Jump to content

bolekatepl

użytkownik
  • Content Count

    2545
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    20h 24m 51s

About bolekatepl

  • Rank
    mistrz kierownicy
  • Birthday 01/10/1977

Profile Information

  • Name
    Bolesław
  • Lokalizacja
    Banie koło Szczecina
  • Zainteresowania
    Tuning
  • Car
    SC 1,2
  • Motorcycle
    Honda Rebel

Recent Profile Visitors

1107 profile views
  1. Z jednej strony masz racje co do sezonowości i ubioru i 2 lata temu zgodził bym sie z toba w 100% . Jeżdziełem nawet jak było na minusie byle tylko była sucha droga. Niestety na zdrowie mi to nie wyszło bo teraz problem z zatokami mam z uwagi na to ze kask otwarty i nawet 2 kominiarki jednak czasami przemarzały. Ubiór mam dobry i nigdy nie przemarzłem ani nie zmokłem. Przynajmniej nie odczułem tego. Można by kupic kask zamkniety ale na choperze to troche śmiesznie to wyglada. W tym roku faktycznie zima lekka i nawet w zeszła sobote przejechałem sie ze 40km pod pretekstem wyjazdu do sklepu po chleb bo mieszkam na wsi i do najblizszego sklepu mam 5 km. Co do prognoz masz racje i jak jeżdze do pracy motorkiem to prognozy śledze na necie oraz w róznych wiadomościach . Maja one tylko jedna wade ze nie zawsze sie sprawdzaja Przeglądy w nowszych motocyklach byc moze nie odbiegaja czestotliwoscia od auta . Ja mam stary motor i zgodnie z książką wymiana oleju co 6 tys ja profilaktycznie robie co 5 bo ta konstrukcja silnika nie ma filtra oleju. Wszystko ma plusy i minusy i każdy znajdzie sobie wytłumaczenie dla swojej pasji. Np. nie wyobrażam sobie wstawania o 4 rano żeby isc na ryby i siedzieć kilka godzin w deszczu lub upale z gryzącymi komarami . Wedkarz znajdzie setki argumentów zeby mnie przekonac iż sie myle . To samo było jak mówiłem w zeszłym roku w pracy że jade moto w góry to koledzy pukali sie w głowe ze mi odbiło . Nawet na tym forum prawdziwi motocykliści twierdzili ze jazda takim moto w trase to męka i bezsens a ja twierdze inaczej i w tym roku tak jak pisałem planuje ponownie wyjazd tyle ze dłuższy.
  2. Moja rebelka pali ok 3,5l Kolegi podobnie wiec to raczej jest realne zuzycie. Też dojeżdzam do pracy od 3 lat ok 14 km w jedna strone i widze wiecej minusów jak plusów. Plusy mniejsze spalanie o ok 2-3 l/100( w porównaniu do auta) parkowanie nawet jak nie ma miejsca korki nie istnieją Minusy jazda tylko praktycznie w sezonie (wiosna do jesieni) ubiór który musisz dostosowac do pogody (nie zawsze sie da) 5 rano chłodno 15 upał lub na odwrót 13 upał 23 juz zimnawo warunki pogodowe (wyjeżdzając do pracy upał wracając ulewa) częstsze wymiany oleju świec itp w stosunku do auta brak zapasu jak złapiesz gume ale pasja jest warta wszystkiego i jak ktos lubi to zadne argumenty go nie przekonają zeby zrezygnował Ja np w czerwcu byłem swoim motorkiem w górach 700km w jedna strone zrobiłem w 11 godzin od taka przygoda spontaniczna. W tym roku tez mam zamiar sie wybrac tylko na dłuzej ze zwiedzaniem bo teraz byłem tylko na wekend i mało czasu ale nie wiem jak moja zareaguje na mój pomysł. W zeszłym roku usłyszałem ze mi odje....ło na stare lata.
  3. Sprawdzanie i regulacja o ile potrzeba Ostatnio z tego co pamietam luz był za duzy na 3 zaworach ale parametrów o ile nie pamietam. Z tego co słyszałem juz kilka razy to rzadko kto reguluje luz w tych autach bo nikt o tym nie pamieta. Poza tym jak nie jeżdzisz na gazie to rzadko sie rozlegulowują
