Skocz do zawartości

Cewka - jak sprawdzic czy sie spalila?


Rostek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

dzisiaj silnik zaczal dziwnie "pyrkotac" - pojechalem do mechanika i diagnoza:

- jeden cylinder nie dziala

powod:

- sparciale przewody wysokiego napiecia

- spalona cewka

Zastanawiam sie - jak samemu moglbym sprawdzic czy cewka jest spalona. Przy pomocy zwyklego miernika da sie sprawdzic?

Jak sa magicy, ktorzy bawili sie cewkami (oczywiscie zaplonowymi w samochodzie) i kablami wysokiego napiecia - powiedzcie mi prosze czy dla srednio inteligentnej osoby (za taka sie uwazam) wymiana cewki i kabli wysokiego napiecia nie bedzie stanowila problemu?

pzdr

Rostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da radę- szukaj na śmietniku...

nazwa :troubleshooter_1.6.pdf ale będzie pewnie podobnie u Ciebie.

Co do pytania drugiego to bez problemu - tylko nie pomyl kolejności kabli . 270751858-jezyk.gif

EDIT: Nie linkujemy smietnika w postach. Jest w FAQ i wystarczy /Marcin_77/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Da radę- szukaj tutaj na smietniku

> nazwa :troubleshooter_1.6.pdf ale będzie pewnie podobnie u Ciebie.

> Co do pytania drugiego to bez problemu - tylko nie pomyl kolejności

> kabli .

Kolejnosc kabli? A to ma znaczenie? Raczej ich dlugosc ma znaczenie.

Zanim zdemontuje porobie zdjecia i narysuje sobie jak bylo przed demontazem.

Widzialem dzisiaj jak mechanik chcial zdjac jeden kabel ze swiecy i mu sie rozlecial w rekach - a czesc gumy zostala przy swiecy - musial to wydlubywac szczypcami i sprezonym powietrzem.

Boje sie, ze jak sam to rozbebesze, to bede musial jeszcze znajomych prosic zeby mnie zaholowali do warsztatu :-)

No ale coz - jak sie nie przewrocisz to sie nie nauczysz.

dzieki

pzdr

Rostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze ze jeszcze masz orginalne przewody bosza (widze po tym jak sie twoj mechanior meczyl)

kup przewody sentech do brawy 1.4 zaloz i jesli nie pomoze zacznij sie bawic cewka opis pomiaru rezystancji jest rowniez w ksiedze pana zembowicza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widze ze jeszcze masz orginalne przewody bosza (widze po tym jak sie

> twoj mechanior meczyl)

> kup przewody sentech do brawy 1.4 zaloz i jesli nie pomoze zacznij

> sie bawic cewka opis pomiaru rezystancji jest rowniez w ksiedze

> pana zembowicza

O i tanie te przewody. Do mojego modelu 52 PLN - tylko nie wiem czy za 4 sztuki czy za jedna :-)

A jak cewka bedzie trzymala odpowiednia rezystancje, to nie musze jej wymieniac?

Najlepszy test bedzie - jak wymienie przewody - wtedy zobacze czy dalej jest do dupy.

Jesli bedzie zle, wymienie cewke. A jak dalej bedzie zle to swiece.

A jak i to nie pomoze to do Wisly :-)

A tak serio - mnie sie wydaje, ze jak juz wymieniac to wszystko:

- cewke

- kable

- swiece

Bo kable sa w nim chyba od nowosci (10 lat)

Swiece wymienialem, ze 2 lata temu

Cewka chyba tez od nowosci

Acha - chlopaki - jeszcze jedno - co ile kilometrow nalezy wymieniac swiece?

pzdr

Rostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O i tanie te przewody. Do mojego modelu 52 PLN - tylko nie wiem czy

> za 4 sztuki czy za jedna :-)

KPL

> A jak cewka bedzie trzymala odpowiednia rezystancje, to nie musze jej

> wymieniac?

a po co?

> Najlepszy test bedzie - jak wymienie przewody - wtedy zobacze czy

> dalej jest do dupy.

> Jesli bedzie zle, wymienie cewke. A jak dalej bedzie zle to swiece.

odwrotnie bym proponował...

> A jak i to nie pomoze to do Wisly :-)

> A tak serio - mnie sie wydaje, ze jak juz wymieniac to wszystko:

> - cewke

> - kable

> - swiece

cewka to nie jest element eksploatacyjny jak kable i świece. Jak się nie popsuje to nie ma potrzeby jej wymieniac...

