ppawlo Napisano 24 Marca 2007 Udostępnij Napisano 24 Marca 2007 Witam, chciałbym się Was zapytać, czy warto pchać się w opony 195/50/R15 do Punto 1 bez wspomagania. Codziennie robię ok 50 km przez miasto. Jakie mogą być wady używania takich opon (poza większym spalaniem i gorszą pracą kierownicy). Czy mogą się zużyć szybciej przeguby, czy też łożyska, a może kierownica może się uszkodzić. Na 195/50/R15 jeźdze już od kilku lat, jednak do tej pory robiłem to sporadycznie. Teraz muszę codzienie 50 km pokonywać. Niechciałbym mieć auta co miesiąc w serwisie. Prosze uzytkowników o opinie. Dzięki. Pozdrawiam Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trzepol Napisano 24 Marca 2007 Udostępnij Napisano 24 Marca 2007 Zapewne ogolnie caly uklad kierowniczy i zawias bardziej cierpi na szerokich laciach. Ja mimo ze mam wiejcej mocy niz ty obecnie wzialbym 175/55 ale opony sporo drozsze i zapewne trzymanie na zakretach slabsze. Wiec wybor pozostawiam Tobie. Bez wspomagania przy parkowaniu troche sie namocujesz choc niektorzy maja 215 i daja rade. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppawlo Napisano 24 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2007 A ile może kosztować wymiana układu kierowniczego? Tcyh części co to mogą się uszkodzić? Zastanawiam się jeszcze nad 185/55 ale one to są o 30% droższe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iwin Napisano 24 Marca 2007 Udostępnij Napisano 24 Marca 2007 > Zastanawiam się jeszcze nad 185/55 ale one to są o 30% droższe. no wlaśnie, kto mi wyjasni dlaczego 185/55/r14 to taki drogi rozmiar. dlaczego akurat ten???? czyzby proces technologiczny jakis nietypowy, czy tez rozmiar wyjatkowo dziwny????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trzepol Napisano 24 Marca 2007 Udostępnij Napisano 24 Marca 2007 > A ile może kosztować wymiana układu kierowniczego? Tcyh części co to > mogą się uszkodzić? > Zastanawiam się jeszcze nad 185/55 ale one to są o 30% droższe. Szczerze nie wiem, ale z reguly wiekszosc elementow bardziej dostaje po dupie takze i lozyska. Wiec nie patrz na to w ten sposob Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trzepol Napisano 24 Marca 2007 Udostępnij Napisano 24 Marca 2007 > no wlaśnie, kto mi wyjasni dlaczego 185/55/r14 to taki drogi rozmiar. > dlaczego akurat ten???? > czyzby proces technologiczny jakis nietypowy, czy tez rozmiar > wyjatkowo dziwny????? Dosc nietypowy. Z rozmiarami nie dojdziesz ladu jedne z tanszych sa 195/50 15 a czemu to nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
imper Napisano 24 Marca 2007 Udostępnij Napisano 24 Marca 2007 > A ile może kosztować wymiana układu kierowniczego? Tcyh części co to > mogą się uszkodzić? > Zastanawiam się jeszcze nad 185/55 ale one to są o 30% droższe. IMO koszta powinny wyjść podobne w podsumowaniu. Kupując 195/50r15 zaoszczędzisz troche na oponach i za zaoszczędzone pieniądze będziesz sobie reperował zawias i ukł. kierowniczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vironx Napisano 25 Marca 2007 Udostępnij Napisano 25 Marca 2007 > no wlaśnie, kto mi wyjasni dlaczego 185/55/r14 to taki drogi rozmiar. > dlaczego akurat ten???? > czyzby proces technologiczny jakis nietypowy, czy tez rozmiar > wyjatkowo dziwny????? Po pierwsze no to wiadomo im niższy profil tym droższa opona,a po 2gie prosze zwrócić uwage że to niekiedy już zupełnie inne rodzaje opon, tzn bieżnik i model jest już bardziej "usporotowiony. Stąd ta wyższa cena. Podziwiam tych, którzy śmigają po parkingu bez wspomanagnia na 185 i wyżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trzepol Napisano 25 Marca 2007 Udostępnij Napisano 25 Marca 2007 > Po pierwsze no to wiadomo im niższy profil tym droższa opona Roznie to bywa 185/55 r14 kosztuje sporo wiecej niz 195/50 r15 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 26 Marca 2007 Udostępnij Napisano 26 Marca 2007 > no wlaśnie, kto mi wyjasni dlaczego 185/55/r14 to taki drogi rozmiar. > dlaczego akurat ten???? > czyzby proces technologiczny jakis nietypowy, czy tez rozmiar > wyjatkowo dziwny????? Jest taka niepisana zasada w przemysle oponiarskim, ze profil nieparzysty np 55 czy 65 jest duuuzo drozszy od parzystego (patrz 195/50, 185/60, 165/70). Dlaczego - nie wiadomo . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.