YarooS Napisano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2007 Hmmm... moje zdanie może być trochę skrzywione bo mam na codzień "kontakt" z autami klubowymi, ale z grubsza rzecz ujmując ta Cali na zdjęciu nie wygląda najepiej(chociaż biorąc pod uwagę cenę to jest chyba adekwatna do stanu - dobrej 16V szukałbym raczej w cenach od 7-8tyś w górę). Dziwne(podejrzane) jest to że gość nie pamięta kiedy zmieniał te rzeczy o których piszesz.. na temat stanu silnika ciężko się wypowiedzieć bo może być tak że wykręcisz jeszcze 2x tyle a możesz nawet za bramę od niego nie wyjechać, tego niestety nie wywnioskuje się z fotek - ale ta nierówna praca na gazie(w połączeniu z "niemaniem" czasu sprzedającego na drobną naprawę) jest dosyć niepokojącym objawem. Kolejna rzecz to fakt że gość od 3 lat nic do niej nie dokładał?! Weź pod uwagę że to auto ma 16 lat więc coś wręcz powinno się psuć, a skoro on nic nie dokładał to pewnie na Ciebie "padnie" etap napraw i może się to okazać niezłą skarbonką. Same rzeczy które wymieniłeś to już będzie ok.1000-1500zł na wejściu(zależy na jak dobrych[drogich] częściach będziesz chciał to zrobić, rozrząd w tej sytuacji trzeba zminić bezwzględnie i najlepiej w ASO bo ten silnik jest kolizyjny i jak się zerwie to masz niezły kłopot) + to o czym nie wiesz a pewnie się popsuje(tak jest przy każdym używanym aucie). Buda o której piszesz że jest OK a sprzedający w ogłoszeniu oznacza jako "bezwypadkową"... hmmm no dobra, ale z której strony Maska(wydaje mi się że była zmieniana - biały znaczek sugerowałby angielskiego Vauxhalla których sporo sprowadzono na części) i przednie błotniki są dziwnie wypłowiałe, dodatkowo na tym od strony pasażera w rogu przy lampie jest przyrdzewiały(Calibry ogólnie są lubiane przez rdzę, ale akurat w tym miejscu sama z siebie sie nie pojawia, więc prawdopodobnie mogła być tam "puknięta"). Z tyłu też troche dziwnie wygląda spasowanie klapy, szczelina po lewej stronie jest większa niż ta po prawej(u mnie jest podobnie, ale moja Cali miała rozbity lewy tył, "normalnie" raczej tak być nie powinno) no i znowu rdza w dziwnym miejscu - koło napisu opel oraz(chyba) na środku zaraz nad rejestracją. Tłumik jest oryginalny(więc ma pewnie tyle co auto, a traktowany gazem może pewnie w niedługim czasie zakończyć żywot) i wydaje mi się że troche za bardzo wystaje, ale to może tylko tak wyglądać na zdjęciu. Nie wiem do czego potrzebujesz ten samochód, ale generalnie Calibra 16V+gaz podciśnieniowy(bo rozumiem że o taki właśnie chodzi?!) to raczej kiepskie połącznie, jeśli ktoś dba itp. to powinien jeździć bezproblemowo, ale w przypadku tego właściciela który nic przy aucie nie robił, a tego co robił nie pamięta, jest to dla mnie mocno wątpliwa "okazja". Dodatowo 16V na prostym gazie to też spore straty mocy (jeśli dobrze pamiętam to trzeba się liczyć nawet z -15km), więc jeśli chcesz auta do spokojnej bezproblemowej jazdy to zainteresuj się raczej 8v+lpg bo w większości przypadków jest to połączenie bezproblemowe, natomiast jeśli chcesz poszaleć to 16V jak najbardziej, ale bez gazu(tutaj doskonale sprawdza się przysłowie że chytry 2 razy traci). Przebieg jest "średnio-dziwny", średnio(jak wynikło z "badań" na naszym forum ) trzeba liczyć 12-14tkm/rok więc ta odbiega w dół od tego wskaźnika a jej stan raczej na to nie wskazuje... co prawda przebieg jest chyba ostatnią rzeczą na którą bym patrzył przy kupnie używanego samochodu(bo bardzo łatwo go "stuningować" więc nie jest to w żaden sposób wartość wiarygodna) to dziwi mnie trochę