> Bo kable sa w nim chyba od nowosci (10 lat)

> Swiece wymienialem, ze 2 lata temu

> Cewka chyba tez od nowosci

> Acha - chlopaki - jeszcze jedno - co ile kilometrow nalezy wymieniac

> swiece?

> pzdr

> Rostek

co 50kkm jest rozsądnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> KPL

> a po co?

> odwrotnie bym proponował...

> cewka to nie jest element eksploatacyjny jak kable i świece. Jak się

> nie popsuje to nie ma potrzeby jej wymieniac...

> co 50kkm jest rozsądnie

A mechanik dzisiaj powiedzial, ze swiece powinno sie wymieniac co 20.000 km.

Pokombinuje w przyszlym tygodniu i powiem jak bylo :-)

pzdr

Rostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolejnosc kabli? A to ma znaczenie? Raczej ich dlugosc ma znaczenie.

Lepiej się za to nie bierz sam jak nie wiesz o co chodzi - na cewce powinny być numery cylindrów i wg tego podłączasz kable, ale możesz włożć "na pałe" zobaczymy jaki będzie efekt. mlotek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A mechanik dzisiaj powiedzial, ze swiece powinno sie wymieniac co

> 20.000 km.

zmień mechanika...

> Pokombinuje w przyszlym tygodniu i powiem jak bylo :-)

> pzdr

> Rostek

powodzenia przy dopasowywaniu dlugości kabli hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lepiej się za to nie bierz sam jak nie wiesz o co chodzi - na cewce

> powinny być numery cylindrów i wg tego podłączasz kable, ale

> możesz włożć "na pałe" zobaczymy jaki będzie efekt.

Oj efekt nie byłby chyba dobry hehe.gif Jeśli pomiesza cylindry z przeciwstawnymi tłokami, to będzie miał zapłon nie w porę bbq.gifadmin.gif

Ciekawe czy od tego może się coś uszkodzić, czy tylko nie będzie palił icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oj efekt nie byłby chyba dobry Jeśli pomiesza cylindry z

> przeciwstawnymi tłokami, to będzie miał zapłon nie w porę

> Ciekawe czy od tego może się coś uszkodzić, czy tylko nie będzie

> palił

A madrale :-) Juz wiem, ze kolejnosc kabli ma ogromne znaczenie.

Dzisiaj wymontowalem cewke i wszystkie swiece.

Sprawdzilem cewke i wszystkie parametry ma wzorcowe:

Glowna opornosc cewki:

piny 1 i 2: 0,50 Ohm

piny 2 i 3: 0,50 Ohm

Opornosc wtorna:

Piny 1 i 4: 14,67 kOhm

Piny 2 i 3: 15,74 kOhm

Swiece byly wymieniane okolo 40.000 km temu. Wiem - to duzo, ale nie wygladaly zle. Chociaz jedna byla chyba wilgotna - tak jakby nie bylo na niej iskry. Moze to kwestia kabla, ze juz stary (kable sa chyba od nowosci) i nie wydolil.

O kablach nie moge nic powiedziec - kable jak kable. Jutro kupie nowe i wymienie wszystkie - zobacze czy to kwestia kabli.

Jesli cewka ma wlasciwe parametry (opornosci) to czy moze byc uszkodzona?

Dobra - wiecej powiem jutro - jak wymienie kable.

Cos co mnie jeszcze troche martwi, tam przy tych kopulkach gdzie sie wkreca swiece, obudowa silnika jest "zafajdana" olejem - moze tam sie jakos ten olej przeciska - ale swiece nie byly raczej zawilgocone (oprocz tej jednej)

pzdr

Rostek

P.S

Ciekawe czy kostian lub maicher kiedykolwiek zrobili cos przy samochodzie oprocz dolania benzyny do baku, bo tak sie madrza jakby na niczym sie nie znali od strony praktycznej, tylko poczytali gdzies o kolejnosci kabli wysokiego napiecia. Jakbyscie byli praktykami, to byscie wiedzieli, ze kolejnosc kabli na cewce jest tak opisana, ze slabo ja widac nie odkrecajac cewki od silnika :-)

Jednak wezme pod uwage, wasze komentarze :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zmień mechanika...

> powodzenia przy dopasowywaniu dlugości kabli

To jest najtanszy mechanik w Warszawie.

Ale fakt, jak kazdy mechanik nie zna sie za dobrze.

Wczoraj nie wyjmujac cewki stwierdzil, ze jest spalona.

