Skocz do zawartości

2 pytania - sygnalizacja przepalonej żarówki i nie zap.pasów


gilbert3

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio jechałem za burakiem w Nissanie Primera (nowy model sic!) i nie miał dwóch stopów (świecił mu się tylko lewy, natomiast prawy i środkowy nie). Przez ten fakt prawie dostał strzał od pandy, uratował jego zad i przód pandy tylko mój refleks i prawidłowa odległość od niego. Po zwróceniu delikatnie uwagi, że mógłby sprawdzać oświetlenie w swoim aucie coś tam burknął. Wiem doskonale, że awarie świateł stop bywają dość częste, choćby ze względu na to, że często są używane - chciałbym założyć czujnik przepalonych żarówek (no chyba że jest i nic o nim nie wiem, bo jeszcze mi się żadna nie przepaliła).

Druga rzecz: irytuje mnie pusta kontrolka nie zapiętych pasów - czy ktoś to już robił w Pandzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostszy czujnik swiatel stop to elektroniczny voltomierz - naciskasz stop i spada napiecie do jakiegos poziomu. Jesli pozniej nie bedzie spadac do tego poziomu, to bedzie oznaczalo ze cos jest nie tak. Ten sposob lepiej obrazuje czy stop jest czy w ogole go nie ma.

Co do kontrolki pasow, to aby swiecila trzeba przeprogramowac body compa, raczej zbedny wydatek dla zapominalskich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najprostszy czujnik swiatel stop to elektroniczny voltomierz -

> naciskasz stop i spada napiecie do jakiegos poziomu. Jesli

> pozniej nie bedzie spadac do tego poziomu, to bedzie oznaczalo

> ze cos jest nie tak. Ten sposob lepiej obrazuje czy stop jest

> czy w ogole go nie ma.

> Co do kontrolki pasow, to aby swiecila trzeba przeprogramowac body

> compa, raczej zbedny wydatek dla zapominalskich.

jak po zapaleniu sie stopow spada napiecie to pierwsze co sprawdz instalacje w samochodzie dokladnie bo to jest mocn niepokojacy objaw

amperomierz - to sie zgodze - i byloby to banalnie proste do wykonania

jak wszystkie zarowy sa ok pobor pradu jest taki a taki jak sie ktoras wyswieci prad mniejszy i juz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chciałbym założyć czujnik

> przepalonych żarówek (no chyba że jest i nic o nim nie wiem, bo

> jeszcze mi się żadna nie przepaliła).

to u was nie ma ?? yikes.gif

> Druga rzecz: irytuje mnie pusta kontrolka nie zapiętych pasów - czy

> ktoś to już robił w Pandzie?

u nas podobno sygnał z czujnika wchodzi bezpośrednio do licznika - jeden z naszych kolegów ma zamiar sprawdzić to właśnie i zrobić sobie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wlaczeniu stopu tj. 50W, napiecie spada w kazdym aucie, ja nie mowie o spadku np. 2V, to beda raczej dziesiate V oczywiscie, ale bedzie, dlatego potrzebny elektroniczny.

W ogole warto miec voltomierz, wiadomo jakie jest napiecie ladowania, spadek napiecia podczas rozruchu, co wychwyci slabosc aku, napiecie spoczynku - zwykle powinno byc kolo 12,5 - 13V po jezdzie.

A jak Ty chcialbys wlaczyc ten amperomierz szeregowo w obwod, tu juz ingerencja w instalacje sie klania, a po co jak mozna prosciej i tez skutecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po wlaczeniu stopu tj. 50W, napiecie spada w kazdym aucie, ja nie

> mowie o spadku np. 2V, to beda raczej dziesiate V oczywiscie,

> ale bedzie, dlatego potrzebny elektroniczny.

> W ogole warto miec voltomierz, wiadomo jakie jest napiecie ladowania,

> spadek napiecia podczas rozruchu, co wychwyci slabosc aku,

> napiecie spoczynku - zwykle powinno byc kolo 12,5 - 13V po

> jezdzie.

