Skocz do zawartości

Klimatyzacja


wojmar

Rekomendowane odpowiedzi

> A propos nawet po 4 tysiącach może się klima

> ześmierdnąć szczególnie jeżeli nie ma filtra pp , ważny jest też

> czas a nie przebieg .

Chyba wszyskie Stilo maja filtr PP. Mimo, ze ma 4kkm to nie zaszkodzi go sprawdzic. Zaleca sie wymiany co 15kkm lub rok czasu - a zawsze trzeba uwzglednic gdzie sie jezdzi. Filtr jest z weglem aktywnym wiec zatyka sie szybciej niz zwykly.

Ja dzisiaj wymienilem u siebie - 14.8kkm - zabity na maksa. Nawiew na 3 biegu mial sile jak na 1 przy czystym filtrze. Szyby parowaly jak 150. Teraz jest ameryka zlosnik.gif

ps. gdyby ktomus to bylo potrzebne to oryginalny filtr PP jest produkowany przez Denso (tzn taki jest na nim napis)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klima bedzie dzialac - z nawiewu poleci polaczone powietrze z klimy i

> ogrzewania. Przycisniecie przycisku klimy spowoduje osuszanie

> powietrza przez klime

> Domyslilem sie

No to teraz sie zastanawiam czy opłaca sie skurka za wyprawke klima zabiera troche mocy a przez to paliwa a ten sam efekt uzyskałem włączając tylko ogrzewanie a rano było raczej zimno wiec po co ją w tym wypadku włączć rozumie deszczi straszny upał ale tu też pytanie po co ogrzewanie (na co mi ta klima była nie miałem kłopotu pot po j...h ciekłe ale myslałem o milszych rżeczach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba wszyskie Stilo maja filtr PP. Mimo, ze ma 4kkm to nie zaszkodzi

> go sprawdzic. Zaleca sie wymiany co 15kkm lub rok czasu - a

> zawsze trzeba uwzglednic gdzie sie jezdzi. Filtr jest z weglem

> aktywnym wiec zatyka sie szybciej niz zwykly.

> Ja dzisiaj wymienilem u siebie - 14.8kkm - zabity na maksa. Nawiew na

> 3 biegu mial sile jak na 1 przy czystym filtrze. Szyby parowaly

> jak 150. Teraz jest ameryka

> ps. gdyby ktomus to bylo potrzebne to oryginalny filtr PP jest

> produkowany przez Denso (tzn taki jest na nim napis)

Niby racja tylko że ogrzewanie kożysta z tego samego filtra i ono też powinno osłabnąć a u mnie jak wcześniej napisałem dmuchało zdrowo ino bez efektu dopiero ogrzewanie pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Patrzac w ten sposob to po co wlaczac radio, ogrzewanie, swiatla,

> lampki w drzwiach....

Nic co ty teraz napisałś nie ma związku z tematem moje pytanie było bardzo poważne twoja odpowiedż raczej nie Radio włączam aby słuchać muzyki i informacji ogrzewanie aby nie było mi zimno światłą żeby mnie widzieli bo ja w dzień widze lampki w drzwiach włączają sie same i zapewne po to zebym widział w co wdeptuje ale nie włączam radia jak słucham wokmena i nie włączam ogrzewania jak jest gorąco na dworze więc nie dziw sie mojemu pytaniu po co mam włączać klime kiedy włączam ogrzewanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze raz tlumacze - po wlaczeniu klimy szyby odpuszcza szybciej.

> Sprawdz.

Sprawdze tylko jak na złość deszcz przestał padać ale dalej zastanawia mnie różnica miedzy tym co pisze instrukcja Fiata a tym co ty znalazłeś na stronie www

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na stale? wydaje mi sie ze nie masz racji

Sprawdzilem w instrukcji Stilo i faktycznie mowa jest o tym, ze dlugotrwale zamykanie obiegu moze powodowac szronienie szyb....

A u mnie nie szroni jump.gif Chyba pojade do ASO rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie ostatnio miałem okazje posmigac nowa Avensis tam jak szybki

> zaparowały to wystarczy załączyc klime na dosłownie pare sekund

> i szybka odparowana a pozatym z krateczek leciało bardzo zimne

> powietrze. Taka klima powinna być w stilo, wiem że zaraz dostane

> Pozdrawiam.