Ja dzisiaj sprawdzilem i wszystkie opornosci sa idealne - wiec cewka nie jest uszkodzona.

Dlaczego uwazasz, ze moge miec problem z dopasowaniem dlugosci kabli? Przeciez kupuje komplet kabli - to nie powinno byc problemu.

pzdr

Rostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymontowalem cewke i wszystkie swiece.

Sprawdzilem cewke i wszystkie parametry ma wzorcowe:

Glowna opornosc cewki:

piny 1 i 2: 0,50 Ohm

piny 2 i 3: 0,50 Ohm

Opornosc wtorna:

Piny 1 i 4: 14,67 kOhm

Piny 2 i 3: 15,74 kOhm

Swiece (NGK) byly wymieniane okolo 40.000 km temu. Wiem - to duzo, ale nie wygladaly zle. Chociaz jedna byla chyba wilgotna - tak jakby nie bylo na niej iskry i tylko jest zalewana benzyna. Moze to kwestia kabla, ze juz stary (kable sa chyba od nowosci - Bosch) i nie wydolil.

O kablach nie moge nic powiedziec - kable jak kable. Jutro kupie nowe i wymienie wszystkie - zobacze czy to kwestia kabli.

Jesli cewka ma wlasciwe parametry (opornosci) to czy moze byc uszkodzona?

Dobra - wiecej powiem jutro - jak wymienie kable.

Cos co mnie jeszcze troche martwi, tam przy tych kopulkach gdzie sie wkreca swiece, obudowa silnika jest "zafajdana" olejem - moze tam sie jakos ten olej przeciska - ale swiece nie byly raczej zawilgocone (oprocz tej jednej)

Ciekawostka jest to, ze mechanik, u ktorego wczoraj bylem - urwal mi jeden kabel i stweirdzil, bez zdejmowania i jakiegokolwiek sprawdzania cewki, ze cewka jest uszkodzona - mial omomierz w oczach czy co?

Powoli zaczynam sie obawiac, ze to nie kwestia kabli czy swiec, tylko ze to cos znacznie powazniejszego sie stalo z silnikiem (o ile to w ogole jeden cylinder nie pali). Jedyny test to wyjmowanie swiec po kolei i sprawdzanie - przystawiajac do masy czy maja iskre.

Chlopaki co to moze byc - zakladajac, ze po wymianie kabli i swiec, silnik dalej bedzie tak dziwnie pracowal?

pzdr

Rostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest najtanszy mechanik w Warszawie.

a do tego nie najlepszy jak widać...

> Ale fakt, jak kazdy mechanik nie zna sie za dobrze.

> Wczoraj nie wyjmujac cewki stwierdzil, ze jest spalona.

> Ja dzisiaj sprawdzilem i wszystkie opornosci sa idealne - wiec cewka

> nie jest uszkodzona.

> Dlaczego uwazasz, ze moge miec problem z dopasowaniem dlugosci kabli?

> Przeciez kupuje komplet kabli - to nie powinno byc problemu.

> pzdr

> Rostek

skoro dziwisz się że mają mieć odpowiednią kolejność to powodzenia Ci życze. Jak kupisz innej marki i będą iinej długości to co zrobisz ? grinser006.gif

Weź sobie zaznacz z którego gniazda cewki do której świecy idzie przewód to nie będziesz miał problemów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a do tego nie najlepszy jak widać...

> skoro dziwisz się że mają mieć odpowiednią kolejność to powodzenia Ci

> życze. Jak kupisz innej marki i będą iinej długości to co

> zrobisz ?

> Weź sobie zaznacz z którego gniazda cewki do której świecy idzie

> przewód to nie będziesz miał problemów...

po co znaczyć...

wystarczy wymieniać po jednym przewodzie-zdejmuję stary zakładam nowy i następny itd.

nie ma możliwości pomyłki ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a do tego nie najlepszy jak widać...

> skoro dziwisz się że mają mieć odpowiednią kolejność to powodzenia Ci

> życze. Jak kupisz innej marki i będą iinej długości to co

> zrobisz ?

> Weź sobie zaznacz z którego gniazda cewki do której świecy idzie

> przewód to nie będziesz miał problemów...

Chyba masz mnie za zupelnego idiote. Dlaczego przewody maja miec inna dlugosc niz te, ktore sa w tej chwili?

Uwazasz, ze zdejme wszystkie kable nie zaznaczajac wczesnie, ktory byl w ktorym gniezdzie?

