Śmietek Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 Witam, mam taki problem że mam krzywo kierownice, tzn. jadąc na wprost trzeba mieć kierownicę lekko skręconą w lewo. Strasznie jest to denerwujące Czy da się jakoś odkręcić kierownicę i ją ustawić na prosto? Co trzeba zrobić? POZDRO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yaninnya Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > Co trzeba zrobić? Trzeba ustawić zbieżność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > Witam, mam taki problem że mam krzywo kierownice, tzn. jadąc na > wprost trzeba mieć kierownicę lekko skręconą w lewo. Strasznie > jest to denerwujące Czy da się jakoś odkręcić kierownicę i ją > ustawić na prosto? Co trzeba zrobić? POZDRO odkręć kiere i przestaw ją ale najpierw sprawdź zbiezność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paul4 Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > Witam, mam taki problem że mam krzywo kierownice, tzn. jadąc na > wprost trzeba mieć kierownicę lekko skręconą w lewo. Strasznie > jest to denerwujące Czy da się jakoś odkręcić kierownicę i ją > ustawić na prosto? Co trzeba zrobić? POZDRO a auto jedzie prosto czy gdzies skreca na boki?? Jak kiera jest delikatnie krzywo to odkrecajac kiere nie ustawisz prosto bo z czego co pamietam tam sa duze zabki. Musisz ustawic zbierznosc i to tak aby kiera byla prosto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > Trzeba ustawić zbieżność. Ja mialem ustawiana zbierznosc i bylo przez pewien moment dobrze ale po pół roku kiere ma zwowu lekko krzywo a furak jezdzi prosto wiec o coc chodzi moze ktos mi powie moze to przez wachacze ze sa juz do dupy i tak sie dziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yaninnya Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > Ja mialem ustawiana zbierznosc i bylo przez pewien moment dobrze ale > po pół roku kiere ma zwowu lekko krzywo a furak jezdzi prosto > wiec o coc chodzi moze ktos mi powie moze to przez wachacze ze > sa juz do dupy i tak sie dziej. Musiałeś zaliczyć jakś dziurę i geometria się przestawiła. Musisz ją znowu ustawiać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
owz Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 wachacze raczej nie maja nic do tego, w malcu takie objawy towarzyszyly padnietej kolumniae kierownicy. najlepiej to jedz na geo komputerowe i Ci sprawdza co i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > Musiałeś zaliczyć jakś dziurę i geometria się przestawiła. Musisz ją > znowu ustawiać. jakos nie pamaitam zebym w cos przypierdzielil ale bede musial to sprawdzic niestety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pio84 Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > jakos nie pamaitam zebym w cos przypierdzielil ale bede musial to > sprawdzic niestety ja tez nie pamietalem jedz sprawdz i bedzie oki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > ja tez nie pamietalem jedz sprawdz i bedzie oki a moze to byc wina ze koncowki sa do bani i tak sie dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bb_maciek Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 moze to daltego ze w jednej z oponek masz zbyt niskie cisnienie, sprawdz tez to ja tak mialem jak zalozylem zlapalem kapcia, w sensie tak sie dowiedzialem ze go zlapalem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donelvis Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > a moze to byc wina ze koncowki sa do bani i tak sie dzieje tak. jak koncowki są wybite to zbieżność wtedy siada. no i trzeba wpierw wymienic koncowki a pozniej zbieznosc ustawiać. jeżeli jest male przekrzywienie kierownicy a na idealnie prostej drodze kiera jest prosta i auto jedzie prosto to jest to wina złej nawierzchni (pochylenie, koleiny) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > tak. jak koncowki są wybite to zbieżność wtedy siada. > no i trzeba wpierw wymienic koncowki a pozniej zbieznosc ustawiać. > jeżeli jest male przekrzywienie