to że w pierwszym poście piszesz 200tkm. a w ogłoszeniu jest 170tkm. Na koniec już mało istotne bzdury z ogłoszenia ale jednak bzdury: czerwony kolor to nie jest metalik a tapicerka to nie welur. Masz może jakieś z tych "więcej zdjęc na emeila " ? (środek, widok spod maski, itp.?) Zanim pojedziesz go oglądać(jeśli jeszcze się nie rozmyśliłeś ) zadaj sprzedającemu pare pytań: - na jakim oleju jeździ auto(niekoniecznie firma, chodzi o syntetyk, półsyntetyk, mineral[generalnie nie powinno się go lać do tego silnika]) - jaka jest głowica(numery są wybite na głowicy z boku po stronie kierowcy) i czy w zbiorniczku płynu chłodzącego nie ma mazi(oleju - foto) [częsty problem: głowice KS700 i niektóre KS400 pękają w wyniku przegrzania silnika, jak jest Coscast, w co wątpię, to problem nie występuje, da się to naprawić ale wymaga specjalisty i kosztuje 600zł+wymiana gumowych węży układu chłodzenia+płukanie tego układu] - czy i kiedy było wymieniane sprzęgło(170-200tkm. to mniej więcej przebieg przy którym lubi się wysypać a to koszt w okolicach 300-800zł) - czy szyberdach się otwiera(często jest tak że silniczek pracuje ale dach nie wyjeżdża - trzeba zmienić linki - ók. 180 zł) - czy podłoga pod nogami kierowcy lub pasażera jest mokra(cieknie nagrzewnica - szyby parują, może być kiepskie ogrzewanie, tu nie pamiętam dokładnie ale chyba ok.200-300zł) - czy gaz "strzelał" (dolot jest plastikowy więc przy takim strzale może iść w drobny mak, przepływomierz też niespecjlnie lubi tego typu "przygody") - czy świeci się kontrolka check engine (jeśli tak to jakie błędy sygnalizuje - o ile jełop będzie potrafił sprawdzić i chciał napisać ) - w jakim stanie są hamulce (czy ABS działa) - czy przeguby strzelają i ogólnie w jakim stanie jest zawieszenie, czy nic nie ściąga itp. - możesz zapytać o te szczegóły które napisałem Ci w związku z "bezwypadkowością" tego auta Szczerze mówiąc to mocno bym się zastanowił przed zakupem tego auta, ale może nie jest tak źle jak wygląda ja jednak generalnie w okazje nie wierzę... Proponuję tez poczytać dział Poradnik kupującego Calibrę na forum Calibra Team(może wymagac logowania ), lektury jest sporo, ale byc może poświęcając pół dnia zaoszczędzisz (hmmm miesiąc - pół roku, rok ?!) pracy na te pieniążki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2007 > Auto jest z 91 roku i ma przebieg 170kkm??!!?? > Wierzysz że rocznie przejeżdżało 11kkm? > IMHO realny przebieg to około 300-400kkm. > Wcale nie wygląda to na okazję, tylko na zajeżdżonego strucla. Na > dodatek nie wierzę w bezwypadkowość. > Zastanów się dobrze! Pojedź oglądać z mechanikiem! I ponoć bezwypadkowy Już nie powiem, że na pierwszy rzut oka widać różnicę w kolorach oraz odstępach między poszczególnymi elementami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2007 > No to powiem tak: > cali z gazem za 5kola do negocjacji 91 rok. > Buda ok [...] daruj sobie to autko. to co zaoszczedzisz na okazyjnym zakupie w najblizszym czasie zainwestujesz w naprawe poszczegolnych elementow skoro dotychczasowy właściciel tego nie robił na bieżąco. jakby to było na miejscu to szło by sie pofatygować ale 300km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2007 > No to powiem tak: > cali z gazem za 5kola do negocjacji 91 rok. > Buda ok ja sie tam nie znam ale moim zdaniem to straszne padlo :/ z reszta nie wierzew dobra cali za 5 tys i to jeszcze z gazem kolega dal 8 z hakiem za TĄ z tym ze to bylo rok temu, 8V i bez gazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S3kawek