> A jak Ty chcialbys wlaczyc ten amperomierz szeregowo w obwod, tu juz

> ingerencja w instalacje sie klania, a po co jak mozna prosciej i

> tez skutecznie.

no to powiem tak:

jak zweryfikujesz przy roznych warunkach uzytkowania?

czyli teoretuzuja 2 skrajne przypadki

1. silnik chodzacy i wlacza sie tylko stop - pobor mocy niech bedzie te 50W

2. silnik chodzacy ale jest masa wlaczonych odbiornikow pradu i wlacza sie jeszcze stop i sumaryczny pobor mocy niech bedzie na poziomie... hmm ile chcesz? 300W? (swiatla dmuchawa radio szyba) i pewnie z tyle sie nazbiera a jak malo t ojeszcze niezbyt doladowany aku;)

powodzenia w takich zmeinnych warunkach ze zgadywaniem dlaczego spadlo o 0,1V napiecie w instalacji czy dlatego ze akurat sobei dmucham czy moze zarowka.. a jak tak to ktora? z ktorego oswietlenia.... a moze radio scisze i bedzie OK?

nie da sie voltomierzem wychwicic tego tak by bylo miarodajne - chyba zeby za kazdym razem kalibrowac do warunkow aktualnych

amperomierz niezaleznie praktycznie od tego co bedziesz mial wlaczone pokaze pobor mocy tylko i wylacznie na przez odbiornik w ktorego obwod jest wpiety wiec jezeli masz ochote to mozesz sobie kazdy obwod tak probkowac... ba kazdy pojedynczy najmnjeszy odbiornik pradu to wtedy bedziesz nawet wiedzial od razu z ktorej strony do samochodu podejsc

a ingerencja praktycznie zerowa - wpinasz w szereg z wylacznikiem stopow

mysle ze nawet nie trzeba by bylo jednego przewodu przeciac bo wystarczy zdjac zlacze i wpiac tam amperomierz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnio jechałem za burakiem w Nissanie Primera (nowy model sic!) i

> nie miał dwóch stopów (świecił mu się tylko lewy, natomiast

> prawy i środkowy nie). Przez ten fakt prawie dostał strzał od

> pandy, uratował jego zad i przód pandy tylko mój refleks i

> prawidłowa odległość od niego. Po zwróceniu delikatnie uwagi, że

> mógłby sprawdzać oświetlenie w swoim aucie coś tam burknął. Wiem

> doskonale, że awarie świateł stop bywają dość częste, choćby ze

> względu na to, że często są używane - chciałbym założyć czujnik

> przepalonych żarówek (no chyba że jest i nic o nim nie wiem, bo

> jeszcze mi się żadna nie przepaliła).

z tym nie byłoby większego problemu

> Druga rzecz: irytuje mnie pusta kontrolka nie zapiętych pasów - czy

> ktoś to już robił w Pandzie?

większy problem, trzeba wymienić mechanizm zapinania pasów i montować czujniki w siedzeniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najprostszy czujnik swiatel stop to elektroniczny voltomierz -

> naciskasz stop i spada napiecie do jakiegos poziomu. Jesli

> pozniej nie bedzie spadac do tego poziomu, to bedzie oznaczalo

> ze cos jest nie tak. Ten sposob lepiej obrazuje czy stop jest

> czy w ogole go nie ma.

a jaki spadek napięcia powoduje stop?

jaki wpływ na poziom napięcia mają obroty silnika?

nie łatwiej zastosować amperomierz?

> Co do kontrolki pasow, to aby swiecila trzeba przeprogramowac body

> compa, raczej zbedny wydatek dla zapominalskich.

a czujniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po wlaczeniu stopu tj. 50W, napiecie spada w kazdym aucie, ja nie

> mowie o spadku np. 2V, to beda raczej dziesiate V oczywiscie,

> ale bedzie, dlatego potrzebny elektroniczny.

