maka777 Napisano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2006 Witam wszystkich Chciałbym się dowiedzieć czy w jakiś specjalny sposób dokonuje się pomiaru ciśnienia sprężenia w tłokach? Wiem, że w innych samochodach trzeba rozłączać czasami jakieś wtyczki od zasilania a nie wiem jak jest w astrach. Czy wystarczy tylko zdjąć przewody i wykręcić świece? I jeszcze jedno pytanie czy na wynik pomiaru może mieć wpływ fakt, że miernik jest do silników 16 zaworowych lub do 8 zaworowych (z takim podziałem spotkałem sie na allegro)? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2006 Pomiar wykonuje się na gorącym silniku. Trzeba unieruchomić pompę paliwa np: przez wyjęcie bezpiecznika. Odkręcamy świece i dokonujemy pomiaru przy wpełni otwartej przepustnicy. Miernik ma być do silnika benzynowego czyli max do 20 atm. IMHO nie ma znaczenia czy 8V, czy 16V. Aha, dokonuje się pomiaru sprężania w cylindrach, a nie w tłokach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HArtur1 Napisano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2006 > Witam wszystkich > Chciałbym się dowiedzieć czy w jakiś specjalny sposób dokonuje się > pomiaru ciśnienia sprężenia w tłokach? > Wiem, że w innych samochodach trzeba rozłączać czasami jakieś wtyczki > od zasilania a nie wiem jak jest w astrach. Czy wystarczy tylko > zdjąć przewody i wykręcić świece? > I jeszcze jedno pytanie czy na wynik pomiaru może mieć wpływ fakt, że > miernik jest do silników 16 zaworowych lub do 8 zaworowych (z > takim podziałem spotkałem sie na allegro)? > Pozdrawiam Jeszcze zanim zaczniesz powinieneś mieć w pełni naładowany akumulator. Według Autodaty 2004 ciśnienie sprężania powinieneś mieć w granicach 12-15 atm. Jak będzie mniejsze to zrób tzw. próbę olejową - do cylindra wlewasz trochę (strzykawką jakieś 5 cm3) oleju silnikowego. Jeżeli po wlaniu oleju ciśnienie wzrośnie to znaczy, że do wymiany są pierścienie tłokowe. Jeżeli nie wzrośnie to znaczy, że coś jest z głowicą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekGM Napisano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2006 > Pomiar wykonuje się na gorącym silniku. Trochę ryzykowne. kilka razy widziałem jak świece wykręcały się z gwintami, szczególnie w japończykach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.