Skocz do zawartości

wymiana regulatora napiecia


swierku_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam; Napięcie ładowania sprawdzamy albo na altku albo na AKU. Świecąca się kontrolka moze być albo od dużego oporu na obwodzie kontrolki albo walneła dioda wzbudzenia. Pozdrawiam. stawiałbym na opór na odwodzie kontrolki np zaśniedziałe styki lub zużyte szczotki w Altku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam; Napięcie ładowania sprawdzamy albo na altku albo na AKU.

> Świecąca się kontrolka moze być albo od dużego oporu na

> obwodzie kontrolki albo walneła dioda wzbudzenia. Pozdrawiam.

> stawiałbym na opór na odwodzie kontrolki np zaśniedziałe styki

> lub zużyte szczotki w Altku.

ale chodzi Ci o te szczotki ktore wymienilem razem z regulatorem czy sa jeszcze jakies inne szczotki przy altku ?? i jakie powinno byc to napiecie wyjsciowe z aku ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam znawcow. Dzisiaj wymienilem regulator napicia (objawy lekko

> swiecacej sie lampki ladowania wskazywaly na regulator) no i po

> wymianie problem jest taki ze mrugaja mi swiatla mijania lekko

> przygasaja, co jeszcze sprawdzic ??

Trzeba monitorowac napiecie zasilania.

Po wymianie, szczotki musza sie ulozyc, wiec przez pierwszych kilka godzin pracy napiecie ladowania moze sie wahac.

Jezeli sytuacja sie nie unormuje to byc moze jest problem ze stykami pomiedzy altkiem a akumulatorem albo problem z diodami prostowniczymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczotki są jedne (znaczy para ) -te które wymieniłeś

> Napiecie powinno wynosić przy odpalonym silniku max 14,2 14,7 V.

zrobilem pomiary i wyniki mam takie : przy wlaczonym silniku i swiatlach (na gazie) waha sie miedzy 14,1 - 14,35 a na bezynie od 14,05 -14,15. Ale co zauwazylem ze na bezynie chodzi rowniutko i nie przygasa nic a na gazie ma nierowne obroty chodzi dobrze i na chwile mu spadaja obroty troche nim poszarpie i znowu wskakuje na dorby rytm. Czy takie nierownomierne obroty moga byc spowodowany zapchanym filtrem gazu ?? bo zrobilem juz na nim 80 tys. i nie byl wymieniany ?? albo wystarczy jakas regulacja u gazownika ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam znawcow. Dzisiaj wymienilem regulator napicia (objawy lekko

> swiecacej sie lampki ladowania wskazywaly na regulator) no i po

> wymianie problem jest taki ze mrugaja mi swiatla mijania lekko

> przygasaja, co jeszcze sprawdzic ??

Witam.Miałem ten sam problem ze swoim altkiem rok temu .Wymieniłem najpierw regulator mapięcia (nie pomogło ) , dopiero jak wymieniłem zespół diodowy wtedy żarzenie lampki ustało. Jeśli będziesz zmieniał zespół diodowy musisz mieć lutownicę konkretnej mocy (pistoletówka nie da rady ). Pamiętaj też , żeby nie przegrzać diód bo wtedy klapa. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zrobilem pomiary i wyniki mam takie : przy wlaczonym silniku i

> swiatlach (na gazie) waha sie miedzy 14,1 - 14,35 a na bezynie

> od 14,05 -14,15. Ale co zauwazylem ze na bezynie chodzi

> rowniutko i nie przygasa nic a na gazie ma nierowne obroty

> chodzi dobrze i na chwile mu spadaja obroty troche nim poszarpie

> i znowu wskakuje na dorby rytm. Czy takie nierownomierne obroty

> moga byc spowodowany zapchanym filtrem gazu ?? bo zrobilem juz

> na nim 80 tys. i nie byl wymieniany ?? albo wystarczy jakas

> regulacja u gazownika ??

80 kkm to chyba czas na wymiane membrany w reduktorze hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.