Skocz do zawartości

jakie czesci do wymiany upg


amciek

Rekomendowane odpowiedzi

szykuje sie do akcji wymiany upg. przejrzalem watki na forum i spisalem liste czesci jakie potrzebne sa do wymiany.

od razu zmienie rozrzad (mimo, ze ma 45kkm ale nie bedzie mi sie chcialo pozniej grzebac).

oleju nie bierze wiec nie mysle o zmianie pierscieni. chodz poprosze o zbadanie kompresji i w razie co zrobienie proby olejowej.

spojrzecie na liste i podpowiedzcie co jeszcze trzeba (prosze o przemyslane odpowiedzi - moze warto podsumowac co trzeba wymieniac przy wymianie rozrzadu/ uszczelki i podwiesic aby nie powtarzaly sie ciagle te same pytania):

rozrzad:

- pompa wody (skf)

- napinacz

- pasek (contitech/gates)

- rolka (metalowa)

- oring pod duze kolo rozrzadu (nie cieknie ale zmienie, pod malym juz zmienione)

upg:

- uszczelka pod glowice (najlepiej oryginal lub co polecacie?)

- sruby do glowicy (moga byc podorby, da sie je kupic w metalowym??)

- uszczelniacze zaworow

- uszczelka pod zawory

- termostat (wahler)

- plyn (5L)

- uszczelka pod pokrywe zaworow

na ile wyceniacie planowanie glowicy? (wiem, ze zalezne od tego ile trzeba zebrac), do tego docieranie zaworow. zauwazylem, ze na zimnym puka mi jeden? zawor. co trzeba zrobic/wymienic by to zlikwidowac? olej od 50kkm (jak sciagnalem) oryginalny opla 10W-40, zmieniany co 10kkm.

co jeszcze trzeba polecic przy planowaniu glowicy?

naprawde prosze o rozwazne wpisywanie uwag smile.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wymieniasz uszczelniacze zaworów to od razu zmień popychacze (kompensatory). Z narzędzi przede wszystkim klucz dynamometryczny. Śruby kup do głowicy, a nie zwykłe.

Do tego jeszcze silikon wysokotemperaturowy do uszczelnienia pokrywy wałka rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moglbys jeszcze sprawdzic w tym programie numery kompensatorow (wspomina o nich orichmaru) do mojego silnika.

i jakbys byl tak dobry to reszta numerow do tej listy czesci tez by mi sie przydala smile.gif tylko wiem, ze sporo czasu pewnie to zajmie.

pytanie spoza konkursu. earling (erling) czy goetze? ktora firme wybierac przy wyborze czesci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a moglbys jeszcze sprawdzic w tym programie numery kompensatorow

> (wspomina o nich orichmaru) do mojego silnika.

> i jakbys byl tak dobry to reszta numerow do tej listy czesci tez by

> mi sie przydala tylko wiem, ze sporo czasu pewnie to zajmie.

> pytanie spoza konkursu. earling (erling) czy goetze? ktora firme

> wybierac przy wyborze czesci?

Zapodam Ci screeny i sam sobie poszukasz wink.gif Jeżeli bedzie czegoś brakowało albo bedą jakieś niejasności to uzupełnię

278370263-uszcz.jpg

278370263-uszcz2.jpg

278370263-uszcz3.jpg

278370263-uszcz4.JPG

278370263-uszcz5.JPG

278370263-uszcz6.JPG

post-36940-14352478855838_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak juz kolega wszystko zrobi to niech napisze w jakich kosztach sie

> zmiiescił:)

> pozdrawiam

Ja powiem tak:

Wczoraj odebrałem autko po wymianie UPG.

