maka777 Napisano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2007 Witam kolegów Mam pytanie gdzie mogę znaleźć podłączenie do masy czujnika poziomu paliwa (tego w baku)? Chodzi mi w którym miejscu fizycznie przewód dołączony jest do masy. Sprawa wygląda tak, że mam brak wskazań poziomu pliwa i na 80% jestem pewny, że nie ma dobrego styku z masą. Wchodziłem pod samochód i z czujnika wychodzą dwa kabelki (plusowy i na masę) i znikają gdzieś w czeluściach karoserii. Na schematach wszystko jest takie proste, gorzej z rzeczywistością. A może opel to taki fajny samochód, że wszystkie masy są w jednym miejscu np. w przedziale silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2007 > na 80% jestem > pewny, że nie ma dobrego styku z masą. Żeby być pewny na 100% po prostu podłacz "swoją", dodatkową masę zamiast oryginalnej. Może sie okaże, że nie musisz szukać tego o co pytasz bo to nie wina braku masy... Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 15 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2007 > Żeby być pewny na 100% po prostu podłacz "swoją", dodatkową masę > zamiast oryginalnej. Może sie okaże, że nie musisz szukać tego o > co pytasz bo to nie wina braku masy... > Pozdroofka Też tak myślałem i chyba tak zrobię. A jak się okaże że to jest to; poprostu zostawię nową masę i będzie bez szukania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2007 > Też tak myślałem i chyba tak zrobię. A jak się okaże że to jest to; > poprostu zostawię nową masę i będzie bez szukania. Oby tak było a nie uszkodzenie pływaka. Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 15 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2007 Wiesz pływak wymieniłem na dobry przy wymianie baku. W innej asterce działał a że koszt był niewielki to sie nie zastanawiałem. Podejrzewałem jeszcze zegary ale manualnie sprawdzając wskaźnik nie jest specjalnie zblokowany. Zmierzyłem napięcie na kostce wpinanej w tył zegarów i wyszło mi 0,08V. Zrobiłem tylko jeden błąd, że nie zmierzyłem oporu (ponoć w tym przypadku to jest ważne). Przeglądałem inne fora i zauważyłem, że częstą przyczyną braku wskazań jest właśnie brak styku przy masie. Jeżeli to nie będzie to to będę musiał szukać jeszcze przerwy w obwodzie. Pozdrawiam BTW zaj...ście wyszły Ci kontrolki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2007 > Przeglądałem inne fora i zauważyłem, że częstą przyczyną braku > wskazań jest właśnie brak styku przy masie. To prawda. > BTW zaj...ście wyszły Ci kontrolki Też nie mogę się nacieszyc... Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 15 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2007 Przyszło mi jeszcze do głowy czy czasami wiązek z przewodami nie ma pokazanych w EPC. Jeśli tak to bardzo bym prosił jakiegoś posiadacza tego zacnego programu o podzielenie się wiedzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2007 > Przyszło mi jeszcze do głowy czy czasami wiązek z przewodami nie ma > pokazanych w EPC. Jeśli tak to bardzo bym prosił jakiegoś > posiadacza tego zacnego programu o podzielenie się wiedzą. a nie masz czasem walniętego stabilizatotora napięcia w zegarach? Sprawdzałeś go? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2007 > a nie masz czasem walniętego stabilizatotora napięcia w zegarach? Ale wtedy meldowalby o braku wskazań temperatury - stabilizator zasila oba wskaźniki. Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 15 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2007 > a nie masz czasem walniętego stabilizatotora napięcia w zegarach? > Sprawdzałeś go? Stabilizator jest w porządku, temperaturę pokazuje 90*. Wskazówka od paliwa wogóle się nie podnosi a przy walniętym stabilizatorze powinna się troche podnieść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macdalecki Napisano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2007 To ja się trochę dopiszę, dziś "kalibrowałem" sobie MIDa wg opcji 120ohm (stronka angielska), po podłączeniu tego rezystora 120 ohm w miejsce pływaka w zbiorniku wskazówka na wskaźniku ilości paliwa zatrzymała się na pierwszej białej kreseczce powyżej czerwonego pola (wskaźniki 50 L i 100 C). Po przeliczeniu z wartości napięciowych podanych w TISie wyszła mi taka przybliżona zależność pomiędzy ilością paliwa a rezystancją w pływaku: 5 l - 192 ohm 10 l - 131 ohm 15 l - 103 ohm 20 l - 94 ohm 25 l - 79 ohm 30 l - 67 ohm 35 l - 62 ohm 40 l - 55 ohm 45 l - 45 ohm 50 l - 40 ohm pzdr maciek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.