Skocz do zawartości

Co to moze być?


klusakgrzegorz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie w nowym roku i życzę wszystkim powodzenia i jak najmniej problemów z samochodami. A odnośnie problemów to coś takiego mi się przytrafia (PII 1.2 8V), gdy jadę na 5 biegu powyżej 100km/h to słyszę takie jednostajne "buczenie" z częstotliwością ok. 2 razy na sekundę, tak się niekiedy zdarza jak silnik jest przeciążony. Częstotliwość "buczenia" jest stała i nie zależy od prędkości 100 czy 150 km/h. Może komuś już coś takiego się przytrafiało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy nie ma luzów poosiowych i czy podczas krecenia np nie

> buczy.........najprawdopodobniej pęd powietrza podczas jazdy

> wprawiając go w ruch powoduje taki dzwięk

myslisz, ze ped ten jest na tyle duzy, zeby wprawic wirnik w ruch?

czy aby chlodnica skutecznie nie "tlumi" tego pedu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> myslisz, ze ped ten jest na tyle duzy, zeby wprawic wirnik w ruch?

> czy aby chlodnica skutecznie nie "tlumi" tego pedu?

predkosć już ok 60 km/h wystarcza, żeby poruszyć wentylator wiatrowo i nie ma znaczenia, że wentylator jest za chłodnicą

jesli chodzi o sprawdzenie czy wentylator rzęzi trzeba bardzo energicznie nim zakrecić bo jak sprawdzałęm u siebie to lekko krecąc nie hałąsował, dopiero przy bardzo mocnym zakręceniu było słychać rzęzienie bardzo wyrażnie.

u siebie wymieniłem wentylator z ramką na Valeo 270 zeta. A robota sprowadzała sie do wypięcia wtyczki i odkrecenia 4 śrub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy nie ma luzów poosiowych i czy podczas krecenia np nie

> buczy.........najprawdopodobniej pęd powietrza podczas jazdy

> wprawiając go w ruch powoduje taki dzwięk

Wentylator sprawdzałem i nie ma luzów. I nie wydaje mi się to że pochodzi to od wentylatora bo gdy przy prędkości 100/h wrzucę auto na luz to buczenie ustaje. dzisiaj go przeciągnąłem na 5 biegu do 60/h i o buczenie znowu się pojawiło. Mnie się to kojarzy jak już wcześniej napisałem z przeciążonym silnikiem tylko nie mogę wpaść na to czemu tak się zachowuje przy dużych prędkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wentylator sprawdzałem i nie ma luzów. I nie wydaje mi się to że

> pochodzi to od wentylatora bo gdy przy prędkości 100/h wrzucę

> auto na luz to buczenie ustaje. dzisiaj go przeciągnąłem na 5

> biegu do 60/h i o buczenie znowu się pojawiło. Mnie się to

> kojarzy jak już wcześniej napisałem z przeciążonym silnikiem

> tylko nie mogę wpaść na to czemu tak się zachowuje przy dużych

> prędkościach.

pokombinuj tak, żeby po kolei wyeliminować silnik (wyrzucanie na luz przy większej prędkosci), układ napedowy ( bedziesz czuł, zę dzwiek cichnie, ustaje wraz ze spadkiem predkosci auta)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pokombinuj tak, żeby po kolei wyeliminować silnik (wyrzucanie na luz

> przy większej prędkosci), układ napedowy ( bedziesz czuł, zę

> dzwiek cichnie, ustaje wraz ze spadkiem predkosci auta).

Po spadku prędkości cichnie ale "taktowanie buczenia" jest takie same niezeleżnie od prędkosci, więc układ napedowy chyba też sobie można darować. Będzie to jakaś bzdura tylko ciężko na nią wpaść, chyba będę musiał się udać na jakąś diagnostykę do ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.