Skocz do zawartości

do elektryków - cewka i jej stan


wawo

Rekomendowane odpowiedzi

Śruby oryginalne - o czym świadczy takie pęknięcie, a dwa na wtyczce mamy do czynienia z zabrudzeniem, raczej nie nadpaleniem, mogło ono skutkować nieprawidłową pracą cewki?

A trzy: czy cewkę da się naprawić?

 

Pęknięcie  - warunki pracy cewki: temperatura, drgania itd. Jeżeli jest tylko takie jak na zdjęciu, nie przejmuj się. Zabrudzenie zacisku wtyczki - koniecznie wyczyścić. Współczesne cewki zapłonowe są nierozbieralne. Tylko wymiana. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pęknięcie  - warunki pracy cewki: temperatura, drgania itd. Jeżeli jest tylko takie jak na zdjęciu, nie przejmuj się. Zabrudzenie zacisku wtyczki - koniecznie wyczyścić. Współczesne cewki zapłonowe są nierozbieralne. Tylko wymiana. 

 

Ona padła, na dwóch garach jeździł, nie sprawdzałem czy "normalnie" funkcjonawałaby po przeczyszczeniu i spryskaniu wtyczki. Wymieniłem.

Poprzednia padnięta nie miała tego pęknięcia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ona padła, na dwóch garach jeździł, nie sprawdzałem czy "normalnie" funkcjonawałaby po przeczyszczeniu i spryskaniu wtyczki. Wymieniłem.

Poprzednia padnięta nie miała tego pęknięcia. 

 

Jeżeli wypadał zapłon, to nie ma dyskusji - tylko wymiana. BTW moja poprawnie działajaca (jeszcze) cewka ma podobne pękniecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ona padła, na dwóch garach jeździł, nie sprawdzałem czy "normalnie" funkcjonawałaby po przeczyszczeniu i spryskaniu wtyczki. Wymieniłem.

Poprzednia padnięta nie miała tego pęknięcia. 

 

Podjedź do kogoś z testerem.

Niech Ci wysteruje zapłon na pojedynczych cylindrach. Będziesz wiedział co działa - co nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź do kogoś z testerem.

Niech Ci wysteruje zapłon na pojedynczych cylindrach. Będziesz wiedział co działa - co nie. 

 

Nie mam wiedzy technicznej, nie znam nikogo kto "wysteruje zapłon na pojedynczych cylindrach " - nie wiem czy komp. do lanosa (nawet z abesem i klimą) ma takie możliwości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam wiedzy technicznej, nie znam nikogo kto "wysteruje zapłon na pojedynczych cylindrach " - nie wiem czy komp. do lanosa (nawet z abesem i klimą) ma takie możliwości. 

 

W normalnym aucie zrobi to każdy normalny mechanik.

W lanosie może być problem.

Tam nie ma chyba nawet OBD....

 

W sumie nawet nie doczytałem że to Lanos :)

Tam cewki lubiły padać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W normalnym aucie zrobi to każdy normalny mechanik.

W lanosie może być problem.

Tam nie ma chyba nawet OBD....

 

W sumie nawet nie doczytałem że to Lanos :)

Tam cewki lubiły padać.

 

Zależy: oryginał 260 do max ca 310, Magnetti Marelli z Państwa Środka zapewne (na zdjęciu): 80 kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.