Skocz do zawartości

rozpoczynam walke z ABSem (pomoc wskazana)


84ty

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie powiem że kupiłem już auto z niedziałającym ABSem, auto jest od 1 właścicela w dodatku starego więc myślalem że jakiś czujnik albo coś...

Jednak dziś zabrałem się do tego i wynikły pewne ciekawostki.

Kontrolka ABS pali się cały czas gdy kluczyk jest w pozycji MAR a już po odpaleniu gaśnie hmm.gif

Do tego Nie ma dużego bezpiecnzika od ABSu pod maską (nie jest spalony po prostu go nie ma)

Myślę że w takim przypadku kontrolka powinna się palić cały czas (?!?!) A u mnie się nie pali po odpaleniu. Czyżby jakaś "rzeźba" ?

do tego wymieniłem z przodu tarcze i klocki, tyłu nie ruszałem i hmmm auto jakoś słabo hamuje, czuć że hamuje tylko przodem, na przeglądzie tył hamował znikomo. Czy to może być wina niedziałającego ABSu? Pedał hamulca chwile stawia opór a póżniej wpada na jakies 2-3cm po czym stawia znów opór hmm.gif

wszelkie rady i wskazówki mile widziane. Aha na examiner jadę dopiero za tydzień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli masz z tyłu bębny po pewnie masz zapieczone cylinderki

> wystarczy przeczyścić i bedzie dobrze no chyba że masz tak

> bebny lub/i szczeki wytarte.

możliwe że są wytarte, choć ręczny łapie bardzo ładnie rotfl.gif

bardziej mnie martwi czy to nie jest jakoś powiązane z ABSem icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy ktos ma jakieś pomysły jak to sprawdzić? lubię podłubać ale nei

> znam się na tyle

ale skoro ty nie masz hampli po wymianie przodu to pewnie wogole nie masz juz okladzin na tyle , zanim zaczniesz dlubac to sprawdz jaka ma srednice beben i czy szczeki maja wogole cos okladziny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale skoro ty nie masz hampli po wymianie przodu to pewnie wogole nie

> masz juz okladzin na tyle , zanim zaczniesz dlubac to sprawdz

> jaka ma srednice beben i czy szczeki maja wogole cos okladziny

no ja rozumiem ale zastanwia mnie że... ręczny działa (solidnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no nie

> zastanawia mnie tez ten przeskok pedalu hamulca w bravie jtd nei mam

> takiego czegos

a sam klocki zakladales ? moze klocki ci nie chodza plynnie ? a dodatkowo zerknij do tego tylu zlosnik.gif 4 sruby od kola i dwie szpileczki zlosnik.gif nie narobisz sie a cos ci sie wyjasni zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a sam klocki zakladales ? moze klocki ci nie chodza plynnie ? a

> dodatkowo zerknij do tego tylu 4 sruby od kola i dwie

> szpileczki nie narobisz sie a cos ci sie wyjasni

klocki chodza plynnie i bardzo ladnie hamuja z przodu, tyl oblukam na weekend, z abs-em sam nie dam rady wiec jade na ewxaminer zeby wiedziec od czego zaczac

ps. mozna na szybkiego nie schodzac pod auto sprawdzic czy ukad sie nei zapowietrzyl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz Korektor mechaniczny, czy EBD ?

Jeśli mechaniczny to sprawdź sprężynę łączącą ramie korektora ze stabilizatorem czasami lubi przegnić .

Można też regulować siłę na ramieniu jest tam taka regulacja.

Im większy naciąg sprężyny tym większa siła hamowania tyłu.

Jeśli masz EBD to załatwia to niestety centralka ABS-u.

Błąd EBD to jednoczesne świecenie kontrolki ABS i Ham Ręcznego.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>

> Błąd EBD to jednoczesne świecenie kontrolki ABS i Ham Ręcznego.

> Powodzenia.

