amciek Napisano 12 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2007 szykuje sie do akcji wymiany upg. przejrzalem watki na forum i spisalem liste czesci jakie potrzebne sa do wymiany. od razu zmienie rozrzad (mimo, ze ma 45kkm ale nie bedzie mi sie chcialo pozniej grzebac). oleju nie bierze wiec nie mysle o zmianie pierscieni. chodz poprosze o zbadanie kompresji i w razie co zrobienie proby olejowej. spojrzecie na liste i podpowiedzcie co jeszcze trzeba (prosze o przemyslane odpowiedzi - moze warto podsumowac co trzeba wymieniac przy wymianie rozrzadu/ uszczelki i podwiesic aby nie powtarzaly sie ciagle te same pytania): rozrzad: - pompa wody (skf) - napinacz - pasek (contitech/gates) - rolka (metalowa) - oring pod duze kolo rozrzadu (nie cieknie ale zmienie, pod malym juz zmienione) upg: - uszczelka pod glowice (najlepiej oryginal lub co polecacie?) - sruby do glowicy (moga byc podorby, da sie je kupic w metalowym??) - uszczelniacze zaworow - uszczelka pod zawory - termostat (wahler) - plyn (5L) - uszczelka pod pokrywe zaworow na ile wyceniacie planowanie glowicy? (wiem, ze zalezne od tego ile trzeba zebrac), do tego docieranie zaworow. zauwazylem, ze na zimnym puka mi jeden? zawor. co trzeba zrobic/wymienic by to zlikwidowac? olej od 50kkm (jak sciagnalem) oryginalny opla 10W-40, zmieniany co 10kkm. co jeszcze trzeba polecic przy planowaniu glowicy? naprawde prosze o rozwazne wpisywanie uwag . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 12 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2007 Jak już wymieniasz uszczelniacze zaworów to od razu zmień popychacze (kompensatory). Z narzędzi przede wszystkim klucz dynamometryczny. Śruby kup do głowicy, a nie zwykłe. Do tego jeszcze silikon wysokotemperaturowy do uszczelnienia pokrywy wałka rozrządu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 12 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2007 a uszczelki kolektora wydechowego i ssacego tez? dzownilem do sklepow i podpowiadali, ze je tez trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 12 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2007 Nie musisz zdejmować kolektorów przy wymianie głowicy. Twoja wola. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oizo76 Napisano 12 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2007 > a uszczelki kolektora wydechowego i ssacego tez? to moze jeszcze oring pod aparatem zaplonowym?jak uszczelniac od dookola i porzadnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 12 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2007 ale ja musze ja dac do planowania. wiec czy nie trzeba tego odrecic? czy nowe sruby tez sa potrzebne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 12 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2007 > to moze jeszcze oring pod aparatem zaplonowym?jak uszczelniac od > dookola i porzadnie ale ja mam cewke DIS. tam tez jest ta uszczelka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihó1435053663 Napisano 12 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2007 > ale ja mam cewke DIS. tam tez jest ta uszczelka? Też jest, też cieknie, też kosztuje 2zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 12 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2007 > ale ja mam cewke DIS. tam tez jest ta uszczelka? A to nie Tobie zapodawałem rysunki DISa i oringu pod nim? Jakiś miesiąc temu? Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 12 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2007 > A to nie Tobie zapodawałem rysunki DISa i oringu pod nim? Jakiś > miesiąc temu? > Pozdroofka mnie nie. ale teraz kojarze te rysunki ( z Tisa byly), i szukam i jak zwykle nie moge znalezc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 12 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2007 > mnie nie. ale teraz kojarze te rysunki ( z Tisa byly), i szukam i jak > zwykle nie moge znalezc Kurna, znalazlem tylko takie cuś: KLIK Bez obrazków ale też dotyczy X16SZ. Przy okazji jest o uszczelce pod klawiaturą i o odmach Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 12 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2007 a moglbys jeszcze sprawdzic w tym programie numery kompensatorow (wspomina o nich orichmaru) do mojego silnika. i jakbys byl tak dobry to reszta numerow do tej listy czesci tez by mi sie przydala tylko wiem, ze sporo czasu pewnie to zajmie. pytanie spoza konkursu. earling (erling) czy goetze? ktora firme wybierac przy wyborze czesci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 12 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2007 > a moglbys jeszcze sprawdzic w tym programie numery kompensatorow > (wspomina o nich orichmaru) do mojego