Skocz do zawartości

Wymiana płynu układu wspomagania w BBM


chevy

Rekomendowane odpowiedzi

Czas: ok.20-30min

Koszt: ok.20zl Płyn ATF 220 Mobila lub inny klasy ATF 220 (czerwony).

Sprawa prostsza niż myślisz...

1. Otworzyć maskę smile.gif

2. Odkręcić korek przy zbiorniczku wyrównawczym, tak aby swobodnie dostawało się tam powietrze.

274321578-plyn%20wspomagania1.jpg

2. Zejść pod auto (polecam kanał, ale od biedy można podnieść autko na lewarku, zabezpieczyć i wpełznąć pod niego.

3. Znaleźć śrubę M17, która trzyma wężyk idący od zbiorniczka do przekładni kierowniczej i na samej przekładni właśnie powinniśmy szukać owej śruby. W sumie od góry też można tę śrubę wypatrzyć. Tu może pomogą 2 poniższe zdjęcia.

274321583-plyn%20wspomagania2.jpg

274321592-plyn%20wspomagania3.jpg

4. Podłożyć pod tę śrubę jakąś szmatkę, tak aby wyciekający płyn mógł po niej spływać. Na końcu szmatki stawiamy jakiś zbiorniczek - wycieknie niecałe ½ litra płynu. Odkręcić wspomnianą już śrubę (nie do końca), a płyn sam zacznie wyciekać. UWAGA! Mimo szmatki cieknie on wszędzie dookoła i jeśli leżymy pod autkiem najlepiej w tym momencie się po prostu ewakuować:)

5. Kiedy już uznamy, że wszystko co miało to wyciekło, zakręcamy śrubę. Następnie czyścimy wszystko co zostało zalane olejem. Ja maiłem nieco zalaną samą przekładnie oraz belkę od zawieszenia. Najlepszy jest tu stary ręcznik.

6. Wychodzimy spod auta i nalewamy nowego płynu do zbiorniczka. Lepiej od razu nalać ok.1cm powyżej pozycji max.

7. Włączamy silnik i kręcimy kilka razy kierownicą do oporu w prawo i lewo. Ja po prostu zrobiłem sobie rundkę „pijanego” na odcinku 50m:)

8. Teraz otwieramy ponownie maskę, jeśli płynu jest za mało (na pewno ileś ubędzie) to dolewamy, tyle ile trzeba.

9. Zamknąć maskę i po robocie:)

Made by Chevy ([email protected])

Oczywiście będzie wersja na kompostownik smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko ok........ claps.gif

ale jest małe ale.........

po niewielkim okresie jazdy powinno się ten zabieg powtórzyć, gdzyż sporo zabrudzeń osadza się w całym układzie wspomagania, a samo odkręcenie korka spustowego nie powoduje niestety ich jednorazowego usunięcia wraz ze spuszczonym olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszystko ok........

> ale jest małe ale.........

> po niewielkim okresie jazdy powinno się ten zabieg powtórzyć, gdzyż

> sporo zabrudzeń osadza się w całym układzie wspomagania, a samo

> odkręcenie korka spustowego nie powoduje niestety ich

> jednorazowego usunięcia wraz ze spuszczonym olejem.

jak na razie przjechalem ok.200km i plyn tylko lekko sie zabarwil na ciemno. ale masz racje, calkowicie nigdy tego sie nie usunie.

wspomaganie dziala teraz lezej niz poprzednio i nie zacina sie, co mialo miejsce poprzednio. tak srednio raz, dwa w miesiacu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok. Czy instrukcja przewidują okresową wymianę płynu? Bo Ja się jeszcze z czymś takim nie spotkałem.

ja tez nie... waytogo.gif

wymieniasz jak plyn jest czarny, trzeba koniecznie wymienic, gdy przybiera konststencje gestego, czarnego oleju. nowy olej jest dosc rzadki.

jesli masz czrwony o mozesz spokojnie smigac waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.