Skocz do zawartości

Sojusz Renault - Nissan


Michal_O

Rekomendowane odpowiedzi

Quote:

Po siedmiu latach współpracy, Sojusz Renault-Nissan plasuje się wśród 4 najważniejszych światowych producentów samochodowych, razem osiągają wynik 6 131 176 sprzedanych pojazdów w 2005 r., udział w rynku rzędu 9,8% i obroty w wysokości 110,2 miliardów euro.

Dzięki tej współpracy firmom Renault i Nissan udało się rozwinąć synergię w wielu dziedzinach. Wspólna jednostka organizacyjna RNPO (Renault-Nissan Purchasing Organization) obejmuje wszystkie strefy, w których Renault i Nissan prowadzą działalność przemysłową i zarządza, od kwietnia 2006 r., 72% zakupów Sojuszu, co stanowi kwotę 46 miliardów euro rocznie.

Liczba modeli dwóch firm opracowywanych na bazie wspólnych podzespołów wzrasta. I tak, jedenaście pojazdów Renault i Nissana zostało opracowanych z podzespołów platformy B, w tym Clio III, Modus oraz, na derywacie tej platformy, Logan. Tak samo podzespoły platformy C stanowią wyposażenie 4 modeli Sojuszu, w tym modeli z rodziny Mégane i, od tego roku, Nissana Sentra, wprowadzonego na rynek amerykański.

Sojusz wspólnie opracowuje również części mechaniczne, zwłaszcza silnik 2.0 dCi wprowadzony w 2005 r. oraz silnik 2.0 benzynowy na wyposażeniu Clio III od 2006 roku. Mechaniczna skrzynia biegów o 6 przełożeniach obecna w Clio III, Mégane II i Modusie, jak i automatyczna skrzynia biegów AJ0 znajdująca się już w wyposażeniu nowego Renault Scénic wywodzą się ze współpracy między Renault i Nissanem.

Dodatkowo Sojusz ciągle pracuje nad poszukiwaniem nowych synergii dzięki uruchomieniu wyspecjalizowanych zespołów transwersalnych składających się z ekspertów określonych zawodów z dwóch firm.

Jak już informowaliśmy, tego lata zostały podjęte rozmowy dotyczące możliwości poszerzenia Sojuszu. Renault, Nissan i General Motors prowadzą badanie w celu oceny korzyści i wykonalności sojuszu trzech uczestników. Po upływie trzymiesięcznego okresu badań firmy określą, czy głębsze zaangażowanie w projekt jest uzasadnione.


Źródło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie odrzuca od 350z jak myśle że tam silnik z reni jest

powtarzaj dalej takie bzdury ale na onecie clown.gif

proszę bardzo oto cała historia silnika VQ skromny.gif

Nissan VQ engine

Manufacturer: Nissan Motor Company

Production: 1994

Predecessor: Nissan VE engine

Nissan VG engine

Class: DOHC 60° V6

Engine: 2.0 L

2.3 L

2.5 L

3.0 L

3.5 L (3498 cc)

4.0 L

Similar: Chrysler SOHC V6

Ford Cyclone

GM HFV6

Honda J-series

Mazda K series

Suzuki H series

Toyota GR

The VQ engine is a 2.0 L to 4.0 L V6 piston engine from Nissan. It is an aluminum DOHC 4-valve design. Later versions feature variable valve timing. This engine is widely considered to be the world's benchmark V6 engine for its combination of smoothness, reliability and high power output.

VQ20DE

This DOHC 24-valve 2.0 L V6 produces 155 to 160 hp (116 to 119 kW) and 137 to 145 ft·lbf (186 to 197 Nm). It is fitted to the following vehicles:

1994-2002 Nissan Cefiro A32 and A33

1995-1999 Nissan QX A32

VQ23DE

The VQ23DE produces 127 kW (173 hp) and 225 Nm.

It is used in following vehicles:

Nissan Teana 230JM-J31

VQ25DE

Similar to VQ20DE, but with 2.5 L displacement. It produces 187 hp (139 kW) and 174 ft·lbf (236 Nm). Fitted to the following:

1994-1998 Nissan Cefiro A32

VQ25DD

The 2.5 L VQ25DD uses direct fuel injection, and produces 207 hp (154 kW) and 195 ft·lbf (264 Nm), is used in the following vehicles:

1999-2002 Nissan Cefiro A33 (JDM)

2001-2005 Nissan Skyline V35, 212 hp (158 kW)

VQ25DET

The VQ25DET is a 2.5 L engine with 280 hp. It is used in the Nissan Stagea 250tRS FOUR V and RX FOUR.

VQ30DD

The 3.0 L VQ30DD features direct injection and produces 240 hp (179 kW) and 227 ft·lbf (308 Nm).

