Skocz do zawartości

Polska: Polski cennik Toyoty Auris


Slawcio

Rekomendowane odpowiedzi

> W folderach reklamowych tak.

Dla kolegi może i tak bo kolega jeździ Toyota ale powiem koledze że pracowniką z salonów Toyoty to się trochę w głowach poprzewracało bo myślą ze jak pracują w salonie Toyoty i sprzedają samochody tej marki to jakby Pana Boga za nogi chwycili, a na pytanie "przepraszam a czy Toyota np. X jest objęta jakimś rabatem" można usłyszeć śmiech i tekst "proszę Pana nie ma przeciesz to jest Toyota" hahaha.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla kolegi może i tak bo kolega jeździ Toyota ale powiem koledze że

> pracowniką z salonów Toyoty to się trochę w głowach

> poprzewracało bo myślą ze jak pracują w salonie Toyoty i

> sprzedają samochody tej marki to jakby Pana Boga za nogi

> chwycili, a na pytanie "przepraszam a czy Toyota np. X jest

> objęta jakimś rabatem" można usłyszeć śmiech i tekst "proszę

> Pana nie ma przeciesz to jest Toyota"

> Pozdrawiam

A co to za jakaś ideologiczna nadbudowa bo nie rozumiem - co ma za znaczenie czym jezdzę i jak zachowują się dealerzy Toyoty hmm.gif I na jakiej podstawie to generalizowanie hmm.gif

Pragnę przypomniec, że Toyota, Honda (jak i pozostałe marki japońskie) słynie raczej z braku rabatów i to nie od wczoraj od kilku lat i proponuje pozostawic to ocenie rynku, który najlepiej weryfikuje złe oferty (jak widac klientom to specjalnie nie przeszkadza skoro za 2006 r Toyota jest druga w rankingu).

Co do meritum - napisałem jedynie, że ciężko jest oceniac samochód którego w zasadzie nie ma na rynku i poza danymi folderowymi nic o nim nie wiadomo. A podniecanie się ceną (bez wiedzy o jakości auta) i długim okresem gwarancji w polskich realiach bywa bardzo złudne poniewaz jej utrzymanie moze byc dośc kosztowne (serwis w ASO przez 7 lat).

To samo tyczy się Aurisa - na razie jest cennik i nic poza tym. Czy będzie to przełomowy model (jak chce producent) to się okaże, ale dopiero za jakiś czas. A to że kosztuje tyle ile kosztuje nie powinno dziwic - Toyota tym modelem celuje w segment kompaktów "premium", a konkurentem dla Aurisa jest Civic, a nie KIA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co to za jakaś ideologiczna nadbudowa bo nie rozumiem - co ma za

> znaczenie czym jezdzę i jak zachowują się dealerzy Toyoty I na

> jakiej podstawie to generalizowanie

> Pragnę przypomniec, że Toyota, Honda (jak i pozostałe marki

> japońskie) słynie raczej z braku rabatów i to nie od wczoraj od

> kilku lat i proponuje pozostawic to ocenie rynku, który

> najlepiej weryfikuje złe oferty (jak widac klientom to

> specjalnie nie przeszkadza skoro za 2006 r Toyota jest druga w

> rankingu).

może japońska jest tylko Toyota bo Honda daje rabaty na swoje auta smile.gif

> Co do meritum - napisałem jedynie, że ciężko jest oceniac samochód

> którego w zasadzie nie ma na rynku i poza danymi folderowymi nic

> o nim nie wiadomo. A podniecanie się ceną (bez wiedzy o jakości

> auta) i długim okresem gwarancji w polskich realiach bywa bardzo

> złudne poniewaz jej utrzymanie moze byc dośc kosztowne (serwis w

> ASO przez 7 lat).