kierownicy a na idealnie prostej > drodze kiera jest prosta i auto jedzie prosto to jest to wina > złej nawierzchni (pochylenie, koleiny) a jka jest kiera krzywo i na drodze prostej samochód jedzie prosto to co ma byc nie tak bo juz sie zaczynam gubic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pio84 Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > a moze to byc wina ze koncowki sa do bani i tak sie dzieje z tego co wiem to raczej nie na koncowkach bylby luz ( tak mi sie zdaje) a to ze kierownica jest krzywo podczas jazdy to prawie na 100% zbierznosc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > z tego co wiem to raczej nie na koncowkach bylby luz ( tak mi sie > zdaje) a to ze kierownica jest krzywo podczas jazdy to prawie na > 100% zbierznosc no dobra ale jakby byla skopana to auto prosto by nie jechalo tylko a ono jedzie prosto tylko kierownica jest przekzywiona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pio84 Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > no dobra ale jakby byla skopana to auto prosto by nie jechalo tylko a > ono jedzie prosto tylko kierownica jest przekzywiona i to jest dokladnie objaw ze sie rozjechala zbierznosc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > i to jest dokladnie objaw ze sie rozjechala zbierznosc ale moge sie dowiedziec co sia tam rozjechalo bo nie bardzo kumam slaby jestem z tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yaninnya Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > jakos nie pamaitam zebym w cos przypierdzielil ale bede musial to > sprawdzic niestety Kierownica sama z siebie się nie przestawia niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donelvis Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > a jka jest kiera krzywo i na drodze prostej samochód jedzie prosto to > co ma byc nie tak bo juz sie zaczynam gubic no jak na drodze prostej samochod jedzie prosto to odkrec kierownice, ustaw na wlasciwej pozycji i tyle. (a kiera wraca ci dobrze jak ją puścisz przy skręcie? bo jak nie to zbierznosc do regulacji) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > no jak na drodze prostej samochod jedzie prosto to odkrec kierownice, > ustaw na wlasciwej pozycji i tyle. > (a kiera wraca ci dobrze jak ją puścisz przy skręcie? bo jak nie to > zbierznosc do regulacji) wraca ale moze faktycznie cos sie przestawilo lepeij podjade i niech zobacza bo mam dosc tego ze ciagle jest krzywo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > Kierownica sama z siebie się nie przestawia niestety. to ja wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biala_vanna Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > moze to daltego ze w jednej z oponek masz zbyt niskie cisnienie, > sprawdz tez to ja tak mialem jak zalozylem zlapalem kapcia, w > sensie tak sie dowiedzialem ze go zlapalem Wtedy by go sciagalo przy przyspieszaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donelvis Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > wraca ale moze faktycznie cos sie przestawilo lepeij podjade i niech > zobacza bo mam dosc tego ze ciagle jest krzywo ja tam bym wpierw ustawil na nowo kierownice a poznej jechal na zbieznosc, skoro piszesz ze ci auto nie sciaga na prostej i kiera ci wraca jak należy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manveru Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > ja tam bym wpierw ustawil na nowo kierownice a poznej jechal na > zbieznosc, skoro piszesz ze ci auto nie sciaga na prostej i > kiera ci wraca jak należy Ja ustawiałem zbierzność po dziurze i było OK przez pewien czas... a teraz po zmianie opon na letnie znów się przekrzywiło... ale mnie gość w ASO PZM'u ostrzegał, żebym sobie srobił zbierzność raz jeszcze po zmianie na letnie. Muszę się wybrać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donelvis Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > Ja ustawiałem zbierzność po dziurze i było OK przez pewien