silnika. > i jakbys byl tak dobry to reszta numerow do tej listy czesci tez by > mi sie przydala tylko wiem, ze sporo czasu pewnie to zajmie. > pytanie spoza konkursu. earling (erling) czy goetze? ktora firme > wybierac przy wyborze czesci? Zapodam Ci screeny i sam sobie poszukasz Jeżeli bedzie czegoś brakowało albo bedą jakieś niejasności to uzupełnię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 12 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek82 Napisano 12 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2007 jak juz kolega wszystko zrobi to niech napisze w jakich kosztach sie zmiiescił pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 14 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2007 > jak juz kolega wszystko zrobi to niech napisze w jakich kosztach sie > zmiiescił > pozdrawiam Ja powiem tak: Wczoraj odebrałem autko po wymianie UPG. Wymienili: - simering na wale korbowym - bo przeciakał - 2 simeringi na wałkach rozrządu - bo przeciekały -pasek rozrządu - bo był zaolejony - i mechanior powiedział, że lepiej wymienić i nie ryzykować przeskoczenia (rozrząd robiłem 15 tys km temu) - uszczelka pod głowicę - bo wypadało ją wymienić - uszczelka kolektora ssącego - płyn chłodzący z płukaniem układu chłodzenia - olej silnikowy - planowanie głowicy i wymiana 16szt. uszczelniaczy Do tego wyczyścili odmę bo była kupa majonezu a w moim silniku (X14XE) ciężko jest to zrobić bez kanału Poprawili sprzęgło w takim sensie, że nie skrzypi po wciśnięciu pedału. Na koniec mechannior powiedział mi, że aby zlokalizować wszystkie wycieki umył silnik i po zlokalizowniu wszystkich pokrył silnik jakimś preparatem przeciwko kurzowi. Potem kazał sie zgłosić za 1000km w celu kontroli poprawności montażu (oczywiście za free). Wszystko to mnie kosztowało 960PLN. Wiem, że to może nie jest tanio ale mam pewność, że zrobił to fachowo - przynajmniej taką opinią sie cieszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 14 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2007 > Wszystko to mnie kosztowało 960PLN. Wiem, że to może nie jest tanio nie strasz ja podliczylem czesci i wyszlo mi jak narazie: pompa skf - 70 napinacz skf - 67 pasek conti - 35 uszczelka goetze - 27 sruby goetze - 38 uszczelniacze goetze - 15 termostat wahler - 20 uszczelka kol wydech - 13 uszczelka kol ssacego - 14 plyn organika 5L - 25zl suma 324zl. do tego dojdzie planowanie glowicy (z docieraniem zaworow) - nie mam pojecia ile moze kosztowac :/ orichmaru doradzal mi, zeby wymienic kompensatory. niestety nie jest to tani gips. poza tym dowiedzialem sie, zeby wymiana kompensatorow przyniosla pozadany efekt trzeba zrobic cos z walkiem rozrzadu (kolega, ktory ma mi to robic powiedzial zebym odpuscil sobie wymiane kompensatorow/ popychaczy). czy macie jakies doswiadczenia w tym wzgledzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 14 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2007 Ja podałem Ci koszt części z robocizną i planowaniem głowicy. Za 'zwykłe' planowanie - czyli tylko liźnięcie głowicy fachman krzyczał 70 PLN. Ponieważ wymieniał jeszcze uszczelniacze wyszło drożej 200 PLN (w tym już koszt uszczelniaczy). Tak więc podany przeze mnie koszt dotyczył wszystkiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 15 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2007 > Ja podałem Ci koszt części z robocizną i planowaniem głowicy. > Za 'zwykłe' planowanie - czyli tylko liźnięcie głowicy fachman > krzyczał 70 PLN. Ponieważ wymieniał jeszcze uszczelniacze wyszło > drożej 200 PLN (w tym już koszt uszczelniaczy). > Tak więc podany przeze mnie koszt dotyczył wszystkiego. samo planowanie glowicy z docieraniem, sprawdzaniem szczelnosci, itp to koszt rzedu 230zl (zgierz - lodzkie) wiec nie wiem czy nie zapchne go do mechanika (za robote z wymiana rozrzadu powiedzial 300zl). nie wiem czy za 70zl chce mi sie samemu w tym grzebac :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 15 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2007 your choice.... Znajdź tylko dobrego mechanika. Ja na przykład wolę dołożyć i mieć pewność, że wszystko jest zrobione OK. Myślę, że głowica to za poważna sprawa, żeby dać ją do roboty byle miernocie. No ale Twój samochód, Twoja kasa i Twój wybór... Pozdrowionka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 16 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2007 zdecydowalem, ze nie oplaca sie robic tego samemu. za planowanie glowicy z docieraniem zaworow, sprawdzeniem szczelnosci powiedzieli mi 240zl :/. obdzwonilem kilku znajomych mechanikow i ceny za robocizna wahaja sie od 250 do 350zl. wiec zlece to jakiemus fachmanowi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.