> To samo tyczy się Aurisa - na razie jest cennik i nic poza tym. Czy

> będzie to przełomowy model (jak chce producent) to się okaże,

> ale dopiero za jakiś czas. A to że kosztuje tyle ile kosztuje

> nie powinno dziwic - Toyota tym modelem celuje w segment

> kompaktów "premium", a konkurentem dla Aurisa jest Civic, a nie

> KIA.

hmm ja tam widziałem prospekty, cennik, a nawet już z 3 sztuki tego auta (Kia Cee'd) na ulicach Gliwic smile.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może japońska jest tylko Toyota bo Honda daje rabaty na swoje auta

Jakieś osobiste doświadczenia czy tylko ze słyszenia ?

Ja moge podac namiary 2 dilerów, którzy w zeszłym roku spuścili mnie na drzewo jak chciałem negocjowac cene nowego Accorda.

> hmm ja tam widziałem prospekty, cennik, a nawet już z 3 sztuki tego

> auta (Kia Cee'd) na ulicach Gliwic

Jak w reklamie Seata Leona - jest ich więcej shocked.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakieś osobiste doświadczenia czy tylko ze słyszenia ?

> Ja moge podac namiary 2 dilerów, którzy w zeszłym roku spuścili mnie

> na drzewo jak chciałem negocjowac cene nowego Accorda.

osobiste doświadczenia poprostu jakąś taka objazdówkę robiłem z kolega po salonach + jakieś jazdy próbne kolega sobie robił.

> Jak w reklamie Seata Leona - jest ich więcej

No tak tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w cennikach także...

> i jakości też nie musi sie wstydzic...

Ile jeździ tego po drogach i jaki jest średni nalot tych aut ?

Ile aut w PL sprzedała do tej pory Kia ?

Bo jak rozumiem opierasz tezę o jakości na jakichś racjonalnych przesłankach, a nie że "napisali w folderze" ? ;-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Atutem topowej wersji X (106 100 PLN), jest silnik wysokopreżny o

> mocy 177 KM Dodatkowo montowane są w niej większe, 17-calowe

> felgi alumiowe.

> ładnie to musi jezdzić

Niekoniecznie.

Poprzednia (TS) miała 192 i osiągów oszałamiających toto nie miało.

Chociaż jak na zwykłego hatcha to odpychało się całkiem sympatycznie 8,0 do 100, 225 Vmax.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moja znajoma usłyszała to "goń się pani" w salonie Toyoty jak jej

> Yaris trafił po 2 miesiącach do serwisu

Nie miewam takich problemów, a czepiacz ze mnie pierwszej wody.

Natomiast do czego innego piję.

Kia NIE JEST na PL rynku producentem o ustalonej renomie, stąd nie wiadomo jak to będzie - rydzyk-fizyk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie miewam takich problemów, a czepiacz ze mnie pierwszej wody.

> Natomiast do czego innego piję.

> Kia NIE JEST na PL rynku producentem o ustalonej renomie, stąd nie

> wiadomo jak to będzie - rydzyk-fizyk...

Dlatego nie rozumiem dlaczego kolega się czepia jej sprzedaży niestety ludzie pójdą za cena jak to było np. w przypadku Daewoo i osobiście jak bym miał teraz kupować auto to wole Cee'd niż Auris bo mnie niestety znaczek toyoty na masce jakoś nie przekonuje do jej bezawaryjności.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> RISPEKT! dla ciebie bo nie wiem o co ci chodzi skoro auto ledwo co

> weszło do sprzedaży a kolega by chciał żeby już sprzedaż była na

> poziomie 100 tys sztuk rocznie

Quote:

Jednak Kie Cee'd rządzi narazie


I pytam - na jakiej podstawie takie twierdzenie ?

Dobre auto, bo ładnie wygląda i tanie ?

Wiesz - kiedyś ludzie prorokowali, że "dełu to takie koreańskie g.wno" i okazało się, że jednak nie jest tak źle i gdyby nie to, że dobrze żarło ale zdechło, to dziś byliby na prostej drodze do bycia poważną konkurencją dla uznanych producentów japońskich.

