-
Liczba zawartości
325 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
ArekWolf's Achievements
leniwy kierowca (9/20)
0
Reputacja
-
Ciężko nie jest, wystarczy 2 kilowy młotek gumowy i powinno zejść. Jednak cała heca polega na tym że nie odepniesz przegubu od półośki na samochodzie, trzeba demontować wszystko tak abyś miał to w ręce Ja waliłem na aucie wszystkim co sie dało, nic z tego. Za mało miejsca to po pierwsze aby zrobić ruch młotkiem, po drugie za duża amortyzacja bo ręką trzeba trzymać półośkę aby nie wypadła z kielicha ;-)
-
U mnie zauważyłem że gdy pada licznik, znikają też podświetlenie przycisków do sterowania radiem przy kierownicy, tj. palą się 2-3 sekundy i gasną. 350-400 zł za naprawę licznika to paranoja...
-
KWIK Dokręcenie na 250Nm kluczem.
-
To że coś było wymieniane nie znaczy że nie może się zepsuć Klapa gasząca w trzęsawce znajduje się przy wejściu tego jebitnego plastikowego węża do silnika, tuż pod nim jest mała czarna gruszka podłączona jednym wężykiem. To ona właśnie zamyka klapę przy przekręceniu kluczyka, tym samym odcina dopływ powietrza i silnik staje. U mnie ta klapa jest czysta i pachnąca, a mimo tego raz na kilka wyłączeń silnika auto wpada w wibracje aż plomby z zębów wypadają. Obstawiałbym raczej nie sam fakt zabrudzenia klapy, tylko trzymanie podciśnienia aby klapa przy wyłączaniu była max. zamknięta a nie tylko w części. Nie doszedłem jeszcze gdzie te podciśnienie jest generowane, czy nie przypadkiem w tym samym miejscu co podciśnienie do overboosta ? Mimo wszystko jeśli masz możliwość a nigdy tego nie robiłeś, wyczyść tą klapę, przy EGR jest ona po kilku latach tak uwalona nagarem z olejem że masakra.
-
Najczęściej hałasuje łożysko na klimie ( jeśli nie wymieniałeś ) radzę skupić się na tym. Czy ten dźwięk zaczyna rosnąć razem ze wzrostem obrotów silnika? Po drugie, koło alternatora ze sprzęgłem, trzecie to właśnie sam napęd osprzętu, rolki i napinacz. Ja na Twoim miejscu zacząłbym od najprostszej rzeczy - ściągnięcia całego paska wielorowkowego, zabawa na 10 minut roboty a będziesz miał odpowiedź czy to odgłosy dochodzące z napędu osprzętu, czy z samego rozrządu.
-
Wiadomo, można zapłacić i 80 zł i wymieniać łącznik za 10kkm, kwestia szczęścia. Wymiana łącznika jest banalnie prosta, to raptem 10-15 min na stronę, przy okazji można sprawdzić hamulce, stan tarcz itp. Problemem może być sprężynowanie stabilizatora, ja to rozwiązuję nasadzając na dziurę w wahaczu klucz giętki i odginam stabilizator aby móc wyjąć łącznik. Wysokość podniesienia pojazdu na lewarku też ma znaczenie w napięciu stabilizatora. Oddawać auto do mechanika z taką pierdółką to dla mnie strata czasu i pieniesy, ale jak kto woli Klucz 17 i jazda
-
A ja kupiłem polskie łączniki JGR za bodajże 20 zł za sztukę, kupiłem je ponad 2 lata temu, i przejechałem 40kkm a łącznik przy sprawdzeniu jak nowy. Te polskie mają tył nie z plastiku tylko z metalu, nie wiem czy to sprawia że są bardziej wytrzymalsze, jednak zdają swój egzamin.
-
W wolnej chwili można zerknąć TUTAJ
-
Zgadzam się, jeśli tuleje gumowe przykręci się gdy auto jest na podnośniku i sprężyna jest rozciągnięta, tuleja skręcana jest przy maksymalnym wychyleniu. Po opuszczeniu kół tuleja nie pracuje w optymalnej pozycji to na domiar złego przy skurczeniu sprężyny podczas amortyzacji jeszcze bardziej się napręża.
-
> to możliwe po wymianie, a otworki Ci sie "zgrały" (te w gumie kielicha i w nadwoziu) Dziurki się zgrały:) Ale pewnie gdzieś popełniłem błąd bo kiera przekrzywiła się w lewo właśnie po wymianie tej jednej sprężyny do góry nogami, jade w pon na wymianę opon na letnie i zbieżność, mam nadzieję że to poprawią. >dziś mi dała popalic drukarka sieciowa w domu... witaj w klubie;) u mnie w biurze tez kupili jakiegos Canona pancernego
-
Przepraszam za lamerskie pytanie, ale jak uruchomić wyjęty z samochodu licznik na stole aby sprawdzić czy działa ? Pin 1 i 2 doprowadzają napięcie 12V do zegarów, 7 to masa, rozumiem że podpinam 12V do 1 lub 2 i minus do pinu numer 7 ? Jakiego efektu oczekuje ?
-
> no gratulacje Arku, cieszę sie że opis był pomocny. Dobra robota Dzięki! Powiedz mi, czy ty również dociągałeś sprężynę do tego metalowego wypustu na dolnym mocowaniu sprężyny? U mnie po wymianie kierownica przekręciła się nieco w lewo ( ale wymieniałem też końcówki drążka ) w pon jadę na zbieżność. Cały czas zastanawiam się jak ludzie to robią że ustawiają to sobie sami, jednak jak czytam te opisy to ciężko mi to pojąć
-
> Dokładnie tak jak jest to opisane w ZTS. Przemieniłem sprężynę do góry napisami ( bardziej płaską stroną ku górze ) dociągnąłem końcówkę dolnego zwoju do metalowego dinksa na dolnej podporze. Dzięki za wsparcie:) Zakladanie: Efekt:
-
Dobra, to bede zamieniał, narazie zrobiłem jedną stronę, auto stoi więc spoko. Jeszcze jedna sprawa, na dolnym mocowaniu sprężyny jest metalowy ogranicznik, rozumiem że koniec sprężyny musi być do niego dosunięty, na górnym mocowaniu sprężyny nie mamy metalowych ograniczników, tylko gumowe wcięcia. W jaki sposób ma być ustawiona sprężyna na mocowaniach i w których miejscach ? Czy te MONROE sprężyny do naszych diesli to numer katalogowy: SP2395 ?
-
A czy może mnie ktoś oświecić odnośnie sprężyn KAYABA, zamontowałem wczoraj u siebie jedną napisami KYB normalnie i sprężyna jest krzywa ( bananowa ) która wygina się podczas skrętu. Czytałem manuala i dinks z dziurką na poduszce musi pokrywać się z wcięciem na podstawie gdzie leży łożysko i wszystko ma być w linii z obejmami mocującymi zwrotnicę. Jedni pisza że napisami normalnie, inni że do góry nogami :/ Aktualnie sprężyna dotyka odbojnika i osłony od strony blach samochodu... Ktoś przerabiał temat z KYB i ma więcej informacji które pozwolą mi prawidłowo zamontować springa ?