Napisano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2007 > Mam pytanko do gazownikow. Mam okazje kupic opla calibre 2,0 16v z > instalacja gazowa. Na gazie jest zrobione okolo 50tys km a gaz > jest zalozony 3 lata, przebieg to 200tys km. Mam miec obawy co > do tego silnika w jego uzytkowaniu dalszym?? Ile silnik ten jest > jeszcze w stanie wytrzymac na gazie?? No jeszcze 20 tys. A powaznie to nikt Ci nie powie ile jest jeszcze w stanie wytrzymac. Moze juz jest do remontu a moze przejezdzi jeszcze 200 tys. To sa auta wysokiego ryzyka (ryzyka dzwona i ryzyka przekreconego licznika) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S3kawek Napisano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2007 > No to powiem tak: > cali z gazem za 5kola do negocjacji 91 rok. > Buda ok > Natomiast silnik przebieg niby 170tys km, od 3 lat gaz okolo 50tys > km, > Teraz co mi wlasciciel powiedzial: > Silnik ma male wycieki oleju czyli uszczelki do wymiany, swiece, > olej, tez trzabyloby wymienic, niby ze od 3 lat jak nia jezdzi > nic nie dokladal ze caly czas jest sprawna, Kazdy tak mowi > a zaczela tak > nierowno chodzic od niedawna ale on ma inne auto i twierdzi ze > nie ma czasu tego zrobic. Acha i woli stracic kase niz to zrobic. Znaczy ze nie tak latwo (tanio) to naprawic. > Pytalem o rozrzad to mi mowil ze byl > tam kiedys wymieniany ale nie pamieta kiedy, a pasek tez niby > zmienil ale nie zna przebieu. > Teraz co mnie zastanawia to to ze o wszystko co sioe pytalem to mi > gada tak bylo wymieniane jakis czas temu ale nie umie podac > miesiaca itp, bo w koncu powinien wiedziec kiedy olej wymienial > itp. to chyba narazie tyle Ja bym sie w to nie pakowal. Jezeli nie wie kirdy zmienial olej to jest szansa ze w ogole go nie zmienial a w silniku jest kila i mogiła. Nierowna praca silnika moze wiazac sie z wieloma problemami bardzo kosztownymi. > Edit: dodaje link aukcji > http://www.gratka.pl/moto/tresc.phtml?id...22684b4e384795a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2007 > W firmie kiedyś cała flota była zagazowana. Więcej szef już tego > błędu nie popełnił w FIRMIE to nawet wolnossące dieselki kierowcy są w stanie zakatować więc nie mów że gaz to zło bo w firmie .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MGrider Napisano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2007 > Natomiast silnik przebieg niby 170tys km, od 3 lat gaz okolo 50tys > km..., >..., niby ze od 3 lat jak nia jezdzi > nic nie dokladal ze caly czas jest sprawna, Może się okazać, że naprawdę jeździł 3 lata i NIC nie robił. To grozi poważnymi wydatkami z Twojej strony. Nie robię zabójczych przebiegów (przez ostatnie dwa lata nawet poniżej 10tyś/rok), jednak robiąc bilans roczny - ZAWSZE było coś do zrobienia. I nie zawsze była to naprawa planowana (ostatnio przerdzewiała mi rurka od "centralnego"). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
satan Napisano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2007 > Skoda Favorit z 1994 roku, na liczniku około 420 kkm, na gazie > przejechane jakieś 400 kkm (nie pamiętam dokładnie km-ów), śmiga > aż miło. Wymieniona uszczelka pod głowicą. I co ? od każdej reguły są wyjątki... poza tym ty jeździsz jak kapelusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2007 > od każdej reguły są wyjątki... poza tym ty jeździsz jak kapelusz no a co to ma do rzeczy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwyarse Napisano 3 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2007 Dzieki bardzo za porady, jest tak