Kia jest WCHODZĄCYM na rynek producentem, Cee'd jest wchodzącym na rynek modelem i mówienie autorytatywnie

Quote:

Jednak Kie Cee'd rządzi narazie


To czysta fusologia*, bo może się okazać odwrotnie, niż u dełu było...

O aucie można powiedzieć COKOLWIEK, jak można pokazać sporo egzemplarzy z rozsądnymi nalotami (100+ kkm) i zerknąć w ich historię serwisową.

Auto to nie tylko "ojejej, jake ćlyćne i tanie"...

To ma JEŹDZIĆ.

A w folderach i na obrazkach to wszystko jest cacy.

Poza tym - jak wspomniano - to inne segmenty klientów są...

*wróżenie z fusów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli w cytowanym newsie nie ma bledu to toyota cofa sie w ewolucji.

odchodzaca corolla hb juz od kilku lat miala klimatyzacje manualna w standardzie we wszystkich wersjach silnikowych.

z zadowoleniem przyjalem to rozwiazanie majac nadzieje ze powoli stanie sie to standardem dla wszystkich kompaktow, ale ze sama toyota sie z tego wycofa to juz niemile zaskoczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego nie rozumiem dlaczego kolega się czepia jej sprzedaży

> niestety ludzie pójdą za cena jak to było np. w przypadku Daewoo

> i osobiście jak bym miał teraz kupować auto to wole Cee'd niż

> Auris bo mnie niestety znaczek toyoty na masce jakoś nie

> przekonuje do jej bezawaryjności.

No i luz.

A są ludzie, którzy myślą dokładnie odwrotnie i ich to, że jest x lat gwarancji i tanio nie przekonuje do tego, że jest to auto warte zachodu.

Popatrz - taki mercedes czy inny fałwej do niedawna miał rok gwarancji (nawet się śmiałem, że tak jak tawria swego czasu), cena jest na kosmicznych poziomach, a mimo to byznes się kręci i nie zwijają się chłopaki...

Ot, prawa rynku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Quote:

> Jednak Kie Cee'd rządzi narazie

> I pytam - na jakiej podstawie takie twierdzenie ?

> Dobre auto, bo ładnie wygląda i tanie ?

> Wiesz - kiedyś ludzie prorokowali, że "dełu to takie koreańskie

> g.wno" i okazało się, że jednak nie jest tak źle i gdyby nie to,

> że dobrze żarło ale zdechło, to dziś byliby na prostej drodze do

> bycia poważną konkurencją dla uznanych producentów japońskich.

> Kia jest WCHODZĄCYM na rynek producentem, Cee'd jest wchodzącym na

> rynek modelem i mówienie autorytatywnie

> Quote:

> Jednak Kie Cee'd rządzi narazie

> To czysta fusologia*, bo może się okazać odwrotnie, niż u dełu

> było...

> O aucie można powiedzieć COKOLWIEK, jak można pokazać sporo

> egzemplarzy z rozsądnymi nalotami (100+ kkm) i zerknąć w ich

> historię serwisową.

> Auto to nie tylko "ojejej, jake ćlyćne i tanie"...

> To ma JEŹDZIĆ.

> A w folderach i na obrazkach to wszystko jest cacy.

> Poza tym - jak wspomniano - to inne segmenty klientów są...

> *wróżenie z fusów.

na podstawie wyposażenia,gwarancji i ceny w porównaniu do Auris

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jezeli w cytowanym newsie nie ma bledu to toyota cofa sie w ewolucji.

> odchodzaca corolla hb juz od kilku lat miala klimatyzacje manualna w

> standardzie we wszystkich wersjach silnikowych.

> z zadowoleniem przyjalem to rozwiazanie majac nadzieje ze powoli

> stanie sie to standardem dla wszystkich kompaktow, ale ze sama

> toyota sie z tego wycofa to juz niemile zaskoczenie.

nowość, panie, to i A/C nie w std.

E12 na początku miała klimę w bazie z dopłatą 4-5 kpln (dealer fitted), w STD była tylko automatyczna w sol.