Nie z takimi rzeczami sobie radzilem to i z kablami sobie poradze.

pzdr

Rostek

P.S

uwazaj na swoje kable :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po co znaczyć...

> wystarczy wymieniać po jednym przewodzie-zdejmuję stary zakładam nowy

> i następny itd.

> nie ma możliwości pomyłki

O i to jest wlasnie logiczne myslenie davson, ale wiekszosc tutaj bardzo lubi sie madrzyc a jedyna rzecz jaka robia przy samochodzie to tankowanie.

Mozna wymieniac po jednym kablu a rowniez zaznaczyc sobie kable - jak kto lubi.

Poza tym - tych kabli jest 4 a nie 104 - wiec ciezko pomylic. A to ze zapytalem czy kolejnosc ma znaczenie? a co zlego jest w tym pytaniu.

Ktos madry kiedys stwierdzil, ze nie ma glupich pytan - sa tylko glupie odpowiedzi :-)

Pzdr

Rostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba masz mnie za zupelnego idiote.

Wypowiedziełeś się na początku tak , że można było odnieść takie wrażenie....

Dlaczego przewody maja miec inna

> dlugosc niz te, ktore sa w tej chwili?

inny producent...

> Uwazasz, ze zdejme wszystkie kable nie zaznaczajac wczesnie, ktory

> byl w ktorym gniezdzie?

> Nie z takimi rzeczami sobie radzilem to i z kablami sobie poradze.

obyś sobie poradził:ok.gif

to każdy powinien umieć....

> pzdr

> Rostek

> P.S

> uwazaj na swoje kable :-)

moje są w dobrym stanie smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj wymontowalem cewke i wszystkie swiece.

> Sprawdzilem cewke i wszystkie parametry ma wzorcowe:

> Glowna opornosc cewki:

> piny 1 i 2: 0,50 Ohm

> piny 2 i 3: 0,50 Ohm

> Opornosc wtorna:

> Piny 1 i 4: 14,67 kOhm

> Piny 2 i 3: 15,74 kOhm

> Swiece (NGK) byly wymieniane okolo 40.000 km temu. Wiem - to duzo,

> ale nie wygladaly zle. Chociaz jedna byla chyba wilgotna - tak

> jakby nie bylo na niej iskry i tylko jest zalewana benzyna. Moze

> to kwestia kabla, ze juz stary (kable sa chyba od nowosci -

> Bosch) i nie wydolil.

wymienił bym kable i świece.

> O kablach nie moge nic powiedziec - kable jak kable. Jutro kupie nowe

> i wymienie wszystkie - zobacze czy to kwestia kabli.

> Jesli cewka ma wlasciwe parametry (opornosci) to czy moze byc

> uszkodzona?

może mieć jakieś mikropęknięcia bądz tez uszkodzenia wewnętrzne. Może też wariować po rozgrzaniu...

> Dobra - wiecej powiem jutro - jak wymienie kable.

> Cos co mnie jeszcze troche martwi, tam przy tych kopulkach gdzie sie

> wkreca swiece, obudowa silnika jest "zafajdana" olejem - moze

> tam sie jakos ten olej przeciska - ale swiece nie byly raczej

> zawilgocone (oprocz tej jednej)

nie ma takiej opcji...

> Ciekawostka jest to, ze mechanik, u ktorego wczoraj bylem - urwal mi

> jeden kabel i stweirdzil, bez zdejmowania i jakiegokolwiek

> sprawdzania cewki, ze cewka jest uszkodzona - mial omomierz w

> oczach czy co?

rozwalił ci kabel i musiał jakoś wybrnąć smirk.gif

> Powoli zaczynam sie obawiac, ze to nie kwestia kabli czy swiec, tylko

> ze to cos znacznie powazniejszego sie stalo z silnikiem (o ile

> to w ogole jeden cylinder nie pali). Jedyny test to wyjmowanie

> swiec po kolei i sprawdzanie - przystawiajac do masy czy maja

> iskre.

wystaczy odpiąc kabel WN i obserwować różnicę w pracy sinika...

> Chlopaki co to moze byc - zakladajac, ze po wymianie kabli i swiec,

> silnik dalej bedzie tak dziwnie pracowal?

> pzdr

> Rostek

komputer może cię naprowadzić....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> P.S

> Ciekawe czy kostian lub maicher kiedykolwiek zrobili cos przy

> samochodzie oprocz dolania benzyny do baku, bo tak sie madrza

> jakby na niczym sie nie znali od strony praktycznej, tylko

> poczytali gdzies o kolejnosci kabli wysokiego napiecia.

