Michal_O Napisano 29 Września 2006 Udostępnij Napisano 29 Września 2006 Quote: Po siedmiu latach współpracy, Sojusz Renault-Nissan plasuje się wśród 4 najważniejszych światowych producentów samochodowych, razem osiągają wynik 6 131 176 sprzedanych pojazdów w 2005 r., udział w rynku rzędu 9,8% i obroty w wysokości 110,2 miliardów euro. Dzięki tej współpracy firmom Renault i Nissan udało się rozwinąć synergię w wielu dziedzinach. Wspólna jednostka organizacyjna RNPO (Renault-Nissan Purchasing Organization) obejmuje wszystkie strefy, w których Renault i Nissan prowadzą działalność przemysłową i zarządza, od kwietnia 2006 r., 72% zakupów Sojuszu, co stanowi kwotę 46 miliardów euro rocznie. Liczba modeli dwóch firm opracowywanych na bazie wspólnych podzespołów wzrasta. I tak, jedenaście pojazdów Renault i Nissana zostało opracowanych z podzespołów platformy B, w tym Clio III, Modus oraz, na derywacie tej platformy, Logan. Tak samo podzespoły platformy C stanowią wyposażenie 4 modeli Sojuszu, w tym modeli z rodziny Mégane i, od tego roku, Nissana Sentra, wprowadzonego na rynek amerykański. Sojusz wspólnie opracowuje również części mechaniczne, zwłaszcza silnik 2.0 dCi wprowadzony w 2005 r. oraz silnik 2.0 benzynowy na wyposażeniu Clio III od 2006 roku. Mechaniczna skrzynia biegów o 6 przełożeniach obecna w Clio III, Mégane II i Modusie, jak i automatyczna skrzynia biegów AJ0 znajdująca się już w wyposażeniu nowego Renault Scénic wywodzą się ze współpracy między Renault i Nissanem. Dodatkowo Sojusz ciągle pracuje nad poszukiwaniem nowych synergii dzięki uruchomieniu wyspecjalizowanych zespołów transwersalnych składających się z ekspertów określonych zawodów z dwóch firm. Jak już informowaliśmy, tego lata zostały podjęte rozmowy dotyczące możliwości poszerzenia Sojuszu. Renault, Nissan i General Motors prowadzą badanie w celu oceny korzyści i wykonalności sojuszu trzech uczestników. Po upływie trzymiesięcznego okresu badań firmy określą, czy głębsze zaangażowanie w projekt jest uzasadnione. Źródło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 29 Września 2006 Udostępnij Napisano 29 Września 2006 Mnie odrzuca od 350z jak myśle że tam silnik z reni jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_O Napisano 29 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2006 > Mnie odrzuca od 350z jak myśle że tam silnik z reni jest Masz rację. W F1 Renault jest na szarym końcu w klasyfikacji konstruktorów... Masz rację... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo_k Napisano 29 Września 2006 Udostępnij Napisano 29 Września 2006 > Mnie odrzuca od 350z jak myśle że tam silnik z reni jest silnik Renault w 350Z? Nie pomyliłeś się? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald82 Napisano 29 Września 2006 Udostępnij Napisano 29 Września 2006 Niestety nie :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 30 Września 2006 Udostępnij Napisano 30 Września 2006 > Mnie odrzuca od 350z jak myśle że tam silnik z reni jest powtarzaj dalej takie bzdury ale na onecie proszę bardzo oto cała historia silnika VQ Nissan VQ engine Manufacturer: Nissan Motor Company Production: 1994 Predecessor: Nissan VE engine Nissan VG engine Class: DOHC 60° V6 Engine: 2.0 L 2.3 L 2.5 L 3.0 L 3.5 L (3498 cc) 4.0 L Similar: Chrysler SOHC V6 Ford Cyclone GM HFV6 Honda J-series Mazda K series Suzuki H series Toyota GR The VQ engine is a 2.0 L to 4.0 L V6 piston engine from Nissan. It is an aluminum DOHC 4-valve design. Later versions feature variable valve timing. This engine is widely considered to be the world's benchmark V6 engine for its combination of smoothness, reliability and high power output. VQ20DE This DOHC 24-valve 2.0 L V6 produces 155 to 160 hp (116 to 119 kW) and 137 to 145 ft·lbf (186 to 197 Nm). It is fitted to the following vehicles: 1994-2002 Nissan Cefiro A32 and A33 1995-1999 Nissan QX A32 VQ23DE The VQ23DE produces 127 kW (173 hp) and 225 Nm. It is used in following vehicles: Nissan Teana 230JM-J31 VQ25DE Similar to VQ20DE, but with 2.5 L displacement. It produces 187 hp (139 kW) and 174 ft·lbf (236 Nm). Fitted to the following: 1994-1998 Nissan Cefiro A32 VQ25DD The 2.5 L VQ25DD uses direct fuel injection, and produces 207 hp (154 kW) and 195 ft·lbf (264 Nm), is used in the following vehicles: 1999-2002 Nissan Cefiro A33 (JDM) 2001-2005 Nissan Skyline V35, 212 hp (158 kW) VQ25DET The VQ25DET is a 2.5 L engine with 280 hp. It is used in the Nissan Stagea 250tRS FOUR V and RX FOUR. VQ30DD The 3.0 L VQ30DD features direct injection and produces 240 hp (179 kW) and 227 ft·lbf (308 Nm). 