pgrzes Napisano 7 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2005 Witam, Pozwalam sobie zacząć nowy wątek, w którym zapytam prawie o to samo, o co pytałem w innym pt. "Rodzaje silników JTD", który to został niestety skutecznie uśmiercony... Z tego co udało mi się ustalić (dziękuję koledze Patre, za wstępne naświetlenie tematu), to w Bravo montowane były silniki: JTD 105 182B4 99-03 JTD 100 182B9 00-03 Czym poza liczbą KM różnią się te silniki? Czy są jakieś różnice w serwisowaniu? Inne przebiegi między przeglądami? Inne części? Jakie jest zużycie paliwa? Czy dobrze sobie myślę (na podstawie wyższego numeru wersji), że silnik 100KM jest w jakiś sposób nowocześniejszy? W czym? Może ktoś wie lub zna stronę gdzie można przeczytać, czym kierował się Fiat montując te dwa różne JTD w Bravo/Brava z tych samych roczników? Pytań jest dużo, więc z góry dziękuję za odpowiedzi nawet takie, które rozjaśniają tylko jedno z nich. Pozdrawiam Grzesiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_77 Napisano 7 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2005 > Czy dobrze sobie myślę (na podstawie wyższego numeru wersji), że > silnik 100KM jest w jakiś sposób nowocześniejszy? W czym? silniki 182.B9 są silnikami przystosowanymi do eobd myślę, że zmiany zostały wymuszone w dużej mierze przez wymogi ochrony środowiska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 7 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2005 w bravo! 182B4 był montowany 98-02 182b9 -> 01-02 sorry za nieścisłości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 7 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2005 zassij se to i se poczytaj... errata - JTD 105 jest oznaczeniem silnika i nie ważne czy ma 100 czy 110 koni oznaczenie jest stałe. Masz opisane czym różnią się te dwa motory... Skanowałem i nie wiem dla kogo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 7 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2005 > silniki 182.B9 są silnikami przystosowanymi do eobd > myślę, że zmiany zostały wymuszone w dużej mierze przez wymogi > ochrony środowiska poniekąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
glowix Napisano 7 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2005 > Witam, > Pozwalam sobie zacząć nowy wątek, w którym zapytam prawie o to samo, > o co pytałem w innym pt. "Rodzaje silników JTD", który to został > niestety skutecznie uśmiercony... > Z tego co udało mi się ustalić (dziękuję koledze Patre, za wstępne > naświetlenie tematu), to w Bravo montowane były silniki: > JTD 105 182B4 99-03 > JTD 100 182B9 00-03 A jak sie przekonac, ktory sie ma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 7 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2005 > A jak sie przekonac, ktory sie ma? podnieś maske i odczytaj z tabliczki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TMW Napisano 7 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2005 > A jak sie przekonac, ktory sie ma? Jak masz wezyk podcisnienia do turbiny to na 99.9% jest 100. 0.1% to 105 z VNT, ktore sporadycznie sie trafialy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
glowix Napisano 8 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2005 > Jak masz wezyk podcisnienia do turbiny to na 99.9% jest 100. 0.1% to > 105 z VNT, ktore sporadycznie sie trafialy. A ktory to wezyk? Gdzie go szukac? A moze ktos wie jakie silniki dawali w 2000 na rynku francuskim? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotreg Napisano 8 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2005 > zassij se to i se poczytaj... > errata - JTD 105 jest oznaczeniem silnika i nie ważne czy ma 100 czy > 110 koni oznaczenie jest stałe. Masz opisane czym różnią się te > dwa motory... Skanowałem i nie wiem dla kogo BZDURA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TMW Napisano 8 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2005 > A ktory to wezyk? Gdzie go szukac? Gumowy wezyk, srednica ... max 1cm, dochodzi do turbiny - gdybys go odlaczyl to przestalaby dzialac regulacja kierownic w turbinie. > A moze ktos wie jakie silniki dawali w 2000 na rynku francuskim? IMO 105, 100 pojawily sie w 2001. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 8 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2005 > BZDURA ile razy mam mówić żebyś wypowiadał się pełnym zdaniem? no więc zacznij raz jeszcze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotreg Napisano 8 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2005 > ile razy mam mówić żebyś wypowiadał się pełnym zdaniem? > no więc zacznij raz jeszcze... Fragment publikacji Fiata: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 8 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2005 > Fragment publikacji Fiata: skoro masz takie kwiatki podziel się z nami... w Zembowiczu ani słowem o tym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotreg Napisano 8 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2005 > skoro masz takie kwiatki podziel się z nami... > w Zembowiczu ani słowem o tym... to jest płytka z publikacjami Service News z 2000 roku, ktorą kiedyś ktoś rozprowadzał na autokąciku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gesio Napisano 8 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2005 jtd 100 zajal miejsce jtd 105 dlatego ze zastala zmieniona norma emisji spalin i tak 105 ma euro 2 a 100 ma euro 3, 100 ma turbo vnt czyli zmienna geometrie lopatek, inne wtryski, inna pompe, inny przeplywomierz oraz pare innych patentow np u mnie nie ma wskaznika poziomu oleju na wyswietlaczu a koleszka w 105 ma, poza tym jtd 100 i tak ma 105 konikow-sprawdzone na hamowni:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotreg Napisano 8 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2005 > jtd 100 zajal miejsce jtd 105 dlatego ze zastala zmieniona norma > emisji spalin i tak 105 ma euro 2 a 100 ma euro 3, 100 ma turbo > vnt czyli zmienna geometrie lopatek, inne wtryski, inna pompe, > inny przeplywomierz oraz pare innych patentow np u mnie nie ma > wskaznika poziomu oleju na wyswietlaczu a koleszka w 105 ma, wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 8 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2005 > jtd 100 zajal miejsce jtd 105 > u mnie nie ma > wskaznika poziomu oleju na wyswietlaczu a koleszka w 105 ma Dzięki gesio za to info , u mnie z tym identycznie , a kiedyś się zastanawiałem czy coś jest nie tak i nawet miałem zamiar zajrzeć pod deskę rozdzielczą , dobrze , że na chęci się skończyło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TMW Napisano 8 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2005 [ciach] Pozostaje mi tylko to potwierdzic. > poza tym jtd 100 i tak ma 105 konikow-sprawdzone na hamowni:) Hehe ... 103 ale z extra plaskim momentem. BTW Znajomy w Bravo tez "100" w serii mial ~116KM ! (pewnie trafila mu sie wersja z silnikiem od Fiata Marea - na koncu produkcji Wlosi montowali to co bylo ) ps. wiesz juz jakie masz parametry po wirusie ? ile kkm zrobiles ? jak sie auto sprawuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.