Jump to content

sowik85

użytkownik
  • Content Count

    632
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About sowik85

  • Rank
    kierowca

Profile Information

  • Lokalizacja
    okolice Czewy
  • Zainteresowania
    motoryzacja, technika

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. A daleko masz do niego? Niech nigdzie auta nie wstawia, jedź z rana jak możesz i obejrzyj furę. Ta historia może być bzdurą wg mnie...
  2. Witajcie, tak się zastanawiam nad pytaniem jak w temacie. Do mojego VW 1.4 TSI dolałem w ciągu 4 lat i 60kkm jakieś 0.7l płynu chłodzącego. Ubytków gwałtownych nie ma, śladów na korku oleju żadnych, dymienia na biało brak. Wygląda jakby jakieś 0.2l/rok odparowywało... Możliwe to? Czy jednak jest gdzieś mały wyciek, który ciężko zauważyć?
  3. sowik85

    VW rdzewieje

    Aktualizacja do tematu. Byłem jakieś 3 tyg temu u blacharza - zostawiłem auto na kilka godzin do oględzin. Diagnoza: poza powierzchowną rdzą widoczną na zdjęciach, elementy konstrukcyjne są zdrowe. Progi od spodu, podłużnice, podłoga - wszystko OK. To co widać można naprawić za 2700 - 3000zł, wliczając w to wymianę jednego nadkola z przodu. Blacharz powiedział, że na ten moment ta rdza to kwestia estetyki, nie wpływa na bezpieczeństwo. Na ten moment naprawę odpuszczam - kupię dedykowany lakier zaprawkowy w VW, przeczyszczę i punktowo pomaluję ogniska korozji. Uznałem że zwyczajnie szkoda taką kasę wydawać na auto już 11 letnie
  4. sowik85

    VW - przeglądy

    Może w VW już nie wkładają irydowych na pierwszy montaż One mają interwał 90kkm- ja takie miałem z 1-go montażu. Tradycyjne świece faktycznie zalecają wymieniać co 60kkm.
  5. Jako zadowolony użytkownik VW Golfa V (190kkm nim przejechałem w 11 lat, auto od nowości u mnie) pierwsze kroki przy wymianie auta skieruję właśnie do VW. Ostatnio jeździłem Golfem 7 1.6 TDI z DSG przez 3 dni- bardzo spoko, wsiadając do niego czuję się jak "u siebie". Tylko ze skrzynią się nie plubiłem- po raz kolejny utwierdziłem się w tym że automat jest nie dla mnie. No ale co kto lubi. Tylko miałbym wątpliwość czy DSG będzie długowieczne, chociaż 150kkm wspomniane przez Ciebie powinno wytrzymać.
  6. sowik85

    MB vs VW

    W takim razie które marki są bardziej godne zaufania, jeśli nie pod względem trwałości to chociaż gwarancji? Myślę o markach "dla ludu", nie premium
  7. Mnie po 14 miesiącach padł czujnik położenia wału w Corsie C - więc dlaczego przepływomierz w Nissanie miałby nie paść
  8. Podczas deszczu najlepszy ever był Senna, a pamiętajmy że ówczesne bolidy to były potwory po 1000KM mocy
  9. Serio?? Kurna, liczyłem że za jakieś 2 lata kupię sobie nówkę...
  10. Po weekendzie szukaj na pierwszym lepszym auto złomie. Do Corsy C tak odbierałem bo tez zostawiłem na stacji
  11. Mój tata ma w Renault Captur silnik 1.2 TCE (odpowiednik diG-T z Nissana). Jakiś czas temu auto zaczęło cierpieć na typową dla tych silników przypadłość - zaczęło szarpać podczas jazdy z prędkością obrotową silnika 1800 - 2000 rpm. Mechaniczne usterki wykluczono, wgrano najnowszy soft, zmieniono świece i nic - żadnej poprawy. ASO zakomunikowało, że zrobią płukankę silnika + wleją jakiś specyfik na pełny bak paliwa i to powinno pomóc. Szczerze, nie wierzyłem i wręcz obśmiałem serwis za takie rozwiązanie. Aleeee.... Po zastosowaniu w/w auto przestało szarpać Jazda tym autem znów jest przyjemna a ja nie mogę się nadziwić i znaleźć związku między szarpaniem a płukanką silnika jako rozwiązaniem Czyli może coś podobnego jak u autora wątku...
  12. Podobna instrukcja jest na pudełkach tarcz Zimmerman, zastosowałem i jest OK
  13. sowik85

    VW rdzewieje

    To wiadomo, awarie mechaniczne będą naprawiane jak zajdzie potrzeba Ale wszelkie inwestycje w estetykę zostaną zaniechane a mechanicznie będzie robiony na tańszych zamiennikach - teraz auto dostaje porządne filtry, olej, klocki itp eksploatacyjne graty. Aktualnie jako 2gie auto w rodzinie robi Corsa C z silnikiem 1.0 3cyl - warte toto jest pewnie mniej niż średnia krajowa pensja, naprawiam tylko ewidentne awarie - ostatnio coś z elektryką się zwaliło i niestety prawie 500zł trzeba było wybulić. Auto jeździ rano 5km na dworzec PKP, tam sobie stoi do popołudnia i później wracam nim do domu - na prawdę wiele nie potrzeba na takie trasy - oby odpalał i nie lało się na głowę. Oczywiście przeglądy coroczne na legalu przechodzi Z resztą za 2 lata moja codzienna rzeczywistość może być zupełnie inna niż dziś - się zobaczy jakie będą wtedy potrzeby.
  14. sowik85

    VW rdzewieje

    To auto MUSI jeszcze pojeździć 2,5 - 3 lata jako pierwszy i podstawowy wóz w rodzinie. Wcześniej nie chcę kupować nowego bo forsa pójdzie w nowe lokum do mieszkania - nie usmiecha mi się dźwigać na raz obu wydatków. Po tych 3ch latach auto będzie traktowane jako 2gi pojazd i automatycznie skończy się inwestowanie w niego. Będzie robił głównie trasy wokół komina, czyli szacuję ~5kkm rocznie. Podsumowując - jeśli okaże się, że przednie nadkola wymagają wymiany już teraz bo są dziurawe - zostawię je jeszcze na pastwę korozji a zrobię drzwi, próg i tylne nadkola. Jak już nadkola będą totalnie skorodowane to za rok czy dwa je wymienię.
  15. sowik85

    VW rdzewieje

    Tak to wygląda na foto. Paluch na zdjęciach żeby mieć punkt odniesienia co do wielkości purchli
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.