Skocz do zawartości

Gdzie jest masa?


maka777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów

Mam pytanie gdzie mogę znaleźć podłączenie do masy czujnika poziomu paliwa (tego w baku)? Chodzi mi w którym miejscu fizycznie przewód dołączony jest do masy.

Sprawa wygląda tak, że mam brak wskazań poziomu pliwa i na 80% jestem pewny, że nie ma dobrego styku z masą.

Wchodziłem pod samochód i z czujnika wychodzą dwa kabelki (plusowy i na masę) i znikają gdzieś w czeluściach karoserii.

Na schematach wszystko jest takie proste, gorzej z rzeczywistością.

A może opel to taki fajny samochód, że wszystkie masy są w jednym miejscu np. w przedziale silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na 80% jestem

> pewny, że nie ma dobrego styku z masą.

Żeby być pewny na 100% po prostu podłacz "swoją", dodatkową masę zamiast oryginalnej. Może sie okaże, że nie musisz szukać tego o co pytasz bo to nie wina braku masy...

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żeby być pewny na 100% po prostu podłacz "swoją", dodatkową masę

> zamiast oryginalnej. Może sie okaże, że nie musisz szukać tego o

> co pytasz bo to nie wina braku masy...

> Pozdroofka

Też tak myślałem i chyba tak zrobię. A jak się okaże że to jest to; poprostu zostawię nową masę i będzie bez szukania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz pływak wymieniłem na dobry przy wymianie baku. W innej asterce działał a że koszt był niewielki to sie nie zastanawiałem.

Podejrzewałem jeszcze zegary ale manualnie sprawdzając wskaźnik nie jest specjalnie zblokowany. Zmierzyłem napięcie na kostce wpinanej w tył zegarów i wyszło mi 0,08V. Zrobiłem tylko jeden błąd, że nie zmierzyłem oporu (ponoć w tym przypadku to jest ważne).

Przeglądałem inne fora i zauważyłem, że częstą przyczyną braku wskazań jest właśnie brak styku przy masie. Jeżeli to nie będzie to to będę musiał szukać jeszcze przerwy w obwodzie.

Pozdrawiam

BTW zaj...ście wyszły Ci kontrolki ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przyszło mi jeszcze do głowy czy czasami wiązek z przewodami nie ma

> pokazanych w EPC. Jeśli tak to bardzo bym prosił jakiegoś

> posiadacza tego zacnego programu o podzielenie się wiedzą.

a nie masz czasem walniętego stabilizatotora napięcia w zegarach? Sprawdzałeś go?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie masz czasem walniętego stabilizatotora napięcia w zegarach?

> Sprawdzałeś go?

Stabilizator jest w porządku, temperaturę pokazuje 90*. Wskazówka od paliwa wogóle się nie podnosi a przy walniętym stabilizatorze powinna się troche podnieść. niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się trochę dopiszę, dziś "kalibrowałem" sobie MIDa wg opcji 120ohm (stronka angielska), po podłączeniu tego rezystora 120 ohm w miejsce pływaka w zbiorniku wskazówka na wskaźniku ilości paliwa zatrzymała się na pierwszej białej kreseczce powyżej czerwonego pola (wskaźniki 50 L i 100 C).

Po przeliczeniu z wartości napięciowych podanych w TISie wyszła mi taka przybliżona zależność pomiędzy ilością paliwa a rezystancją w pływaku:

5 l - 192 ohm

10 l - 131 ohm

15 l - 103 ohm

20 l - 94 ohm

25 l - 79 ohm

30 l - 67 ohm

35 l - 62 ohm

40 l - 55 ohm

45 l - 45 ohm

50 l - 40 ohm

pzdr

maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.