czas... a > teraz po zmianie opon na letnie znów się przekrzywiło... ale > mnie gość w ASO PZM'u ostrzegał, żebym sobie srobił zbierzność > raz jeszcze po zmianie na letnie. Muszę się wybrać. a bo w tym naszym poje....... kraju wszedzie pełno dziur i czlowiek na kazdym kroku jest tylko na koszta narażany, nie dosc ze sie buli podatki w paliwie i akcyze, to jeszcze dodatkowo zbieżność co chwile trzeba robić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > Ja ustawiałem zbierzność po dziurze i było OK przez pewien czas... a > teraz po zmianie opon na letnie znów się przekrzywiło... ale > mnie gość w ASO PZM'u ostrzegał, żebym sobie srobił zbierzność > raz jeszcze po zmianie na letnie. Muszę się wybrać. ale co ma zmiana opon na zbierznosc no bez jaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manveru Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > ale co ma zmiana opon na zbierznosc no bez jaj Też mnie to męczy... ale widać ma, skoro tak się dzieje i mi gość o tym powiedział... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manveru Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > a bo w tym naszym poje....... kraju wszedzie pełno dziur i czlowiek > na kazdym kroku jest tylko na koszta narażany, nie dosc ze sie > buli podatki w paliwie i akcyze, to jeszcze dodatkowo zbieżność > co chwile trzeba robić Heh, gorzej jak trzeba flele zmieniać... ja się zastanawiam czy przy tym otworze co zaliczyłem, nie poprzestawiało mi się w aucie dużo więcej niż tylko zbierzności... np. się zastanawiam, czy prawego koła nie mam bliżej tylnego niż miałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > Też mnie to męczy... ale widać ma, skoro tak się dzieje i mi gość o > tym powiedział... mi sie wydaje ze ci fachmeni cos nie tak ustawili i juz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manveru Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > mi sie wydaje ze ci fachmeni cos nie tak ustawili i juz Jak w aucie o przebiegu 3000 miałem zbierzność rozjechaną totalnie i gość powiedział, że spoko - mogą ustawiać, ale w Seicento da się tylko w zakresie luzów montażowych... to wiesz, ciut mi mina zrzedła, bo to znaczy że nigdy nie będzie prosto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > Jak w aucie o przebiegu 3000 miałem zbierzność rozjechaną totalnie i > gość powiedział, że spoko - mogą ustawiać, ale w Seicento da się > tylko w zakresie luzów montażowych... to wiesz, ciut mi mina > zrzedła, bo to znaczy że nigdy nie będzie prosto to nieżle ale umnie tez bylo tylko chwiel dobrze bo potem znowu kiera sie przekrecila po tym jak mialem zbierznosc ustawiona moze cos w tym jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Śmietek Napisano 6 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > Trzeba ustawić zbieżność. no własnie zbieżność była ustawiona bo wymieniałem gałki kierownicze i wahacze, autko nie ściąga, jeździ prosto, tylko kiera jest krzywo (o jakieś 20-30 stopni w stosunku do normy) :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donelvis Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > Heh, gorzej jak trzeba flele zmieniać... ja się zastanawiam czy przy > tym otworze co zaliczyłem, nie poprzestawiało mi się w aucie > dużo więcej niż tylko zbierzności... np. się zastanawiam, czy > prawego koła nie mam bliżej tylnego niż miałem... o to juz cala geometrie trzeba robic i auto naciągać.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yaninnya Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > no własnie zbieżność była ustawiona bo wymieniałem gałki kierownicze > i wahacze, autko nie ściąga, jeździ prosto, tylko kiera jest > krzywo (o jakieś 20-30 stopni w stosunku do normy) :/ Za gałki to powinieneś dostać. Końcówki drążków kierowniczych się mówi! Weź coś ciężkiego, pojedź tam, gdzie geometrię Ci ustawiali i pizdnij tego magika tym ciężkim w łeb! Ma poprawić tak, żeby ster był prosto. Łachy nie robi! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