  4. Nie wiem jak 1,1 MPI ale w 1,2 MPI z punto książka zaleca regulacje co 60 tys km Regulowałem juz kilka razy koszt w Szczecinie 120pln tylko ze nie każdy warsztat reguluje bo tam reguluje sie płytkami i nie każdy ma takie płytki regulacyjne. Liuzy o ile dobrze pamieta to ssacy 0,35 a wydechowy 0,45
  5. Nie chodziło mi o porównanie 50 tylko porównanie dwóch 125 ale róznych konstrukcji
  6. Nawet 125 nie równa 125 mam Honde rebel 125 i kupiłem synowi crossa KXD (chińczyk ) tez 125 i ze startu to smród wącham tak do 50-60 póxniej to stopniowo doganiam bo cross to tak 70m wiecej nie poleci wiec do 50 to juz wogóle przepaść
  7. Mam takie w tym rozmiarze juz drugi sezon i sa OK Co ważne mają rant ochronny i sa wzmacniane co za tym idzie twarde https://allegro.pl/oferta/4x-opony-letnie-achilles-165-55r14-75v-8842923880
  8. 175/50/14 to nie seria. Seria w standardzie była 145/70/13 a takie jak ty masz były montowane w wersji sporting/ abart która była dostępna w salonach za dopłata i to sporą
  9. Jak zima to tylko standardowe stalówki i standardowe opony 145/70/13 W tym rozmiarze masz szeroki wybór no i jak raz kupisz stalówki to będziesz miał na kilka lat i nie musisz przekładać opon lato zima
  10. Tak praktycznie od poczatku mam taki rozmiar teraz mam jakies imperiale wczesniej yokoyamy, przed nimi fuldy a wczesniej nie pamietam. Felga 8 cali ET 15 dystans 1 cm
  11. Mam u siebie R 14 tył 185/50 przód 165/55 obecnie MTS -40 i jeszcze nigdy nic mi nie otarło o nadkole wczesniej weitec tez -40 i nic nie ocierało Amory normalne Monroe Reflex nie do sportu. W KJesach nie startuje ale do jazdy OK. Jak nie zalezy ci na komforcie a chcesz miec total beton bez kosztów to proponuje sprężyny od starej audi 100 lub escorta Jak kiedys sie budowałem a sportowych sprężyn nie miałem to kupiłem na szrocie takie sprezyny troche dociełem bo były za wysokie i tak jeździłem ze 3 lata. Beton totalny Ładowałem 300-400 kg cementu na pake i nic nie tarło . Pingponga nie bedziesz miał bo spręzyna na pusto praktycznie nie pracuje wiec jedziesz jak taczką
  12. Już rozkminiłem i jest OK. Po prostu w jednej wiazce był przekaźnik na 4 nózki o oznaczeniach 30,85,86,87 a drugi przekaźnik był na 5 nóżek bo dodatkowo było 87A Zasilanie stałe z aku do jednej wiazki było podłaczone pod złacze 30 a w drugim przekaźniku do 87A zmieniłem przekaźnika na 4 nóżkowy i zasilanie z aku podłaczyłem też pod pin 30 i wszystko jest OK tak jak w oryginale. Chinole widocznie maja jakies inne przepisy i moze nie maja poganiaczy dlatego tak zbudowana jest ta wiazka z aliex............ Teraz mam wszystko długie krótkie i poganiacz.
  13. To nie kibel rura a kopułka dorobiona z metalowej rury do której wspawana jest oryginalna strumiennica węglarskiego nastepnie kolanko silikonowe i cienkościenna rura az do filtra a to białe to widzisz to dodmuch (tak to sie nazywa) strumiennicy tyle ze oryginalna czarna rurka z wiekiem sie pokruszyła to kupiłem na metry niestety biała bo czarnej nie było wiec żadnej kibel rury tam nie ma wszystko ori profi hiper super
  14. Z tym obniżeniem o kilka mm przy seryjnym silniku tez bym teoretyzował ..... generalnie jak sa tańsze bierz tańsze i na 100% beda pasować
  15. Nie wiem jaki uszczelniacz jest w skrzyni ale ja na wałku rozrządu wymieniłem juz ze 4 firmy Corteco jak ostatnio zmieniłem na jakiś byle jaki czarnego koloru to mam spokój już 2 lata więc osobiście corteco nie polecam
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.