Skocz do zawartości

195/50/R15 do MK1 - czy warto.


ppawlo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym się Was zapytać, czy warto pchać się w opony 195/50/R15 do Punto 1 bez wspomagania.

Codziennie robię ok 50 km przez miasto.

Jakie mogą być wady używania takich opon (poza większym spalaniem i gorszą pracą kierownicy). Czy mogą się zużyć szybciej przeguby, czy też łożyska, a może kierownica może się uszkodzić.

Na 195/50/R15 jeźdze już od kilku lat, jednak do tej pory robiłem to sporadycznie. Teraz muszę codzienie 50 km pokonywać. Niechciałbym mieć auta co miesiąc w serwisie.

Prosze uzytkowników o opinie. Dzięki.

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne ogolnie caly uklad kierowniczy i zawias bardziej cierpi na szerokich laciach. Ja mimo ze mam wiejcej mocy niz ty obecnie wzialbym 175/55 ale opony sporo drozsze i zapewne trzymanie na zakretach slabsze. Wiec wybor pozostawiam Tobie. Bez wspomagania przy parkowaniu troche sie namocujesz choc niektorzy maja 215 i daja rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawiam się jeszcze nad 185/55 ale one to są o 30% droższe.

no wlaśnie, kto mi wyjasni dlaczego 185/55/r14 to taki drogi rozmiar. dlaczego akurat ten????

czyzby proces technologiczny jakis nietypowy, czy tez rozmiar wyjatkowo dziwny?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ile może kosztować wymiana układu kierowniczego? Tcyh części co to

> mogą się uszkodzić?

> Zastanawiam się jeszcze nad 185/55 ale one to są o 30% droższe.

Szczerze nie wiem, ale z reguly wiekszosc elementow bardziej dostaje po dupie takze i lozyska. Wiec nie patrz na to w ten sposob zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no wlaśnie, kto mi wyjasni dlaczego 185/55/r14 to taki drogi rozmiar.

> dlaczego akurat ten????

> czyzby proces technologiczny jakis nietypowy, czy tez rozmiar

> wyjatkowo dziwny?????

Dosc nietypowy. Z rozmiarami nie dojdziesz ladu jedne z tanszych sa 195/50 15 a czemu to nie wiem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ile może kosztować wymiana układu kierowniczego? Tcyh części co to

> mogą się uszkodzić?

> Zastanawiam się jeszcze nad 185/55 ale one to są o 30% droższe.

IMO koszta powinny wyjść podobne w podsumowaniu. Kupując 195/50r15 zaoszczędzisz troche na oponach i za zaoszczędzone pieniądze będziesz sobie reperował zawias i ukł. kierowniczy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no wlaśnie, kto mi wyjasni dlaczego 185/55/r14 to taki drogi rozmiar.

> dlaczego akurat ten????

> czyzby proces technologiczny jakis nietypowy, czy tez rozmiar

> wyjatkowo dziwny?????

Po pierwsze no to wiadomo im niższy profil tym droższa opona,a po 2gie prosze zwrócić uwage że to niekiedy już zupełnie inne rodzaje opon, tzn bieżnik i model jest już bardziej "usporotowiony. Stąd ta wyższa cena.

Podziwiam tych, którzy śmigają po parkingu bez wspomanagnia na 185 i wyżej pad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no wlaśnie, kto mi wyjasni dlaczego 185/55/r14 to taki drogi rozmiar.

> dlaczego akurat ten????

> czyzby proces technologiczny jakis nietypowy, czy tez rozmiar

> wyjatkowo dziwny?????

Jest taka niepisana zasada w przemysle oponiarskim, ze profil nieparzysty np 55 czy 65 jest duuuzo drozszy od parzystego (patrz 195/50, 185/60, 165/70). Dlaczego - nie wiadomo niewiem.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.