Skocz do zawartości

lamerskie pytanie-sonda lambda


doominik

Rekomendowane odpowiedzi

gdzieś to juz czytałem na tym forum, poszukaj.wiem ze podczas pomiaru sonda musi być wpięta cały czas i + podpina sie do tego przewodu co idzie do sondy a - do masy,tyle ze nie wiem czy ty masz tą sonde co jest kilka przewodów czy jeden, wartości tez nie znam(sorki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam miernik cyfrowy i chciałem sprawdzić sonde w swoim asterixie. Jak

> to zrobić??

> nie chce jakchś dziwnych wyników i potem męczyć wszystkich na forum

Należy rozgrzać silnik (a przede wszystkim sondę). Z multimetrem wpiąć się w przewód wychodzący z sondy (+), a drugi (-) wetknąć do masy. Prawidłowy zakres pracy to 200-800 mV - zmienia się wraz ze zmianami obrotów (Skyglobe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrz dziś sobie sprawdziłem i wyszło mi tak:

na noPb przy stałych obrotach jest 0,35V, przy dodawaniu gazu wzrasta do 0,6V chwilowo, potem wraca do 0,35V

na LPG jest 0,45V, jak dodaje gazu tak do 3000obr, to spada na chwilke do 0,3V potem rośnie do 0,4V

Czy ten wynik jest prawidłowy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobrz dziś sobie sprawdziłem i wyszło mi tak:

> na noPb przy stałych obrotach jest 0,35V, przy dodawaniu gazu wzrasta

> do 0,6V chwilowo, potem wraca do 0,35V

> na LPG jest 0,45V, jak dodaje gazu tak do 3000obr, to spada na

> chwilke do 0,3V potem rośnie do 0,4V

> Czy ten wynik jest prawidłowy??

Sonda powinna oscylować (mieniać sygnał)

Po rozgrzaniu na wolnych obrotach powinieneś mieć wskazania :

od 0,2V - do0,8V . Wskazania powinny się zmieniać dość szybko na

PB (trochę wolniej na LPG ) .

Jeśli dobrze podłączyłeś i wyszło tobie 0,35V stałe -wartość się nie zmieniała, oznacza to , że mieszanka paliwowa jest za uboga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sonda powinna oscylować (mieniać sygnał)

> Po rozgrzaniu na wolnych obrotach powinieneś mieć wskazania :

> od 0,2V - do0,8V . Wskazania powinny się zmieniać dość szybko na

> PB (trochę wolniej na LPG ) .

> Jeśli dobrze podłączyłeś i wyszło tobie 0,35V stałe -wartość się nie

> zmieniała, oznacza to , że mieszanka paliwowa jest za uboga.

No troszke się zmienia, ale w zakresie nie większym niż 0,6V

a jak jest to zły wynik to co może być przyczyną??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisz może jak się zmienia od - do

Dokładnie to tak jest.

Silnik ma 90'C, jest przełączony na noPb i zaczynam mierzyć:

na wolnych obrotach wacha się od 0,33V do 0,39V, jak dodaje gazu, obroty idą w górę, napięcie podskakuje do około 0,6V jak wciskam gaz do końca to wskoczy na 0,7V. Ale jak obroty przestają sie podnośić, dojdą np do 4000obr to napięcie spada od razu do około 0,4V i wacha się max 0,7 V w górę i w dół.

Na LPG jest odwrotnie, bo na wolnych jest tak od 0,4V do 0,55V i jak dodaję gazu to spada troszkę i stabilizuje sie jak obroty przestajasie podnośić (odkręciłem troszkę śrube, instalke mam protą) i jest też jak na wolnych obrotach

Mój miernik ma dokładność 1% w zakresie do 20V (dwa miejsca po przecinku w moim mierniku), w takim mierzyłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wygląda na to, że mieszanka jest trochę uboga.

> Zrób jeszcze test kontrolką wg instrukcji.

nie mam żednych błędów, dlatego pierwsze co mi się nasunęło na myśl (w związku z kangurkami i delikatnym zamuleniem na noPb) zacząłem sprawdzać sonde

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie mam żednych błędów, dlatego pierwsze co mi się nasunęło na myśl

> (w związku z kangurkami i delikatnym zamuleniem na noPb)

> zacząłem sprawdzać sonde

poprostu odłącz sonde,pojezdzij i zobacz jak sie zachowuje ,moze to nie sonda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie chodziło mi o błędy tylko o wymiganie sondy

Zaapałem o co chodzi i sprawdziłem.

Wróciłem z miasta, silnik dobrze zagrzany i spiąłem styki. Rezultat jest nizerny bo poczodził chwilke na wolnych obrotach- kontrolka migała szybko, potem dodałem gazu i starałem się utrzymać 2000obr, kontrolka raz gasła, za chwilke zaplała się na chwile (czyli prawidłowo), ale za chwilke znowy zaczynała migać szybko. Coś jest nie tak. Wogóle to obroty falowały troche i dopiero tak powyżej 2500obr moge je utrzymać na stałym poziomie i kontrolka miga prawidłowo.

Czy możliwe, że to ciągle problem z brudnym wtryskiwaczem, który dopiero przy wyższych obrotach, gdy paliwo płynie szybciej, zaczyna prawidłowo "rozpylać" to paliwo, a przy niższych po prostu trochę cieknie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy możliwe, że to ciągle problem z brudnym wtryskiwaczem, który

> dopiero przy wyższych obrotach, gdy paliwo płynie szybciej,

> zaczyna prawidłowo "rozpylać" to paliwo, a przy niższych po

> prostu trochę cieknie??

