klusakgrzegorz Napisano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2007 Witam serdecznie w nowym roku i życzę wszystkim powodzenia i jak najmniej problemów z samochodami. A odnośnie problemów to coś takiego mi się przytrafia (PII 1.2 8V), gdy jadę na 5 biegu powyżej 100km/h to słyszę takie jednostajne "buczenie" z częstotliwością ok. 2 razy na sekundę, tak się niekiedy zdarza jak silnik jest przeciążony. Częstotliwość "buczenia" jest stała i nie zależy od prędkości 100 czy 150 km/h. Może komuś już coś takiego się przytrafiało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2007 Sprawdz wentylator chłodnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klusakgrzegorz Napisano 2 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2007 > Sprawdz wentylator chłodnicy Ale tak konkretnie to na co mam popatrzeć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2007 > Ale tak konkretnie to na co mam popatrzeć? Czy nie ma luzów poosiowych i czy podczas krecenia np nie buczy.........najprawdopodobniej pęd powietrza podczas jazdy wprawiając go w ruch powoduje taki dzwięk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2007 > Czy nie ma luzów poosiowych i czy podczas krecenia np nie > buczy.........najprawdopodobniej pęd powietrza podczas jazdy > wprawiając go w ruch powoduje taki dzwięk myslisz, ze ped ten jest na tyle duzy, zeby wprawic wirnik w ruch? czy aby chlodnica skutecznie nie "tlumi" tego pedu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2007 > myslisz, ze ped ten jest na tyle duzy, zeby wprawic wirnik w ruch? Jest w stanie wprowadzic w ruch wentylator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2007 > myslisz, ze ped ten jest na tyle duzy, zeby wprawic wirnik w ruch? > czy aby chlodnica skutecznie nie "tlumi" tego pedu? predkosć już ok 60 km/h wystarcza, żeby poruszyć wentylator wiatrowo i nie ma znaczenia, że wentylator jest za chłodnicą jesli chodzi o sprawdzenie czy wentylator rzęzi trzeba bardzo energicznie nim zakrecić bo jak sprawdzałęm u siebie to lekko krecąc nie hałąsował, dopiero przy bardzo mocnym zakręceniu było słychać rzęzienie bardzo wyrażnie. u siebie wymieniłem wentylator z ramką na Valeo 270 zeta. A robota sprowadzała sie do wypięcia wtyczki i odkrecenia 4 śrub Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klusakgrzegorz Napisano 3 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2007 > Czy nie ma luzów poosiowych i czy podczas krecenia np nie > buczy.........najprawdopodobniej pęd powietrza podczas jazdy > wprawiając go w ruch powoduje taki dzwięk Wentylator sprawdzałem i nie ma luzów. I nie wydaje mi się to że pochodzi to od wentylatora bo gdy przy prędkości 100/h wrzucę auto na luz to buczenie ustaje. dzisiaj go przeciągnąłem na 5 biegu do 60/h i o buczenie znowu się pojawiło. Mnie się to kojarzy jak już wcześniej napisałem z przeciążonym silnikiem tylko nie mogę wpaść na to czemu tak się zachowuje przy dużych prędkościach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michu_f Napisano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2007 "dzisiaj go przeciągnąłem na 5 biegu do 60/h i o buczenie znowu się pojawiło." Daj spokój, żeby tak katować autko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2007 > Wentylator sprawdzałem i nie ma luzów. I nie wydaje mi się to że > pochodzi to od wentylatora bo gdy przy prędkości 100/h wrzucę > auto na luz to buczenie ustaje. dzisiaj go przeciągnąłem na 5 > biegu do 60/h i o buczenie znowu się pojawiło. Mnie się to > kojarzy jak już wcześniej napisałem z przeciążonym silnikiem > tylko nie mogę wpaść na to czemu tak się zachowuje przy dużych > prędkościach. pokombinuj tak, żeby po kolei wyeliminować silnik (wyrzucanie na luz przy większej prędkosci), układ napedowy ( bedziesz czuł, zę dzwiek cichnie, ustaje wraz ze spadkiem predkosci auta) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klusakgrzegorz Napisano 4 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2007 > pokombinuj tak, żeby po kolei wyeliminować silnik (wyrzucanie na luz > przy większej prędkosci), układ napedowy ( bedziesz czuł, zę > dzwiek cichnie, ustaje wraz ze spadkiem predkosci auta). Po spadku prędkości cichnie ale "taktowanie buczenia" jest takie same niezeleżnie od prędkosci, więc układ napedowy chyba też sobie można darować. Będzie to jakaś bzdura tylko ciężko na nią wpaść, chyba będę musiał się udać na jakąś diagnostykę do ASO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.