Jump to content

bolekatepl

użytkownik
  • Content Count

    2552
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    22h 55m 24s

About bolekatepl

  • Rank
    mistrz kierownicy
  • Birthday 01/10/1977

Profile Information

  • Name
    Bolesław
  • Lokalizacja
    Banie koło Szczecina
  • Zainteresowania
    Tuning
  • Car
    SC 1,2
  • Motorcycle
    Honda Rebel

Recent Profile Visitors

1210 profile views
  1. Kiedys myslałem podobnie ze najlepiej kupic używki ale z czasem jednak zmieniłem zdanie. Kupujac używki kilka razy sie przejechałem i od kilku lat kupuje tylko nowe. Jak kupisz nówki to masz 5 lat z głowy a z używkami nigdy nie wiadomo. Między profilem 55 a 60 to jest 17mm róznicy wiec teoretycznie nic nie powinno ocierac .
  2. 165/55/14 jest kilka różnych na oponeo alleg.. itp Ja mam takie https://www.24opony.pl/opony,0,88974/achilles-atr-k-economist-165-55-r14-75-v-xl.html mają rant ochronnhy na felge i fajnie sie prezentuja ale sa tez tańsze w tym rozmiarze https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/r=1/165-55-r14?gclid=CjwKCAjw95D0BRBFEiwAcO1KDGD2UQQo1XRLJwbhY6vlHGeTTxsE8ZCI0v4qQOepwMWojQt0nwqNdRoC4U4QAvD_BwE Co do obnizenia to przy -40 wszystko jest OK i nic nie ociera
  3. Też chce gumowe ale myślałem o jakis mocniejszych tak jak z tyłu kupiłem od przyczepy gumowe i jestem bardzo zadowolony
  4. Witam Czy ktos ma gdzies na wierzchu odboje przednich amortyzatorów do seicento i moze mi podać srednice i wysokość bo moje sie rozsypały i chciałem kupic cos mocniejszego nie fabryczne które sa z miekkiej gąbki. Ewentualnie moze ktos dopasowywał od innego auta i moze podac konkretny model
  5. Oryginalna sprężyna od sportinga była -20 mm krótsza od seryjnej z sc. Na 99% jak kupiłes nowe spręzyny KYB to masz zwykłe seryjne sprężyny i dlatego masz przód wyżej jak tył . Na moje oko akurat te -30mm brakuje plus fakt że tylne używane pewnie ubiły sie z 10mm i masz róznice między przodem a tyłem 40mm. Sprzedawcy sprzedają zwykłe sprężyny bo wymiarowo pasuja do wszystkich wersji i modeli a rzadko który katalog wyróźnia spręzyny seria i sporting. Kup sobie jakies nawet używane springi ( jak nie masz zbyt dużo kasy) ale komplet tył przód i po problemie. Jak kupisz nie wiecej jak -40 to seryjne amory beda OK
  6. Po cześci się z toba zgadzam że małe auto+motocykl ekonomicznie sie nie opłaca. Jednak duże auto + motocykl ma sens. Poza tym zalezy jaka kto ma prace bo ja natomiast nie moge sobie pozwolic na cos takiego ze auto mi pada i nie dojeżdzam do pracy np przez 2 dni. Mieszkam na wsi wiec komunikacja miejska nie istnieje. Dlatego profilaktycznie kupiłem motocykl bo w razie nagłej awarii ten 1-2 dni nawet w taka pogode jak teraz jestem w stanie sie przemęczyć. Poza tym tak jak juz pisałem wczesniej ok 2-3 razy w miesiacu musze jechac do miasta wojewódzkiego do którego mam 90km i powiem że od kiedy mam moto to tylko nim jezdze do miasta . Przy obecnych korkach itp jazda autem to tragedia.
  7. To nie tak do końca bez prawka .... Z tymi autkami jest tak jak ze skuterami 50cm Jak ukończyłes 18 lat do któregos tam roku ( nie pamietam do którego) to wsiadasz i jedziesz . Jak jestes młody to nawet na skuter musisz miec prawko AM a na ten mini samochodzik B1