> W ogole warto miec voltomierz, wiadomo jakie jest napiecie ladowania,

> spadek napiecia podczas rozruchu, co wychwyci slabosc aku,

> napiecie spoczynku - zwykle powinno byc kolo 12,5 - 13V po

> jezdzie.

stary, panda to nie syrena, tu jest alternator biglaugh.gif

> A jak Ty chcialbys wlaczyc ten amperomierz szeregowo w obwod, tu juz

> ingerencja w instalacje sie klania, a po co jak mozna prosciej i

> tez skutecznie.

a o przekładnikach prądowych kolega słyszał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnio jechałem za burakiem w Nissanie Primera (nowy model sic!) i

> nie miał dwóch stopów (świecił mu się tylko lewy, natomiast

> prawy i środkowy nie). Przez ten fakt prawie dostał strzał od

> pandy, uratował jego zad i przód pandy tylko mój refleks i

> prawidłowa odległość od niego. Po zwróceniu delikatnie uwagi, że

> mógłby sprawdzać oświetlenie w swoim aucie coś tam burknął. Wiem

> doskonale, że awarie świateł stop bywają dość częste, choćby ze

> względu na to, że często są używane - chciałbym założyć czujnik

> przepalonych żarówek (no chyba że jest i nic o nim nie wiem, bo

> jeszcze mi się żadna nie przepaliła).

> Druga rzecz: irytuje mnie pusta kontrolka nie zapiętych pasów - czy

> ktoś to już robił w Pandzie?

Wystarczy zamontowac emotiona i kontrolka przepalonch zarowek zacznie swiecic!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Daje sygnał dzwiekowy jak masz zaciągty reczny i ruszysz oraz jak

> masz drzwi otwarte! Ma tez mozliwosc sciemienia podswietla

znaczy sie licytujemy sie? zlosnik.gif no to dodam, ze zaspiewa jak przekroczymy zadana predkoscia i nawet drzwi sam zamknie powyzej 20 km/h grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znaczy sie licytujemy sie? no to dodam, ze zaspiewa jak przekroczymy

> zadana predkoscia i nawet drzwi sam zamknie powyzej 20 km/h

Drzwi zamyka tylko wtedy jak masz kluczyk scyzoryk!

Mozemy sie licytowac biglaugh.gif

Wyswietla temp. zawnetrzna tylko trzeba dokupic czujnik temperatury.

posiada trip B

Pisze ile jeszcze zostało do przegladu dni lub kilometrow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Drzwi zamyka tylko wtedy jak masz kluczyk scyzoryk!

niewazne, mi zamyka palacz.gif

> Mozemy sie licytowac

> Wyswietla temp. zawnetrzna tylko trzeba dokupic czujnik temperatury.

ale to mi juz nie dziala, body nie obsluguje bez autoklimy frown.gif

Wyswietla info z radia, jestli jest fabryczne.

O a czy da sie cos pokombinowac, zeby wyswietlal np ktore drzwi alarm wzbudzily itd.? Alarm jest meta podlaczany do can w pandzie, a wiec odbiera sygnaly ktore body rozumie. Ale pewnie nic z tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niewazne, mi zamyka

> ale to mi juz nie dziala, body nie obsluguje bez autoklimy

Zależy od body, w starszych działa. Mam stare elektryczne lusterka,

czyli mam elektryczną regulację, podgrzewanie i temperaturę.

Prawdę mówiąc, wskazanie temperatury to jedna z ciekawszych

funkcji, jakie zyskałem po zmianie z dynamica na emotion. Poza

tym bardzo sobie cenię zamykanie centralnego po przekroczeniu

20 km/h

> O a czy da sie cos pokombinowac, zeby wyswietlal np ktore drzwi alarm

> wzbudzily itd.? Alarm jest meta podlaczany do can w pandzie, a

> wiec odbiera sygnaly ktore body rozumie. Ale pewnie nic z tego.

O ile wiem, komunikacja tego alarmu z body sprowadza się do

odczytywania przez alarm komunikatów związanych ze zmianami

stanu centralnego zamka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zależy od body, w starszych działa.

Wiem, ze w starszych dziala, dlatego napisalem, ze moj body tego nie obsluguje - autko z 2006 roku.

Co do lusterek to chyba tez by mi nie dzialalo bo miejsce na bezpiecznik do ogrzewania lusterek jest puste, w znaczeniu nie ma pinow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem, ze w starszych dziala, dlatego napisalem, ze moj body tego nie

> obsluguje - autko z 2006 roku.

> Co do lusterek to chyba tez by mi nie dzialalo bo miejsce na

> bezpiecznik do ogrzewania lusterek jest puste, w znaczeniu nie

> ma pinow.

