowania to sie ulozy i bedzie OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupilem ostatnio klocki firmy BRECK (polecane przez moje ASO) i dalem za nie 50zl.Hamowanie bylo naprawde dobre choc przebieg krotko bo okolo 25tys, ale za to tarcze prawie sie niezlozyly.Mozna kupic klocki za 200zl przejechac na nich 80-100tys i wymienic je razem z tarczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.