>No właśnie u mnie też od czasu do czasu zapala się kontrolka ręcznego z ABS ,do tego jak ostro pojeżdżę dużo hamowania do piszczą hamulce jak by był koniec klocków czyt. Ocieranie blachy o blachę aż dreszcze idą, i mam uczucie że go trzyma przy ruszaniu. Wymieniłem klocki,tarcze szczeki na tyle wszystko lukasa płyn hamulcowy był spokój dwa tygodnie teraz to samo, gość z serwisu fiata się przejechał i powiedział że tarcze przegrzane a te kontrolki to że czujnik zabrudzony nie wiem co robić wymieniać znowu wszystko od nowa powiec coś o tym ebd może podpowiedzieć im aby wymienili jaki koszt ?dzięki za odpowieć pozdrawiam confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zalecam zacząć normalnie jeździć....a jak chcesz dalej wariować to

> zmień tarcze klocki itp. na jakieś wentylkowane, sportowe.....tu kolega dobrze poradził brawo.gif

A EBD to jest elekroniczny korektor siły hamowania zastępuje korektor mechaniczny. Połączone to jest z ABS-em. Jak nie działa to masz duże szanse blokady kół tylnych przy hamowaniu i poślizg. A przy ostrej jeździe to czacha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>duże szanse blokady kół tylnych przy hamowaniu i poślizg. A przy

> ostrej jeździe to

....koła się nie zablokują jak działa ABS.

Korektor reguluje siłe hamowania w zależności od obciązenia i jak jedziesz pusto to osłabia siłę hamowania tyłu po to aby ABS nie łapał od razu bo jak wiadomo jak tył lekki to i przyczepność mniejsza i o poślizg łatwiej.... a jak poślizg to ABS dryndryn po pedale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zalecam zacząć normalnie jeździć....a jak chcesz dalej wariować to

> zmień tarcze klocki itp. na jakieś wentylkowane, sportowe.....

>

>Może zle się wyraziłem, ostro miałem na myśli częste hamowanie,albo jazda w korku gdzie trzeba podjeżdżać i hamować po taki kilku razach zaczyna piszczeć i robić się ociężały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> piszesz że nie masz bezpiecznika od abs'u to jak chcesz żeby ci

> działał??

no ale widzisz chodzi o to ze powinna wtedy na stale palic sie kontrolka ABS, a u mnie cos jest pomieszane i az strach wkladac bezpiecznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> >Może zle się wyraziłem, ostro miałem na myśli częste hamowanie,albo

> jazda w korku gdzie trzeba podjeżdżać i hamować po taki kilku

> razach zaczyna piszczeć i robić się ociężały

klocki i tarcze do dupy....Ja założyłem DACO niby żadna firma a nic nie piszczy i całkiem dobrze hamuje nawet jak często deptam hamulec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ale widzisz chodzi o to ze powinna wtedy na stale palic sie

> kontrolka ABS, a u mnie cos jest pomieszane i az strach wkladac

> bezpiecznik

nie dowiesz się co jak nie włożysz bezpiecznika...nawet examiner się nie połączy z ABS'em bez zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie dowiesz się co jak nie włożysz bezpiecznika...nawet examiner się

> nie połączy z ABS'em bez zasilania.

no to zaraz jade po taki bezpiecznik smile.gif czy ktos moze mi powiedziec z jakic elementoe sklada sie system abs, poza czujnikami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ....koła się nie zablokują jak działa ABS.

> Korektor reguluje siłe hamowania w zależności od obciązenia i jak

> jedziesz pusto to osłabia siłę hamowania tyłu po to aby ABS nie

> łapał od razu bo jak wiadomo jak tył lekki to i przyczepność

> mniejsza i o poślizg łatwiej.... a jak poślizg to ABS dryndryn

> po pedale.

>no tak Ale już raz wymieniłem i tarcze i klocki,szczęki z tyłu nic nie pomogło nawet wentylowane jak założę czy to coś zmieni. Może zaciski z przodu ni odpuszczają? Czy ktoś miał z nimi problemy ,może za dużo hamuje icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> >no tak Ale już raz wymieniłem i tarcze i klocki,szczęki z tyłu nic

> nie pomogło nawet wentylowane jak założę czy to coś zmieni.