> Jakbyscie byli praktykami, to byscie wiedzieli, ze kolejnosc

> kabli na cewce jest tak opisana, ze slabo ja widac nie

> odkrecajac cewki od silnika :-)

W moim autku widać bez odkręcania cewki.

Nie więcej jak trzy dni temu wymieniałem kable i świece (sam) więc "pierdzenie "o tym że leję tylko benzynę jest nie na miejscu.

Oprócz tych czynności potrafię jeszcze dużo innych.

Nie wiem dlaczego rzucasz temat a potem mądrzysz się - jeżeli wiesz wszystko to rób bez niczyjej pomocy.

Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak cewka bedzie trzymala odpowiednia rezystancje, to nie musze jej wymieniac?

Rezystancja to jedno, a szybkość ładowania to drugie. Jak "rozjeżdża" się już któryś rdzeń to może normalnie chodzić w pewnym zakresie obrotów, a w pewnym będzie robić sobie wolne smile.gif

Nie wiem czy sprawdzałeś auto na jakiejś diagnostyce, ale porządna powinna wykazać różnice w czasie ładowania cewek i wtedy wiadomo na którym cylindrze cewka strajkuje. Jeśli nie to pozostaje Ci tylko metoda "multimetrowa" i tu też im większe różnice oporności tym większe prawdopodobieństwo uszkodzenia.

Dogadaj się z jakimś sklepem od używanych, że weźmiesz ale nie jesteś pewny czy pasuje i jeśli nie to im oddasz. Podłączysz, sprawdzisz i oddasz a wyniki powinny już temat rozwiać.

No i jeśli nie musisz to nie kupuj używek bo często z wiekiem tracą parametry i nigdy nie wiadomo kiedy powie sobie dość... smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy mi sie wydaje czy to jest znów temat pt. 1.4 chodzi nierówno?

masz obrotomierz Rostek? falują Ci lekko obroty na rozgrzanymi silniku na jałowym...tak miedzy 800 a 900 i słyszysz pyrkotanie z rury jak w wartburgu ? bo pewnie masz syndrom 1.4:)

jakby Ci nie chodził na jeden gar to na pewno byś to czuł. u mnie wymiana kabli i świec pomogła nieznacznie. Po tej operacji silnik zaczął chodzić równiej i nie telepie nim zaraz po odpaleniu ( miałem uszkodzoną świece i zaśniedziały jeden kabel ) ale nadal nie jestem zadowlony. Zjawisko występuje i na gazie i na benzynie. Występowało też zanim założyłem gaz.

Mechanior podejrzewa ( w kolejnosci prawdopodobienstwa ): cekwa, krokowiec, zawory. Ale mówi że przy tym wieku i przy tym przebiegu to poprostu nie ma co liczyć na idealnie pracujący silnik, to nic groźnego - trzeba sie pogodzić:)

PS. na moich kablach nowych i starych ( bosche oba ) były nadrukowane cyferki od 1 do 4 smile.gif zgadnijcie po co:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy mi sie wydaje czy to jest znów temat pt. 1.4 chodzi nierówno?

> masz obrotomierz Rostek? falują Ci lekko obroty na rozgrzanymi

> silniku na jałowym...tak miedzy 800 a 900 i słyszysz pyrkotanie

> z rury jak w wartburgu ? bo pewnie masz syndrom 1.4:)

> jakby Ci nie chodził na jeden gar to na pewno byś to czuł. u mnie

> wymiana kabli i świec pomogła nieznacznie. Po tej operacji

> silnik zaczął chodzić równiej i nie telepie nim zaraz po

> odpaleniu ( miałem uszkodzoną świece i zaśniedziały jeden kabel

> ) ale nadal nie jestem zadowlony. Zjawisko występuje i na gazie

> i na benzynie. Występowało też zanim założyłem gaz.

> Mechanior podejrzewa ( w kolejnosci prawdopodobienstwa ): cekwa,

> krokowiec, zawory. Ale mówi że przy tym wieku i przy tym

> przebiegu to poprostu nie ma co liczyć na idealnie pracujący

> silnik, to nic groźnego - trzeba sie pogodzić:)

> PS. na moich kablach nowych i starych ( bosche oba ) były nadrukowane

> cyferki od 1 do 4 zgadnijcie po co:)

Czesc,

mam obrotomierz, ale obroty nie faluja - a pyrkotanie slysze tylko jak dodam gazu. Nie wiem czy jak w wartburgu - na pewno jak kiedys jechalem mala Corsa 1.2 - to tak pyrkotalo jak sie dodawalo gazu.