Ale ciśnienie w układzie paliwowym wytwarza pompa elektryczna, która ma stałą prędkość obrotową.

Jedyna możliwość to ta, że regulator ciśnienia jest uszkodzony.

Ale wówczas sytuacja jest odwrotna - na biegu jałowym wtryskiwacz "zalewa" silnik.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij czarną faję nad wtryskiwaczem. Upewnij się, że w powietrzu nie ma syfu i odpal silnik. Popatrz w przepustnicę jak wygląda strumień paliwa z wtryskiwacza. Powinien mieć ładny stożkowy krztałt.

Odłączenie aku nic nie dało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdejmij czarną faję nad wtryskiwaczem. Upewnij się, że w powietrzu

> nie ma syfu i odpal silnik. Popatrz w przepustnicę jak wygląda

> strumień paliwa z wtryskiwacza. Powinien mieć ładny stożkowy

> krztałt.

> Odłączenie aku nic nie dało?

Nie daje. Za zimnym pracuje troszke lepiej, ale to 5 minut, a potem uż nie. A mam jeszcze jeden pomysł: możliwe, że krokowy się zawiesza?? bo czasami jak szybko przyspieszam i nacisne sprzęgło, to gaśnie samochód, albo zawiesza się na prawie 2000obr, (tylko czasami)???

Jeszcze mogę wyjąć wtryskiwacz i go wyczyścić delikatnie. Jutro jeszcze pokombinyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tez mruga check i nie wiem co robic?? Nie moge sprawdzic bledow bo mruga szybko. I raczej nie powinno sie odpalac silnika na zwartych pinach? Wymieniłem lambde.. i cos jest nie tak... mam zamiar wymienic filtr paliwa zalać STP to przeczyszczenia wtrysku, oraz wyczyścić przepustnice bo ma tam tej mazi... ale czy to pomoże... moze ECU padł:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mruga szybko. I raczej nie powinno sie odpalac silnika na

> zwartych pinach?

Można odpalać na zwartych pinach. W ten sposób między innymi sprawdza się kąt wyprzedzenia zapłonu prostą lampą stroboskopową nieregulowaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam immobilisera!, Mam nową lambdę, i mryga mi zaleznie na prawde ciezko okreslic od czego to zalezy? Zazwyczaj jak nie cisne gazu to mruga, daje gaz to czesto gaśnie. Moze cos jest przypchane, ale jak sprawdzić to i jak naprawić? Nie moge sprawdzić błędów bo jak zewrze piny to mi mryga tak samo jak podczas jazdy, i nici z odczytania błędów... pomóżcie..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szybkie miganie przy włączonym zapłonie to problem z immobiliserem.

> Doominik nagrzej silnik i odłącz krokowego. Jeśli nic się nie zmieni

> to w ten sposób go wykluczysz

Nie mam immobilajzera. Jak będe mniał trochęczasu, to rozbiore cały dolot, zobacze jak wygląda wtryskiwacz, wyczyszcze przepusnice i krokowy. Moge jeszcze podejrzewać ten krokoy, bo czasami mi gaśnie silnik jak po szybkim przyspieszaniu naciskam sprzęgło (raz na jakiś czas). Może już być dojechany i się przycinać.

Dlaczego ten krokowy i zobacze co się stanie. ale bez niego chyba nie będzie pracował na wolnych?? ale spróbuje, nie mam nic do stracenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że to jednak sonda, wymieniłem i poprawiło się troszke (jeszcze wtrysk chyba do regeneracji), ale na LPG wyskakują błędy ubogiej i bogatej mieszanki tak jak kiedyś (nie mam instalacji z emulacją sondy).

Wielkie dzięki Orochimaru, masz u mnie duuuuuże 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Okazało się, że to jednak sonda, wymieniłem i poprawiło się troszke

> (jeszcze wtrysk chyba do regeneracji), ale na LPG wyskakują

> błędy ubogiej i bogatej mieszanki tak jak kiedyś (nie mam

> instalacji z emulacją sondy).

> Wielkie dzięki Orochimaru, masz u mnie duuuuuże

A jak chcesz regenerować wtrysk???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak chcesz regenerować wtrysk???

Po prostu go wyjme i sprubuję wyczyścić, może mu pomoże, jak nie to kupie drugi, zawsze warto sprubować.

Napisałem tak bo tak jest ładniej i wogóle 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po prostu go wyjme i sprubuję wyczyścić, może mu pomoże, jak nie to

> kupie drugi, zawsze warto sprubować.

> Napisałem tak bo tak jest ładniej i wogóle

A możesz powiedziec jak zdementować wtrysk? Może to i umnie coś siedzi? Kurcze, mryga mi i mryga.. nie chcę bulić 120zł w podłączenie do kompa, by sprawdzić co jej jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A możesz powiedziec jak zdementować wtrysk? Może to i umnie coś

> siedzi? Kurcze, mryga mi i mryga.. nie chcę bulić 120zł w

> podłączenie do kompa, by sprawdzić co jej jest?

no to sobie wymrygaj kody błędów i będziesz wiedział.

wszystko masz na http://astra.autokacik.pl w dziale "wykryj to sam"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.