jak sie juz domyslalem, a przebieg zawyzylem celowo w 1 poscie(pewnie za malo) bo wiem ze ten silnik pewnie nie ma takiego przebiegu. Dlatego ta cali sobie jednak podaruje Szukam autka taniego i w miare dobrym stanie dlatego szukam okazji (co niestety moze sie dla mnie zle skonczyc) ale jestem dobrej mysli. Jesli zdecyduje sie na cali to pewnie 8v i bez gazu Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sampek Napisano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2007 > ... Ale tego typu > duże , niewysilone silniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2007 co w tym śmiesznego? 2.0 l to duży silnik. Mały to 0.8 l z matiza na przykład Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2007 > Jesli zdecyduje sie na cali to pewnie 8v i bez gazu > Pozdro 8v to własnie praktycznie z każdym gazem da sobie rade o ile jednopunkt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwyarse Napisano 3 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2007 > 8v to własnie praktycznie z każdym gazem da sobie rade o ile > jednopunkt no rozumie, ale niestety narazie nie mam tyle kasy zeby kupic cali z gazem. Bo ceny zaczynaja sie chyba od 6k w gore. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sampek Napisano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2007 > co w tym śmiesznego? 2.0 l to duży silnik. Mały to 0.8 l z matiza na > przykład no nie wiem w skali wystepujacych silnikow w motoryzacji to raczej jednak do nie za wielkich sie kwalifikuje. No moze inaczej od tego zaczyna sie jakas sensowna pojemnosc no ale zeby nazywac to duzym silnikiem ? Z reszta co tu o pojemnosci mowic ? zadko zdaza sie jednostka zmnij niz 4 cylindrami nie sadzisz? czyli ogolnie to taka kosiarka nie ma co sie oszukiwac. a wspomniane 0,8 l jakies to golarka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YarooS Napisano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2007 > Dlatego ta cali sobie jednak podaruje Myślę że to dobra decyzja > Jesli zdecyduje sie na cali to pewnie 8v i bez gazu Do 5tyś. szukałbym raczej za granicą lub świeżo sprowadzonej bo te krajowe w takich cenach to będzie raczej "masakra", ale powodzenia w poszukiwaniach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YarooS Napisano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2007 > no nie wiem w skali wystepujacych silnikow w motoryzacji to raczej > jednak do nie za wielkich sie kwalifikuje. Ja myślę że koledze chodziło raczej o skale naszego kraju i naszych realiów, a nie ogólnoświatowych, pare linijek wyżej masz "spis powszechny" userów Motokącika i jak widzisz auta z pojemnością większą niż 2l stanwią jedynie 4%... a 2 litrówka to silnik większy niż prawie 90% "tutejszych" samochodów, więc myśle że można go spokojnie "podciągnąć" pod określenie duży.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sampek Napisano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2007 > Ja myślę że koledze chodziło raczej o skale naszego kraju i naszych > realiów, a nie ogólnoświatowych, pare linijek wyżej masz "spis > powszechny" userów Motokącika i jak widzisz auta z pojemnością > większą niż 2l stanwią jedynie 4%... a 2 litrówka to silnik > większy niż prawie 90% "tutejszych" samochodów, więc myśle że > można go spokojnie "podciągnąć" pod określenie duży.. no cos w tym jest. Ja osobiscie jestem zwolennikiem troche wiekszych motorow wiec troche mnie to ruszulo ze ktos nazywa mizerne 2.0 cali wyjatkowo duzym silnikiem. eot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.