Cewka jest dobra, bo ja wczoraj sprawdzilem. Dzisiaj kupilem kable - zaraz bede wymienial.

Nie wiem czy to jest syndrom 1.4 bo moj silnik ma co prawda 10 lat - ale przebieg niecale 100.000 km.

Poza tym, dlaczego syndrom zaczal sie nagle w piatek? Kilka razy szarpnelo przy dodawaniu gazu (tak jakby nie bylo iskry na swiecy) a pozniej zaczal pyrkotac.

Powiem cos wiecej jak wymienie kable - ale nie spodziewam sie rewelacji.

Poza tym stracil moc i to sie czuje, przy ruszaniu z jedynki rusza chyba gorzej niz maluch :-(

pzdr

Rostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wymienił bym kable i świece.

> może mieć jakieś mikropęknięcia bądz tez uszkodzenia wewnętrzne. Może

> też wariować po rozgrzaniu...

> nie ma takiej opcji...

> rozwalił ci kabel i musiał jakoś wybrnąć

> wystaczy odpiąc kabel WN i obserwować różnicę w pracy sinika...

> komputer może cię naprowadzić....

Jak to odpiac kabel?

Np. po kolei odpinac po jednym kablu i sprawdzac jak silnik dziala?

pzdr

Rostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W moim autku widać bez odkręcania cewki.

> Nie więcej jak trzy dni temu wymieniałem kable i świece (sam) więc

> "pierdzenie "o tym że leję tylko benzynę jest nie na miejscu.

> Oprócz tych czynności potrafię jeszcze dużo innych.

> Nie wiem dlaczego rzucasz temat a potem mądrzysz się - jeżeli wiesz

> wszystko to rób bez niczyjej pomocy.

> Pozdrawiam .

Nie wiem czy zauwazyles ":-)" na koncu mojej odpowiedzi.

Nie chce nikogo urazic a wszystkie uwagi sa mile widziane :-)

Wiec prosze mi sie tu nie obrazac - tylko "kombinowac" co jeszcze moglo sie zchrzanic.

Kupilem dzisiaj kable "KAGER" - ktos wie co to za firma?

pzdr

Rostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rezystancja to jedno, a szybkość ładowania to drugie. Jak "rozjeżdża"

> się już któryś rdzeń to może normalnie chodzić w pewnym zakresie

> obrotów, a w pewnym będzie robić sobie wolne

> Nie wiem czy sprawdzałeś auto na jakiejś diagnostyce, ale porządna

> powinna wykazać różnice w czasie ładowania cewek i wtedy wiadomo

> na którym cylindrze cewka strajkuje. Jeśli nie to pozostaje Ci

> tylko metoda "multimetrowa" i tu też im większe różnice

> oporności tym większe prawdopodobieństwo uszkodzenia.

> Dogadaj się z jakimś sklepem od używanych, że weźmiesz ale nie jesteś

> pewny czy pasuje i jeśli nie to im oddasz. Podłączysz,

> sprawdzisz i oddasz a wyniki powinny już temat rozwiać.

> No i jeśli nie musisz to nie kupuj używek bo często z wiekiem tracą

> parametry i nigdy nie wiadomo kiedy powie sobie dość...

Znalazlem nowa cewke w Allegro za 169 PLN, 24 miesiace gwarancji:

http://www.allegro.pl/item140270698_cewka_zaplonowa_fiat_brava_1_4.html

Zaraz wymienie kable i jak bedzie dalej zle to podjade do ASO (brrrrr, boje sie samej nazwy ASO a co dopiero tych magikow tam) niech podlacza do komputera i zobaczymy.

pzdr

Rostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wypowiedziełeś się na początku tak , że można było odnieść takie

> wrażenie....

> Dlaczego przewody maja miec inna

> inny producent...

> obyś sobie poradził:

> to każdy powinien umieć....

> moje są w dobrym stanie

Spoko, spoko - nie takie rzeczy sie psulo :-)

Kupilem dzisiaj kable "KAGER" - innych nie bylo na calej gieldzie samochodowej w Slomczynie.

Nie wiem co to jest ten Kager - ale nie mialem wyjscia. Kosztowaly 60 PLN i gosc powiedzial, ze sa silikonowe.

pzdr

Rostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to odpiac kabel?

> Np. po kolei odpinac po jednym kablu i sprawdzac jak silnik dziala?