Nie wiem jak to w Avensisie ale w moim jak szyba zaparuje, po włączeniu sprezarki trwa to kilka sekund i jest czysta. Normalnie moment zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto ma 4000 km wiec odgrzybianie chyba nie konieczne pozatym ten

> zapach jest od początku ale myślałem że jeszcze z nowości sie

> nie wysmierdział ale u mnie lodowate to napewno nie jest

> powiedział bym że zimne co najwyżej

Ja mam tyle samo km na budziku i już rozgryzłem francę. Jako że freon jest chłodzony tak jak i płyn chłodzący, więc jak jedziesz, to frepon się chłodzi lepiej. Ja robię w ten sposób, że jak załączam klimkę, to wajcha w dół na najzimniejsze. PO paru minutach czuje przyjemny chłodek (leciuchny "inny" zapaszek też, ale odświeżacz na kratce go załatwia) i zaczynam stopniowo zmiejszać chłodzienie kierując sie w strone pola czerwonego aż dochodzę do porządanego stanu, czyli kilka stopni ponizej niż na zewnątrz (polecane przez znawców by nie mieć notorycznego kataru i zachrypniętego gardziołka)

Acha no i najwazniejsze, godnie z instrukcją włączajac klime musisz zamknąć zewnętrzny dolot powietrza, bo ci zimne miesza się z ciepłym (przycisk z prawej od przycisku klimy). Może to jest przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam tyle samo km na budziku i już rozgryzłem francę. Jako że freon

> jest chłodzony tak jak i płyn chłodzący, więc jak jedziesz, to

> frepon się chłodzi lepiej. Ja robię w ten sposób, że jak

> załączam klimkę, to wajcha w dół na najzimniejsze. PO paru

> minutach czuje przyjemny chłodek (leciuchny "inny" zapaszek też,

> ale odświeżacz na kratce go załatwia) i zaczynam stopniowo

> zmiejszać chłodzienie kierując sie w strone pola czerwonego aż

> dochodzę do porządanego stanu, czyli kilka stopni ponizej niż na

> zewnątrz (polecane przez znawców by nie mieć notorycznego kataru

> i zachrypniętego gardziołka)

> Acha no i najwazniejsze, godnie z instrukcją włączajac klime musisz

> zamknąć zewnętrzny dolot powietrza, bo ci zimne miesza się z

> ciepłym (przycisk z prawej od przycisku klimy). Może to jest

> przyczyna.

freonu tam nie ma ale wiadomo o co chodzi wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myslalem, ze nie masz gwarancji....

> Jesli masz gwarancje to wloz do nawiewu najtanszy termometr. Powinien

> wskazywac kilka stopni (ponizej dziesieciu). Jesli wskaze wiecej

> to zglaszaj usterke gwarancyjna. Co do ADFu to nie mam pojecia

> bo omijam ich szerokim lukiem

mi po nabiciu klimy zbytnia iloscia czynnika tez nie chcialo chlodzic, wykrylismy ze kompresor załącza sie i natychmiast wyłącza. spuścili panowie 100g i jak zaczelo chldzic smile.gif temp. w nawiewie 6 stopni. tak przynajmniej wskazywal ich "specjalny" termometr z dluuuuugim probnikiem. moj wniosek jest taki ze albo masz za mało albo właśnie za dużo czynnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobiło się gorąco i klima miała to złagodzić i jakoś nie specjalnie

> sie spisuje Napiszcie czy powietrze wylatującew z nawiewów jest

> u was chłodne, zimne czy lodowate bo już sam niewiem jak ma być

wystarczy zmierzyc temperature przy wylocie powietrza. Ma byc okolo 4 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wystarczy zmierzyc temperature przy wylocie powietrza. Ma byc okolo 4

> stopni

A przy jakiej temperaturze zewnętrznej ma wskazywać 4 stopnie bo jak mam jechać do ASO to musze znać wszystkie odpowiedzi na ich złote wymówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A przy jakiej temperaturze zewnętrznej ma wskazywać 4 stopnie bo jak

> mam jechać do ASO to musze znać wszystkie odpowiedzi na ich

> złote wymówki

na postoju wlacz klime, zamknij obieg powietrza, wentylator mozesz dac na maksa

wtedy klima musi dac tyle stopni niezaleznie od temp zewnetrznej

jezeli chcesz poznac jej wydajnosc, zacznij jechac i otworz obieg zamkniety, klima bedzie miala trudniej, ale nie powinna sie poddac hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na postoju wlacz klime, zamknij obieg powietrza, wentylator mozesz