  8. Z jednej strony masz racje co do sezonowości i ubioru i 2 lata temu zgodził bym sie z toba w 100% . Jeżdziełem nawet jak było na minusie byle tylko była sucha droga. Niestety na zdrowie mi to nie wyszło bo teraz problem z zatokami mam z uwagi na to ze kask otwarty i nawet 2 kominiarki jednak czasami przemarzały. Ubiór mam dobry i nigdy nie przemarzłem ani nie zmokłem. Przynajmniej nie odczułem tego. Można by kupic kask zamkniety ale na choperze to troche śmiesznie to wyglada. W tym roku faktycznie zima lekka i nawet w zeszła sobote przejechałem sie ze 40km pod pretekstem wyjazdu do sklepu po chleb bo mieszkam na wsi i do najblizszego sklepu mam 5 km. Co do prognoz masz racje i jak jeżdze do pracy motorkiem to prognozy śledze na necie oraz w róznych wiadomościach . Maja one tylko jedna wade ze nie zawsze sie sprawdzaja Przeglądy w nowszych motocyklach byc moze nie odbiegaja czestotliwoscia od auta . Ja mam stary motor i zgodnie z książką wymiana oleju co 6 tys ja profilaktycznie robie co 5 bo ta konstrukcja silnika nie ma filtra oleju. Wszystko ma plusy i minusy i każdy znajdzie sobie wytłumaczenie dla swojej pasji. Np. nie wyobrażam sobie wstawania o 4 rano żeby isc na ryby i siedzieć kilka godzin w deszczu lub upale z gryzącymi komarami . Wedkarz znajdzie setki argumentów zeby mnie przekonac iż sie myle . To samo było jak mówiłem w zeszłym roku w pracy że jade moto w góry to koledzy pukali sie w głowe ze mi odbiło . Nawet na tym forum prawdziwi motocykliści twierdzili ze jazda takim moto w trase to męka i bezsens a ja twierdze inaczej i w tym roku tak jak pisałem planuje ponownie wyjazd tyle ze dłuższy.
  9. Moja rebelka pali ok 3,5l Kolegi podobnie wiec to raczej jest realne zuzycie. Też dojeżdzam do pracy od 3 lat ok 14 km w jedna strone i widze wiecej minusów jak plusów. Plusy mniejsze spalanie o ok 2-3 l/100( w porównaniu do auta) parkowanie nawet jak nie ma miejsca korki nie istnieją Minusy jazda tylko praktycznie w sezonie (wiosna do jesieni) ubiór który musisz dostosowac do pogody (nie zawsze sie da) 5 rano chłodno 15 upał lub na odwrót 13 upał 23 juz zimnawo warunki pogodowe (wyjeżdzając do pracy upał wracając ulewa) częstsze wymiany oleju świec itp w stosunku do auta brak zapasu jak złapiesz gume ale pasja jest warta wszystkiego i jak ktos lubi to zadne argumenty go nie przekonają zeby zrezygnował Ja np w czerwcu byłem swoim motorkiem w górach 700km w jedna strone zrobiłem w 11 godzin od taka przygoda spontaniczna. W tym roku tez mam zamiar sie wybrac tylko na dłuzej ze zwiedzaniem bo teraz byłem tylko na wekend i mało czasu ale nie wiem jak moja zareaguje na mój pomysł. W zeszłym roku usłyszałem ze mi odje....ło na stare lata.
  10. Sprawdzanie i regulacja o ile potrzeba Ostatnio z tego co pamietam luz był za duzy na 3 zaworach ale parametrów o ile nie pamietam. Z tego co słyszałem juz kilka razy to rzadko kto reguluje luz w tych autach bo nikt o tym nie pamieta. Poza tym jak nie jeżdzisz na gazie to rzadko sie rozlegulowują
  11. Nie wiem jak 1,1 MPI ale w 1,2 MPI z punto książka zaleca regulacje co 60 tys km Regulowałem juz kilka razy koszt w Szczecinie 120pln tylko ze nie każdy warsztat reguluje bo tam reguluje sie płytkami i nie każdy ma takie płytki regulacyjne. Liuzy o ile dobrze pamieta to ssacy 0,35 a wydechowy 0,45
  12. Nie chodziło mi o porównanie 50 tylko porównanie dwóch 125 ale róznych konstrukcji
  13. Nawet 125 nie równa 125 mam Honde rebel 125 i kupiłem synowi crossa KXD (chińczyk ) tez 125 i ze startu to smród wącham tak do 50-60 póxniej to stopniowo doganiam bo cross to tak 70m wiecej nie poleci wiec do 50 to juz wogóle przepaść
  14. Mam takie w tym rozmiarze juz drugi sezon i sa OK Co ważne mają rant ochronny i sa wzmacniane co za tym idzie twarde https://allegro.pl/oferta/4x-opony-letnie-achilles-165-55r14-75v-8842923880
  15. 175/50/14 to nie seria. Seria w standardzie była 145/70/13 a takie jak ty masz były montowane w wersji sporting/ abart która była dostępna w salonach za dopłata i to sporą
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.