2002-2005 Nissan Skyline V35, 256 hp (191 kW)

VQ30DE

The 3.0 L VQ30DE produces 190 to 227 hp (142 to 169 kW) and 205 to 217 ft·lbf (277 to 294 Nm). The VQ30DE was on the Ward's 10 Best Engines list for 1995 through 2001. It is an aluminum open deck block design with microfinished internals and relatively light weight. The VQ30DEK produces 222 hp and was made for the (2000-2001) Nissan Maxima.

The improved VQ30DE used from 2000-2001 adds a true dual-runner intake manifold for better high-end performance compared to some earlier Japanese and Middle-East market versions of this engine. The 1995-1999 US spec VQ30DE was equipped with only a single runner intake manifold.

It is used in the following vehicles:

1995-1999 Nissan QX (A32)

1994-1998 Nissan Cefiro (A32), 217 hp (162 kW) and 206 ft·lbf (279 Nm)

1995-1999 Nissan Maxima(A32), 190 hp (142 kW) and 214 ft·lbf (291 Nm)

1996-1999 Infiniti I30(A32), 190 hp (142 kW)

2000-2001 Nissan Maxima(A33), 222 hp (166 kW); 227 hp (169 kW) for Aniversary Edition SE

2000-2001 Infiniti I30(A33), 227 hp (169 kW)

1999-2003 Nissan Bassara U30, 220 hp (164 kW) and 280 Nm

1998-2003 Nissan Presage U30, 220 hp (164 kW) and 280 Nm

VQ30DET

The 3.0 L VQ30DET is a turbocharged version. It produces 270 and 280 (from 1997) hp (209 kW) and 285 ft·lbf (386 Nm).

It is used in the following vehicles:

Nissan Gloria Y33,Y34

Nissan Cedric Y33,Y34

Nissan Leopard Y33

VQ30DETT

The twin-turbo VQ30DETT is an engine used in Nissan's race cars, primarily in the Super GT (formerly the JGTC). First used on the Skyline GT-R race cars during the 2003 season, this engine currently powers the Fairlady Z race cars - homologation rules allow them to use the VQ30DETT in lieu of the stock VQ35DE. Race output of this engine is estimated at around 480 ps or approximately 473 hp (353 kW). A road legal version of VQ30DETT is one of the engines rumored to power the 2007 Nissan GT-R.

The VQ30DETT is used in:

2003 Skyline GT-R JGTC race cars

2004 Fairlady Z JGTC race cars

2005 Fairlady Z Super GT race cars

2006 Fairlady Z Super GT race cars

VQ35DE

The 3.5 L (3498 cc) VQ35DE is used in many modern Nissan vehicles. It adds variable valve timing and has a bore of 95.5 mm and stroke of 81.4 mm. Output ranges from 240 hp to 301 hp (179 to 225 kW) and 246 ft·lbf to 287 ft·lbf (334 to 390 Nm).

The VQ35DE is built in Iwaki, Japan and Decherd, TN. It was on the Ward's 10 Best Engines list for 2002 through 2006, the only engine to be on Ward's list every year since its inception.

The VQ35DE has an aluminum engine block and aluminum DOHC cylinder heads. It uses SFI fuel injection, has 4 valves per cylinder with VVT and features forged steel connecting rods, a one-piece cast camshaft, and Nissan's nylon intake manifold technology.

A modified version of the VQ35DE, called the S1 is produced by Nismo for the Fairlady Z S-Tune GT. It produces 300 ps or 285 hp (220 kW) at 7200 rpm - a higher rev-limit than that of the original VQ35DE.

The VQ35DE is featured in the following vehicles:

2001-2004 Nissan Pathfinder (240 hp)

2002-2004 Nissan Maxima (255 hp)

2004- Nissan Maxima (265 hp)

2003-2006 Infiniti G35 (260 hp to 298 hp)

Infiniti QX4 (240 hp)

2002-2004 Infiniti I35 (255 hp)

2003- Nissan 350Z (from 287 to 301 hp)

Nismo Z S-Tune GT 295 hp (VQ35DE S1 engine)

2002- Nissan Skyline (V35) (280 hp)

Nissan Stagea (M35) (272 hp)

2003- Nissan Teana (350JM-J31) (231 hp, 333 nm)

2003- Nissan Presage

2004- Nissan Fuga (280 hp)

2000- Nissan Elgrand (245 hp)

2002- Nissan Quest (240 hp)

2004- Nissan Murano (Z50) (245 hp)

2002 - 2006 Nissan Altima (from 240 to 260 hp)

Infiniti FX35 (280 hp)

Renault Espace (241 hp)

Renault Vel Satis (241 hp)

2006 - Samsung (Renault) SM7 NEO-VQ

VQ40DE

The VQ40DE is a 4.0 L variant of the VQ35DE (longer stroke).

Improvements include: continuously variable valve timing, variable intake system, hollow camshafts, lighter crankshaft, and friction reduction (microfinished surfaces, moly coated pistons). It produces 265 hp.