> Może zaciski z przodu ni odpuszczają? Czy ktoś miał z nimi

> problemy ,może za dużo hamuje

rozbierz zaciski, wyczysc posmaruj waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozbierz zaciski, wyczysc posmaruj

Będę musiał, gdzieś śię udać aby to zrobili pewno do fiata , rozebrać mogę tylko żonke grinser006.gifcoś czuje że padaka znowu wyciągnie tysiączek icon_eek.gif z mojego portfela dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlozylem bezpiecnzik 60A pod maske i..... nic zadnej zmiany, kontrolka gasnie dopiero po zapaleniu auta, auto blokuje kola, wiec absu nie ma.

Podejzewam ze moze byc uszkodzona cetralka/pompa srednie ceny do 300zł (uzywki) czy ktos wie czy przy zakladaniu sa jakies problemy? kiedys gdzies czytalem z emoga byc problemy z odpowietrzeniem pompy abs spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie ma żadnego

troche mnie uspokoiles smile.gif a czyc os poza czujnikami pompa z centralka moze byc zwalone ze nie działa? chodzi mi o wszelkie ewentualnosci bo szukam dostepnych czesci w razie czego bo nie bede mogl pozniej czeka z naprawa kilka dni smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> troche mnie uspokoiles a czyc os poza czujnikami pompa z centralka

> moze byc zwalone ze nie działa? chodzi mi o wszelkie

> ewentualnosci bo szukam dostepnych czesci w razie czego bo nie

> bede mogl pozniej czeka z naprawa kilka dni

moze byc pompa moze byc centralka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrocilem z egzamiera i nie dało się połączyć w sumie siedziałem jakieś 2 godziny a miało być ok 30minut i nic, zasugerowano mi że mogę zostawić auto na pare godzin, ale najprawdopodobniej uszkodzona jest centralka...

Co sądzicie o tej diagnozie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wrocilem z egzamiera i nie dało się połączyć w sumie siedziałem

> jakieś 2 godziny a miało być ok 30minut i nic, zasugerowano mi

> że mogę zostawić auto na pare godzin, ale najprawdopodobniej

> uszkodzona jest centralka...

> Co sądzicie o tej diagnozie?

a bezpiecznik od abs'u załozony był??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wrocilem z egzamiera i nie dało się połączyć w sumie siedziałem

> jakieś 2 godziny a miało być ok 30minut i nic, zasugerowano mi

> że mogę zostawić auto na pare godzin, ale najprawdopodobniej

> uszkodzona jest centralka...

> Co sądzicie o tej diagnozie?

sprawdziłeś czy napięcie jest na szynie zasilającej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do pompy/centralki abs'u powinna iść wiązka zakończona

> wtyczką....sprawdź czy masz na niej zasilanie.

ok ale jak wtyczka to od razu pytanie czy czasem nie ma wiekszej ilosci WTYKOW i ktore wtedy sprawdzic?

ps. i co jak nie bedzie tam zasilania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma zasilania, sprawdzil znajomy bo ma miernik

no to jest szansa że pompa jest sprawna a wina leży w samej instalacji...pewnie jest gdzieś przerwa.

Sprawdź czy w gnieździe bezpiecznika jest napięcie jak nie to szukaj dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to jest szansa że pompa jest sprawna a wina leży w samej

> instalacji...pewnie jest gdzieś przerwa.

> Sprawdź czy w gnieździe bezpiecznika jest napięcie jak nie to szukaj

> dalej.

czy to jest po prostu doprowadzone 12v czy jakos modulowane przez jakies przekaniki itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy to jest po prostu doprowadzone 12v czy jakos modulowane przez

> jakies przekaniki itp?

pewnie tak....

na smietniku były schematy...poszukaj absu i patrz skąd leci zasilanie.

modulowanie przez przekaźniki?? przekaźnik nic nie moduluje to sterowany włącznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pewnie tak....

> na smietniku były schematy...poszukaj absu i patrz skąd leci

> zasilanie.

> modulowanie przez przekaźniki?? przekaźnik nic nie moduluje to

> sterowany włącznik.

napisalem modulowane bo chodizlo mi czy bezposrednio leci 12v czy po dordze sa jakies przkaznik centralki i inne taki smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.