Jak się ludzie "napasą" nowością, to i cena spadnie i "wypas" się poprawi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i luz.

> A są ludzie, którzy myślą dokładnie odwrotnie i ich to, że jest x lat

> gwarancji i tanio nie przekonuje do tego, że jest to auto warte

> zachodu.

> Popatrz - taki mercedes czy inny fałwej do niedawna miał rok

> gwarancji (nawet się śmiałem, że tak jak tawria swego czasu),

> cena jest na kosmicznych poziomach, a mimo to byznes się kręci i

> nie zwijają się chłopaki...

> Ot, prawa rynku...

no niestety Mercedes traci renomę i klientów co do VW to niestety mit bezawaryjności już minął jak i minie Toyocie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nowość, panie, to i A/C nie w std.

> E12 na początku miała klimę w bazie z dopłatą 4-5 kpln (dealer

> fitted), w STD była tylko automatyczna w sol.

> Jak się ludzie "napasą" nowością, to i cena spadnie i "wypas" się

> poprawi...

no nie wiem czy dzisiaj to tez tak bedzie dzialac.

nowy yaris juz zdaje sie w polowie 2006 roku doznal podwyzek w cennikach (wprawdzie niezbyt duzych ale zawsze).

chyba za dobrze sie sprzedawal biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile aut w PL sprzedała do tej pory Kia ?

kapke więcej niż toyota nowych corolli i aurisów... razem wziętych...

> Bo jak rozumiem opierasz tezę o jakości na jakichś racjonalnych

> przesłankach, a nie że "napisali w folderze" ? ;-D

empiryczniem sprawdziłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nowość, panie, to i A/C nie w std.

> E12 na początku miała klimę w bazie z dopłatą 4-5 kpln (dealer

> fitted), w STD była tylko automatyczna w sol.

> Jak się ludzie "napasą" nowością, to i cena spadnie i "wypas" się

> poprawi...

Znaczy po liftingu powinno się poprawić? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakieś osobiste doświadczenia czy tylko ze słyszenia ?

> Ja moge podac namiary 2 dilerów, którzy w zeszłym roku spuścili mnie

> na drzewo jak chciałem negocjowac cene nowego Accorda.

Ja mam własne doświadczenia i Accord którego kupiłem był ponad 10% tańszy niż w cenniku zlosnik.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ceed jest w takim razie odpowiedzią na co?

> sorry ale jedynie co może konkurować z aurisem jest własnie kia...

rotfl.gif

Przepraszam bardzo, ale gdzie w takim razie w tym specyficznym typoszeregu znajdą się takie modele jak Golf, Focus czy Civic ?

No chyba, że w 2007 tylko KIA się będzie sprzedawać zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przepraszam bardzo, ale gdzie w takim razie w tym specyficznym

> typoszeregu znajdą się takie modele jak Golf, Focus czy Civic ?

noooo golf z bazową ceną 59590 i civica 61900 można zaliczyć do typoszeregu aut... drogich hehe.gif

jedynie focus może stawić czoła koreancom, ale wypas ma raczej zaden, podobne gwarancja (2lata)...

ale widze że dla ciebie to toyota powinna produkowac pralki, lodówki i telefony komórkowe bo znaczek zapewniałby im niezniszczalność hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile tysięcy km przejechałeś ?

> Jak sprawuje się serwis ?

Ojciec ma Kia Sephia od 13 lat i złego słowa na jej temat nie powiem! pierwsze km i kkm zrobiłem właśnie tym samochodem jak i mój brat i w tym czasie poza wymianą części eksploatacyjnych typu, oleje filtry zepsuły sie nastepujące rzeczy - przegub lewy, łożysko prawe, wymiana tłumika końcowego, wymiana bębnów z tyłu, wymiana końcówki drązka z prawej strony(! nic wiecej przy zawieszeniu nie było robione) i prędkościomierz aha i jeszcze wymieniany był termostat - to tyle przez 13 lat jazdy i około 150 kkm - 70% w mieście. Może to i nie dużo km ale gdy ja z bratem uczyliśmy sie jeździć autko dostawało nieżle po du..e, wiadomo jak to jest na początku kariery kierowcy.

