rwIcIk Napisano 14 Października 2006 Udostępnij Napisano 14 Października 2006 Zainstalowałem termometr i nie do końca jestem zadowolony Na rysunku widać jak poprowadziłem kabel - wszedłem pod deske (1) i wyszedłem przy drzwiach (2) Potem poprowadziłem po uszczelce i przykleiłem do karoserii (3) a koniec kabla okręciłem na harmonice gumowej (4) i tam też wisi czujka (5) Macie moze lepsze pomysły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondziek Napisano 14 Października 2006 Udostępnij Napisano 14 Października 2006 > Zainstalowałem termometr i nie do końca jestem zadowolony > Na rysunku widać jak poprowadziłem kabel - wszedłem pod deske (1) i > wyszedłem przy drzwiach (2) > Potem poprowadziłem po uszczelce i przykleiłem do karoserii (3) a > koniec kabla okręciłem na harmonice gumowej (4) i tam też wisi > czujka (5) > Macie moze lepsze pomysły termometru jeszcze nie mam ale jakis czas temu wpadlem na pomysl ze ten schowek przy kierownicy jest idealnym miejscem na CB radio ciekawe czy mozna dokupic taki schowek, bo chcialbym go zmodyfikowac tak zeby sie zamykal z radiem a szkoda mi psuc oryginalnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 14 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2006 > termometru jeszcze nie mam ale jakis czas temu wpadlem na pomysl > ze ten schowek przy kierownicy jest idealnym miejscem na CB radio > ciekawe czy mozna dokupic taki schowek, bo chcialbym go zmodyfikowac > tak zeby sie zamykal z radiem a szkoda mi psuc oryginalnego popytaj w ASO - pewnie na zamówienie można kupić tylko czy CB zmieści się tam ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
newposen Napisano 14 Października 2006 Udostępnij Napisano 14 Października 2006 Hmm, fachurą nie jestem ale chyba zbyt szczelne miejsce na rzeczywiste pomiary. Od kabiny tylko uszczelka dzieli. Chociaż w sumie możesz poobserwować. Generalnie dziwne jest to że w aucie klasy kompakt term. temp. zewnętrznej jest tylko z aut. klimą. Przeciez to standard nad standardy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 14 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2006 > Hmm, fachurą nie jestem ale chyba zbyt szczelne miejsce na > rzeczywiste pomiary. Od kabiny tylko uszczelka dzieli. Chociaż w > sumie możesz poobserwować. ciut chyba zawyza mimo że tamto miejsce gdzie jest czujka jest odzielone od kabiny dwoma uszczelkami drzwi to już jest w sumie na zawnątrz przy zawiasie ... tak myślę jakby tu przejść do komory silnika i dalej i zamocować czujke w zderzaku, tak jak w Astrach ... > Generalnie dziwne jest to że w aucie klasy kompakt term. temp. > zewnętrznej jest tylko z aut. klimą. Przeciez to standard nad > standardy. ano właśnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peemi Napisano 15 Października 2006 Udostępnij Napisano 15 Października 2006 > Macie moze lepsze pomysły? miejsce które wybrałeś przewietrza się ale tylko w czasie jazdy, w clio mam termometr a czujka umieszczona jest tak, że czyta temperaturę z rozsądną tolerancją, tzn na wskazanie temp nie ma większego wpływu długi postój na słońcu czy rozgrzanie silnika. W corsie znowu pokazywał nawet 57'C jak postała trochę na słońcu. Co do clio to niestety nie doszukałem się lokalizacji czujnika. Można spytać na "francowatych". uważam również że mogłeś zadać sobię troszkę więcej trudu w doborze termometru. W podobnej kasie można znaleść coś bardziej... hmmm .....dyskretnego?? np taki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2006 > miejsce które wybrałeś przewietrza się ale tylko w czasie jazdy, w > clio mam termometr a czujka umieszczona jest tak, że czyta > temperaturę z rozsądną tolerancją, tzn na wskazanie temp nie ma > większego wpływu długi postój na słońcu czy rozgrzanie silnika. > W corsie znowu pokazywał nawet 57'C jak postała trochę na > słońcu. Co do clio to niestety nie doszukałem się lokalizacji > czujnika. Można spytać na "francowatych". > uważam również że mogłeś zadać sobię troszkę więcej trudu w doborze > termometru. W podobnej kasie można znaleść coś bardziej... hmmm > .....dyskretnego?? > np taki? jak się upre to poprowadze czujnik do zderzaka a sam termometr też przestal mi się podobać - tym bardziej że w nocy nie świeci chyhba zamontuje TIDa z Astry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondziek Napisano 25 Października 2006 Udostępnij