arek_m Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 Witam.Drazni mnie od dawna kiera która jest lekko skręcona w lewo przy jezdzie na wprost. Jak wyprostuje kiere to auto jedzie mi na prawą strone .Coz tym zrobic. ------------- Astra 94/95r 1,6 16V 162kkm Wersja sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > Witam.Drazni mnie od dawna kiera która jest lekko skręcona w lewo > przy jezdzie na wprost. Jak wyprostuje kiere to auto jedzie mi > na prawą strone .Coz tym zrobic. zdjąć i przełożyć kierownicę na wielowypuście albo przy nastepnej regulacji zbieżności ustawić końcówkami drążków pewnie właśnie przy ustawianiu zbieżności mechanior nie dopilnował... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek28 Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > Witam.Drazni mnie od dawna kiera która jest lekko skręcona w lewo > przy jezdzie na wprost. Jak wyprostuje kiere to auto jedzie mi > na prawą strone .Coz tym zrobic. > ------------- > Astra 94/95r > 1,6 16V 162kkm > Wersja sport A opon Ci nie scina? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 12 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > A opon Ci nie scina? minimalnie widze ,ale to na samym brzegu lewego koła ,ale to chyba od szybkiego wchodzenia w zakret przy skręcie w prawo. to czyli zbierznosc jest do ustawienia?A w dodatku dziś wywarzyłem koła letnie i przód bije mi góra dół .Jutro odbiór mam .Ale to nie od tego bedzie. ------------- Astra 94/95r 1,6 16V 162kkm HB Wersja sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 według mnie najlepiej jest pojechac i ustawic koncowki drazkow tak jak maja byc (zbieznosc), gdyz ostatnie ustawianie zbieznosci odbywalo sie zapewne tylko na jednej koncowce przez co kierownica jest teraz skrecona... przelozenie kierownicy to jest tylko zabieg estetyczny i nie zawsze po przelozeniu kierownica jest tak jak powinna byc... nie wspomne juz ze regulacja jedna kocowka zbieznosci ma niewielki zakres po przekroczeniu ktorego pogarszaja sie wlasciwosci jezdne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > według mnie najlepiej jest pojechac i ustawic koncowki drazkow tak > jak maja byc (zbieznosc), gdyz ostatnie ustawianie zbieznosci > odbywalo sie zapewne tylko na jednej koncowce przez co > kierownica jest teraz skrecona... przelozenie kierownicy to jest > tylko zabieg estetyczny i nie zawsze po przelozeniu kierownica > jest tak jak powinna byc... nie wspomne juz ze regulacja jedna > kocowka zbieznosci ma niewielki zakres po przekroczeniu ktorego > pogarszaja sie wlasciwosci jezdne... spokojnie pisałem o obu możliwościach, w tym o przełożeniu kierownicy, zakładając (pewnie niesłusznie), że kolega ma zbieżność OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 12 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > spokojnie > pisałem o obu możliwościach, w tym o przełożeniu kierownicy, > zakładając (pewnie niesłusznie), że kolega ma zbieżność OK No własnie jeszcze nie była ustawiana jak go kupiłem. ------------- Astra 94/95r 1,6 16V 162kkm HB Wersja sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > No własnie jeszcze nie była ustawiana jak go kupiłem. w takim razie zbieżność obowiązkowo szkoda oponek... przypilnuj tylko, żeby ustawiali na obu drążkach i w neutralnym położeniu kierownicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 chcialbym tylko dodac ze neutralne polozenie kierownicy to nie to jak kierownica jest w polozeniu jazdy na wprost(chodzi mi w przypadku kolegi) tylko to jest polozenie przekladni kierowniczej - pewna odleglosc miedzu dwoma puntami, zalecam zobaczyc do ksiazki etzolda ile ona wynosi bo nie pamietam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > chcialbym tylko dodac ze neutralne polozenie kierownicy to nie to jak > kierownica jest w polozeniu jazdy na wprost(chodzi mi w > przypadku kolegi) tylko to jest polozenie przekladni > kierowniczej - pewna odleglosc miedzu dwoma puntami, zalecam > zobaczyc do ksiazki etzolda ile ona wynosi bo nie pamietam... też nie pamiętam, ale zajrzeć można zawsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > chcialbym tylko dodac ze neutralne polozenie kierownicy to nie to jak > kierownica jest w polozeniu jazdy na wprost(chodzi mi w > przypadku kolegi) tylko to jest polozenie przekladni > kierowniczej - pewna odleglosc miedzu dwoma puntami, zalecam > zobaczyc do ksiazki etzolda ile ona wynosi bo nie pamietam... słusznie piszesz najpierw ustawienie przekładni jak do jazdy na wprost za pomocą przymiaru w odpowiednich punktach , następnie kontrola sprzęgła elastycznego - śruba musi być poziomo na górze . W tej pozycji kierownica ma być "prosto" - jeśli nie jest - znaczy , że była przekładana . Dopiero wtedy po zablokowaniu kierownicy ustawia się zbieżność na OBU końcówkach drążków kierowniczych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 o tym sprzegle to nie slyszalem, gdzie ono jest i jaka sruba ma byc poziomo na gorze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > o tym sprzegle to nie slyszalem, gdzie ono jest i jaka sruba ma byc > poziomo na gorze? chodzi dokładnie o śrubę zacisku na wale kierownicy . Żeby ją zobaczyć trzeba zaglądnąć mając dobre światło do góry od strony nóg kierowcy . Widać coś takiego jak przegub Cardana . Widać też tą śrubę - jest ona od strony ściany grodziowej . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.