Który to bezpiecznik???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sam montowałeś podgrzewanie lusterek? Była taka opcja w Pandzie?

Kiedyś lusterka elektryczne były ogrzewane, z czujnikiem

temperatury i dostępne tylko jako opcja (poza wersją emotion).

Usunięcie ogrzewania zbiegło się w czasie w dodaniem ich do

standardowego wyposażenia niektórych wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> proponowałbym, jak się znasz to głupot nie pisać!

niewiem.gif

zastosowanie przekładnika prądu stałego jest głupotą?

doskonale zdaje egzamin w miernikach cęgowych.

Co twoim zdaniem stoi na przeszkodzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przekładnik prądowy to rodzaj transformatora pomiarowego, który

> stosuje się w przypadku pomiaru dużych prądów, ktorych nie da

> się zmierzyć w tradycyjny sposób.

brawo.gif jest to jedno z zastosowaniń przekładników,

jeśli na tym kończą się twoje wiadomości, to proszę nie wprowadzaj zamętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zastosowanie przekładnika prądu stałego jest głupotą?

> doskonale zdaje egzamin w miernikach cęgowych.

> Co twoim zdaniem, skoro się znasz, stoi na przeszkodzie?

nie słyszalem o przekladnikach prądu stałego. Aby trasformator działał, musi być zmienne pole elektro magnetyczne, a w aucie jest napięcie stałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie słyszalem o przekladnikach prądu stałego. Aby trasformator

> działał, musi być zmienne pole elektro magnetyczne, a w aucie

> jest napięcie stałe.

Panowie - ustalcie to na priv lub na spamerskim - tutaj ta dyskusja nic nie wnosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o kontrolke nie zapietych pasow, co realizuje zwykly przelacznik 0/1.

A kontrolki stop, byly w zestawach do samodzielnego montazu firmy Nord Elektronik w sklepach elektronicznych, 3 diody sygnalizowaly wlaczenie kazdego ze swiatel, na zasadzie jest prad albo go nie ma i jego wartosci, nawet jak sie spali jedna zarowka w srodkowym stopie.

A tu gosc o przekladnikach pradowych screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi o kontrolke nie zapietych pasow, co realizuje zwykly

> przelacznik 0/1. A kontrolki stop, byly w zestawach do samodzielnego montazu firmy

> Nord Elektronik w sklepach elektronicznych, 3 diody

> sygnalizowaly wlaczenie kazdego ze swiatel, na zasadzie jest

> prad albo go nie ma i jego wartosci, nawet jak sie spali jedna

> zarowka w srodkowym stopie.

który konkretnie zestaw masz na myśli? Chętnie zapoznam się z opisem i schematem (nie znalazłem niczego takiego w ofercie nord elektonik).

Na pewno przyda się też kącikowiczom

> A tu gosc o przekladnikach pradowych

a jak się mają do tego twoje poprzednie wypowiedzi? Woltomierz... Ingerencja w instalację?

(żeby nie ciągnąć bezcelowej dyskusji w nieskończoność dodam, że to są pytania retoryczne, jeśli jednak chciałbyś się do nich ustosunkować zapraszam na priv)

Tego typu układy powodowały ingerencję w instalację elektryczną na co sam zwróciłeś uwagę we wcześniejszej wypowiedzi, z tego powodu wynikła dyskusja,

masz problemy z pamięcią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> który konkretnie zestaw masz na myśli? Chętnie zapoznam się z opisem

> i schematem (nie znalazłem niczego takiego w ofercie nord

> elektonik).

> Na pewno przyda się też kącikowiczom

> a jak się mają do tego twoje poprzednie wypowiedzi? Woltomierz...

> Ingerencja w instalację?

> (żeby nie ciągnąć bezcelowej dyskusji w nieskończoność dodam, że to

> są pytania retoryczne, jeśli jednak chciałbyś się do nich

> ustosunkować zapraszam na priv)

> Tego typu układy powodowały ingerencję w instalację elektryczną na co

> sam zwróciłeś uwagę we wcześniejszej wypowiedzi, z tego powodu

> wynikła dyskusja,

> masz problemy z pamięcią?

Obaj macie problem z przejściem na priv albo na towarzyski czerwona.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.