Wymienili:

- simering na wale korbowym - bo przeciakał

- 2 simeringi na wałkach rozrządu - bo przeciekały

-pasek rozrządu - bo był zaolejony - i mechanior powiedział, że lepiej wymienić i nie ryzykować przeskoczenia (rozrząd robiłem 15 tys km temu)

- uszczelka pod głowicę - bo wypadało ją wymienić

- uszczelka kolektora ssącego

- płyn chłodzący z płukaniem układu chłodzenia

- olej silnikowy

- planowanie głowicy i wymiana 16szt. uszczelniaczy

Do tego wyczyścili odmę bo była kupa majonezu a w moim silniku (X14XE) ciężko jest to zrobić bez kanału

Poprawili sprzęgło w takim sensie, że nie skrzypi po wciśnięciu pedału.

Na koniec mechannior powiedział mi, że aby zlokalizować wszystkie wycieki umył silnik i po zlokalizowniu wszystkich pokrył silnik jakimś preparatem przeciwko kurzowi. Potem kazał sie zgłosić za 1000km w celu kontroli poprawności montażu (oczywiście za free).

Wszystko to mnie kosztowało 960PLN. Wiem, że to może nie jest tanio ale mam pewność, że zrobił to fachowo - przynajmniej taką opinią sie cieszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko to mnie kosztowało 960PLN. Wiem, że to może nie jest tanio

nie strasz icon_eek.gif

ja podliczylem czesci i wyszlo mi jak narazie:

pompa skf - 70

napinacz skf - 67

pasek conti - 35

uszczelka goetze - 27

sruby goetze - 38

uszczelniacze goetze - 15

termostat wahler - 20

uszczelka kol wydech - 13

uszczelka kol ssacego - 14

plyn organika 5L - 25zl

suma 324zl.

do tego dojdzie planowanie glowicy (z docieraniem zaworow) - nie mam pojecia ile moze kosztowac :/

orichmaru doradzal mi, zeby wymienic kompensatory. niestety nie jest to tani gips. poza tym dowiedzialem sie, zeby wymiana kompensatorow przyniosla pozadany efekt trzeba zrobic cos z walkiem rozrzadu (kolega, ktory ma mi to robic powiedzial zebym odpuscil sobie wymiane kompensatorow/ popychaczy).

czy macie jakies doswiadczenia w tym wzgledzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podałem Ci koszt części z robocizną i planowaniem głowicy.

Za 'zwykłe' planowanie - czyli tylko liźnięcie głowicy fachman krzyczał 70 PLN. Ponieważ wymieniał jeszcze uszczelniacze wyszło drożej 200 PLN (w tym już koszt uszczelniaczy).

Tak więc podany przeze mnie koszt dotyczył wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja podałem Ci koszt części z robocizną i planowaniem głowicy.

> Za 'zwykłe' planowanie - czyli tylko liźnięcie głowicy fachman

> krzyczał 70 PLN. Ponieważ wymieniał jeszcze uszczelniacze wyszło

> drożej 200 PLN (w tym już koszt uszczelniaczy).

> Tak więc podany przeze mnie koszt dotyczył wszystkiego.

samo planowanie glowicy z docieraniem, sprawdzaniem szczelnosci, itp to koszt rzedu 230zl (zgierz - lodzkie) wiec nie wiem czy nie zapchne go do mechanika (za robote z wymiana rozrzadu powiedzial 300zl). nie wiem czy za 70zl chce mi sie samemu w tym grzebac :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

your choice....

Znajdź tylko dobrego mechanika. Ja na przykład wolę dołożyć i mieć pewność, że wszystko jest zrobione OK.

Myślę, że głowica to za poważna sprawa, żeby dać ją do roboty byle miernocie.

No ale Twój samochód, Twoja kasa i Twój wybór...

Pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowalem, ze nie oplaca sie robic tego samemu. za planowanie glowicy z docieraniem zaworow, sprawdzeniem szczelnosci powiedzieli mi 240zl :/. obdzwonilem kilku znajomych mechanikow i ceny za robocizna wahaja sie od 250 do 350zl. wiec zlece to jakiemus fachmanowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.