Napisano 25 Października 2006 > jak się upre to poprowadze czujnik do zderzaka > a sam termometr też przestal mi się podobać - tym bardziej że w nocy > nie świeci > chyhba zamontuje TIDa z Astry o taki termometr bedzie u mnie juz sie nawet robi i moze w przyszlym tygodniu bedzie zamontowany bedzie wyswietlal godzine, date i co najwazniejsze bedzie mial 4 czujniki temperatury z mozliwoscia rozbudowy o wiekasza ilosc bedzie temperatura wewnatrz auta przy podlodze i przy suficie, temperatura zewnetrzna i temperatura silnika /czujnik na zbiorniczku wyrownawczym/ termometr bedzie mial oczywiscie mozliwosc ustawienia przedzialu temperatur w jakich bedzie zalaczal sie alarm lub bedzie informowal np o oblodzeniu drogi dodatkowa funkcja bedzie voltomierz, no i oczywiscie jakies fajne demo powitalne to tak w skrocie, a jak bedzie gotowe to sie pochwale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 25 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 25 Października 2006 > o taki termometr bedzie u mnie > juz sie nawet robi i moze w przyszlym tygodniu bedzie zamontowany > bedzie wyswietlal godzine, date i co najwazniejsze bedzie mial 4 > czujniki temperatury z mozliwoscia rozbudowy o wiekasza ilosc > bedzie temperatura wewnatrz auta przy podlodze i przy suficie, > temperatura zewnetrzna i temperatura silnika /czujnik na zbiorniczku > wyrownawczym/ > termometr bedzie mial oczywiscie mozliwosc ustawienia przedzialu > temperatur > w jakich bedzie zalaczal sie alarm lub bedzie informowal np o > oblodzeniu drogi > dodatkowa funkcja bedzie voltomierz, no i oczywiscie jakies fajne > demo powitalne > to tak w skrocie, a jak bedzie gotowe to sie pochwale ja niestety po pierwsze na elektronice się nie znam a po drugie nawet czasu nie mam aby zamontowac poprawnie 1 czujkę do tego termometru co mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondziek Napisano 25 Października 2006 Udostępnij Napisano 25 Października 2006 > ja niestety po pierwsze na elektronice się nie znam a po drugie nawet > czasu nie mam aby zamontowac poprawnie 1 czujkę do tego > termometru co mam tez czasu nie mam a termometr brat mi robi ... ja tylko zrobie obudowe zeby ladnie wygladal pod radyjkiem wyswietlacz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 26 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2006 > tez czasu nie mam a termometr brat mi robi ... > ja tylko zrobie obudowe zeby ladnie wygladal pod radyjkiem > wyswietlacz pod radiem idelane miejsce tak dumam czy tam się oplowski TID nie zmieści Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 30 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2006 Udało się i wreszcie termometr poprawnie działa. Czujka wylądowała pod zderzakiem Na początek kabelek za platikami deski trafia do otworu gdzie wychodzą kable do drzwi. Tam jest złączka i siedzi na tyle luźno, że mieści się jeszcze kabel od czujki. Aby go tamtędy przetknąć, należy złączkę wysunąć w kierunku drzwi - ma dwa zatrzaski od góry i od dołu. Nie należy zsuwać gumy ze złączki, bo potem ciężko ją naciągnąć z powrotem .Można sobie pomagać ręką od wewnątrz - jest dojście. Później czujkę przeciągamy pomiedzy błotnikiem a karoserią - a dokładnie pomiedzy uszczelnieniem a blachą - tam gdzie strzałka na zdjęciu. Z drugiej strony po włożeniu ręki od dołu pod nadkole można wyciągnąć czujkę. Dalej kabelek układamy na plastikowym nadkolu i mniej więcej w połowie u samej góry wchodzimy z czujką na nadkole tuż obok komputera. Stamtąd jedziemy obok zbiornika na płyn do spryskiwaczy w dół - na sam dół zderzaka. Tam, w rogu zderzaka jest od spodu kawałek plastiku, który można odkręcić i do niego można zamontować czujkę. Dzisiaj był przymrozek i termometr wskazył -0.4*C, wiec zaczął pracować poprawnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
newposen Napisano 30 Października 2006 Udostępnij Napisano 30 Października 2006 Miszcz normalnie ale do przeciągnięcia kabelka to chyba jakiegoś śliskiego kocura albo węgorza zatrudniłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 30 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2006 > Miszcz normalnie ale do przeciągnięcia kabelka to chyba jakiegoś > śliskiego kocura albo węgorza zatrudniłeś drucik starcza - a do niego mocujemy czujkę no i sprawne paluszki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.