62545tomasz Napisano 6 Maja 2005 Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 > Witam, mam taki problem że mam krzywo kierownice, tzn. jadąc na > wprost trzeba mieć kierownicę lekko skręconą w lewo. Strasznie > jest to denerwujące Czy da się jakoś odkręcić kierownicę i ją > ustawić na prosto? Co trzeba zrobić? POZDRO MAM TO SAMO....WYMIENILEM AMORKI, USTAWILEM ZBIEZNOSC.... I JAKICHS 3 KKM ZNOW TAK JAK U CIEBIE, POJECHALEM SPRAWDZIC ZBIEZNOSC I JEST OK...DZIWNE SAMO SIE PRZESTAWIA.....ALE ZACZELO MI COS LEKKO STUKAC JAK KRECE KIERA SZYBKO RUCH OD LEWEJ DO PRAWEJ, PANOWIE MECHANICY STWIERDZILI, ZE LUZ PRZEKLADNI KIEROWNICZEJ I PRZY PRZEBIEGO 95 KKM TO NORMA, I ZE NIE DA SIE Z TYM NIC ZROBIC, ODWIEDZE JESZCZE ASO I ZOBACZE CO ONI POWIEDZA NA TE STUKI, MOZE ONE MAJA ZWIAZE Z PRZESTAWIENIEM SIE KIERY?? A JAK NIE TO PRZEKRECE JA;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mi_b Napisano 7 Maja 2005 Udostępnij Napisano 7 Maja 2005 Mam podobny problem. Tzn od wymiany (miesiąc temu) opon na nowe (Fulda Dirigo) autko zaczęło mieć kierownicę skręconą w lewo o jakieś 20 stopni. Przy tym ustawieniu jedzie prosto. Ale niestety puszczam kierownicę naprostym prościuteńkim odcinku i kiera wraca do swojego normalnego położenia i autko zaczyna jechać w prawo... Nie jest to wina opon - magicy u których je kupiłem wymieniali mi je na wszystkie strony - z tyłu na przód, z lewej na prawą, po przekątnych i nic. Fele proste - niedawno wydałem na prostowanie 50zł/felgę czyli 200zł/komplet Jak myślicie? Czy jest to kwestia zbieżności (ew całej geometrii) czy może autko było gdzieś bite? jak je kupowałem (6 miesięcy temu) to jeździło prosto z prostą kierownicą (na letnich oponach). Na zimówkach ściągało na prawo i kiera była skręcona w lewo, ale myślałem, że to wada opon, a tu nowe takie samo jajo odstawiają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mi_b Napisano 8 Maja 2005 Udostępnij Napisano 8 Maja 2005 Podbijam. P.S. Wiem, że nie powinienem tego robić, ale nie będę zakładał nowego wątka... Pytanko jest wyżej. Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
estes Napisano 8 Maja 2005 Udostępnij Napisano 8 Maja 2005 > Mam podobny problem. Tzn od wymiany (miesiąc temu) opon na nowe > (Fulda Dirigo) autko zaczęło mieć kierownicę skręconą w lewo o > jakieś 20 stopni. Przy tym ustawieniu jedzie prosto. Ale > niestety puszczam kierownicę naprostym prościuteńkim odcinku i > kiera wraca do swojego normalnego położenia i autko zaczyna > jechać w prawo... Nie jest to wina opon - magicy u których je > kupiłem wymieniali mi je na wszystkie strony - z tyłu na przód, > z lewej na prawą, po przekątnych i nic. Fele proste - niedawno > wydałem na prostowanie 50zł/felgę czyli 200zł/komplet Jak > myślicie? Czy jest to kwestia zbieżności (ew całej geometrii) > czy może autko było gdzieś bite? jak je kupowałem (6 miesięcy > temu) to jeździło prosto z prostą kierownicą (na letnich > oponach). Na zimówkach ściągało na prawo i kiera była skręcona w > lewo, ale myślałem, że to wada opon, a tu nowe takie samo jajo > odstawiają... A ja wam powiem tak. Bo sprawdziłem. Oczywiście może to być sprawa zbieżności, końcówek itd. Ale u mnie były opony. I to Fulda Dirigo własnie. Juz jak były nowe to po paru tysiącach zaczęło ciągnąć na prawo. Zbieżność ustawili laserowo i lux. A ściągało dalej. Wymieniłem felgi, to samo. Aż wreszcie jeden człowiek powiedział że akurat te fuldy są do bani (tracą "osiowość" i coś tam się z nimi dzieje) i żebym zmienił opony. Tak też zrobiłem. Założyłem micheliny i... nie ściąga. Kiera prosto. Na tej samej zbieżności i tych samych felgach. Oponki mają już 25 tysięcy i wszystko ok. I co wy na to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARCYK1 Napisano 8 Maja 2005 Udostępnij Napisano 8 Maja 2005 sprawdzic zbieznosc, sprawdzic koncówki i sprawdzic czy nie sa krzywe wahacze na koncu kombinowac/przestawiac kierke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.