Jump to content

sowik85

użytkownik
  • Content Count

    625
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    2d 3h 48m 20s

2 Followers

About sowik85

  • Rank
    kierowca

Profile Information

  • Lokalizacja
    okolice Czewy
  • Zainteresowania
    motoryzacja, technika

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Podczas deszczu najlepszy ever był Senna, a pamiętajmy że ówczesne bolidy to były potwory po 1000KM mocy
  2. Serio?? Kurna, liczyłem że za jakieś 2 lata kupię sobie nówkę...
  3. Po weekendzie szukaj na pierwszym lepszym auto złomie. Do Corsy C tak odbierałem bo tez zostawiłem na stacji
  4. Mój tata ma w Renault Captur silnik 1.2 TCE (odpowiednik diG-T z Nissana). Jakiś czas temu auto zaczęło cierpieć na typową dla tych silników przypadłość - zaczęło szarpać podczas jazdy z prędkością obrotową silnika 1800 - 2000 rpm. Mechaniczne usterki wykluczono, wgrano najnowszy soft, zmieniono świece i nic - żadnej poprawy. ASO zakomunikowało, że zrobią płukankę silnika + wleją jakiś specyfik na pełny bak paliwa i to powinno pomóc. Szczerze, nie wierzyłem i wręcz obśmiałem serwis za takie rozwiązanie. Aleeee.... Po zastosowaniu w/w auto przestało szarpać Jazda tym autem znów jest przyjemna a ja nie mogę się nadziwić i znaleźć związku między szarpaniem a płukanką silnika jako rozwiązaniem Czyli może coś podobnego jak u autora wątku...
  5. Podobna instrukcja jest na pudełkach tarcz Zimmerman, zastosowałem i jest OK
  6. sowik85

    VW rdzewieje

    To wiadomo, awarie mechaniczne będą naprawiane jak zajdzie potrzeba Ale wszelkie inwestycje w estetykę zostaną zaniechane a mechanicznie będzie robiony na tańszych zamiennikach - teraz auto dostaje porządne filtry, olej, klocki itp eksploatacyjne graty. Aktualnie jako 2gie auto w rodzinie robi Corsa C z silnikiem 1.0 3cyl - warte toto jest pewnie mniej niż średnia krajowa pensja, naprawiam tylko ewidentne awarie - ostatnio coś z elektryką się zwaliło i niestety prawie 500zł trzeba było wybulić. Auto jeździ rano 5km na dworzec PKP, tam sobie stoi do popołudnia i później wracam nim do domu - na prawdę wiele nie potrzeba na takie trasy - oby odpalał i nie lało się na głowę. Oczywiście przeglądy coroczne na legalu przechodzi Z resztą za 2 lata moja codzienna rzeczywistość może być zupełnie inna niż dziś - się zobaczy jakie będą wtedy potrzeby.
  7. sowik85

    VW rdzewieje

    To auto MUSI jeszcze pojeździć 2,5 - 3 lata jako pierwszy i podstawowy wóz w rodzinie. Wcześniej nie chcę kupować nowego bo forsa pójdzie w nowe lokum do mieszkania - nie usmiecha mi się dźwigać na raz obu wydatków. Po tych 3ch latach auto będzie traktowane jako 2gi pojazd i automatycznie skończy się inwestowanie w niego. Będzie robił głównie trasy wokół komina, czyli szacuję ~5kkm rocznie. Podsumowując - jeśli okaże się, że przednie nadkola wymagają wymiany już teraz bo są dziurawe - zostawię je jeszcze na pastwę korozji a zrobię drzwi, próg i tylne nadkola. Jak już nadkola będą totalnie skorodowane to za rok czy dwa je wymienię.
  8. sowik85

    VW rdzewieje

    Tak to wygląda na foto. Paluch na zdjęciach żeby mieć punkt odniesienia co do wielkości purchli
  9. sowik85

    VW rdzewieje

    Nie, ale nie spodziewałem się że zacznie ulegać biodegradacji Prędzej spodziewałem się zmęczenia mechaniki. Ale przy nalocie 187kkm mechanicznie jest całkiem spoko Auto było kupione z myślą o użytkowaniu 5-6 lat. Teraz leci już 11 rok. Nie opłaca się sprzedawać a chciałbym żeby te ~15 lat przejeździł
  10. sowik85

    VW rdzewieje

    1wsza rejestracja 5 stycznia 2009 więc tak 10,5 U mnie nie pomaga to że od 5 lat mam garaż ogrzewany więc zimą auto nałapie soli na drodze i przez noc odtaja i tak w kółko... Mój blacharz po oględzinach fury powiedział że to dość typowe miejsca rdzy dla Golfów.
  11. sowik85

    VW rdzewieje

    Ten próg mnie też martwi, chociaż wydaje mi się że to rdza od uszkodzenia mechanicznego- to jest idealnie pod rantem drzwi, wyglada jakby coś pod niego podeszło i szorowało próg. Popołudniem spróbuje zrobić foty.
  12. sowik85

    VW rdzewieje

    Może źle opisałem - to są skupiska małych bąbli na powierzchni zbliżonej do monety. Tak czy siak słabo to wygląda
  13. sowik85

    VW rdzewieje

    O perforacji raczej jeszcze nie ma mowy, to rdza powierzchowna (na 99% ;)) Myślałem że blacha w VW jest lepsza...
  14. sowik85

    VW rdzewieje

    Coś w stylu żal-wątek. Jakiś czas temu po gruntownym myciu auta po zimie zauważyłem kilka bąbli wielkości ~monety 50gr pod lakierem w różnych częściach pojazdu (Golf V, 2008r, od nowości u mnie): Na przednich nadkolach, na lewym progu pod zawiasami przednich drzwi, na tylnym nadkolu, na dolnym rancie drzwi. Plus rdzewiejące wnęki tylnych drzwi - standard w w Golfie. Wczoraj zajechałem do blacharza aby rzucił okiem i wstępnie oszacował koszty naprawy. Wstępna kalkulacja to 2000 zł Czy to normalne że takie rzeczy zdarzają się w aucie 10-cio letnim? Teraz go połatam a jaka jest gwarancja że w przyszłym roku coś nowego nie wyskoczy w innym miejscu? Autem chcę jeździć bo je lubię i póki co nie chciałbym go zmieniać.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.