Skocz do zawartości

zarowki led


odrzut

Rekomendowane odpowiedzi

czesc.

chcialbym w okresie zimowym odciazyc alternator i "oszczedzic" akumulator poprzez wstawienie w miejsce orginalnych zarowek, zarowki led. w zasadzie oferta na ebay'u amerykanskim i na allegro nie odbiega od siebie, wiec nie jestesmy do tylu...

ma ktos to zamontowane u siebie w pojezdzie, co z sila emitowanego w dzien swiatla (w nocy na pewno widac, ze swieca smile.gif)?

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zwyklych zarowkach ok 80% mocy idzie na wydzielane cieplo, tak wiec zarowki o mocy 100W tak naprawde na swiatlo zuzywaja 20W - czyli sprawnosc takiej zarowki to 20%. Elektronika idzie do przodu i od jakiegos czasu bez problemu mozna kupic biale iody led o mocy 3, 5 a nawet 10W, ale nie jest tak pieknie jakby sie zdawalo - takie diody led wymagaja chlodzenia ale jesli chodzi o sprawnosc to jest ona duzo wyzsza (ile? nie wiem ale cos okolo 70-80%). Wiec jesli chodzi o jasnosc to nie powinno byc gorzej od normalnych zarowek. Z tego co wiem to HELLA robi cale reflektory przednie wlasnie na diodach led - tylne to juz normalka, najwieksza zarowka z tylu w UNO to 21W wiec tak naprawde na swiatlo idzie ok. 4W, wiec jedna dioda 5W starcza. A jak wiemy stosowane sa cale matryce diodowe z ktorych uzbiera sie te kilka watt i z chlodzeniem na ma problemu bo takie reflektory same w sobie maja budowe rozroszona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W zwyklych zarowkach ok 80% mocy idzie na wydzielane cieplo, tak wiec

> zarowki o mocy 100W tak naprawde na swiatlo zuzywaja 20W - czyli

> sprawnosc takiej zarowki to 20%. Elektronika idzie do przodu i

> od jakiegos czasu bez problemu mozna kupic biale iody led o mocy

> 3, 5 a nawet 10W, ale nie jest tak pieknie jakby sie zdawalo -

> takie diody led wymagaja chlodzenia ale jesli chodzi o sprawnosc

> to jest ona duzo wyzsza (ile? nie wiem ale cos okolo 70-80%).

> Wiec jesli chodzi o jasnosc to nie powinno byc gorzej od

> normalnych zarowek. Z tego co wiem to HELLA robi cale reflektory

> przednie wlasnie na diodach led - tylne to juz normalka,

> najwieksza zarowka z tylu w UNO to 21W wiec tak naprawde na

> swiatlo idzie ok. 4W, wiec jedna dioda 5W starcza. A jak wiemy

> stosowane sa cale matryce diodowe z ktorych uzbiera sie te kilka

> watt i z chlodzeniem na ma problemu bo takie reflektory same w

> sobie maja budowe rozroszona.

super żeś to wyjaśnił 20.GIFwink.gif

to że ledy dają mocniejsze światło to wiem ale takich myków to nie wiedziałem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedno ale:

> do żarówek LED muszą być inne klosze przystosowane do nich.

> Nie polecam zakładania LEDów do innych miejsc niż przednie pozycje.

Tak jest, popieram lampy na ledy zamiast żarówke musza miec swoją własną odrebna homologację, światło z żarówki ma inny kształt krzywej swiatłości podnad 270stopni rozproszenie a ledy maja max 180 w co i tak w zasadzie nie wierzę.

A gdy spotkaja nas policial.gif to moga walnąc mandat za to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak jest, popieram lampy na ledy zamiast żarówke musza miec swoją

> własną odrebna homologację, światło z żarówki ma inny kształt

> krzywej swiatłości podnad 270stopni rozproszenie a ledy maja max

> 180 w co i tak w zasadzie nie wierzę.

> A gdy spotkaja nas to moga walnąc mandat za to

Niekoniecznie... Jesli reflektory na ledach maja homologacje to nic ci nie zrobia. Tylko do Uno taki nie ma, a przynajmniej w ofercie HELLA. Gdyby nawet byly to ich cena przekraczala by prog oplacalnosci takiego rozwiazania jesli chodzi o Uno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niekoniecznie... Jesli reflektory na ledach maja homologacje to nic

> ci nie zrobia. Tylko do Uno taki nie ma, a przynajmniej w

> ofercie HELLA. Gdyby nawet byly to ich cena przekraczala by prog

> oplacalnosci takiego rozwiazania jesli chodzi o Uno.

Nie no mi chiodziło o to że nie można do zwykłych lamp na żarówki dac diod i jeździć legalnie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi tu nie pasuje. Kolega theant napisał o wysokiej sprawności świetlnej LED'ów sięgającej 80%. OK, to się zgadza. Ale dlaczego potrzebują one chłodzenia... niewiem.gif

Mają wysoką sprawność, więc się nie grzeją... Tak myślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... w oryginalnych kloszach. Jakis włoski idiota wymyślił, żeby żarówki były zamontowane pionowo, więc jeśli tak samo zamontujesz LEDy to będą one doskonale oświetlały np. te czarne przedziałki w tylnych lampach, a nie drogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś mi tu nie pasuje. Kolega theant napisał o wysokiej sprawności

> świetlnej LED'ów sięgającej 80%. OK, to się zgadza. Ale dlaczego

> potrzebują one chłodzenia...

> Mają wysoką sprawność, więc się nie grzeją... Tak myślę.

Oj grzeja sie grzeja, 20% idzie wlasnie na ciepelko. To niby po co maja wbudowane radiatory?

277497551-lxhl-mm1c.jpg

post-66510-14352474004059_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czesc.

> chcialbym w okresie zimowym odciazyc alternator i "oszczedzic"

> akumulator poprzez wstawienie w miejsce orginalnych zarowek,

to o czym piszesz jest wlasciwie pozbawione sensu. odciaznie akumulatora o 100W wlasciwie nic nie zmienia.

alterantor ma moc rzedu 1kW, wiekszosc energii zuzywa rozrusznik i ogrzewana szyba.

jak chcesz ociazyc akumulator to po prostu zadbaj o sprawnosc instalacji zaplonowej i rozrusznika oraz o ladowanie baterii.

w tym jest najwieksza korzysc dla odciazenia akumulatora.

zastanow sie nad tym co da rozruch samochodu trwajacy 3 sek zamiast trwajacego 3 min.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.