> dac na maksa

> wtedy klima musi dac tyle stopni niezaleznie od temp zewnetrznej

> jezeli chcesz poznac jej wydajnosc, zacznij jechac i otworz obieg

> zamkniety, klima bedzie miala trudniej, ale nie powinna sie

> poddac

OK Dzięki jutro potestuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie martw sie klima w Stilo dziala OK. W porownaniu z Toyota

Corola to jest super. Ja puszczam na maxa ale kieruj nawiew na szybe super. Jezeli chce bardzo szybko schlodzic to wlaczam wewnetrzny obieg i zaraz jest komfortowo. yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobiło się gorąco i klima miała to złagodzić i jakoś nie specjalnie

> sie spisuje

Z tego co ostatnio rozmawialem z Dobrym fachowcem od klimy mowil on ze temp. w kratkach nawiewu przy sprawnej klimie powinna schodzic ponizej +10 st. (ale to raczej juz w ukladzie wyeksploatowanym) a lepiej jak schodzi poniżej +7-8 ale nie niżej jak +1-2 st. bo jak klima mrozi a nie chlodzi to znaczy ze cos w ukladzie jest walniete, w przypadkach krancowych moga rurki pozamarzac i szlag je trafi.

A co do wydajnosci klimy to rożnie to w roznych autach wyglada, zalezy to od dopasowania wydajnosci klimy do kubatury wnetrza auta. Jak mialem Punto HGT (1.8 znaczy) to w Chorwacji klima (podobno sprawna) musiala chodzic z wentylatorem na max aby wewnatrz bylo milo - a i tak nie dalo sie zrobic zimno i to mimo ciemnych szyb ! Choc przyznam ze na zewnatrz bylo ponad 30 w cieniu. W Seicentach wyposazonych w klime podobno tez jest tak ze super zimno sie nie da zrobic. A znowu w Peugeocie 307 (2.0 benz) w srodku w najwiekszy upal mozna bylo zrobic Lodówke i w futrze jezdzic - jakby ktos chcial hehe.gif Takze roznie to wyglada w roznych autach po prostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co ostatnio rozmawialem z Dobrym fachowcem od klimy mowil on

> ze temp. w kratkach nawiewu przy sprawnej klimie powinna

> schodzic ponizej +10 st. (ale to raczej juz w ukladzie

> wyeksploatowanym) a lepiej jak schodzi poniżej +7-8 ale nie

> niżej jak +1-2 st. bo jak klima mrozi a nie chlodzi to znaczy

> ze cos w ukladzie jest walniete, w przypadkach krancowych moga

> rurki pozamarzac i szlag je trafi.

> A co do wydajnosci klimy to rożnie to w roznych autach wyglada,

> zalezy to od dopasowania wydajnosci klimy do kubatury wnetrza

> auta. Jak mialem Punto HGT (1.8 znaczy) to w Chorwacji klima

> (podobno sprawna) musiala chodzic z wentylatorem na max aby

> wewnatrz bylo milo - a i tak nie dalo sie zrobic zimno i to mimo

> ciemnych szyb ! Choc przyznam ze na zewnatrz bylo ponad 30 w

> cieniu. W Seicentach wyposazonych w klime podobno tez jest tak

> ze super zimno sie nie da zrobic. A znowu w Peugeocie 307 (2.0

> benz) w srodku w najwiekszy upal mozna bylo zrobic Lodówke i w

> futrze jezdzic - jakby ktos chcial Takze roznie to wyglada w

> roznych autach po prostu.

Dzieki u mnie jest 5stopni przy obiegu wewnętrznym i 1stopniu na wentylatorze ale na zewnątrz jest narazie zimno wiec czekam na ocieplenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie działa dobrze - ale co z tego - bo kiedy jadę z rodzinką,

> to żona w obawie o zdrowie trzyletniego synka zabrania włączać

> klimę, zamyka nawiewy i zamyka szyby - i co w takiej sytuacji

> zrobić /żony nie zmienię/.

chloroform zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co do wydajnosci klimy to rożnie to w roznych autach wyglada,

> zalezy to od dopasowania wydajnosci klimy do kubatury wnetrza

> auta. Jak mialem Punto HGT (1.8 znaczy) to w Chorwacji klima

> (podobno sprawna) musiala chodzic z wentylatorem na max aby

> wewnatrz bylo milo - a i tak nie dalo sie zrobic zimno i to mimo

> ciemnych szyb !

Dzwina sprawa moj Czester z tym samym silnikiem w Chorwacji spokojnie dawal rade.... a Punto mialo wydajniejsze (wieksze) nawiewy niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.