2002-2005 Nissan Skyline V35, 256 hp (191 kW) VQ30DE The 3.0 L VQ30DE produces 190 to 227 hp (142 to 169 kW) and 205 to 217 ft·lbf (277 to 294 Nm). The VQ30DE was on the Ward's 10 Best Engines list for 1995 through 2001. It is an aluminum open deck block design with microfinished internals and relatively light weight. The VQ30DEK produces 222 hp and was made for the (2000-2001) Nissan Maxima. The improved VQ30DE used from 2000-2001 adds a true dual-runner intake manifold for better high-end performance compared to some earlier Japanese and Middle-East market versions of this engine. The 1995-1999 US spec VQ30DE was equipped with only a single runner intake manifold. It is used in the following vehicles: 1995-1999 Nissan QX (A32) 1994-1998 Nissan Cefiro (A32), 217 hp (162 kW) and 206 ft·lbf (279 Nm) 1995-1999 Nissan Maxima(A32), 190 hp (142 kW) and 214 ft·lbf (291 Nm) 1996-1999 Infiniti I30(A32), 190 hp (142 kW) 2000-2001 Nissan Maxima(A33), 222 hp (166 kW); 227 hp (169 kW) for Aniversary Edition SE 2000-2001 Infiniti I30(A33), 227 hp (169 kW) 1999-2003 Nissan Bassara U30, 220 hp (164 kW) and 280 Nm 1998-2003 Nissan Presage U30, 220 hp (164 kW) and 280 Nm VQ30DET The 3.0 L VQ30DET is a turbocharged version. It produces 270 and 280 (from 1997) hp (209 kW) and 285 ft·lbf (386 Nm). It is used in the following vehicles: Nissan Gloria Y33,Y34 Nissan Cedric Y33,Y34 Nissan Leopard Y33 VQ30DETT The twin-turbo VQ30DETT is an engine used in Nissan's race cars, primarily in the Super GT (formerly the JGTC). First used on the Skyline GT-R race cars during the 2003 season, this engine currently powers the Fairlady Z race cars - homologation rules allow them to use the VQ30DETT in lieu of the stock VQ35DE. Race output of this engine is estimated at around 480 ps or approximately 473 hp (353 kW). A road legal version of VQ30DETT is one of the engines rumored to power the 2007 Nissan GT-R. The VQ30DETT is used in: 2003 Skyline GT-R JGTC race cars 2004 Fairlady Z JGTC race cars 2005 Fairlady Z Super GT race cars 2006 Fairlady Z Super GT race cars VQ35DE The 3.5 L (3498 cc) VQ35DE is used in many modern Nissan vehicles. It adds variable valve timing and has a bore of 95.5 mm and stroke of 81.4 mm. Output ranges from 240 hp to 301 hp (179 to 225 kW) and 246 ft·lbf to 287 ft·lbf (334 to 390 Nm). The VQ35DE is built in Iwaki, Japan and Decherd, TN. It was on the Ward's 10 Best Engines list for 2002 through 2006, the only engine to be on Ward's list every year since its inception. The VQ35DE has an aluminum engine block and aluminum DOHC cylinder heads. It uses SFI fuel injection, has 4 valves per cylinder with VVT and features forged steel connecting rods, a one-piece cast camshaft, and Nissan's nylon intake manifold technology. A modified version of the VQ35DE, called the S1 is produced by Nismo for the Fairlady Z S-Tune GT. It produces 300 ps or 285 hp (220 kW) at 7200 rpm - a higher rev-limit than that of the original VQ35DE. The VQ35DE is featured in the following vehicles: 2001-2004 Nissan Pathfinder (240 hp) 2002-2004 Nissan Maxima (255 hp) 2004- Nissan Maxima (265 hp) 2003-2006 Infiniti G35 (260 hp to 298 hp) Infiniti QX4 (240 hp) 2002-2004 Infiniti I35 (255 hp) 2003- Nissan 350Z (from 287 to 301 hp) Nismo Z S-Tune GT 295 hp (VQ35DE S1 engine) 2002- Nissan Skyline (V35) (280 hp) Nissan Stagea (M35) (272 hp) 2003- Nissan Teana (350JM-J31) (231 hp, 333 nm) 2003- Nissan Presage 2004- Nissan Fuga (280 hp) 2000- Nissan Elgrand (245 hp) 2002- Nissan Quest (240 hp) 2004- Nissan Murano (Z50) (245 hp) 2002 - 2006 Nissan Altima (from 240 to 260 hp) Infiniti FX35 (280 hp) Renault Espace (241 hp) Renault Vel Satis (241 hp) 2006 - Samsung (Renault) SM7 NEO-VQ VQ40DE The VQ40DE is a 4.0 L variant of the VQ35DE (longer stroke). Improvements include: continuously variable valve timing, variable intake system, hollow camshafts, lighter crankshaft, and friction reduction (microfinished surfaces, moly coated pistons). It produces 265 hp. It is used in the following vehicles: 2005 - Nissan Frontier pickup truck (265 hp) 2005+ - Nissan Xterra (265 hp) 2005 - Nissan Pathfinder (270 hp @5600 rpm, 291 ft·lbf @4000 rpm) więc kto tu czyj silnik wykorzystał w swoim autkach ? w Skylinie też Ci się nie podobał ? HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 30 Września 2006 Udostępnij Napisano 30 Września 2006 > silnik Renault w 350Z? Nie pomyliłeś się? powtarza za panem jeremiaszem z topgear HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 30 Września 2006 Udostępnij Napisano 30 Września 2006 > Niestety nie :/ poproszę o jakieś dokładniejsze info HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo_k Napisano 30 Września 2006 Udostępnij Napisano 30 Września 2006 mnie też wydawało się, że jest dokładnie odwrotnie. Byłem kiedyś na pokazie 350Z u dealera Nissana, jeździłem nawet tym autkiem i o ile dobrze pamiętam tak właśnie to było przedstawiane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 30 Września 2006 Udostępnij Napisano 30 Września 2006 > mnie też wydawało się, że jest dokładnie odwrotnie. > Byłem kiedyś na pokazie 350Z u dealera Nissana, jeździłem nawet tym > autkiem i o ile dobrze pamiętam tak właśnie to było > przedstawiane zanim kupiłem obecnego Nysana jeździłem Civikiem v-tec i muszę powiedzieć szczerze ,że nissanowski system zmienych faz rozrządu CVTCS czyli Continuously Variable Valve Timing Control System bije na głowę Hondę nie trzeba kręcić "do viteka" żeby autko jechało nie ma obawy ,że jeśli obroty spadną poniżej "viteka" to przegramy np.uliczny wyścig pałer po nogą mamy od lekko ponad 1000 rpm HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
katorznik Napisano 30 Września 2006 Udostępnij Napisano 30 Września 2006 moj ojciec jezdzi wlasnie taka nissano-renowka almera 1,5dci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 30 Września 2006 Udostępnij Napisano 30 Września 2006 w jakim niby chryslerze jest silnik od nissana? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 30 Września 2006 Udostępnij Napisano 30 Września 2006 > powtarzaj dalej takie bzdury ale na onecie Hmm przeczytałem w jakiejś gazecie, gdzieś na internecie i chyba w jakimś programie mówili takie info. Widać nieźle mi nakłamali Ale czy ja dobrze rozumiem ten silnik rozpoczął swoją historie w 94roku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo_k Napisano 30 Września 2006 Udostępnij Napisano 30 Września 2006 > moj ojciec jezdzi wlasnie taka nissano-renowka almera 1,5dci i to jest jeden z dwoch silników, które Nissan przejął od Renaulta. Drugi to 1.9 dCi w Primerach P12. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 30 Września 2006 Udostępnij Napisano 30 Września 2006 > Hmm przeczytałem w jakiejś gazecie, gdzieś na internecie i chyba w > jakimś programie mówili takie info. Widać nieźle mi nakłamali i wujek HanYs Cię musiał uświadomić > Ale czy ja dobrze rozumiem ten silnik rozpoczął swoją historie w > 94roku? dokładnie... i w kolejnych latach był rozbudowywany/unowocześniany HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 30 Września 2006 Udostępnij Napisano 30 Września 2006 > w jakim niby chryslerze jest silnik od nissana? ja to rozumiem,że są to silniki zbliżone/podobne w innych markach czyli takie V6 z innej firmy HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jareczek Napisano 30 Września 2006 Udostępnij Napisano 30 Września 2006 > Mnie odrzuca od 350z jak myśle że tam silnik z reni jest może i dobrze, że Cię odrzuca - zostanie autko dla tych, którzy lubią dobre motorki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mobii Napisano 1 Października 2006 Udostępnij Napisano 1 Października 2006 > w jakim niby chryslerze jest silnik od