Skocz do zawartości

kierownica


arek_m

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam.Drazni mnie od dawna kiera która jest lekko skręcona w lewo

> przy jezdzie na wprost. Jak wyprostuje kiere to auto jedzie mi

> na prawą strone .Coz tym zrobic.

zdjąć i przełożyć kierownicę na wielowypuście

albo przy nastepnej regulacji zbieżności ustawić końcówkami drążków

pewnie właśnie przy ustawianiu zbieżności mechanior nie dopilnował...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A opon Ci nie scina?

minimalnie widze ,ale to na samym brzegu lewego koła ,ale to chyba od szybkiego wchodzenia w zakret przy skręcie w prawo. to czyli zbierznosc jest do ustawienia?A w dodatku dziś wywarzyłem koła letnie i przód bije mi góra dół yikes.gif.Jutro odbiór mam .Ale to nie od tego bedzie.

-------------

Astra 94/95r

1,6 16V 162kkm HB

Wersja sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie najlepiej jest pojechac i ustawic koncowki drazkow tak jak maja byc (zbieznosc), gdyz ostatnie ustawianie zbieznosci odbywalo sie zapewne tylko na jednej koncowce przez co kierownica jest teraz skrecona... przelozenie kierownicy to jest tylko zabieg estetyczny i nie zawsze po przelozeniu kierownica jest tak jak powinna byc... nie wspomne juz ze regulacja jedna kocowka zbieznosci ma niewielki zakres po przekroczeniu ktorego pogarszaja sie wlasciwosci jezdne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> według mnie najlepiej jest pojechac i ustawic koncowki drazkow tak

> jak maja byc (zbieznosc), gdyz ostatnie ustawianie zbieznosci

> odbywalo sie zapewne tylko na jednej koncowce przez co

> kierownica jest teraz skrecona... przelozenie kierownicy to jest

> tylko zabieg estetyczny i nie zawsze po przelozeniu kierownica

> jest tak jak powinna byc... nie wspomne juz ze regulacja jedna

> kocowka zbieznosci ma niewielki zakres po przekroczeniu ktorego

> pogarszaja sie wlasciwosci jezdne...

spokojnie palacz.gif

pisałem o obu możliwościach, w tym o przełożeniu kierownicy,

zakładając (pewnie niesłusznie), że kolega ma zbieżność OK wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spokojnie

> pisałem o obu możliwościach, w tym o przełożeniu kierownicy,

> zakładając (pewnie niesłusznie), że kolega ma zbieżność OK

No własnie jeszcze nie była ustawiana jak go kupiłem.

-------------

Astra 94/95r

1,6 16V 162kkm HB

Wersja sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcialbym tylko dodac ze neutralne polozenie kierownicy to nie to jak kierownica jest w polozeniu jazdy na wprost(chodzi mi w przypadku kolegi) tylko to jest polozenie przekladni kierowniczej - pewna odleglosc miedzu dwoma puntami, zalecam zobaczyc do ksiazki etzolda ile ona wynosi bo nie pamietam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chcialbym tylko dodac ze neutralne polozenie kierownicy to nie to jak

> kierownica jest w polozeniu jazdy na wprost(chodzi mi w

> przypadku kolegi) tylko to jest polozenie przekladni

> kierowniczej - pewna odleglosc miedzu dwoma puntami, zalecam

> zobaczyc do ksiazki etzolda ile ona wynosi bo nie pamietam...

też nie pamiętam, ale zajrzeć można zawsze zlosnik.gif

278541880-zbieznosc.jpg

post-30072-14352479922602_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chcialbym tylko dodac ze neutralne polozenie kierownicy to nie to jak

> kierownica jest w polozeniu jazdy na wprost(chodzi mi w

> przypadku kolegi) tylko to jest polozenie przekladni

> kierowniczej - pewna odleglosc miedzu dwoma puntami, zalecam

> zobaczyc do ksiazki etzolda ile ona wynosi bo nie pamietam...

słusznie piszesz zlosnik.gifok.gif

najpierw ustawienie przekładni jak do jazdy na wprost za pomocą przymiaru w odpowiednich punktach , następnie kontrola sprzęgła elastycznego - śruba musi być poziomo na górze . W tej pozycji kierownica ma być "prosto" - jeśli nie jest - znaczy , że była przekładana . Dopiero wtedy po zablokowaniu kierownicy ustawia się zbieżność na OBU końcówkach drążków kierowniczych wazniak.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o tym sprzegle to nie slyszalem, gdzie ono jest i jaka sruba ma byc

> poziomo na gorze?

chodzi dokładnie o śrubę zacisku na wale kierownicy .

Żeby ją zobaczyć trzeba zaglądnąć mając dobre światło do góry od strony nóg kierowcy . Widać coś takiego jak przegub Cardana . Widać też tą śrubę - jest ona od strony ściany grodziowej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.