Skocz do zawartości

Piski pod maska Brava


Rekomendowane odpowiedzi

Czesc, mam problem z rozpoznaniem piskow pod maska.

Samochod Brava 1.6 16V `99. W listopadzie 2005 wymienilem sprzeglo, w marcu 2006 r wymienilem rozrzad i obudowe alternatora. w listopadzie 2006 r wymienialem bebny i klocki.

Z piskami jest dziwna sprawa bo slychac je w nastepujacych przypadkach:

- kiedy silnik jest nagrzany i jade wolno ok 20 km/h

- przy normalnej jezdzie jak silnik jest jeszcze nie nagrzany

- czasem podczas skrecania (jak jade w miare wolno to wystarczy ze rusze kierownica i slychac)

- czasem jak odpalam auto i ruszam z parkingu to tez piszczy

Piszczy tak jak nienaoliwione dwa kawalki metalu, jak jakies niedokrecone laczenie czegos (takie mam skojarzenia) . To jest dzwiek inny niz np przy porannym odpalaniu auta kiedy to piszczy pasek rozrzadu przez chwile. Nie mylem tez silnika wogole.

Jak bylem w ASO spytac sie to gosc mi powiedzial ze to nie sprawa rozrzadu a pasek alternatora. Mowil ze rozrzad jest "za swiezy" zeby moglo tam piszczec. Sprzeglo? Hm.. raczej nie, ja mam psycho na punkcie sprzegla odkad musialem je wymienic i dbam o nie szczegolnie. Jak wymienialem bebny i klocki to goscie mi tez sprawdzili zawieszenie - nic nie bylo podejrzanego, zadnych luzow itp.

Jesli wiecie co moze byc przyczyna piskow to piszcie prosze. Z gory dziekuje smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak najbardziej moze to byc pasek alternatora, ale niekoniecznie do wymiany --> czasami wystarczy naciagnac, no a jesli jest wysluzony to po prostu wymienic. to moze byc tez lozysko, ale jesli nie bylo teraz wymieniane, to raczej nie to(piszczy jak jest zle zalozone)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ahahahaha brawo.gif

Ale wiesz, ten kot odwala tam porzadna robote.

1. Pilnuje zeby myszy nie przegryzaly przewodów zlosnik2.gif

2. Robi za klaskon, jesli ten w samochodzie sie zepsuje (tylko trzeba miec kota sprzezonego z instalacja, jak zwierzak dostanie 12V to moze robic tez za sygnal karetki rotfl.gif

3. Koty widza w ciemnosci, wiec ten tu moze sluzyc jako NightVision - system ktory jest w nowszych Mercedesach mozemy miec praktycznie za free

Hmm.. chyba zaczne dokarmiac bezpanskie koty 270635636-JUMP2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam...

mi też piszczy, i to coraz bardziej...

jestem po wymianie rozrządu, obu pasków na wieloklinie...

mechanior powiedział że to jakby z pompy wody z jego łożyska...

lub z alternatora...

narazie rozgladam się za pompą...

pzdr mrk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm.. Dzisiaj zauwazylem ze podczas jazdy z predkoscia od 70km/h w gore kiedy tylko leciuchno skrece kierownica to piszczy i to juz dosyc glosno. Ale kiedy jade wolniej to piski sa rzadsze i cichsze...

Poza tym generalnie piszczy przy goracym silniku. na zimnym rzadko.

Jutro jade szukac jakiegos dobrego mechanika.

A wlasnie, wiecie ile moze kosztowac wymiana tych paskow? (jesli oczywiscie one sa przyczyna)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hm.. Dzisiaj zauwazylem ze podczas jazdy z predkoscia od 70km/h w

> gore kiedy tylko leciuchno skrece kierownica to piszczy i to juz

> dosyc glosno. Ale kiedy jade wolniej to piski sa rzadsze i

> cichsze...

> Poza tym generalnie piszczy przy goracym silniku. na zimnym rzadko.

> Jutro jade szukac jakiegos dobrego mechanika.

> A wlasnie, wiecie ile moze kosztowac wymiana tych paskow? (jesli

> oczywiscie one sa przyczyna)?

A jak skręcisz koła, do oporu, to też piszczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>> Jutro jade szukac jakiegos dobrego mechanika.

> A wlasnie, wiecie ile moze kosztowac wymiana tych paskow? (jesli

> oczywiscie one sa przyczyna)?

skoro piszczy przy skręcaniu to może od maglownicy...

pzdr mrk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdż czy nie grzeje się któreś z kół? Może zacisk trzyma?

Miałem tak samo VW T4, przy jezdzie na wprost było cicho ale wystarczyło delikatnie ruszyć kierownicą a pisk był nie do zniesienia.Niestety musiałem tak trochę pojeżdzić bo nie miałem czasu żeby zajrzeć.Po rozebraniu okazało sie ,że cylinderek się zapiekł a z klocka została tylko blacha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjasnilo sie.

Otoz zawinily nie paski alternatora czy wspomagania, ale klocki hamulcowe. Byly poluzowane w zaciskach i piszczaly kiedy sie skrecalo kierownica....

W kazdym razie dzieki za pomoc smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.