nissana? similar znaczy podobne, czyz nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mobii Napisano 1 Października 2006 Udostępnij Napisano 1 Października 2006 widac kto rzadzi w tym sojuszu patrzac na Nissana Kubistara, czy tez Primastara a zaczelo sie od delikatnego retuszu atrapy w nowej almerze pod wzor renault jeszcze troche to dojdzie do tego ze pojdziemy do salonu wybrac auto a sprzedawca sie spyta jaki znacek ma przykleic bo i tak wszystko tak samo bedzie wygladac i jezdzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 1 Października 2006 Udostępnij Napisano 1 Października 2006 czyli pewnie chodzi o typoszereg pojemnosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 2 Października 2006 Udostępnij Napisano 2 Października 2006 > widac kto rzadzi w tym sojuszu > patrzac na Nissana Kubistara, czy tez Primastara > a zaczelo sie od delikatnego retuszu atrapy w nowej almerze pod wzor > renault > jeszcze troche to dojdzie do tego ze pojdziemy do salonu wybrac auto > a sprzedawca sie spyta jaki znacek ma przykleic bo i tak > wszystko tak samo bedzie wygladac i jezdzic niezapominaj ,że nissan sprzedaje autka nie tylko w Europie w USA sprawdzona marka nissan ma cene pod znakiem francuskiej firmy nic by nie sprzedali nawet mercedes żeby sprzedawać Sprintera musiał przylepić znaczki Dodge ,bo by im sprzedaż luksusowych furek mogła spaść kiedyś byłem na małym przyjęciu i mowa była o Mercedesie i kiedy powiedziałem ,że w Europie można spotkać śmieciarki spod znaku gwiazdy miny gościom się trochę skrzywiły HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 2 Października 2006 Udostępnij Napisano 2 Października 2006 Zapomnieli napisać co sie stało z japońską jakościa Nissana po zawarciu tego sojuszu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo_k Napisano 2 Października 2006 Udostępnij Napisano 2 Października 2006 > Zapomnieli napisać co sie stało z japońską jakościa Nissana po > zawarciu tego sojuszu. przesada. Rzecz dotyczy głównie aut Nissana produkowanych w Europie. I wiąże się przede wszystkim z tym, że coraz więcej w koncerie mają do powiedzenia ksiegowi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 2 Października 2006 Udostępnij Napisano 2 Października 2006 > przesada. Rzecz dotyczy głównie aut Nissana produkowanych w Europie. > I wiąże się przede wszystkim z tym, że coraz więcej w koncerie > mają do powiedzenia ksiegowi coś musi być na rzeczy skoro stwierdziłeś kiedyś, że już więcej Nissana nie kupisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 2 Października 2006 Udostępnij Napisano 2 Października 2006 > przesada. Rzecz dotyczy głównie aut Nissana produkowanych w Europie. > I wiąże się przede wszystkim z tym, że coraz więcej w koncerie > mają do powiedzenia ksiegowi Nie mniej jednak to po połaączeniu firm zaczęły się problemy z jakością, a czy za sprawa księgowych czy nie to inna bajka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo_k Napisano 2 Października 2006 Udostępnij Napisano 2 Października 2006 > coś musi być na rzeczy skoro stwierdziłeś kiedyś, że już więcej > Nissana nie kupisz nadinterpretujesz moje slowa. Chodziło mi bardziej o to, że po dwóch Nissanach pewnie przyjdzie czas na coś innego. A jeśli jestem nie do końca zadowolony z tego czym jeżdżę to dotyczy to bardziej tego konkretnego egzemplarza a nie marki. Zresztą co Ci będę pisał, wiesz dokładnie o co chodzi. Tylko nie musi wszystko co Ci mówię od razu pojawiać się na forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > Nie mniej jednak to po połaączeniu firm zaczęły się problemy z > jakością zobaczymy może jakieś konkretne przykłady ? HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > zobaczymy może jakieś konkretne przykłady ? > HanYs to chyba nie bedzie dobry przykład, w służbowym Terrano mamy 2,7 TDI, to raczej nie jest Renaulta silnik, ale auto jest składane w Hiszpanii i jakość wykończenia jest żę-nu-ją-ca Auto ma prawie 1,5 roku, a już skrzypi wszystko w środku, plastiki odpadaja. Dodam, ze dbamy o to auto jak o swoje, ale niestety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.