Skocz do zawartości

mrugajaca kontrolka poduchy (hej PMR)


rozi

Rekomendowane odpowiedzi

hmmm no i na przykład PMRa mnie to dotyka.

kiedys zapalala mi sie kontrolka poduchy, wywalal blad. winna okazala sie kostka gdzie przerywalo. Wymienili mi kostke, kontrolka zgasla... no i co?

przy co którymś hamowaniu błyśnie mi... PMR do kladnie to co u Ciebie. Co robić? czy ktoś z Was miał również takie objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmmm no i na przykład PMRa mnie to dotyka.

> kiedys zapalala mi sie kontrolka poduchy, wywalal blad. winna okazala

> sie kostka gdzie przerywalo. Wymienili mi kostke, kontrolka

> zgasla... no i co?

> przy co którymś hamowaniu błyśnie mi... PMR do kladnie to co u

> Ciebie. Co robić? czy ktoś z Was miał również takie objawy?

Ma. Po poprawieniu kostki łączącej przy prawej bocznej poduszce kontrolka zapala się zdecydowanie rzadziej, ale nadal jej się zdarza. Chyba trzeba się będzie przyzwyczaić crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ma. Po poprawieniu kostki łączącej przy prawej bocznej poduszce

> kontrolka zapala się zdecydowanie rzadziej, ale nadal jej się

> zdarza. Chyba trzeba się będzie przyzwyczaić

U mnie sie swieci caly czas bo nie chce mi sie to pseudo serwisu jechac... Mozna sie przyzwyczaic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co robić?

Po ostatniej akcji z moim samochodem (kompletny pad a potem "cudowne ozdrowienie", sprowokowane manipulowaniem kluczykiem podczas holowania) przejrzałem schemat i sądzę, że problem może leżeć w stacyjce, o czym już dyskutowaliśmy tu z bartkiem.

Pod wyjście "INT" ze stacyjki podłączone są, jeśli dobrze odcyfrowałem fatalne obrazki z DTE:

F37 10A Zestaw wskaźników, układ świateł stop

F49 7,5A Servizi +15 (radioodtw., podświetlenie elementów sterujących na desce rozdzielczej, lusterka elektryczne)

F35 10A Wspomaganie kierownicy

F42 7,5A Centralka ABS

F50 7,5A Poduszka powietrzna

Bez bezpiecznika - "body computer"

Duża rezystancja na stykach w stacyjce może powodować, przy zwiększeniu płynącego przez nią prądu, spadki napięć na wejściach zasilających pozostałych obwodów. Może się tak dziać np. przy włączaniu się żarówek świateł stop, zwłaszcza środkowego, które jest zasilane bezpośrednio - bez przekaźników czy wzmacniaczy w "body computerze". Zimne włókna, o niskiej rezystancji, powodują chwilowy przepływ prądu sporo większego niż nominalny.

Do przyczyny, którą opisałem, wydają się pasować wszystkie obserwowane przeze mnie objawy.

IMO trzeba rozebrać stacyjkę i przyjrzeć się jej kostkom i stykom. Trzeba też skontrolować kostki na wiązce, łączącej stacyjkę ze skrzynką bezpiecznikową.

Ponieważ u mnie aktualnie działa dobrze, nie zabierałem się jednak za to.

"A jak nie dźwiedź to nie wiem co" ;-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> IMO trzeba rozebrać stacyjkę i przyjrzeć się jej kostkom i stykom.

> Trzeba też skontrolować kostki na wiązce, łączącej stacyjkę ze

> skrzynką bezpiecznikową.

Niniejszym informuję, że wymieniłem kostkę w stacyjce i wszelkie niepokojące objawy zniknęły.

I jeszcze dwie uwagi:

1. Do PII istnieją dwa rodzaje stacyjek. Różnią się szerokością styków w gniazdach do podłączenia wiązek przewodów.

2. Stacyjka jest sprzedawana przez fiata jako całość i kosztuje ok. 320 zł. Przy odrobinie szczęścia można jednak kupić (ale już nie w ASO) samą kostkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdzie można taka kostke kupić? jaki koszt?

Ja zapłaciłem 60 zł, za kostkę używaną. Trzeba poszukać w warsztatach, zajmujących się elektryką samochodową i mieć trochę szczęścia. Ja moją kupiłem podczas wakacyjnej podróży; gdzie kupić w Warszawie - nie wiem.

> Czy zdarzało Ci się równiez mrugnięcie kontrolki wspomagania? bo

> wydawało mi się że 2 razy mrugnęła, niezaleznie od hamulca.

Nie. Ale wcale by mnie to nie zdziwiło - spadek napięcia zasilającego "body computer" może mieć różne dziwne skutki, a poza tym wspomaganie "wisi" na tym samym obwodzie (przez F35).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja zapłaciłem 60 zł, za kostkę używaną. Trzeba poszukać w

> warsztatach, zajmujących się elektryką samochodową i mieć trochę

> szczęścia. Ja moją kupiłem podczas wakacyjnej podróży; gdzie

> kupić w Warszawie - nie wiem.

> Nie. Ale wcale by mnie to nie zdziwiło - spadek napięcia zasilającego

> "body computer" może mieć różne dziwne skutki, a poza tym

> wspomaganie "wisi" na tym samym obwodzie (przez F35).

Aha! masz racje, jak mialem spadki napiecia przez wskazniki to pierwsze padalo wlasnie wspomaganie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi kontrolka wspomagania mrugała. Na początku myślałem, że mam zwidy albo mroczki jakieś, ale potem coraz częściej i nawet mrugnięcia były po 1s. Wina była w spadku napięcia. Wyjaśniło się jak padł alternator. Po wymianie już nie miga.

ps. Zgłaszałem to kilkakrotnie a ASO ale mimo testów nie wiedzieli co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi kontrolka wspomagania mrugała. Na początku myślałem, że mam zwidy

> albo mroczki jakieś, ale potem coraz częściej i nawet mrugnięcia

> były po 1s. Wina była w spadku napięcia. Wyjaśniło się jak padł

> alternator. Po wymianie już nie miga.

> ps. Zgłaszałem to kilkakrotnie a ASO ale mimo testów nie wiedzieli co

> się dzieje.

na szczescie mrugneła tylko 2 razy na przestrzeni 2 mies... nie strasz alternatorem yikes.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co robić? czy ktoś z Was miał również takie objawy?

U mnie co prawda bylo nieco inaczej, ale postaram sie opisac, moze cos to komus da.

Wyjmowalem kiedys tablice wskaznikow i odlaczylem wszystkie kostki-zlaczki, po czym wlaczylem zaplon w stacyjce i wentylator (szukalem filtra przeciwpylkowego, ktorego ponoc i tak nie ma, ale nie wazne). Wazne, ze po zlozeniu i podpieciu swiecila sie kontrolka poduchy i dopiero po wizycie na egzaminerze usuneli ten blad i powiedzieli, zeby przy takich "manewrach" odlaczac akumulator. Do dnia dzisiejszego jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miganie wiąże się ze spadkiem napięcia podczas kontroli przez komputer, wtedy wywala błąd w postaci mignięcia kontrolki. U Ciebie nie musi być alernator, a może coś na kostkach co powoduje jakieś spadki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.