> pzdr

> Rostek

tak. jeżeli jeden gar nie działa to nie będzie różnicy w pracy silnika po odpięciu któregoś przewodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak. jeżeli jeden gar nie działa to nie będzie różnicy w pracy

> silnika po odpięciu któregoś przewodu...

Wymienilem wszystkie kable i dalej jest tak samo.

Szkoda mi kasy jeszcze na swiece, bo pewnie nic to nie da.

Iskry na swiecach nie sprawdzalem bo nie wiem jak odpiac wtryskiwacz.

Jutro pojade do ASO na examiner - moze cos wykaze.

pzdr

Rostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kager to marka własna firmy FOTA ( www.fota.pl ) która handluje

> zamiennikami czesci. TO coś jak jogurt marki biedronka:)

> Chociaż jogurty robi dla biedronki bakoma więc kagery też może

> produkować dla foty jakaś znana firma.

Dzieki za info.

Jednak po wymianie kabli dalej jest tak samo.

Pozostaje jeszcze nadzieja, ze to swiece, ale na razie nie bede ich kupowal, bo mi szkoda kasy.

POjade do ASo - niech podepna pod komputer i sprawdza - moze cos to da.

pzdr

Rostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwroc uwage na ploczenie cewki z kompem jeli cos nei styka to cewka sprawna a objawy moga byc niepalenia

co do waszych dywagacjy na temat pomylki przy kablach to pomylic kolejnosc jest trudno bo po pierwsze na cece jest napisane do jakich cylindrow ma isc kabel a po drugie cewka ma dwa obowdy tylko wiuec nap mozna zamienic cylindry 1 i 3 oraz 4 i 2 i nic sie nie stanie

jesli cewak ama dobre opory to nie znaczy czy jest dobra nalezaloby sprawadzic jeszcze jej przebicia

moze sie umow z kims na podmiane ceki to przecierz raptem 4 sruby silniki 1,4 i 1,2 maja te same cewki wiec raczej latwo kogos znalesc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam u ciebie to jest spi ? wiec dobrze kminisz ze to wysokie napiecie. rozumie ze juz wymontowywales swiece i patrzyles czy jest iskra i wiesz ktory to gar. mozesz sprawdzic polacznie niskiego do cewki a potem wysokiego na swiece. sama cewka mimo ze ma dobre opornosci to tez moze byc kopnieta. moja taka byla opornosci takie same jak na nowej a mimo to miala przebicia i cuda sie dzialy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tam u ciebie to jest spi ? wiec dobrze kminisz ze to wysokie

> napiecie. rozumie ze juz wymontowywales swiece i patrzyles czy

> jest iskra i wiesz ktory to gar. mozesz sprawdzic polacznie

> niskiego do cewki a potem wysokiego na swiece. sama cewka mimo

> ze ma dobre opornosci to tez moze byc kopnieta. moja taka byla

> opornosci takie same jak na nowej a mimo to miala przebicia i

> cuda sie dzialy

Co to jest spi?

Nie sprawdzalem iskry, bo zeby to zrobic nalezy podobno odpiac wtryskiwacz - a ja nie wiem dokladnie ktory przewod odpiac.

pzdr

Rostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zwroc uwage na ploczenie cewki z kompem jeli cos nei styka to cewka

> sprawna a objawy moga byc niepalenia

> co do waszych dywagacjy na temat pomylki przy kablach to pomylic

> kolejnosc jest trudno bo po pierwsze na cece jest napisane do

> jakich cylindrow ma isc kabel a po drugie cewka ma dwa obowdy

> tylko wiuec nap mozna zamienic cylindry 1 i 3 oraz 4 i 2 i nic

> sie nie stanie

> jesli cewak ama dobre opory to nie znaczy czy jest dobra nalezaloby

> sprawadzic jeszcze jej przebicia

> moze sie umow z kims na podmiane ceki to przecierz raptem 4 sruby

> silniki 1,4 i 1,2 maja te same cewki wiec raczej latwo kogos

> znalesc

Konkretnie prosze - ktory styk? Cewka ma tylko jedno zlacze z trzema pinami.

Nie mam wsrod znajomych nikogo kto ma brave 1.4 a kacikowiczom nie chce zawracac glowy swoimi problemami.

Pewnie kupie te cholerna cewke za 170 PLN i wymienie dobra na dobra i dalej bedzie do dupy.