It is used in the following vehicles:

2005 - Nissan Frontier pickup truck (265 hp)

2005+ - Nissan Xterra (265 hp)

2005 - Nissan Pathfinder (270 hp @5600 rpm, 291 ft·lbf @4000 rpm)

więc kto tu czyj silnik wykorzystał w swoim autkach ? w Skylinie też Ci się nie podobał ? icon_eek.gif

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mnie też wydawało się, że jest dokładnie odwrotnie.

> Byłem kiedyś na pokazie 350Z u dealera Nissana, jeździłem nawet tym

> autkiem i o ile dobrze pamiętam tak właśnie to było

> przedstawiane

zanim kupiłem obecnego Nysana jeździłem Civikiem v-tec i muszę powiedzieć szczerze ,że nissanowski system zmienych faz rozrządu CVTCS czyli Continuously Variable Valve Timing Control System bije na głowę Hondę shocked.gif

nie trzeba kręcić "do viteka" żeby autko jechało wink.gif nie ma obawy ,że jeśli obroty spadną poniżej "viteka" to przegramy np.uliczny wyścig 893goodvibes.gif

pałer po nogą mamy od lekko ponad 1000 rpm palacz.gif

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm przeczytałem w jakiejś gazecie, gdzieś na internecie i chyba w

> jakimś programie mówili takie info. Widać nieźle mi nakłamali

i wujek HanYs Cię musiał uświadomić zlosnik.gifwink.gif

> Ale czy ja dobrze rozumiem ten silnik rozpoczął swoją historie w

> 94roku?

dokładnie... i w kolejnych latach był rozbudowywany/unowocześniany devil.gif

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widac kto rzadzi w tym sojuszu 270751858-jezyk.gif

patrzac na Nissana Kubistara, czy tez Primastara 270751858-jezyk.gif

a zaczelo sie od delikatnego retuszu atrapy w nowej almerze 270751858-jezyk.gif pod wzor renault zeby.GIF

jeszcze troche to dojdzie do tego ze pojdziemy do salonu wybrac auto a sprzedawca sie spyta jaki znacek ma przykleic zeby.GIF bo i tak wszystko tak samo bedzie wygladac i jezdzic zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widac kto rzadzi w tym sojuszu

> patrzac na Nissana Kubistara, czy tez Primastara

> a zaczelo sie od delikatnego retuszu atrapy w nowej almerze pod wzor

> renault

> jeszcze troche to dojdzie do tego ze pojdziemy do salonu wybrac auto

> a sprzedawca sie spyta jaki znacek ma przykleic bo i tak

> wszystko tak samo bedzie wygladac i jezdzic

niezapominaj ,że nissan sprzedaje autka nie tylko w Europie nono.gif

w USA sprawdzona marka nissan ma cene pod znakiem francuskiej firmy nic by nie sprzedali hehe.gif

nawet mercedes żeby sprzedawać Sprintera musiał przylepić znaczki Dodge ,bo by im sprzedaż luksusowych furek mogła spaść grinser006.gif

kiedyś byłem na małym przyjęciu i mowa była o Mercedesie i kiedy powiedziałem ,że w Europie można spotkać śmieciarki spod znaku gwiazdy miny gościom się trochę skrzywiły zlosnik2.gifwink.gif

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapomnieli napisać co sie stało z japońską jakościa Nissana po

> zawarciu tego sojuszu.

przesada. Rzecz dotyczy głównie aut Nissana produkowanych w Europie. I wiąże się przede wszystkim z tym, że coraz więcej w koncerie mają do powiedzenia ksiegowi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przesada. Rzecz dotyczy głównie aut Nissana produkowanych w Europie.

> I wiąże się przede wszystkim z tym, że coraz więcej w koncerie

> mają do powiedzenia ksiegowi

coś musi być na rzeczy skoro stwierdziłeś kiedyś, że już więcej Nissana nie kupisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> coś musi być na rzeczy skoro stwierdziłeś kiedyś, że już więcej

> Nissana nie kupisz

nadinterpretujesz moje slowa. Chodziło mi bardziej o to, że po dwóch Nissanach pewnie przyjdzie czas na coś innego. A jeśli jestem nie do końca zadowolony z tego czym jeżdżę to dotyczy to bardziej tego konkretnego egzemplarza a nie marki. Zresztą co Ci będę pisał, wiesz dokładnie o co chodzi. Tylko nie musi wszystko co Ci mówię od razu pojawiać się na forum cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zobaczymy może jakieś konkretne przykłady ?

> HanYs

to chyba nie bedzie dobry przykład, w służbowym Terrano mamy 2,7 TDI, to raczej nie jest Renaulta silnik, ale auto jest składane w Hiszpanii i jakość wykończenia jest żę-nu-ją-ca pad.gif Auto ma prawie 1,5 roku, a już skrzypi wszystko w środku, plastiki odpadaja. Dodam, ze dbamy o to auto jak o swoje, ale niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.