teliga2 Napisano 21 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2007 Witam. Mam niemieckojezyczną instrukcje obsługi i z tego co rozczytałem to wymiana co 10tys.km. Powyżej mam dośc przyczerniony olej. Wiem że turbina przypala olej. Może ktoś wie coś więcej na ten temat oroszę o podpowiedż. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 21 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2007 > Witam. Mam niemieckojezyczną instrukcje obsługi i z tego co > rozczytałem to wymiana co 10tys.km. Powyżej mam dośc > przyczerniony olej. Wiem że turbina przypala olej. Może ktoś wie > coś więcej na ten temat oroszę o podpowiedż. Pozdrawiam. Olej w kolekocie będzie czarny już po 0,5-1kkm od wymiany... Generalnie polecam wymianę co 10kkm razem z filtrem powietrza. U siebie zmieniam co ~7,5kkm. Mimo ponad 90kkm i sporych raczej modów auto oleju nie bierze Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 21 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2007 Co 10tys chyba nie ma potrzeby, chyba ze sie jezdzi tylko po miescie z permanentnie(trudne słowo ) niedogrzanym silnikiem. W moim 1,3 JTD zmieniam co 15tys, a fabryka zaleca co 30tys . Co do oleju to faktycznie bardzo szybko traci on swoja naturalna barwe. U mnie przez te 15 tys na bagnecie ubywa nie wiecej niz 1/3 skali, jazda powiedzmy 70% w miescie, reszte w trasie (szybko ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 21 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2007 > Co 10tys chyba nie ma potrzeby, chyba ze sie jezdzi tylko po miescie > z permanentnie(trudne słowo ) niedogrzanym silnikiem. W moim 1,3 > JTD zmieniam co 15tys, a fabryka zaleca co 30tys . Co do oleju > to faktycznie bardzo szybko traci on swoja naturalna barwe. U > mnie przez te 15 tys na bagnecie ubywa nie wiecej niz 1/3 skali, > jazda powiedzmy 70% w miescie, reszte w trasie (szybko ) W dieslu zawsze zmieniam co 10kkm, benzyna co 15kkm max. W wysilonym silniku jeszcze częściej (np 7,5kkm). Te 20-30kkm wg producentów to glupota ale to moje zdanie... Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 21 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2007 > Te 20-30kkm wg producentów to glupota ale to moje zdanie... > Pozdro moje takze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 21 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2007 > Te 20-30kkm wg producentów to glupota wg producentów to z pewnością nie jest głupota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 21 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2007 > Te 20-30kkm wg producentów to glupota ale to moje zdanie... Nie głupota, tylko czyste wyrachowanie Wymiana oleju co 30 kkm na papierze wygląda atrakcyjnie, bo koszty utrzymania auta są w ten sposób teoretycznie niższe. Wielu kupujących robi takie porównania, nawet testy w czasopismach motoryzacyjnych wyliczają czasem dodatkowe koszty dla jakiegoś przebiegu opierając się na takich zaleceniach z instrukcji - im rzadziej przy aucie trzeba cokolwiek robić, tym jest tańsze, można jeszcze dorzucić, że "mniej nowoczesne" Ewentualne skutki takiego podejścia i tak pojawią się po okresie gwarancyjnym, więc tym akurat producent kłopotać się nie musi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.