Na razie - jutro jade do ASO - moze cos beda wiedzieli.

pzdr

Rostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> dzisiaj silnik zaczal dziwnie "pyrkotac" - pojechalem do mechanika i

> diagnoza:

> - jeden cylinder nie dziala

Nie to żebym roztaczał jakieś czarne wizje przed tobą. Przypomniał mi się przypadek mojego kolegi w Tipo 1.6.

Mechanicy przez cały dzień zastanawiali się co mogło się stać. Objawy były takie same jak u ciebie. W końcu jak brakło im pomysłów to podjeli męską decyzję i zdjeli głowicę . Strzał w dziesiątkę . Pęknięcie na głowicy pomiędzy 2 a 3 garem.

Tak mi się tylko przypomniało. Ale najpierw wymień tą cewkę . Zdejmowanie głowicy to ostateczność i na pewno nie będzie takiej potrzeby.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie to żebym roztaczał jakieś czarne wizje przed tobą. Przypomniał mi

> się przypadek mojego kolegi w Tipo 1.6.

> Mechanicy przez cały dzień zastanawiali się co mogło się stać. Objawy

> były takie same jak u ciebie. W końcu jak brakło im pomysłów to

> podjeli męską decyzję i zdjeli głowicę . Strzał w dziesiątkę .

> Pęknięcie na głowicy pomiędzy 2 a 3 garem.

> Tak mi się tylko przypomniało. Ale najpierw wymień tą cewkę .

> Zdejmowanie głowicy to ostateczność i na pewno nie będzie takiej

> potrzeby.

> Powodzenia

No stary - wszystkie wlosy na glowie deba mi stanely jak to przeczytalem.

Powiedz jak to naprawili? Czy to mozna pospawac czy wymienili cala glowice? (ale jak to glowice? - czyli co? silnik caly mu wymienili?).

W morde - co to sie porobilo? A tak ladnie sie sprawowal ten silniczek. Jak nim jezdze 4 lata zupelnie nic sie nie dzialo - pracowal idealnie (troszke tak pomrukiwal - ale widac taki jego urok byl) - a teraz takie swinstwo mi zrobic ? :-(

pzdr

Rostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zwroc uwage na ploczenie cewki z kompem jeli cos nei styka to cewka

> sprawna a objawy moga byc niepalenia

> co do waszych dywagacjy na temat pomylki przy kablach to pomylic

> kolejnosc jest trudno bo po pierwsze na cece jest napisane do

> jakich cylindrow ma isc kabel a po drugie cewka ma dwa obowdy

> tylko wiuec nap mozna zamienic cylindry 1 i 3 oraz 4 i 2 i nic

> sie nie stanie

wiesz jaka jest kolejnośc zapłonu w silniku 4-cylindrowym ??

Jeżeli tak to przemyśl jeszcze raz to co napisałeś smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz jaka jest kolejnośc zapłonu w silniku 4-cylindrowym ??

> Jeżeli tak to przemyśl jeszcze raz to co napisałeś

w sumie sie nie zastanawialem chdzi mi o idee mianowicie ze z cewki wali iskre jednoczesnie na dwa cylindry w gornym polozeniu tloka a nie w koncu suwu sprezania kolejnosc faktycznie zaminc moza dwa zewnetrzne i dwa wewnetrzne cylindry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jak bylo pekniecie to nie bylo pewnie kompresji mozna bylo

> cisnienie sprawdzic bez zdjecia glowicy

Czesc,

wlasnie sprawdzilem iskry na swiecach.

Ewidentnie nia ma iskry na swiecy z najdluzszym kablem - czyli do cylindra Nr 1.

Swieca na pewno dobra (sprawdzalem swiece, ktora na innym kablu miala iskre).

Kabel na pewno dobry (dzisiaj kupiony, poza tym sprawdzalem na kilku kablach).

Wszystko wskazuje na to, ze skoro swiece i kable sa dobre, to moze jednak jest to cewka.

pzdr

Rostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a piny przy kompie z pinami na kostce sprawdziles czy jest przejscie

> i czy nie ma do masy jakiegos przebicia ?

Nie sprawdzalem.

Ale wlasnie sprawdzilem iskry na swiecach.

Ewidentnie nia ma iskry na swiecy z najdluzszym kablem - czyli do cylindra Nr 1.

Swieca na pewno dobra (sprawdzalem swiece, ktora na innym kablu miala iskre).

Kabel na pewno dobry (dzisiaj kupiony, poza tym sprawdzalem na kilku kablach).

Wszystko wskazuje na to, ze skoro swiece i kable sa dobre, to moze jednak jest to cewka.

pzdr

Rostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.