Gripen Napisano 28 Września 2006 Udostępnij Napisano 28 Września 2006 Ciekawy tytuł posta. Otóż: Jade na gazie i mam kaprycho przełączam na benzyne. Wciskam przycisk, słychac jakies pyknięcie i jade na benzynie. Dojeżdzam na parking (dalej na benzynie), parkuje, wyłączam silnik i słysze stuknięcie elektrozaworu, chyba przy butli. Czy to normalne ? A może jechałem na obydwu paliwach na raz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eR_ Napisano 28 Września 2006 Udostępnij Napisano 28 Września 2006 na obu naraz chyba nie, bo moim zdaniem by ci silnik zalewalo i by gasl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 28 Września 2006 Udostępnij Napisano 28 Września 2006 > Ciekawy tytuł posta. > Otóż: Jade na gazie i mam kaprycho przełączam na benzyne. Wciskam > przycisk, słychac jakies pyknięcie i jade na benzynie. Dojeżdzam > na parking (dalej na benzynie), parkuje, wyłączam silnik i > słysze stuknięcie elektrozaworu, chyba przy butli. Czy to > normalne ? A może jechałem na obydwu paliwach na raz ? a jesteś pewien że to stuka zawór? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 29 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2006 > a jesteś pewien że to stuka zawór? a co innego może stukać przy butli ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 29 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2006 > na obu naraz chyba nie, bo moim zdaniem by ci silnik zalewalo i by > gasl no własnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikZ Napisano 29 Września 2006 Udostępnij Napisano 29 Września 2006 Nie da się jechać na gazie i benzynie na raz. Po przełączeniu na benzynę, gaz jest zamykany elektrozworem przy filtrze paliwa. Dopiero po wyłączeniu zpłonu zamyka się zawór na butli. Gdyby po przełączeniu na benzynę zamykał się zawór na butli, to po przełączeniu na gaz, mielibyśmy coś w rodzaju "turbodziury" za względu na chwilowy brak paliwa (w tym przypadku LPG) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 29 Września 2006 Udostępnij Napisano 29 Września 2006 > a co innego może stukać przy butli ? dzięcioł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 30 Września 2006 Udostępnij Napisano 30 Września 2006 > Nie da się jechać na gazie i benzynie na raz. Tu się w pełni zgadzam! > Po przełączeniu na benzynę, gaz jest zamykany elektrozworem przy > filtrze paliwa. Prawda Dopiero po wyłączeniu zpłonu zamyka się zawór na > butli. Bzdura > Gdyby po przełączeniu na benzynę zamykał się zawór na butli, to po > przełączeniu na gaz, mielibyśmy coś w rodzaju "turbodziury" za > względu na chwilowy brak paliwa (w tym przypadku LPG) Kolejna bzdura! Wszystkie elektrozawory: na butli, ten z filtrem oraz ten na parowniku powinny być zasilane tym samym przewodem, obejrzyj schematy podłączeń popularnych instalacji. A o turbodziury się nie martw - jesli zawory zamykaja sie jednocześnie, to we wszystkich przewodach pozostaje ciekły LPG. A w tym przypadku, być może gazownik rozumował tak jak ty i coś przerobił, a może to stuka cos innego, np. pompa benzyny sie tak wyłącza, albo jej przekaźnik? A może z tyłu ma zamontowane odcięcie paliwa elektrozaworem i on stuka po wyłączeniu stacyjki (takie dod. zabezpieczenie) tylko nie napisał o tym? Nie wiem co to za samochód, T8D Mk 2 nic mi nie mówi, niech się tu wypowie znawca budowy tego auta. A jak się ma wątpliwości, czy silnik pracuje na benzynie, czy na LPG, wystarczy podczas pracy na benzynie wyjąć wtyczkę zasilania któregoś z elektrozaworów pod maską, jesli wtedy zgaśnie, to znaczy, że było LPG, a instalka nie przełącza na benzynę i kontrolka źle wskazuje rodzaj paliwa. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 1 Października 2006 Udostępnij Napisano 1 Października 2006 > na obu naraz chyba nie, bo moim zdaniem by ci silnik zalewalo i by > gasl Niekoniecznie, miałem ok miesiaca temu awarie elektrozaworu który (jak sie wyrazili w serwisie) lekko przepuszczał. Silnik na gazie pracował bez zmian. Natomiast na benzynie tak do ok 3000rpm przerywał pracował nierówno i z mniejsza mocą. Ale jak sie juz wkrecił powyzej 3000 praca była OK. Delco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 1 Października 2006 Udostępnij Napisano 1 Października 2006 Przepuszczanie zamkniętego elektrozaworu LPG to nie praca na obu paliwach! Przecież pisał, że po wyłączeniu silnika na benzynie stuka coś z tyłu podejrzeqwając elektrozawór LPG. Gdybyś miał otwarty elektrozawór na 100% zalejesz silnik. Ludzie, czasem zastananówcie się co piszecie i najpierw czytajcie poprzednie wypowiedzi!!! Przecież chcemy koledze pomóc, a niektórzy robią sobie popisówę i się chwalą, jacy oni są mądrzy, a ten czeka na pomoc i jeszcze bardziej głupieje od sprzecznych ze sobą porad. Bez urazy. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.