Gość Napisano 2 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2006 Witam, Jestem posiadaczem Lacetti 1,4 i od pewnego czasu dokuczja mi falujace obroty od 2-4 tys obr na wolnych obrotach. Podczas jazdy wyczuwalne jest szarpanie, a podczas zmiany biegow rosna do 5-6. Wymianili mi zawor recyrkulacji spalin Egr ale niewiele pomoglo. Czy ktos z Szanownych kolegow ma podobne klopoty. Nadmienie ze jestem juz po wymianie korpusu przepustnicy a czekam na wymiane chlodnicy bo sie rozszczelnila Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafik11 Napisano 3 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2006 troche pytan-tez: -jestes pewnie posiadaczem lacetti 1,4 rok modelowy MY04 i tam byly problemy z tzw wypadaniem zapłonów ,objawiało sie to nierowna praca silnika oraz świeceniem kontrolki "silniczka"check. Zapewne mało jeździsz i na małych odcinkach i stad te problemy , a mianowicie zbiera sie nagar w gniazdach zaworowych i przez to nie domyka sie zawor i jest nierona praca, ta usterka spowodowana byla nie do konca dobrze dobranym skladem metali na pierscionki ktore przepuszczaly olej. Rada przejedz sie kawalek na wysokich obrotach ok 5tys powinno na jakis czas minac, ale mecz serwis oni po jakims czasie zdejmia glowice rozwierca gniazda i przeczyscza je . takie zjawisko wystepuje tylko w silniku 1,4 i jest to stara dolegliwosc oplowska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 3 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2006 > Witam, > Jestem posiadaczem Lacetti 1,4 i od pewnego czasu dokuczja mi > falujace obroty od 2-4 tys obr na wolnych obrotach. Podczas > jazdy wyczuwalne jest szarpanie, a podczas zmiany biegow rosna > do 5-6. Wymianili mi zawor recyrkulacji spalin Egr ale niewiele > pomoglo. Czy ktos z Szanownych kolegow ma podobne klopoty. > Nadmienie ze jestem juz po wymianie korpusu przepustnicy a > czekam na wymiane chlodnicy bo sie rozszczelnila a nie masz jakiejś nieszczelności w dolocie powietrza ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 3 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2006 > pierscionki ktore przepuszczaly olej. Rada przejedz sie kawalek > na wysokich obrotach ok 5tys powinno na jakis czas minac, ale ja starem się, aby mój Lecek dostał codzienną dawkę 5000 obr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin77 Napisano 4 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2006 > troche pytan-tez: > -jestes pewnie posiadaczem lacetti 1,4 rok modelowy MY04 i tam byly > problemy z tzw wypadaniem zapłonów ,objawiało sie to nierowna > praca silnika oraz świeceniem kontrolki "silniczka"check. > Zapewne mało jeździsz i na małych odcinkach i stad te problemy , > a mianowicie zbiera sie nagar w gniazdach zaworowych i przez to > nie domyka sie zawor i jest nierona praca, ta usterka > spowodowana byla nie do konca dobrze dobranym skladem metali na > pierscionki ktore przepuszczaly olej. Rada przejedz sie kawalek > na wysokich obrotach ok 5tys powinno na jakis czas minac, ale > mecz serwis oni po jakims czasie zdejmia glowice rozwierca > gniazda i przeczyscza je . takie zjawisko wystepuje tylko w > silniku 1,4 i jest to stara dolegliwosc oplowska. mam nadzieje że mój 1.4 jest (bez wady), czasem faktycznie obroty lubią podskoczyć, albo jestem przewrażliwiony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2006 > mam nadzieje że mój 1.4 jest (bez wady), czasem faktycznie obroty > lubią podskoczyć, albo jestem przewrażliwiony daj jej w palnik od czasu do czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin77 Napisano 4 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2006 > daj jej w palnik od czasu do czasu poczekam aż sucho będzie albo będe miał zimówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2006 > poczekam aż sucho będzie albo będe miał zimówki zimą na letnich lepiej nie szaleć ja swojej przynajmniej raz dziennie staram się docisnąć podeł gazu tak, aby osiągnęła 5000 robi to bardzo chętnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin77 Napisano 4 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2006 > zimą na letnich lepiej nie szaleć > ja swojej przynajmniej raz dziennie staram się docisnąć podeł gazu > tak, aby osiągnęła 5000 > robi to bardzo chętnie no patrz a jak tak szanuje, aż zamule silnik zawsze miałem 8v i jechały "z niska", jeszcze nie przestawiłem się na 16v Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2006 > no patrz a jak tak szanuje, aż zamule silnik > zawsze miałem 8v i jechały "z niska", jeszcze nie przestawiłem się na > 16v mojej Astry 8V też nie zamulałem jeździłem normalnie, czyli do 4000 obr. w czasie przyspieszania, a czasem powyżej 5000obr. w czasie jednostajnej jazdy, pomiedzy 2000 a 3000 obr. na autostradzie non stop 5000 obr. i bez problemu dawała radę silnik lubi jak się czasem przewentyluje zawory tym bardziej Lacetti 16V potrzebuje takiej jazdy - nie zaszkodzi a co najważniejsze spalanko mi spada - ostatnie 2 baki spalanie równo 8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin77 Napisano 4 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2006 > mojej Astry 8V też nie zamulałem > jeździłem normalnie, czyli do 4000 obr. w czasie przyspieszania, a > czasem powyżej 5000obr. > w czasie jednostajnej jazdy, pomiedzy 2000 a 3000 obr. > na autostradzie non stop 5000 obr. > i bez problemu dawała radę > silnik lubi jak się czasem przewentyluje zawory > tym bardziej Lacetti 16V potrzebuje takiej jazdy - nie zaszkodzi > a co najważniejsze spalanko mi spada - ostatnie 2 baki spalanie równo > 8 , a jaki już masz przebieg ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2006 > , a jaki już masz przebieg ? 3500 przedtem spalanie wychdziło powyzej 9 a teraz spadło do 8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin77 Napisano 4 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2006 > 3500 > przedtem spalanie wychdziło powyzej 9 > a teraz spadło do 8 czyli jednak nie mało jeździsz, u mnie również 3500 przekroczyło ale cały czas tankuje po 50pln Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2006 > czyli jednak nie mało jeździsz, u mnie również 3500 przekroczyło ale > cały czas tankuje po 50pln ja normalnie robię ciut ponad 20kkm rocznie były czasy że robiłem 40kkm rocznie codziennie dojeżdzam do pracy 20km w jedną stronę a i sporo weekendowych wyjazdów się trafia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.