Dla mnie doświadczenia z marką KIA są jak najbardziej pozytywne i w tym momencie kupując nowy samochód wybrałbym bez zastanowienia cee'da i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> noooo golf z bazową ceną 59590 i civica 61900 można zaliczyć do

> typoszeregu aut... drogich

Uznane marki - KIA jeszcze nie ma do nich podejścia. Hyundai'owi średnio się to udało więc ciężko zakładać boom na markę KIA.

> jedynie focus może stawić czoła koreancom, ale wypas ma raczej zaden,

> podobne gwarancja (2lata)...

Pierwsza cena Focusa to wybieg marketingowy. Model na przyzwoitym poziomie wyposażenia to wydatek ok. 60.000,-

Tak czy inaczej Focus da sobie radę - ma inne zalety niż gwarancja.

> ale widze, że dla ciebie to toyota powinna produkowac pralki, lodówki

> i telefony komórkowe bo znaczek zapewniałby im niezniszczalność

Po pierwsze nie Toyota tylko Subaru jest w moim odczuciu ikoną jakości w tej branży.

Po drugie znając koreańczyków to prędziej pojawią się lodówki KIA niż Toyota czy Honda.

Po trzecie jak czytam to 7-letnia gwarancja (a nie doświadczenie empiryczne) decyduję o niezniszczalności. Idąc tym tropem to Dacia Logan też jest dobrym zakupem - masz na nią rok dłuższą gwarancję niż na BMW.

Po czwarte po co bawisz się w wycieczki osobiste - przecież to oznaka słabości ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pragnę przypomniec, że Toyota, Honda (jak i pozostałe marki

> japońskie) słynie raczej z braku rabatów i to nie od wczoraj od

> kilku lat [...]

Rozumiem w Polsce hmm.gif Europie hmm.gif ? Ozi nie tak dawno temu pisał, co daje toyota.

Otóż potrafi dac bardzooooo dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem w Polsce Europie ? Ozi nie tak dawno temu pisał, co daje

> toyota.

Oferty promocyjne (w stosunku do konkurencji) są żenująco niskie. Np. rabat rocznikowy na topową wersję Ave (124.500,-) wynosi 8500,- (6,8%) z czego 2.500 z każdego rabatu (niezależnie od wersji) jest rozliczona w wyposażeniu dodatkowym (autoalarm i czujniki parkowania). Należy dodać, że według Toyoty alarm warty jest 1300,-, a czujniki 1200,- screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oferty promocyjne (w stosunku do konkurencji) są żenująco niskie. Np.

> rabat rocznikowy na topową wersję Ave (124.500,-) wynosi 8500,-

> (6,8%) z czego 2.500 z każdego rabatu (niezależnie od wersji)

> jest rozliczona w wyposażeniu dodatkowym (autoalarm i czujniki

> parkowania). Należy dodać, że według Toyoty alarm warty jest

> 1300,-, a czujniki 1200,-

Czyli rynek polski (może i europejski) jest traktowany po macoszemu.

Cytując z głowy za Ozim, w Australi masz 20% upustu plus 80 kkm DARMOWY serwis.

Co prawda podejrzewam, że jest to spowodowane "siłą nabywczą" ludności,

gdzie za półroczną pensję jestes wstanie kupić auto segmentu D, na co u nas za średnią

krajową musisz pracować minimum 2,5-3 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli rynek polski (może i europejski) jest traktowany po macoszemu.

> Cytując z głowy za Ozim, w Australi masz 20% upustu plus 80 kkm

> DARMOWY serwis.

Nie wiem czy jakikolwiek dealer (niezaleznie od marki) w Polsce jest w stanie zaproponować takie warunki hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.