Skocz do zawartości

układ elektroniczny silnika miga POMOCY!!!


jarecki76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dzisiaj zwróciłem uwagę na następującą rzecz.

włączyłem zapłon i zapaliły się wszystkie lampki kontrolne, te które [powinny : ciśnienie olej, itp

LAMPKA ELEKTRONICZNEGO UKłADU SILNIKA ZANIM SIę ZAPALI MIGNIE 3 RAZY, PO URUCHOMIENIU SILNIKA OCZYWIśCIE WSZYSTKIE LAMPKI GASNą

czy mogę prosić Was o info w tej sprawie ?

wydaje mi się że wcześniej od razu się zapalała i nie migała.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Raczej masz. Jest to typowe zachowanie CE podczas kontroli immo.

> Rozbierz kluczyk i sprawdź.

> Pozdrawiam

Raczej rozebranie nic mu nie da. Będzie tam bateryjka, sprężynka i żaróweczka lub nic jak się weźmie za drugi kluczyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te mignięcia są wyraźnie rozróżnialne? tzn np 1 na sekundę, czy wszystkie trzy mieszczą się w pół sekundy?

Jeśli odpala i nie ma błędów to nie ma się czym martwić.

Jeśli masz immobiliser to na stacyjce w położeniu wyjętego kluczyka powinna być biała kropka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli ma immobiliser to będzie tam też "kostka" od niego i wlaśnie

> dlatego Skyglobe zaproponowal rozebranie kluczyka dla

> sprawdzenia.

> Pozdroofka

To znaczy że ja nie mam immo frown.gif

Chyba ze chodzi o tą kostkę która leży obok mojego kluczyka (foto w załączniku)

post-78474-14352477707298_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> teraz 1 raz tylko mignęła więc myślę, że na razie nie ma sobie co

> d.... zawracać ale dzięki chłopaki za odpowiedzi.

U mnie też zawsze raz miga a nie mam (fabrycznego wink.gif ) immobilisera.

Jest jeszce jeden sposób na sprawdzenie czy masz immobiliser bez robierania kluczyka: na stacyjce powinna być namalowana kropka.

278177117-immo.JPG

post-36940-14352477708085_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to widzę że mam immo.

Teraz pytanie laika.: W jaki sposób to działa, bo mi się wydawało że to powinie być jakiś układ elektroniczny a nie jakaś kostka która nie jest nigdzie podłączona confused.gif

PS. Żaróweczka jest niestety tylko w jednym kluczyku

PS2. W instrukcji absługi nie zauważyłem żeby było napisane że jest to oznaczenie immo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trochę skomplikowane wink.gif

Po włączeniu zapłonu transponder (czyli ta kostka w kluczyku) wysyła kodowany sygnał do odbiornika (czyli cewki w stacyjce), która z kolei przekazuje je ECU. Ten sprawdza czy sygnał jest prawidłowy. Jeśli tak to odsyła swój własny kod który sporządza w generatorze. Sygnał ten uruchania w transponderze specjalny proces obliczeniowy, który równolegle wykonuje ECU. Po obliczeniu oba wyniki są porównywane. Jeśli są identyczne to kluczyk jest uznawany za właściwy smile.gif i można odpalać.

Transponder nie ma własnego zasilania. Jest zasilany bezprzewodowo polem elektromagnetycznym wytwarzanym przez cewkę w stacyjce... jak niektóre elektryczne szczoteczki do zębówspineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.